Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 19 juli 2017, 01:15   #1
Kwurqx
Happy synthing

Krakli - Arminator brassy pad and female choir
Exploring two of the strongpoints of the free VST synthesizer Krakli - Arminator (Yamaha CS-80 inspired):

Slow expressive pads and synthetic choirs.

Drums courtesy of E-Phonic - Drumatic 3

Kwurqx is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2017, 04:20   #2
e-Gloomy-nations
e-Gloomy-nations

e-Gloomy-nations's schermafbeelding

't klinkt allemaal hetzelfde wat jij maakt.. Ik ben trouwens boos op je.. Je bent een grote "nemer" en geen "gever", ik heb al TIG van jouw liedjes beoordeeld, maar een feedbackje terug krijgen : NEEN HOOR !!!
Dit is dus de allerlaatste keer dat ik een nummer van je feedback, self-to-self !!!

My video's on Youtube :

http://www.youtube.com/user/Gloomer2000

My latest uploads, free downloads :

https://soundcloud.com/gloomer2000

Complete Gloomer/Gloomy discography, stream or free download :

https://gloomer2000.bandcamp.com/music

e-Gloomy-nations is nu online   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2017, 14:12   #3
Kwurqx
Happy synthing

Oorspronkelijk geplaatst door Gloomer Bekijk bericht
Ik ben trouwens boos op je.. Je bent een grote "nemer" en geen "gever", ik heb al TIG van jouw liedjes beoordeeld, maar een feedbackje terug krijgen : NEEN HOOR !!!
Dit is dus de allerlaatste keer dat ik een nummer van je feedback, self-to-self !!!
Gloomer,

Ik zit nu 2 maanden op synthforum met iets over de 100 posts. Dat zijn er gemiddeld meerdere per dag. Ik lees en volg echter niet elke discussie. Ik heb ook een aantal tracks gepost en waardeer de feedback. Ik geef zelf ook regelmatig feedback en reacties op vragen. Maar kennelijk nog niet op iets van jou....

Ik neem aan dat ik daarvoor in Gloomer's eigen draadje moet zijn?
Oud 19 juli 2017, 16:42   #4
e-Gloomy-nations
e-Gloomy-nations

e-Gloomy-nations's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Kwurqx Bekijk bericht
Maar kennelijk nog niet op iets van jou....
Mij hebben ze altijd geleerd, dat ŗls je feedback krijgt van iemand, dat het zo netjes is om die persoon zijn muziek terug te feedbacken..

Maar sorry dat ik zo hard heb gereageerd, ik was blijkbaar niet in mijn goede doen, mijn excuses. En uiteraard maak je wel goeie muziek man, ik kon het gewoon niet verdragen dat je mijn nummers niet terug feedbackte, maar je hebt het meer dan goed gemaakt en daar ben ik je dankbaar voor.

Terug vrienden ?

My video's on Youtube :

http://www.youtube.com/user/Gloomer2000

My latest uploads, free downloads :

https://soundcloud.com/gloomer2000

Complete Gloomer/Gloomy discography, stream or free download :

https://gloomer2000.bandcamp.com/music

e-Gloomy-nations is nu online   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2017, 17:57   #5
FreddyConfetti

FreddyConfetti's schermafbeelding

Citaat:
Ik ben trouwens boos op je.. Je bent een grote "nemer" en geen "gever"
Zijn antwoorden hier op de threads zijn in ieder geval de beste die ik in lange tijd gelezen heb en waar ik me telkens weer op verheug.

Leuke track trouwens

Citaat:
qua sound zal t mn reet roesten. Als t maar lekker klinkt.
De grootste verzameling gratis VST instrumenten op: www.music-society.de
FreddyConfetti is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2017, 18:04   #6
Designer
audio lab

Designer's schermafbeelding

Dat is goede programmeer muziek, alleen heb ik er uren en uren van nodig, anders valt het zo in herhaling, mooi.

O o, hoog tijd om Gloomers persoonlijke draadje te bezoeken, ik wil nog wel wat reviews van hem!
Designer is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2017, 10:28   #7
Bohemen
wasting my time..

Bohemen's schermafbeelding

Een ietwat melancholisch maar mooi deuntje. Het herhaalt zich wel een beetje, meer afwisseling zou misschien kunnen. Over de mix kan ik niet oordelen, want ik luister het nu op goedkope oortelefoontjes.. :-)

Oorspronkelijk geplaatst door Gloomer Bekijk bericht
Mij hebben ze altijd geleerd, dat ŗls je feedback krijgt van iemand, dat het zo netjes is om die persoon zijn muziek terug te feedbacken..
Zo, in de zomervakantie ontstaat een strijd om de laatst overgebleven feedbackgevers? :-D
Bohemen is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2017, 13:59   #8
Kwurqx
Happy synthing

Thankx guys.

Veel van mijn tracks zijn luisterdingen. In stilte. Met koptelefoon. Op een beetje volume. zodat je de details ook meekrijgt. En dat tussen uren van andere tracks. Daarom ook allemaal even "luid" (-14 LUFS). Niet echt voor zo even tussendoor dus. Ik heb nu ook gekozen om een beetje bij elkaar passende "ambient" tracks te posten.

Ik heb ook meer downtempo tracks, dancy tracks, of retro step sequencer of arpeggiator gedreven tracks (Berlin school, a la vroege Tangerine Dream), maar ook voor een wat breder publiek "minder toegankelijke" klank experimenten.

Op dit moment ben ik erg met vox/choir/strings/brasses in de weer. Getriggerd door het verschijnen van Krakli - Arminator (die daar erg goed in is met zijn 2 onafhankelijke lagen en 12 dB filters). Dan pak ik ook mijn andere favorieten (Synth1 en Oatmeal) er weer eens bij voor soortgelijke experimenten. Dat leidt dan vaak weer tot een set nieuwe patches in eenzelfde klankcategorie en daardoor ook vaak een serie soortgelijke tracks.

Ik ben enorm van de klank. Veel meer dan van de tijd (de nootjes). Wie erg van de nootjes en melodie is zal de tracks snel saai vinden.

Ik hou wel van veel beweging in de klank (spectrum). Daarom vaak lange noten/akkoorden, want veel korte nootjes geven nu eenmaal minder ruimte voor klankontwikkeling.

Ik ben daarom ook van de synthesizer en niet van de sampler. Met de synthesizer heb je een stuk diepere controle over de klank. Zeker als je de klanken zelf hebt "geprogrammeerd" en goed weet hoe de betreffende synthesizer werkt.

De tracks zijn voor mij dan ook vaak een soort demo/etalage voor 1 of meer dragende klanken. Met de rest als invulling omkleding.

Ik heb zelfs jarenlang alleen maar patches gemaakt (op hardware) en daarmee geimproviseerd zonder er ooit een track mee te maken (want te omslachtig).

Tracks ontstaan vaak als ik met een synthesizer aan het patchen ben en dan een leuke noot- of akkoordprogressie tegenkom. Dan pak ik de sequencer erbij. Als kladblok/memo. Vaak ga ik dan "even" door tot het een beetje "af" is en voor het eerst gerenderd word

Dan een paar keer luisteren (tussen andere tracks). Dan vaak nog 1 of 2 keer iets bijstellen (vaak mix balance of een bepaalde patch bijstellen). Hele proces vaak binnen een paar dagen.

Daarna kunnen ze weken/maanden/jaren in die staat blijven. Omdat ik dan al lang weer met volgende klanken/tracks bezig ben.

Als ik na langere tijd nog een iets met een track doe heeft dat vaak als reden:

- ik kom een nieuw VST apparaat tegen (vooral aan de VST effect kant, reverbs, exiters, EQ, compressors etc.)
- ik ondek een nieuwe productie techniek

dan denk ik.....dat zou ik met terugwerkende kracht eigenlijk op voorgaande tracks moeten doen. Maar dat is natuurlijk onbegonnen werk. Hoewel ik dat toch ook nog wel eens doe voor een setje tracks.

Hoe dan ook. Het blijft een intrigerende wereld van klank en emotie. Ook na al die jaren. En hopelijk nog tot ver in de (mijn) toekomst.

Happy synthing.
Oud 20 juli 2017, 15:29   #9
Bohemen
wasting my time..

Bohemen's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Kwurqx Bekijk bericht
Ik ben daarom ook van de synthesizer en niet van de sampler. Met de synthesizer heb je een stuk diepere controle over de klank. Zeker als je de klanken zelf hebt "geprogrammeerd" en goed weet hoe de betreffende synthesizer werkt.
Idd, zelf werk ik ook het liefst met VST' s die mij een beetje een synthgevoel geven. Voor de drums en percussie gebruik ik vaak wel samples of romplers, die ik naar wens bewerk. Al heb ik ook gespeeld met Drumatic 3, die wat meer een synthdrum benadering heeft.
Bohemen is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2017, 16:22   #10
Kwurqx
Happy synthing

Oorspronkelijk geplaatst door Bohemen Bekijk bericht
gespeeld met Drumatic 3, die wat meer een synthdrum benadering heeft.
Drumatic 3 heeft geen samples aan boord. Is in die zin een echte synthesizer.

Wel net te weinig "parts". Naast de (lastige) hihat sectie geen part voor een cymbal. Het is of het een of het ander.

Drumatic 3 is "desondanks" (voorlopig) toch nog mijn favoriet. Onder meer omdat "smackbox" gebaseerde alternatieven zoals DSK synthdrums geen open/closed hihat implementatie hebben.

Drumatic is ook een C++ apparaat, gebaseerd op het Cockos WDL / iPlug C++ framework (hoewel dat niet per definitie efficiŽnte snelle code garandeerd).

Opvolger Drumatic 4 is vast nog mooier, maar een betaald produkt en ik probeer gratis te blijven.
Reactie

Synthforum » Muziek algemeen » Tracks

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten