Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 16 september 2003, 13:36   #1
dob
Helemaal in m'n (k)nopjes

dob's schermafbeelding

48 ppqn, 24 ppqn, dinsync, V-trig...
Haai,

ik zit op dit moment met een sync probleempje. Ik wil graag de volgende componenten in sync laten lopen:

Linndrum LM-2, Roland CR-78, SQ-10

Ik heb al 's geprobeerd de multi-trig out van de sq-10 in de cr-78 te stoppen en dat werkt, alleen gaat de cr dan op halve snelheid ofzoiets, ga ik naar normale snelheid dan is de resolutie op de sq-10 zo hoog opgelopen dat ik een 24 steps pattern kan maken per kwart maat.... dat schiet niet op!

Ik heb iets nodig dat pulsjes toevoegd of verwijderd. Ik heb al gedacht aan een delay achter de multi trig out van de sq-10, daarmee kan ik de resolutie verhogen waardoor de cr-78 sneller gaat, en dan kan ik de sq-10 weer in tempo omlaag doen, waardoor ik daar weer een wat langer pattern kan bouwen. Maar of dat geheel lekker gaat werken is natuurlijk de vraag... En bovendien; hoe kom ik dan weer uit met de Linndrum... die 48 ppqn verwacht... NOG een delay toevoegen aan de trig output van de cr-78?
EN hoe krijg ik dan alles in godsnaam nog gestart vanaf de eerste tel... dat was al een probleem met de sq-10/cr-78 constructie. De cr-78 begint gewoon weer zodra hij tikjes krijgt waar hij gebleven was. De sq-10 begint bij opstarten weer vooraan.

Wat is nou wijsheid? Een midi sequencer als masterclock gebruiken en allemaal midi-to-vtrig/midi-to-cr78/midi-to-linndrum gevallen gaan aanschaffen? (Ik wordt meteen de grootste klant van dinsync.com!) Of toch blijven klooien met tikjes?
Als we SQ-10 praten hebben we het toch over V-trig ofzoiets of niet?
dob is offline   Met citaat reageren
Oud 16 september 2003, 14:05   #2
synthiaks
Pay attention!

synthiaks's schermafbeelding

Als het goed is heeft de sq10 dus geen v trigger. De sq10 en de gehele ms serie werken met negatieve triggers en de cr78 weer met positieve (V)

Ik weet niet zo snel hoe je dit zou kunnen oplossen maar misschien moet je eens naar een kenton pro 2000 kijken ofzow??:confused: De kenton heeft + en - triggers en een clock out. Met een beetje geluk kun je het allemmaal zelfs met midi syncen.
synthiaks is offline   Met citaat reageren
Oud 16 september 2003, 14:43   #3
dob

dob's schermafbeelding

Ik zal en moet dit zooitje gesync'ed krijgen.

Ik hoef allemaal die midi-to-cv dingen niet want ik wil met analoge sequencers gaan werken en clock pulsjes om deze te syncen. Dus ik ben niet van plan om een Kenton midi-to-cv beest te kopen, omdat daar dan 1 programmeerbare clock-pulse uitgang op zit... Dan moet ik er daar dalijk 3 van kopen.

Iemand hierzo ervaring met een Roland SBX-80? Hoeveel en welke uitgangen heeft zo'n beestje?

...waarom is er geen ultra-sync doos waar alle soorten sync uit komen en in kunnen die je maar kan wensen???
Ik zou er veel geld voor over hebben, en ik ben niet de enige denk ik.

Bij Dinsync.com hebben ze wel midi-to-cr78 en midi-to-Linn doosjes... Maar mijn ervaring is dat als ik de CR-78 met een Doepfer Mausi aanstuur ik toch altijd met miniscule (midi)vertragingen blijf zitten waardoor hij NOOIT lekker meeloopt, altijd NET IETS te storend om het niet erg te vinden. En dan op zo'n manier dat het elke keer net ff anders ernaast loopt, anders kon je gewoon de cr-78 iets eerder/later laten beginnen. En ik hoor over de Linndrum dezelfde verhalen. Dus ik wil het liefste 1 apparaat hebben dat als dedicated masterclock functioneerd en tegelijk 24 ppqn als 48 ppqn als dinsync als midi poept. Want vertrouwen in midi-to-ppqn heb ik niet echt; en ZEKER niet als ik 2 ritme dozen synchroon wil gebruiken.
Oud 16 september 2003, 14:54   #4
synthiaks
Pay attention!

Kun je zelf niet iets samenstellen van modules zoals analogue systems?? Heb je direkt een leuk begin voor een systeempje

Een vco die voor de pulse zorgt, een module die van negatieve triggers positieve kan maken en andersom etc. etc. Ik denk dat zoiets wel mogelijk is.
Oud 16 september 2003, 15:59   #5
dob

dob's schermafbeelding

Jah dat moet wel kunnen idd. ja, maar ik denk dat het makkelijker is wat sync boxjes of een of andere masterclock te vinden ergens. Niet??

Ik heb dinsync.com maar 's mijn probleem voorgelegd.... als iedereen dat nou doet bouwen ze misschien wel een aantal master sync boxjes! Daar zit in iedergeval een technische man die weet hoe je zoiets moet bouwen.
Oud 16 september 2003, 16:30   #6
synthiaks
Pay attention!

Ik weet niet of zoiets toevallig al bestaat maar het zou idd een handig apparaatje kunnen zijn.
Gewoon een kastje met een masterclock en dan 4x V-trig en 4 x -trig. (en midisync )
Oud 17 september 2003, 09:35   #7
dob

dob's schermafbeelding

Holy Moly!

Na lang internet gekrauwel heb ik een apparaatje ontdekt dat de volgende specs heeft....
En ik ga het kopen, dit komt ALTIJD van pas, no doubt.
Het heet een Garfield Mini Doc, en dit is een extract uit de mail:

"
INPUTS: Sync (Roland/Korg), 12, 24, 48 und 96 PPQN.
OUTPUTS: Sync, 12, 24, 48, 96, 64 (Wave PPG) und 384 (Fairlight) PPQN.
Sync IN/OUT sind 5-polige DIN-Buchsen, alle anderen Buchsen sind Klinkenbuchsen (1/4" TRS).
Dann gibt es noch Channel One und Two Outputs mit 1, 1T, 2, 2T, 4, 4T, 8, 8T, 16, 16T und 32 pro Takt (T = Triole).
Mit einem Invert-Schalter lassen sich diese Zeiten halbieren (z.B. für Stereoeffekte, wenn Channel One normal und Channel Two auf Invert).
Die Größe ist 19" und 2 HE, 100 bis 250 Volt.
Die Orginal Bedienungsanleitung in Englisch ist vorhanden.
"

Fabelhaft
Deze MF komt naar Nederland! Ik zal ook snel een review plaatsen dan. Dit is echt de ultieme trigger-converter, gezien de specs. Alleen jammer dat ie geen midi heeft... maar goed, er zijn van dinsync naar midi kastjes.

Yes!! Joepidepoepieeee!!

Als er meer geinteresseerden zijn; hierzo staat er nog een te koop, voor minder dan waar ik hem voor ga aanschaffen, maar wel schippen vanuit US: http://www.bigcitymusic.com/product....ge&pid=3000508
Hier kost ie 99 dollar, ik heb hem ook al zien langskomen ergens voor 250 dollar.... dusssssch...
Bijgevoegde miniaturen:
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  t_mini-doc_used.jpg‎
Bekeken: 348
Grootte:  54,9 KB
ID: 3791  
Oud 17 september 2003, 09:39   #8
dob

dob's schermafbeelding

Bovendien, zit ik te denken, kun je met die 2 extra channels dus analoge sequencers in triolen laten lopen.... en ook analoge drumcomputers die eigenlijk strak op 16th zijn geprogrammeerd.... tenminste als ik het ff goed begrijp.... Alleen al een triolen-tikje naar mijn mengpaneelsturen zou al vet zijn...
(Dus zooooo doet die Egyptian Lover dat!!)

Potverdikkie!!
Oud 17 september 2003, 11:40   #9
Modus Operandi
Nostalgia is a trap

Modus Operandi's schermafbeelding

iemand hier ervaring mee?

http://www.dinsync.com/

er staan ogenschijnlijk een paar nuttige apparaatjes op maar of het echt doet wat ze zeggen dat het zou moeten doen is natruurlijk nog de vraag.
Modus Operandi is offline   Met citaat reageren
Oud 17 september 2003, 12:56   #10
dob

dob's schermafbeelding

Citaat:
Origineel geplaatst door bounce
iemand hier ervaring mee?

http://www.dinsync.com/

er staan ogenschijnlijk een paar nuttige apparaatjes op maar of het echt doet wat ze zeggen dat het zou moeten doen is natruurlijk nog de vraag.
Heb je deze thread goed gelezen.... ik had het er al over.
Ik ben er niet zo over te spreken om alles van midi-naar-dit en van midi-naar-dat te converteren met van die kastjes.... als je meeste spullen gewoon analoog zijn. Dan krijg je volgens mij geheid synchronisatieproblemen.... en dan moet ik een midisequencer erbij gaan zetten puur voor de midi tijdsignalen.
Die CR kreeg ik ook al niet precies getimed met een Doepfer Mausi... en een Mausi is geen slecht apparaat! Maar die start/stop triggering luistert gewoon HEEL nauw. Je kan het niet hebben dat midi ff besluit iets anders tussendoor te sturen. Midiapparatuur ondeling regelt dat dan wel ff snel, maar bij het analoge startsignaal is het "hit and run", en als die hit 20 ms eruit ligt, dan ligt je hele song v.d. drumcomputer de hele track lang 20 ms eruit.

Ik wil dus naast die Garfield voor de synchronisatie nog zoeken naar een master "start/stop" bak. Maar dat is voor latere zorg. En misschien kan ik me behelpen zolang met een footswitch ofzo... ik vind analoog zo heeeerlijk Lego achtig he!! Alles past op alles, op een of andere manier. Alles wat analoog is heeft wel een in- of uitgang die je kunt misbruiken.
Wat een feest

Ik was met dinsync.com aan de mail, een totaaloplossing met allemaal zwarte midi-naar-dit-en-dat doosjes ging me dan met shipping rond de 180 dollar kosten... ik weet het niet. Dan wil ik het toch liever met die trigger-converter proberen. Ik heb er een goed gevoel bij. Ik weet dat Linn ook al sowieso een pain in the ass is om in een track synchroon te krijgen... maar nu zou ik hem als master kunnen gebruiken.
Jep, ik ga voor die dikke rode kater!
Oud 17 september 2003, 13:37   #11
Modus Operandi
Nostalgia is a trap

Modus Operandi's schermafbeelding

ik heb ok een tijdje zonder midi gewerkt, alles anoloog dus.
maar je ontziet je op die mannier wel heel veel mogelijkheden, vooral op modulatiegebied.
het is leuk, een tijdje met beperkingen werken maar je muziek gaat ook wel ouderwets klinken.
ik ben wel tevreden met de midi-sequencer als basis, de ouwe bakkies lopen prima mee.
(op sommige na maar daar wordt aan gewerkt).
Modus Operandi is offline   Met citaat reageren
Oud 17 september 2003, 15:50   #12
mono-poly
Cheff Noodle

mono-poly's schermafbeelding

/me vind dit wel een toffe bak

I don't need the gear, the gear needs me http://www.mono-poly.nl

Bringing you the best in electronic live music.www.noodlebar.org
mono-poly is offline   Met citaat reageren
Oud 3 oktober 2005, 00:23   #13
Mia
///:::///:::///:::///:::/

Garfield Minidoc
Deze bak staat ondertussen in tweevoud in mijn studio.
"TOP"!
In combinatie met de midiadapter van hetzelfde merk onbeschrijfelijk fijn gevoel.
behalve de CR 78 die en tikkie te laat is.

Mia is offline   Met citaat reageren
Oud 15 februari 2006, 11:54   #14
MatthewLeBlom
Vintage lid
Moderator

MatthewLeBlom's schermafbeelding

Re: Garfield Minidoc

Citaat:
Origineel geplaatst door Mia
behalve de CR 78 die en tikkie te laat is.
Dat probleem heb ik ook.
Daarnaast krijg ik mijn CR78 tot op heden niet goed gestart en gestopt.
Hij stopt wel als ik mijn sequencer stop.
Maar als ik weer op start druk, dan gaat de CR78 verder waar hij was gebleven.
Ik zou graag willen dat deze dan net als je de sequencer weer begint bij het begin.
De CR78 moet dus op de 1 of andere manier gereset worden.

Krijgt jij dat goed voor elkaar?

silvertone
MatthewLeBlom is nu online   Met citaat reageren
Oud 15 februari 2006, 12:28   #15
Septic
ex Modular addict

Septic's schermafbeelding

De dinsync convertor van dinsync.com werkte goed met mijn cr78 (start stop continue)
Je moet alleen je sequencer een bar laten lopen vooradat ie echt insynct, daarna loopt ie mee.
Alleen in cycle-mode in Logic wou ie weleens iets ernaast gaan.
Maar dat was nog Logic6 PC zijde, nu draaai ik Logic7 en dan gaat dat waarschijnlijk ook beter.

Dat bakje dat hier beschreven wordt is wel gaaf trouwens, een alles ineen oplossing.

Het niets is alles wat niet iets is
https://soundcloud.com/septicstudio <---Elitaire Grafmuziek
Septic is offline   Met citaat reageren
Oud 22 februari 2006, 00:15   #16
Mia
///:::///:::///:::///:::/

CR78 Startstop in sync
Je moet naast je syncsignaal ook een start en stop signaal sturen via de "footswitch" start stop ingang.
Indeed welke syncbak je ook gebruit cr78 is altijd tikki te laat.

;-)
Mia is offline   Met citaat reageren
Oud 5 maart 2006, 16:51   #17
shiftr
DIY!

shiftr's schermafbeelding

Ik heb zojuist mijn Linndrum sync lopen door een 96 hz Blokgolf uit een losse audio uitgang mijn computer uit te sturen..96 hz sample ingeladen in LIVE, de warp op 120 bpm en re-pitch en hij volgt zelfs de tempowijzigingen perfect.... dat het zo makkelijk kan zijn.
shiftr is offline   Met citaat reageren
Reactie

Synthforum » Synth Hardware » Zelfbouw, reparatie en onderhoud

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten