Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 20 maart 2017, 15:43   #21
Von Naphoven
Der Klang Philosoph
Moderator

Von Naphoven's schermafbeelding

Deepmind 12 is geen copycat toch? Hij is 'geïnspireerd' op de Juno 106 maar is volslagen anders en vele, talloze malen uitgebreider. Gebrek aan originaliteit kun je de DM12 niet verwijten, hooguit dat de software nog wat buggy is en dat de bouwkwaliteit wat vragen oproept (en dan voornamelijk de 'lekkende' gate/envelopes en noisefloor).
Von Naphoven is offline   Met citaat reageren
Oud 20 maart 2017, 16:06   #22
xpanded stereo
Vintage lid

xpanded stereo's schermafbeelding

Ja eens wel. En er is geloof ik al een update uit waarmee de env problemen zijn gesolved.
Noise floor issues? Dat is wel typisch Behringer.. Is dat HW matig?
xpanded stereo is offline   Met citaat reageren
Oud 20 maart 2017, 16:16   #23
Von Naphoven
Der Klang Philosoph
Moderator

Geen idee. Wij vonden bij onze test dat er behoorlijk wat noise in zat. Niet storend of duidelijk hoorbaar (zoals de MS-20 Mini bijvoorbeeld), maar bijvoorbeeld wel duidelijk zichtbaar in de freq analyser die we gebruikten. Andere synths lijken daar toch een stuk minder last van te hebben.
Oud 20 maart 2017, 16:31   #24
xpanded stereo
Vintage lid

Hmm...Dat is dan toch weer garig. Ben daar namelijk erg gevoelig voor.
Het mooie is dat je hem tegenwoordig gewoon kan retourneren als het niet bevalt.
Ik ga hem bestellen en als ik er last van heb gaat de DM12 retour.
De demo's die ik hoor klinken bij vlagen erg goed en muzikaal. Een beetje noise is ook niet erg als er een heel goede basisklank tegenover staat.
Oud 20 maart 2017, 17:04   #25
bikkel
Everything is on the One

bikkel's schermafbeelding

Het voordeel van 100% analoge synths is dat je zekerheid hebt dat als hij kut klinkt of rare problemen heeft ze nooit opgelost worden en het gewoon geen zin heeft om te wachten. Bij digitale synths blijf je altijd hopen op die éne update die alle problemen oplost.

Ik doe gewoon het zelfde als bij computerspellen: pas als alle bugs er uit zijn en het spel voor minder dan een kwart van de originele prijs in de ramsj ligt dan koop ik het en ga ik het spelen.
bikkel is offline   Met citaat reageren
Oud 20 maart 2017, 17:41   #26
xpanded stereo
Vintage lid

Check ut. Noise floor dingetje schijnt resolved te zijn met nieuwe firmware update.
Bijgevoegde miniaturen:
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Schermafbeelding 2017-03-20 om 17.36.26.jpg‎
Bekeken: 80
Grootte:  62,8 KB
ID: 114966  
Oud 20 maart 2017, 17:46   #27
SynnyS
Groot lid
Moderator

SynnyS's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door xpanded stereo Bekijk bericht
Ik heb er ook wat moeite mee. Wil gewoon liever nog steeds geen Behringer spullen in m'n mooie High-end setup toevoegen. En toch klinkt de DM12 heerlijk en wil hem wel hebben. Nu is de keuze eigenlijk. DM12 of REV2. En eigenlijk. Moet ik gewoon die REV2 halen. Want copycat of original. tsja...het is toch echt wel een etisch dilemma. Ik shift steeds meer naar geen Behringer..
Helaas zal het er wel opener komen dat ik ze beide moet hebben..
ik zat met de zelfde keuze voor een analoge poly. ik heb de rev2 gekocht en kijk uit naar 17 april
SynnyS is offline   Met citaat reageren
Oud 20 maart 2017, 18:37   #28
Arv
-

Arv's schermafbeelding

Ik hou niet zo van synths met issues. De DM is zo een zorgenkindje, dat gevoel heb ik.
Maw, eindeloos oplossen van bugs en workarounds, reken daar maar op!

-----------------------------------------------------------
Arv is offline   Met citaat reageren
Oud 20 maart 2017, 19:25   #29
Von Naphoven
Der Klang Philosoph
Moderator

Mwach, een hoop van wat we zagen was met de beschikbare update opgelost, de dingen die over bleven inmiddels ook zo te zien. DM12 is gewoon een prima synth en qua bang-for-buck ga je niet veel beter vinden. Ik sta er zelf niet echt om te springen omdat het niet veel toevoegt aan mijn setup maar ik zou hem iedereen aanraden die een leuke analoge poly zoekt voor een redelijke prijs.
Oud 20 maart 2017, 19:41   #30
dextah
Vintage lid

dextah's schermafbeelding

Maar ja wat als die Behringer synths echt goed gaan klinken voor die prijs.. ik heb geen nu ff geen 4000 € voor
een Moog Minimoog model D.
En als er hier heel af en toe de wereld draait door aanstaat en ik zie al die hippe bandjes met een Juno60 waar echt niks mee gedaan wordt en puur voor de show daar staat dan denk ik doe mij maar een Behringer nepsynth... maar daarom heb ik geen geld voor een MiniMoog omdat ik niet hip ben en een Behringersynth zou kopen waarschijnlijk

Maar wat moeten de rest van de analoge synthbouwers als die dingen echt goed gaan klinken en geen ruk kosten?
dextah is offline   Met citaat reageren
Oud 20 maart 2017, 19:53   #31
fjoesz

wat n fantastisch verhaal over DWDD en hipsterness enzo, heel logisch en duidelijk wat dat ermee te maken heeft.
koop gewoon waar je zin in hebt zou ik zeggen
zou fantastisch zijn als al die tehringers goed gaan klinken toch?
fjoesz is offline   Met citaat reageren
Oud 20 maart 2017, 19:58   #32
Lamp

Lamp's schermafbeelding

Tja, een opgevoerde gti rijdt ook aardig door, maar de meesten rijden vast liever een ferrari.

We zullen het straks wel merken. Mij maakt het in ieder geval geen bal uit waar het geluid uit komt. Luisteren doe ik met mijn oren.
Lamp is offline   Met citaat reageren
Oud 20 maart 2017, 19:58   #33
dextah
Vintage lid

dextah's schermafbeelding

Omdat een hoop mensen het niet cool vinden als ze een behringer synth in hun studio of podium hebben ipv een juno60 bv heb ik het idee ook al zou een behringer synth misschien meer kunnen vetter klinken etc/
Duidelijk voor je?

QUOTE=fjoesz;1948278]wat n fantastisch verhaal over DWDD en hipsterness enzo, heel logisch en duidelijk wat dat ermee te maken heeft.
koop gewoon waar je zin in hebt zou ik zeggen
zou fantastisch zijn als al die tehringers goed gaan klinken toch?[/QUOTE]
dextah is offline   Met citaat reageren
Oud 20 maart 2017, 19:59   #34
Arv
-

Arv's schermafbeelding

Mij maak het ook niet uit waar het uitkomt, als ie maar wel degelijk is en geen eindeloos gedoe.

Arv is offline   Met citaat reageren
Oud 20 maart 2017, 21:17   #35
egres
Vintage lid

egres's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Arv Bekijk bericht
als ie maar wel degelijk is en geen eindeloos gedoe.
dat is nou net het probleem met bergzinger,de hardware is kut en zal het altijd zijn,is niet iets waar je moet op hopen,dat kan niet anders omwille van de prijs.

Wat wel kan is als bergklinker cheapo goed klinkende clones maakt,rip je het potboard eruit en maak zelf een clone ervan , zet er goede hardware componenten op en je stopt het terug in de kast die je laat herspuiten bij customssynths uk
egres is offline   Met citaat reageren
Oud 20 maart 2017, 21:40   #36
Lebard Guan

Lebard Guan's schermafbeelding

Pas op , die Behringer kan wel goed zijn , de vraag is hoelang .
Iedereen beslist zelf over een aankoop , simpel toch ?
mvg
Lebard Guan is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2017, 00:04   #37
Tijs
Vintage lid

Tijs's schermafbeelding

Van mij hoeft het niet die Behringer synths. Alleen het logo zou mijn inspiratie al temperen. Teveel negatieve associaties.
Je zou kunnen stellen dat het niet uitmaakt hoe de synth eruit ziet en uit welke stal die komt en dat het gaat om de klank die de synth produceert. Op zich is dat een nobele stelling maar ik denk dat veel mensen ook niet graag met een lelijk eendje in bed liggen, ook al heeft ze nog zo'n een zijde zacht stemmetje
Tijs is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2017, 00:27   #38
MacGyverGear
Frequently kind

MacGyverGear's schermafbeelding

Vroegah was Skoda...

Nu is Skoda....

MacGyverGear is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2017, 01:12   #39
deathspell
Vintage lid

Volgens mij is het allemaal niet zo ingewikkeld...

Bij Moog hebben ze productiekosten en die bestaan voornamelijk uit materiaal en de man- of vrouwuren die ze in zo'n apparaat stoppen. Daarnaast betaal je a) voor de merknaam en b) voor dingen zoals distributie, de productielocatie, de elektriciteit en de machines waarin ze hebben geïnvesteerd om bijvoorbeeld een Model D te maken. En daar komt nog bovenop de zogenoemde marge, de winst die ze op hun producten maken - voor aftrek van belastingen en dergelijke.

Nou is de merknaam van Behringer natuurlijk geen cent waard, dus dat scheelt al in de kosten. Maar wat betreft de rest geldt: als Behringer eenzelfde synthesizer voor 10% van de prijs op de markt kan brengen, moet er ergens op 'beknibbeld' worden. Ze hebben natuurlijk een groter productievolume, maar de effecten daarvan zijn geen 90%. Dan blijft er dus over a) de kwaliteit van het materiaal, b) de uurlonen, c) het productieproces, misschien zelfs d) de kwaliteit van de apparaten waarmee ze hun producten maken of e) al het hiervoor genoemde - kortom de kwaliteit.

Niets mis mee, afgezien van de eventuele ethische bezwaren, maar je komt dus - logischerwijs - uit op een kwalitatief minderwaardig product voor een veel lagere prijs. Als je dat prima vindt - veel bang-for-the-buck vs. een mindere product- en/of geluidskwaliteit - ga ervoor! Zo niet, dan mag je nog even doorsparen.

Ik behoor tot die laatste categorie en zal geen Behringer kopen, maar de keuze is er...

the skyline was beautiful on fire
all twisted metal stretching upwards
everything washed in a thin orange haze
deathspell is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2017, 09:03   #40
MadR
nautica

MadR's schermafbeelding

Ik wil ze toch wel horen naast de echte en de andere klonen. Ob6 vs oba was wereld van verschil.

Verder moet 90% goedkoper wel lukken met zeer grote oplages. Ik bedoel hoeveel nieuwe minimoog maakt moog nu? 5000?

Dat is toch niks vergeleken met de verkoop aantallen van Roland tr8 lijkt mij zo.

Marges BH zullen ook laag zijn. Denk dat het een strategische move ook is. BH wil gewoon marktaandeel.

Ghetto Love !
MadR is offline   Met citaat reageren
Reactie

Synthforum » Algemeen » Nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten