Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 25 juli 2017, 13:52   #21
Manic

Manic's schermafbeelding

Kwam deze tegen: https://www.reddit.com/r/synthesizer...m_and_arturia/

Zoiets lijkt mij ook wel wat om te maken, maar dan net wat breder zodat er nog wat ruimte is voor een paar kleine modules.
Dan zal ik toch iets anders moeten bedenken dan zo'n tiptop kit.
Of toch maar een hele extra rij erboven?
Hebben jullie tips?

Manic is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2017, 16:29   #22
SmartBits
hodie mihi cras tibi

SmartBits's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Manic Bekijk bericht
Maar even voor de zekerheid: die tiptop kit is alles wat ik nodig heb om er modules op te kunnen aansluiten toch? Of moet ik nog aan bepaalde accessoires denken? Komen de boutjes met de modules mee over het algemeen, of moet ik die apart halen?
Meestal worden de schroefjes bijgeleverd bij de modules, dus waarschijnlijk heb je dan wel alles wat je moet hebben. Waar je wel rekening mee moet houden is hoeveel modules je er in gaat stoppen. Standaard kun je op de powermodule (uZeus) die er bij zit maar een x aantal kwijt. Als je meer wil dan moet je een verlengkabeltje erbij hebben. Als je dus denkt die nodig te gaan hebben dan zou ik 'm meteen meebestellen, scheelt je verzendkosten later.

En nog even een vraag: ik zie wel eens patchkabels die 'op elkaar gestapeld' kunnen worden; maakt dit eigenlijk nog iets uit voor het uiteindelijke signaal? Wordt het signaal simpelweg gedupliceerd, of 'gehalveerd'? Kan dit onbeperkt of is er een limiet? Of kan dit alleen voor CV en niet voor Audio of juist andersom?
Dat zijn (over het algemeen) stackables van TipTop (zij hebben het patent). Die kun je net als een gewone passieve multiple gebruiken. Enkel voor pitch CV kun je die best niet gebruiken, dan heb je een buffered multiple nodig.

Of toch maar een hele extra rij erboven?
Hebben jullie tips?
Ik zou inderdaad zoiets doen met een TipTop happy ending kit daarboven. Er zijn best wat modules die in kleine ruimte veel kunnen, bv Batumi, Maths of Rampage. Dan heb je aan 1 row met 84 HP ontzettend veel extra mogelijkheden erbij.

Depeche Faux (Depeche Mode tribute): Facebook | YouTube
Magnus Machina: Facebook | Soundcloud | Bandcamp | YouTube
ghost.transmitter (modular noodles): Soundcloud
TheSmartBits (oud werk, The Gathering, Wish, Lindane): YouTube
SmartBits is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2017, 16:57   #23
Manic

Manic's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door SmartBits Bekijk bericht
Meestal worden de schroefjes bijgeleverd bij de modules, dus waarschijnlijk heb je dan wel alles wat je moet hebben. Waar je wel rekening mee moet houden is hoeveel modules je er in gaat stoppen. Standaard kun je op de powermodule (uZeus) die er bij zit maar een x aantal kwijt. Als je meer wil dan moet je een verlengkabeltje erbij hebben. Als je dus denkt die nodig te gaan hebben dan zou ik 'm meteen meebestellen, scheelt je verzendkosten later.

Dat zijn (over het algemeen) stackables van TipTop (zij hebben het patent). Die kun je net als een gewone passieve multiple gebruiken. Enkel voor pitch CV kun je die best niet gebruiken, dan heb je een buffered multiple nodig.

Ik zou inderdaad zoiets doen met een TipTop happy ending kit daarboven. Er zijn best wat modules die in kleine ruimte veel kunnen, bv Batumi, Maths of Rampage. Dan heb je aan 1 row met 84 HP ontzettend veel extra mogelijkheden erbij.
Thanks!

Ik heb aardig een idee hoe ik het ga doen nog 1 vraag: aangezien ik toch een eigen case ga maken, kan ik misschien beter losse rails, uZeus met flying busboard en power supply halen ipv happy ending kit, of heb ik dat mis?

Oud 25 juli 2017, 21:18   #24
SmartBits
hodie mihi cras tibi

SmartBits's schermafbeelding

Als je die rackoren niet gaat gebruiken dan is dat misschien handiger. Is denk ik voornamelijk een kosten kwestie, wellicht ben je goedkoper uit met die HE kit omdat je dan alles op 1 plek besteld. Als je toch voor 19" rack gaat vanwege die Roland module dan lijkt me een HEK toch wel handig.

Depeche Faux (Depeche Mode tribute): Facebook | YouTube
Magnus Machina: Facebook | Soundcloud | Bandcamp | YouTube
ghost.transmitter (modular noodles): Soundcloud
TheSmartBits (oud werk, The Gathering, Wish, Lindane): YouTube
SmartBits is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2017, 13:53   #25
Manic

Manic's schermafbeelding

Heb toch voor de TipTop Mantis gekozen, kon deze voor een leuke prijs krijgen via een sympathiek forumlid

Heb nu ruimte genoeg voor modules alleen niet zo veel meer op mijn bureau

Reactie

Synthforum » Synth Hardware » Modulaire synthesizers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten