Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 10 maart 2017, 09:45   #81
sunny pedaal
ALL (Anna Loog Lid)

sunny pedaal's schermafbeelding

"Een beetje reproduceren"
Een beetje zal wel lukken , maar 1 op 1 kopie , dat echt niet, geloof ik niet
Wat ook een beetje ondersneeuwd is het feit dat de minimoog een muziekinstrument is. Alleen proberen het geluid te reproduceren is zoiets als beweren dat een gesampelde piano een 1 op 1 kopie is van een echte akoestische piano
Wel leuk , zoals gezegd, die erkenning van de model-d, bob mag trots zijn , jammer dat hij niet ook rijk ermee is mogen worden...

"FILTER MAINTENANCE- After every 100 hours of operation apply a sine wave to the output of the FILTER to back flush the trapped overtones to unclog your filter." - (EML 101 Manual)
sunny pedaal is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2017, 09:45   #82
Nicolas 2000
Lidl

Nicolas 2000's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door DRe Bekijk bericht
Wie maakt de eerste extreme circuitbent Minimoog.
Zodat je zelf de volgorde kan bepalen van de onderdelen via patch wires. Lijkt me wel erg cool.
Te laat. Dat heeft Moog zelf al gedaan. Nog voor de Minimoog.

====DOT MATRIX WITH STEREO SOUND====
Nicolas 2000 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2017, 09:59   #83
clintrubber

clintrubber's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door sunny pedaal Bekijk bericht
"Een beetje reproduceren"
Een beetje zal wel lukken , maar 1 op 1 kopie , dat echt niet, geloof ik niet
Wat ook een beetje ondersneeuwd is het feit dat de minimoog een muziekinstrument is. Alleen proberen het geluid te reproduceren is zoiets als beweren dat een gesampelde piano een 1 op 1 kopie is van een echte akoestische piano
Wel leuk , zoals gezegd, die erkenning van de model-d, bob mag trots zijn , jammer dat hij niet ook rijk ermee is mogen worden...
Zeker, een exacte 1 op 1 zal het niet kunnen zijn, maar daar komt het voorspelbare argument al aan:
zet een paar 'echte' naast elkaar en die zullen ook niet exact hetzelfde zijn.

Tuurlijk gaat het om het gevoel: speel je op The Real Thing of niet, en da's geldig zat.

Da's nu alleen relatief duurder aan het worden t.o.v. The Fake Thing...
clintrubber is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2017, 10:01   #84
vcovca
NOXGENUS

vcovca's schermafbeelding

Heeee een Midas synth

Ik had een poosje terug een live act in Doornroosje, weet zo niet meer welke. Die had een mixer besteld, een Midas 240. Wij hadden een Midas F32 staan. De beste mevrouw vond de F32 mar niks, want Midas was Behringer geworden, en daarmee is dus het geluid van de F32 niks meer waard.

Althans, that's what she said.

In de praktijk klinkt de F32 (die nog steeds gemaakt word door Midas, maar dan onder de holding waar Uli de baas van is) stukken beter dan de Midas 240, inclusief pre amps.

Behringer en Midas, net als Klark Teknik wat ook weer Midas was, zitten in dezelfde holding. Namelijk Music Group: https://en.wikipedia.org/wiki/Music_Group_(company) Hier kan je lezen welke apparaten dan nog meer crappy ruisbakken zouden moeten zijn omdat ze onder Uli's vlag varen. Je kan daar ook lezen dat Midas voorheen uit de telecom kwam, Bosch. Maar goed, bellen en mixen is zowat hetzelfde, dankuwel meneer Bell.

Dus, niet alles wat Behringer maakt is per definitie een ruisbak. Maar de prijs doet dat wel. Als Uli dezelfde synth vol zou proppen met duurdere componenten, dan zou die synth een stuk duurder zijn, en dikker klinken. Maar dan kan je net zo goed een originele Moog kunnen kopen toch.

Dit is gemaakt voor de mens met minder geld, of de mens die geen fuck geeft om ruis. Ruis is soms ook een vorm van karakter Dus ja, het zal ruizen! Het zal sneller stuk gaan! Het zal soms misschien niet aangaan, en het soldeerwerk zal niet heul goed zijn. Maar ey, daar is de prijs ook naar!

Misschien gaat Uli ooit nog de XL4 nieuw leven inblazen. Dat zou toch leuk zijn. Dan wel een Behringer logo erop zetten, en de knopjes andere kleuren geven Binnenkort naar de Musicmesse? Vergeet vooral niet naar de Pro Light and Sound kant te wandelen, en dan naar de verdieping met namaak crap te gaan. Je lacht je kapot, een soort "waar is dit een kopie van" quizzzzzzz XXXXXXXL

We are Noxgenus. We are not a label, a crew, or a production facility. We are a source. Our transmissions are rare, exclusive and uncompromised. There is no scene, there is no genre. Wake up...
vcovca is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2017, 10:22   #85
sms303
WHAT UR WATCHIN'?!?!

sms303's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door egres Bekijk bericht
Tja,is toch normaal,als je minder verkoopt moet de prijs hoger,of werk jij graag gratis misschien?
Indien het geval,begin dan maar al vast ipv verder te zeuren.
nou laat ik tegenwoordig voor me werken en dat bevalt erg goed ...

wat ik bedoel is: als ik een producent was zou ik liever mn producten laagdrempelig in de markt zetten met hogere afname volume dan dat ik zonodig over twee jaar een Porsche zal rijden omdat ik me dat eenmaal heb voorgenomen. een ieder gun ik een proportioneel graantje ... de ttsh en syncusion clone werden/worden ook tegen schappelijke prijzen weggezet...zo duidelijk genoeg?

verder zou je aan de hand van de specs van de onderdelen weinig verschil moeten merken. dus al dat gezever/geouwehoer over vintage wordt alleen vanuit de onderbuik gevoed en totaal niet technisch onderbouwd.

vooraf oordelen zijn we goed in omdat we graag onze stem horen maar het onderlinge resultaat kan pas vergeleken worden als ie op de markt is.
sms303 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2017, 10:27   #86
vcovca
NOXGENUS

vcovca's schermafbeelding

Ik denk dat Uli een grotere auto heeft dan Bob.... Bob heeft ook niet zo veel plek meer om te parkeren

We are Noxgenus. We are not a label, a crew, or a production facility. We are a source. Our transmissions are rare, exclusive and uncompromised. There is no scene, there is no genre. Wake up...
vcovca is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2017, 10:28   #87
sunny pedaal
ALL (Anna Loog Lid)

ja net als het verhaal dat cd's beter klinken dan lp's of dat digitale tv mooier beeld geeft dan analoog.
op papier wel
oude discussie, tot nu toe is nieuw oke gebleken en een goede aanvulling, maar is er nauwelijks een cent van de marktwaarde van vintage afgegaan, integendeel. Kennelijk veel idioten die zomaar hun geld over de balk gooien zonder eens te luisteren en te voelen ?

"FILTER MAINTENANCE- After every 100 hours of operation apply a sine wave to the output of the FILTER to back flush the trapped overtones to unclog your filter." - (EML 101 Manual)
Oud 10 maart 2017, 10:28   #88
Pepertje
Vintage lid

Pepertje's schermafbeelding

Voor wie een account bij Gearslutz heeft, Uli is daar blijkbaar nogal actief op (van goed en wel een half uur geleden):

'
Would you like us to provide the casings/power supplies as well? What sizes would you prefer?

How do you see the overall interest in Eurorack modules? There are some voices that say that the trend is somewhat stagnating or even declining.

Thanks

Uli'

https://www.gearslutz.com/board/elec...d-idea-38.html
Pepertje is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2017, 10:51   #89
sunny pedaal
ALL (Anna Loog Lid)

nou hebben we ook maar wat geschreven voor uli, hoop dat die goedkope multichannek cv +audio recorder eurorack-module er nu snel komt....

Oud 10 maart 2017, 11:14   #90
bikkel
Everything is on the One

bikkel's schermafbeelding

Ik vind het wel prima. In een andere thread lees ik dat een MKS-70 blijkbaar al 950 euro mag kosten. Nou dan mag Behringer van mij wel een Deepmind en een D uitbrengen met uhm..."geïnspireerde" circuits. Hij kan toch niet op tegen de échte Moog Minimoog op bepaalde vlakken maar dat elitaire gedoe rondom allerlei magische peperdure oude synths mag wel wat minder. Geef de kids die nu al die Retro Wave dingen maken voor een schappelijk bedrag een synth die bijna net zo lekker klinkt als een Minimoog en ze doen er meer leuke dingen mee dan de gemiddelde collectioneur die een echte heeft staan.
bikkel is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2017, 11:47   #91
Sander02
Just give me the juice...

Sander02's schermafbeelding

Kweenie ik krijg gewoon standaard de kriebels van Behringer algeheel.. niet de producten maar het idee erachter, de man, etc

Laten we eerlijk zijn, de enige reden dat mr Uli al die shit goedkoop kan maken, is op basis van lage lonen onder (i.v.g. onze 'wereld') waarschijnlijk belabberde toestanden. En als het in Behringer City (jaja) er nog redelijk aan toe gaat, dan gok ik dat er onderdelen van buiten de City komen, van daar waar het alsnóg.. belabberd is. Ja, ze hebben een postadres en een verkoop in duitsland maar onze buren de Duitsers, hebben er geen *peep* aan.. hooguit in wat economische cijfers, maar banen ho maar.

Zal wel een non issue zijn -kom maar met de moraalridder remarks- en mss zelfs vloeken in de kerk op een synthforum I dont care. Wat de Clone betreft kan Uli het allemaal volgens het boekje en binnen de lijntjes doen, ja het ontwerp ligt open.. so what?? wil dat zeggen dat je dús het ook maar moet namaken. Het is flauw, afgezaagd en ik krijg er zoals gezegd de kriebels van.

De Moog wordt in Amerika gemaakt door een Amerikaans bedrijf waar Amerikanen werken.. (voorzover ik weet) en Uli meent kennelijk dat hij dat kapot moet maken alsof hij t ze niet gunt o.i.d... Om die redenen tesamen, mag hij van mij die clone tussen z'n billetjes duwen en ik hoop dat niemand 'm koopt, vind het een verwerpelijke man die Uli met blijkbaar een zeer laag norm- of fatsoens besef. Dát kopen is Dát sponsoren... tis zó goedkoop, letterlijk en figuurlijk. Behringer, bah

...
Sander02 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2017, 11:51   #92
sms303
WHAT UR WATCHIN'?!?!

sms303's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Sander02 Bekijk bericht
...... Kweenie ik krijg gewoon standaard de kriebels van Behringer algeheel.. niet de producten maar het idee erachter, de man, etc
Dát kopen is Dát sponsoren...
Ook een fijn weekend Sander, denk om je bloeddruk en hart
sms303 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2017, 11:54   #93
Sander02
Just give me the juice...

Sander02's schermafbeelding

haha dank u, komt wel goed!

...
Sander02 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2017, 12:02   #94
demian
Tijdelijk lid

demian's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Sander02 Bekijk bericht
Kweenie ik krijg gewoon standaard de kriebels van Behringer algeheel.. niet de producten maar het idee erachter, de man, etc

Laten we eerlijk zijn, de enige reden dat mr Uli al die shit goedkoop kan maken, is op basis van lage lonen onder (i.v.g. onze 'wereld') waarschijnlijk belabberde toestanden. En als het in Behringer City (jaja) er nog redelijk aan toe gaat, dan gok ik dat er onderdelen van buiten de City komen, van daar waar het alsnóg.. belabberd is. Ja, ze hebben een postadres en een verkoop in duitsland maar onze buren de Duitsers, hebben er geen *peep* aan.. hooguit in wat economische cijfers, maar banen ho maar.

Zal wel een non issue zijn -kom maar met de moraalridder remarks- en mss zelfs vloeken in de kerk op een synthforum I dont care. Wat de Clone betreft kan Uli het allemaal volgens het boekje en binnen de lijntjes doen, ja het ontwerp ligt open.. so what?? wil dat zeggen dat je dús het ook maar moet namaken. Het is flauw, afgezaagd en ik krijg er zoals gezegd de kriebels van.

De Moog wordt in Amerika gemaakt door een Amerikaans bedrijf waar Amerikanen werken.. (voorzover ik weet) en Uli meent kennelijk dat hij dat kapot moet maken alsof hij t ze niet gunt o.i.d... Om die redenen tesamen, mag hij van mij die clone tussen z'n billetjes duwen en ik hoop dat niemand 'm koopt, vind het een verwerpelijke man die Uli met blijkbaar een zeer laag norm- of fatsoens besef. Dát kopen is Dát sponsoren... tis zó goedkoop, letterlijk en figuurlijk. Behringer, bah
Ben t met je eens dat het kopieren van een synth terwijl deze origineel nog gemaakt wordt en als commercieel massa product vermarkt wordt een vieze bijsmaak krijgt. Ik ga deze clone ook niet kopen (om meerdere redenen niet)

Maar een clone uitbrengen met toestemming van de originele ontwerper of eventueel nabestaanden kan ik alleen maar toejuigen, daar is hier echter geen sprake van. Vind het dus ook maar een stinkding.

Error: Invalid signature, warning message send to admin.
demian is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2017, 12:51   #95
Designer
audio lab

Designer's schermafbeelding

Hey, dan koop je tog die dure inplaast van 10 op een rij.
Designer is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2017, 12:54   #96
MeneerJansen
y = sin (x)

MeneerJansen's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door vcovca Bekijk bericht
[...] Dit is gemaakt voor de mens met minder geld, [...]
Het is een poor man's Minimoog. Perfect voor mij dus.

En bedenk: je moet een synth van 450 Euro (link Bax, levertijd 30 weken ) vergelijken met een synth van 450 Euro. Dus met een Minibrute, Ultranova of een Novation Bassstation 2. Niet met een Minimoog. Dan heeft de Behringer model D (op papier!) in ieder geval 3 aparte oscillatoren en een 24 dB filter! De rest v/d synths in die prijsklasse zijn moderne dochters van oer-moeder Minimoog. Dat wil zeggen: minder oscillatoren, minder vet filter, minder geschikt om subtractieve synthese van te leren en minder overzichtelijk. Alleen al de manier waarop een Minibrute omgaat met de oscillatoren. Vet klinken doet een Minibrute wel, maar d.m.v. een truckendoos. Flexibel vind ik 'm niet. Als je houdt van ouderwetse duidelijkheid en Duitse grundlichkeit (van Amerikaanse bodem) dan gaat er niets boven een Minimoog.

Het sterke punt v/d Behringer D is tegelijkertijd zijn zwakke punt. Hij is duidelijk qua opzet (geen "brute factor" waarvan niemand weet wat het is en die nodig is omdat de opzet van het apparaat niet genoeg grit heeft) en zal wellicht goed klinken door de vele mogelijkheden van aparte (ADS(R)) envelope generators voor filter en oscillatoren en een LFO. Om dat duidelijk te maken heeft men eerlijk er voor gekozen om niet te verbloemen dat het een verkapte Minimoog is. Maar omdat het een verkapte Minimoog is vergelijkt iedereen deze kloon met zijn origineel. Tja, dan doe je het ook nooit goed...

Zie dit ding gewoon als concurrent van de Minibrute, Minilogue, Microkorgs en Basstation 2. Dan wint 'ie het qua overzichtelijkheid v/d Basstation, maar verliest 'ie het op veel punten qua mogelijkheden (geen sequencer, geheugen, trukendoos etc.)

Noem 1 goed nummer waar geen Minimoog in voorkomt.
MeneerJansen is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2017, 12:58   #97
Designer
audio lab

Designer's schermafbeelding

Als de garantie verlopen is kun je hem snel weer verkopen met 80 verlies.
Bax 3 jaar garantie ?, anders andere winkel shoppen.

Het is logies dat ie niet MIDI CC en presets heeft, anders was het geen originele minimoog schema.
Als je geld hebt zou ik voor de dure gaan, die is overdreven goed gebouwd, totaal niet te vergelijken.
Designer is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2017, 13:08   #98
johanz
move your butty

johanz's schermafbeelding

Er is tegenwoordig een markt voor mensen die graag iets willen hebben dat er uit ziet als... Niet dat je er dan geen muziek mee kunt maken, maar ik heb nog niemand horen zeggen dat een OB6 beter klinkt dan een OBX of OB8 of OBxa. En DSI komt dan tenminste nog met extra features.

Ik heb een serie mini's en de oudste klinkt toch echt het vetst. De Voyager is flexibeler en heeft een wat cleanere power. De remake Model D kinkt als een latere verse oude Minimoog model D. De sub37 en alles daaronder haalt het hier echt niet bij, al ben ik ook best blij met de mother32 of minitaur.

Als je dan toch iets met een andere sound maakt, geef het dan ook een hedendaagse interface met vernieuwende variabelen, ipv een verpakking die de lading niet dekt (lijkt mij vrijwel onmogelijk voor dit bedrag)... Ik bedoel, de hele essentie van de minimoog is de basissound. Check de triangle zonder filter: killer!

En nee, ik ben niet tegen Behringer, heb nog steeds hun oudste composer compressor omdat ie best lekker pompt als je dat nodig hebt, gebruikte vroeger veel de bass maximiser in een studio waar ik werkte (rode serie) en hun hoofdtelefoon splitters en kabeltesters geven echt bang for the buck. Om over dat prachtige analoge delay voor een paar tientjes nog maar te zwijgen. Maar evolueer nou eens door tot een innovatief bedrijf, draag nou eens bij aan ontwikkelingen ipv deze enkel te exploiteren... Geld genoeg hiervoor dacht ik zo...
johanz is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2017, 13:47   #99
drunem2010
drunem2010

drunem2010's schermafbeelding

Een chrome minimaxi.
Om tijdens het synthersizeren te kijken of je haar goed zit
Bijgevoegde miniaturen:
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  20160301_195001.jpg‎
Bekeken: 67
Grootte:  47,6 KB
ID: 114776  

trhy
drunem2010 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2017, 14:11   #100
egres
Vintage lid

egres's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Pepertje Bekijk bericht
Der Uli heeft schema's vrijgegeven via Gearslutz: https://www.gearslutz.com/board/elec...d-idea-36.html
dat is uitzonderlijk slim,wat die eigenlijk doet is al zen model D verkopen,door te laten zien dat de basis gelijk is aan het origineel.

Hij heeft geen enkele sugestie nodig hoor,zoals die laat geloven..
egres is offline   Met citaat reageren
Reactie

Synthforum » Algemeen » Nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten