Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 4 september 2006, 12:10   #1
rossietoo

Mac focusrite saffire
Na het vastlopen van Logic ( weer zoiets...??? ) wil ik mijn mac opnieuw opstarten en weeer heb ik hetzelfde probleem nl : De mac start niet door en gaat uit.....wil ik het opnieuw proberen,start de mac weer niet door...na zoeken blijkt dat het door de Firewire connectie ligt met de Focusrite Saffire waar ik eerder paar weken geleden ook weeer last van heb gehad .---> Disconnect ik die focusrite van de mac start de mac WEL gewoon door.....

Weet iemand waardoor dit komt...heeft iemand ook hier last van gehad heeft iemand een antwoord.....want dit is gewoon BULLSHIT.....groet!!
rossietoo is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2006, 12:27   #2
MadR
nautica

MadR's schermafbeelding

laatste firmware van saffire ?

Ghetto Love !
MadR is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2006, 13:02   #3
AcidCasual

AcidCasual's schermafbeelding

ik had (heb) ook soortgelijke problemen. opstarten terwijl externe hd via firewire is verbonden gaf vastloper + data op externe unit onleesbaar. usb aansluiting geeft geen problemen... en inmiddels zoveel data op die externe schijf dat ik t risico niet kan nemen dat ie weer vastloopt enzo

als iemand suggesties heb hou ik me aanbevolen!
AcidCasual is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2006, 14:37   #4
The Q
out in the fields

The Q's schermafbeelding

Héél toevallig was ik laatst op een pagina waar iemand dit probleem ook leek te hebben. De oplossing was daar: herinstallatie OSX en installeer de laatste software van Focusrite Saffire (niet upgraden dus).

Nou zal er vast wel een manier zijn om dat eenvoudiger op te lossen dan een komplete herinstallatie van OSX (tis per slot van rekening een Unix variant) maar die heb ik zo 1,2,3 niet voor je. Je zal in dit geval sneller een herinstal hebben gedaan dan dat je de juiste libs hebt verwijderd.

Kijk anders eerst even of je met ONYX nog resultaten kan boeken, dit progje vergemakkelijkt de optimalisatie en onderhoud aan OSX.

"Er is niets mooier dan mensen overtuigen van jouw muzieksmaak. Het is een roeping." - Arjen Grolleman - 1972-2010
The Q is offline   Met citaat reageren
Oud 11 oktober 2006, 01:09   #5
thomasjongsma

Re: Mac focusrite saffire
Heb precies hetzelfde. Ik gebruik een G4 DP 1.25 Ghz Mac met Logic 7.0.1 en Mac OSX 10.4.8.
Heb ook alles ge-upgrade tot aan firmware v2.2 . Doet niks. Heb in twee weken tijd drie keer geluid uit Logic gekregen!!
Volgens mij is het of een hardware probleem (alhoewel mijn apparaat prima werkt met Itunes) ofwel een probleem met de Logic-Firewire connectie!

Zegt ie bij jou ook steeds: "DSP failed to boot....etc" of "Firewire connection lost"??

Wat betreft dat herinstalleren van OSX wat iemand voorstelde, dit is iets gecompliceerder. Ik heb die thread gelezen en diegene had het over het opnieuw initialiseren van je harde schijf. Dat betekent dus je hele harde schijf copieren, formatteren en dan alles opnieuw erop installeren. Als je dan direct de geupdate firmware zou installeren zou die het doen..... Ik ga dit als uiterste redmiddel gebruiken.
Ik heb een mail gestuurd naar supportteam@focusrite.com maar nog geen antwoord gekregen.
Het enige wat ik op forums heb gehoord is; check je kabels, check verschillende poorten en zorg dat alle andere firewire en usb apparaten ontkoppeld zijn.
Als je nog iets hoort laat het weten. Wellicht moeten we de koppen bij elkaar steken??
Groet
Thomas
thomasjongsma is offline   Met citaat reageren
Oud 11 oktober 2006, 05:01   #6
bobaphat
Vintage lid

bobaphat's schermafbeelding

Re: Re: Mac focusrite saffire
Same here, ERNSTIGE ellende met 10.4.8 op mn macbook. Cracks & pops niet normaal meer, soms valt het helemaal weg, en dat notabenen met een RME fireface. Ik denk echt dat er niets anders op zit dan terug te gaan naar 10.4.6 en dan nooit meer zomaar die update knop indrukken voordat je zeker weet dat alles snor zit.
bobaphat is offline   Met citaat reageren
Oud 11 oktober 2006, 13:15   #7
thomasjongsma

Re: Re: Re: Mac focusrite saffire
Had je die problemen niet met 10.4.6??
Denk je echt dat het dus aan de update ligt? Heb ook nog iets gelezen over een custominstall van "soundblaster.usb package". Dit zou dan magischerwijs de firewire stabiliteit vergroten. Helaas heb ik 10.4.6 niet meer op CD.....
Heb jij nog andere ideeeen wat er loos kan zijn??
thomas
thomasjongsma is offline   Met citaat reageren
Reactie

Synthforum » Synth Software » Hardware

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten