Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 3 juli 2017, 20:45   #161
PWM
User

PWM's schermafbeelding

Drums lijken me leuk! (En lekker overzichtelijk.. ) ik zou dan wel de controles willen uitbreiden van b.v. een 808 BD. (909 kan ook maar ben persoonlijk meer fan van de 808, sowieso kan het uiteindelijk ook en/en worden ipv of/of)

Een sprint template lijkt me handig.
PWM is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juli 2017, 22:47   #162
brz
Mediator

brz's schermafbeelding

Wooohooooo, als je er klaar voor bent wil ik nog steeds testen, demo-en etc etc.

Lanterfanterpanter
brz is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2017, 01:52   #163
Anatal
www.anatal.io

Anatal's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door sms303 Bekijk bericht
Ga je voor een exacte drum clone of komen daar meer controls/parameters op?
Iedereen is volledig vrij wat dan ook te ontwerpen. Ik zou persoonlijk allebei wel willen. In de software kan je een afbakkening maken zodat je niet kan instellen buiten het originele bereik. Als je wilt afwijken dan kan de rem eraf in de software. Dat bedenk ik eerlijk gezegd ter plekke. Ik kom met de beste wil van de wereld er zelf nog niet aan toe modules te maken. Ben daarom blij dat marc en ambi-j mee gingen doen. Anders was het gestart als automated patchbay zonder interne modules. Het is nu makkelijker met interne modules te beginnen omdat je met veel rekening moet houden als je externe spullen aansluit. Het aan kunnen sluiten van externe apparatuur zal snel volgen. Bijkomend voordeel is dat het nu veel duidelijker is voor iedereen wat het nou precies is en wat je ermee kan. Ik merk dat aan de reacties en doet me goed uiteraard.

Oorspronkelijk geplaatst door mcdjan007 Bekijk bericht
De titel kan zo langzaam aan wel aangepast. Analoog netwerk is een understatement, holy crap wat een project!
Thnx man, you made my day

Oorspronkelijk geplaatst door PWM Bekijk bericht
Drums lijken me leuk! (En lekker overzichtelijk.. ) ik zou dan wel de controles willen uitbreiden van b.v. een 808 BD. (909 kan ook maar ben persoonlijk meer fan van de 808, sowieso kan het uiteindelijk ook en/en worden ipv of/of)

Een sprint template lijkt me handig.
Idd 808 liever nog eerst, ben die door de jaren heen steeds meer gaan waarderen, heb het origineel helaas nooit gehad. Ben zeer benieuwd waar je mee gaat komen. Als Marc zo vriendelijk wil zijn die ter beschikking te stellen dan zal ik m in mijn handtekening zetten.
Vraag ajb zoveel als nodig, kan ik later de uitleg bij elkaar sprokkelen en een ontwikkelhandleiding optuigen. Ideaal eigenlijk, ik kan zo peilen wat duidelijk is en wat niet en zo de docs optimalisen. Top, ik heb er zin an
Zou je experimenteer bord willen of gelijk op tekening?

Oorspronkelijk geplaatst door brz Bekijk bericht
Wooohooooo, als je er klaar voor bent wil ik nog steeds testen, demo-en etc etc.
Ben jullie niet vergeten, geen valse beloftes hier, wel veel vertraging, so be it, wat in het vat zit verzuurd niet
Anatal is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2017, 04:32   #164
sms303
WHAT UR WATCHIN'?!?!

sms303's schermafbeelding

Mods kan er voor dit onderwerp een sub forum met meerdere mappen in het zelfbouw gedeelte worden gemaakt? Deze draad blijft dan "schoon" voor Anatal's ideeŽn en verdere ontwikkelingen.
Bijvoorbeeld submappen voor:
- synth gedeelte
- drums
- mixer
- summing
- alles wat er nog bij kan komen
sms303 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2017, 11:26   #165
PWM
User

PWM's schermafbeelding

Anatal, vragen gaan er zeker komen..!
Het lijkt mij handig om eerst op een experimenteer bord te kijken wat de mogelijkheden zijn, modificaties toe te voegen en waardes te tweaken.

[EDIT] Je zit in Amsterdam, toch? Misschien handig als ik een keer op de koffie kom? Qua uitleg denk ik sowieso..
Oud 4 juli 2017, 12:40   #166
ambi-j
synthveteraan

ambi-j's schermafbeelding

er zijn protoboards voor het systeem voorhanden.

dit is er een van versie 2 met de edge connector, (versie 1 was met headers als connector)

rechts de verschillende voedingslijnen en i2c communicatielijnen (nuttig indien je rechtstreekse digitale communicatie met het host systeem wil, voor gewone analoge modules, niet van toepassing)
in het midden experimenteerzone en onderaan kan je in en uitgangen op het systeem aansluiten op de connector
Bijgevoegde miniaturen:
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  protobrd.jpg‎
Bekeken: 45
Grootte:  105,0 KB
ID: 116595  

still crazy after all this years
ambi-j is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2017, 12:41   #167
nmnn
Laat de mks50 maar zitten

nmnn's schermafbeelding

Is er al documentatie beschikbaar eigenlijk? Of kijk ik er overheen?
nmnn is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2017, 12:44   #168
PWM
User

PWM's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door ambi-j Bekijk bericht
er zijn protoboards voor het systeem voorhanden.

dit is er een van versie 2 met de edge connector, (versie 1 was met headers als connector)

rechts de verschillende voedingslijnen en i2c communicatielijnen (nuttig indien je rechtstreekse digitale communicatie met het host systeem wil, voor gewone analoge modules, niet van toepassing)
in het midden experimenteerzone en onderaan kan je in en uitgangen op het systeem aansluiten op de connector
Jeetje, wat sjiek! Ik dacht meer eerst op een vero board de schakeling en mods uitwerken..
Oud 4 juli 2017, 14:04   #169
Anatal
www.anatal.io

Anatal, vragen gaan er zeker komen..!
Het lijkt mij handig om eerst op een experimenteer bord te kijken wat de mogelijkheden zijn, modificaties toe te voegen en waardes te tweaken.

[EDIT] Je zit in Amsterdam, toch? Misschien handig als ik een keer op de koffie kom? Qua uitleg denk ik sowieso..
Ok dan wil ik je een experimenteerbord sturen, daar zijn ze voor. Je kan de werking testen door de gewenste stroom, cv etc, op de de pads te solderen. Met een beetje flux en solid core hookup gaat dat best aardig. Als er een keer een matrix in de buurt is dan kan je het erin pluggen en is je design geÔntegreerd. Ik heb zelf mogen meemaken hoeveel werk je nog te doen hebt als het bord af is zodat je het kan gebruiken waar het voor bedoeld is via de conventionele weg van kastje eromheen, knoppen eraan etc etc. Zoveel werk dat het meestal botweg strand en ongebruikt in een hoekje ligt.
Die slag heb ik geŽlimineerd, bord af = ermee aan de slag als muzikant/producer. Jijzelf of ieder ander met een matrix, van 32x32 t/m 256x256.

Ik ben even een tijdje niet in Amsterdam maar als ik er ben zal ik een gil geven. Kom ook net zo lief zelf langs, ik hou van verandering van omgeving dus voor mij geen probleem.

Oorspronkelijk geplaatst door nmnn Bekijk bericht
Is er al documentatie beschikbaar eigenlijk? Of kijk ik er overheen?
Ik heb het eerst mondeling en ter plekke uitgelegd aan Marc en Ambi-j om te leren hoe ik het moet brengen. Ik wil nu dat nog eens herhalen hier. Alle tekst en plaatjes liggen dan vast zodat ik zodirect,wat goed aanslaat, naar een document kan kopieren. Idealiter begin ik daar direct mee want anders wordt het weer een monsterklus achteraf. Als ik serieus iets van het platform wil maken dan is documentatie wel cruciaal. Zou nogal zonde zijn om dat te laten liggen. Het liefst heb ik eigenlijk dat iemand anders het doet want dat levert vaak veel duidelijker documentatie op, los van het feit dat het me een hoop moeite zou schelen. Ben het liefst met de techniek bezig natuurlijk.

Jeetje, wat sjiek! Ik dacht meer eerst op een vero board de schakeling en mods uitwerken..
Nee dat zou gekheid zijn en moet je veel teveel inleren. Ik heb echt mijn uiterste best gedaan zo uitnodigend mogelijk te zijn voor ontwikkeling. Je kan met minimale kennis gewoon modules maken voor het systeem. Bestaande ontwerpen kunnen een soort wrap krijgen waardoor je redelijk snel resultaat kunt hebben. Het kan ook als een adapter voor een bestaand pcb dienen, dat je het ertegen aan soldeert zeg maar. Ik wil dat met Richard zijn 909 kick doen, heb het bord, nog niet aan toegekomen. En Richard nog niet kunnen verleiden mee te doen (valt het op hoe vaak ik dit al gezegd heb, notch notch )

Laatst gewijzigd door Anatal; 4 juli 2017 om 14:36
Oud 4 juli 2017, 14:52   #170
nmnn

nmnn's schermafbeelding

Wellicht is het een idee om de documentatie via git of een wiki collectief te ontwikkelen? Ik heb daar wel interesse in, naast het ontwikkelen van iets fysieks.
Oud 4 juli 2017, 15:42   #171
Anatal
www.anatal.io

Ja zeer goed plan, wiki lijkt me ok. Zou je dat willen uitzoeken en opzetten?
Oud 5 juli 2017, 02:30   #172
Anatal
www.anatal.io

Wat is er aan de hand

Oud 5 juli 2017, 02:34   #173
Anatal
www.anatal.io

even bij elkaar alles voor het zicht

Oud 5 juli 2017, 08:34   #174
nmnn

nmnn's schermafbeelding

Geef me even, ik moet ergens wat tijd vinden, maar een Wiki is zo opgezet. Waar zullen we dat hosten? Ik heb hier een servertje draaien.

Oorspronkelijk geplaatst door Anatal Bekijk bericht
Ja zeer goed plan, wiki lijkt me ok. Zou je dat willen uitzoeken en opzetten?
Oud 5 juli 2017, 09:35   #175
Anatal
www.anatal.io

Ja prima, ik kan het op de site linken in een iframe oid. Ben benieuwd waar je mee komt. Alvast bedankt voor de moeite, docs moeten geen ondergeschoven kindje worden.
Oud 5 juli 2017, 10:14   #176
sinneb

wauw, check die silkscreens. Top! Gewoon een kleine handleiding vwb aansluitingen, functie en gebruik. Weer wat geleerd hier.

Verder natuurlijk complimenten voor het project en de voortdurende voortgang.
sinneb is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2017, 21:52   #177
nmnn

nmnn's schermafbeelding

Check, ik heb er nog niets op kunnen zetten maar een wiki is online. Ik heb het voor nu nog niet openbaar te bewerken, dus wie wil helpen met documentatie kan mijn via pm even een emailadres sturen, dan maak ik een account aan. Mocht de wiki ook echt wat om het lijf krijgen is die in de toekomst met weinig moeite te verhuizen naar eenieder domein.
Ik heb nu ook echt alleen even de basics, na het weekend kan ik accounts aanmaken en wat extra's toevoegen, zoals responsive en dat soort dingen.

http://godweb.space/
Oud 11 juli 2017, 15:43   #178
SRPP
Vintage lid

SRPP's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Anatal Bekijk bericht
Wat is er aan de hand

Welk schema heb je hiervoor gebruikt? Ik heb recent een board gedaan met 4 VCA's gebaseerd op 2164's, maar daar zitten wel wat haken ende ogen aan.

Edit:
Wacht, je hebt maar een enkele 2164 voor 4 VCA's, dus dit is niet dat schema van Phil Gallo? Afijn, schottky beschermingsdiodes, juiste bias weerstand, current limiting.
SRPP is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2017, 17:02   #179
Designer
audio lab

Designer's schermafbeelding

Dual voltage controlled ADSR, vet is dat.
Ik zie staan : electric druid, wat zit erin van electric druid ?

Een 7b ?
http://electricdruid.net/product/vca...-generator-7b/

wow chip van 5 pond.
Designer is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2017, 17:10   #180
SRPP
Vintage lid

SRPP's schermafbeelding

Wel een heel slim IC he?
SRPP is offline   Met citaat reageren
Reactie

Synthforum » Synth Hardware » Zelfbouw, reparatie en onderhoud