Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 2 april 2018, 20:10   #21
Roonan
Lang lid

Roonan's schermafbeelding

Toch nog tegenaan gelopen, dus even geluisterd. Lekker hoor.

Ik denk dat jij als een van de weinigen modular op een goede manier weet te combineren in de studio, zodat er ook daadwerkelijk mooie tracks ontstaan!
Roonan is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2018, 19:44   #22
Dr van Lansberg
Trust me, I'm a
Moderator

Dr van Lansberg's schermafbeelding

Zo dan, wat ben ik blij dat ik deze nog even kunnen beluisteren. Je weet dat ik fan van je muziek ben, maar dit is echt prachtig. Zoals MacGyver ook schreef, die chords doen het hem en het arrangement eromheen. Naar het eind toe verliest de track wat richting en wat mij betreft had de hele track volgebouwd mogen worden met die akkoordjes en die rotte bass. Mooi als MacGyver hier een zwoele sax overheen zou speklen .

Ga je hem nog op openbaar zetten op SoundCloud?

Nil Volentibus Arduum
Dr van Lansberg is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2018, 20:04   #23
sKeLeTvM
.

sKeLeTvM's schermafbeelding

De 'moeilijkheid' met dit soort muziekjes is dat je de luisteraar moet blijven boeien, ongeacht de tijdsduur. Naast best interessante arrangementen vind ik ook de geluidskeuzes geslaagd. Geen hoogvlieger, maar simpelweg goed gedaan. En dat maakt het verschil.
sKeLeTvM is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2018, 21:43   #24
SB-SIX
Vintage lid
  Winnaar SF Contest

SB-SIX's schermafbeelding

Dank jongens! Ik ben weer tracks aan het bouwen voor ff een album. Een aantal komen hier langs op sf en een aantal niet, maar als het verhaal weer compleet is release ik het hele album.

Wat betreft richting, ik denk ook dat ik iets te wild ben gegaan met variaties, ik ga hier denk ik toch nog even aan sleutelen. Dank voor de feedback!
SB-SIX is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2018, 00:19   #25
Kwurqx
Happy synthing

Allereerst: helemaal goed. Mooie klanken, lekkere flow in een mooie ruimte. Super geproduceerd ook.
Ik zou er niet meer te veel aan doen. Heb de versie met drum track niet gehoord...maar die zou ik ook vooral weglaten. Is mooi zo.

Dat dekentje dat iemand meende te horen...dat begrijp ik ook niet zo goed.
Ik luister nu op studio headphones en alles mooi crispy clear.

Als....ik er nog wat aan zou moeten opmerken:

Misschien nog wat extra growl, vooral in het laag, van die mooie rhytmisch modulerende filter bass.
Iets minder clean, meer presence (beetje filterdrive en/of distortion en/of EQ en/of zelfs gain?).

En de track valt qua compositie inderdaad soms een beetje uit die mooie flow door "onverwachte" variaties.

Maar allemaal kritiek in de marge. Veel valt er (volgens mij) niet aan te verbeteren hoor. Top!
Kwurqx is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2018, 09:41   #26
vink
sadà\exposadà

vink's schermafbeelding

off the grid, ik vind het werken! inderdaad een geluidsfestijn, en bizondere, krachtige sfeer. goed geplaatste geluiden (soundstaging, en timing...). mooi....

i7-6700k, 32GB, 2xssd, hd; win 7 pro 64; Cubase 9.5 Pro; Motu Ultralite MK3 hybrid; Roland MMP-2 pre-amp; Behringer FCB 1010; Mackie Control Universal; Novation Zero SL MKII & 49SL MKII; Nektar Panorama P1; Spark Creative Drum Controller; Maschine MK3; Maschine Jam; Korg nanoPad; Rode NT1-A; Shure SM-58; Stagg elektrische gitaar; studiomonitors: BNS Ellessy Two op H/K PM640vxi

https://soundcloud.com/sada-exposada

https://www.platformplee.nl/author/sada_exposada/
vink is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2018, 18:23   #27
Stupide
Vintage lid

Stupide's schermafbeelding

Cool. Lekker sfeertje en heldere geluiden. Ik vind (als ik dan toch iets moet vinden) 'm wel wat aan de lange kant. Iets korter houdt de aandacht wat beter vast, denk ik, zonder dat het nummer aan kracht inboet.
Stupide is offline   Met citaat reageren
Oud 16 april 2018, 21:24   #28
Zoidsity
أكثر من الأفضل

Zoidsity's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Roonan Bekijk bericht
.....

Ik denk dat jij als een van de weinigen modular op een goede manier weet te combineren in de studio, zodat er ook daadwerkelijk mooie tracks ontstaan!
Hier sluit ik me zeker bij aan. Mooie track en (eindelijk) eens een muzikaal gebruik van een modulaire synth.

Thirty thousand feet above the earth, it's a beautiful thing..

I just like to sit in the dark and watch all the pretty lights blink and glow..

therapie
Zoidsity is offline   Met citaat reageren
Oud 17 april 2018, 10:27   #29
SB-SIX
Vintage lid
  Winnaar SF Contest

SB-SIX's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Kwurqx Bekijk bericht
...

Dat dekentje dat iemand meende te horen...dat begrijp ik ook niet zo goed.
Ik luister nu op studio headphones en alles mooi crispy clear.

Als....ik er nog wat aan zou moeten opmerken:

Misschien nog wat extra growl, vooral in het laag, van die mooie rhytmisch modulerende filter bass.
Iets minder clean, meer presence (beetje filterdrive en/of distortion en/of EQ en/of zelfs gain?).

...
Super Kwurqx, mooie comments! Ik ga jou idee zeker even proberen om de bass iets smeriger te maken!

Oorspronkelijk geplaatst door vink Bekijk bericht
off the grid, ik vind het werken! inderdaad een geluidsfestijn, en bizondere, krachtige sfeer. goed geplaatste geluiden (soundstaging, en timing...). mooi....

Oorspronkelijk geplaatst door Stupide Bekijk bericht
Cool. Lekker sfeertje en heldere geluiden. Ik vind (als ik dan toch iets moet vinden) 'm wel wat aan de lange kant. Iets korter houdt de aandacht wat beter vast, denk ik, zonder dat het nummer aan kracht inboet.
Hehe ja die balans tussen te kort en te lang, dat is altijd wel een dingetje bij mij.

Oorspronkelijk geplaatst door Zoidsity Bekijk bericht
Hier sluit ik me zeker bij aan. Mooie track en (eindelijk) eens een muzikaal gebruik van een modulaire synth.
Dank je Zoidsity! Er komt voor mijn gevoel steeds meer muzikaal modular talent in muziekland, ik vind het een leuke ontwikkeling
SB-SIX is offline   Met citaat reageren
Reactie

Synthforum » Muziek algemeen » Tracks

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten