Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 26 september 2017, 22:07   #1
Amalgam

Opstartprobleem met YS Editor in Steem
Hallo,
Ik ben heel benieuwd naar de YS Editor voor mijn Yamaha YS200. Die heb ik gezet in de virtuele drive van Steem.
Deze toepassingen heb ik geïnstalleerd op een ASUS Notebook PC. Het lijkt echt wel te kunnen werken tot een bepaald punt.
Ik krijg echter een melding binnen Steem dat ik de schermresolutie en kleurinstelling naar zwart/wit (!) moet wijzigen om YS Editor te kunnen starten.

Ik weet dat dat eerste aangepast kan worden onder Options>Display>Window Size, maar omzetten naar zwart/wit schijnt niet te kunnen, ook niet via het uitklapmenu van Monitor bij "Machine" Options.
Ongetwijfeld hebben velen voor mij hier ook wel mee te maken gehad. Hie los je dit op, teneinde YS Editor draaiende te krijgen?

"STOP. B/W resolution required. 640*400 pixels recommended. 640*480 also possible. No colours please!"
Amalgam is offline   Met citaat reageren
Oud 27 september 2017, 07:52   #2
audiocollage
Vintage lid

Oorspronkelijk geplaatst door Amalgam Bekijk bericht
...Ik krijg echter een melding binnen Steem dat ik de schermresolutie en kleurinstelling naar zwart/wit (!) moet wijzigen om YS Editor te kunnen starten.
...
"STOP. B/W resolution required. 640*400 pixels recommended. 640*480 also possible. No colours please!"
Bij de meeste emulators wordt die monitor aangeduid met Mono (chroom) welke dus de zwart/wit monitor is.
Anders kun je proberen met de Hatari-emulator.
audiocollage is offline   Met citaat reageren
Oud 28 september 2017, 08:20   #3
Amalgam

Ah, ik moest na de Monochrome optie nog op Cold Reset klikken en opnieuw starten. Daar zat het 'm in. Ik krijg nu uiteindelijk het scherm van YS Editor te zien. Mooi. Nu nog de knop zien te repareren waarmee je MIDI activeert, anders kan ik nog niks doen. Maar dat is weer een ander verhaal....
Amalgam is offline   Met citaat reageren
Reactie

Synthforum » Synth Software » Overig Software

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten