Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 14 februari 2018, 09:41   #1
sKeLeTvM
.

sKeLeTvM's schermafbeelding

Catching Up ft Lindsey Ollard
Vroeger had je een dure studio en muzikanten nodig. Nu kan het thuis. Ik heb hetgitaarspelen terug wat opgepikt en ja het is kort.

sKeLeTvM is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2018, 16:55   #2
e-Gloomy-nations
e-Gloomy-nations

e-Gloomy-nations's schermafbeelding

deze is prach-tig ! Wow, kan zo op de radio gedraaid worden. Succes ermee !!

My video's on Youtube :

http://www.youtube.com/user/Gloomer2000

My latest uploads, free downloads :

https://soundcloud.com/gloomer2000

Complete Gloomer/Gloomy discography, stream or free download :

https://gloomer2000.bandcamp.com/music

e-Gloomy-nations is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2018, 19:37   #3
funkaholic1972
Micro lid

funkaholic1972's schermafbeelding

Zeker mooi gemaakt, ik sluit me bij Jan aan dat dit heel goed klinkt als productie en ook gewoon een mooi liedje is.
funkaholic1972 is nu online   Met citaat reageren
Oud 15 februari 2018, 08:21   #4
sKeLeTvM
.

Oorspronkelijk geplaatst door e-Gloomy-nations Bekijk bericht
deze is prach-tig ! Wow, kan zo op de radio gedraaid worden. Succes ermee !!
Oprechte dank Jan. Absoluut.

Oorspronkelijk geplaatst door funkaholic1972 Bekijk bericht
Zeker mooi gemaakt, ik sluit me bij Jan aan dat dit heel goed klinkt als productie en ook gewoon een mooi liedje is.
Het is echt plezierig om dit soort commentaar te krijgen van SF'ers van wie ik hoor dat tracks maken die aantonen dat ze heel goed weten waar ze mee bezig zijn.

Ik zit sinds afgelopen tijd terug in een 'Pop-rock' periode. Vroeger had je een versterker en wat pedaaltjes. Punt uit. Dankzij Logic, Waves en GuitarRig is het mogelijk om een waaier van diverse (overigens erg goed klinkende ) gitaarsounds met de druk op een knopje tevoorschijn te halen.
Oud 15 februari 2018, 16:40   #5
Dilago
Vintage lid

Wil je 'm downloadbaar maken? Dan kan ik 'm ook beluisteren wat gestreamd helaas niet slaagt.
Dilago is offline   Met citaat reageren
Oud 20 februari 2018, 10:30   #6
peterdh
Hybride lid

peterdh's schermafbeelding

"Best" leuk. Ik ben wel wat verwend met al je vorige superproducties...

Mijn House tracks: Amazing animal@soundcloud
peterdh is offline   Met citaat reageren
Oud 24 februari 2018, 09:28   #7
sKeLeTvM
.

Oorspronkelijk geplaatst door Dilago Bekijk bericht
Wil je 'm downloadbaar maken? Dan kan ik 'm ook beluisteren wat gestreamd helaas niet slaagt.
Hey Dilago, dank voor je interesse. Helaas en verontschuldiging. Ik heb niet de rechten op de zang dus is niet toegelaten.

Oorspronkelijk geplaatst door peterdh Bekijk bericht
Erg bedankt voor de waardering.
Goh ja, deze track is redelijk straight forward popsong en eerder wat oefening dan groot licht...
Oud 24 februari 2018, 10:23   #8
sKeLeTvM
.

Hey Dilago, dank voor je interesse. Helaas en verontschuldiging. Ik heb niet de rechten op de zang dus is niet toegelaten.

Oorspronkelijk geplaatst door peterdh Bekijk bericht
Erg bedankt voor de waardering.
Goh ja, deze track is redelijk straight forward popsong en eerder wat oefening dan groot licht...
Oud 24 februari 2018, 11:29   #9
SlaveoftheWave
Vintage lid

SlaveoftheWave's schermafbeelding

je maakt veel mooie dingen die inderdaad zo op de radio kunnen, wanneer komt je album uit?
SlaveoftheWave is nu online   Met citaat reageren
Oud 24 februari 2018, 17:20   #10
sKeLeTvM
.

Oorspronkelijk geplaatst door SlaveoftheWave Bekijk bericht
je maakt veel mooie dingen die inderdaad zo op de radio kunnen, wanneer komt je album uit?
Allereerst oprechte dank voor de waardering.
Secundo : goeie vraag. Door de jaren heen heb ik heelwat tracks gemaakt met vocals die ik van het internet heb gevist, gekregen op vraag enz. Daarna geknipt, geplakt, melodielijnen aangepast (soms van mineur naar majeur en omgekeerd) Al de rest doe ik zelf. Gitaar, bas, drums, keyboard, zodanig dat het iets totaal anders wordt dan het origineel. Punt is - zelfs al staat mijn resultaat mijlenver van het origineel - ik bezit niet de rechten op de vocals. Om daarvoor goedkeuring te krijgen...titanenjob. Puur plezier dus en eerlijk, ik vind m'n eigen tracks ook geen pottenbrekers. (zonder valse bescheidenheid - en er zijn tracks op SC die 10.000 x beter zijn die als ik ze hoor, mezelf afvraag of ik niet beter koekjes kan bakken)

So..maybe one day.

Laatst gewijzigd door sKeLeTvM; 24 februari 2018 om 17:32
Oud 24 februari 2018, 21:30   #11
Dr. RiPsaw
Vintage lid

Ja, in een woord: mooi! Fijne sfeer, alle onderdelen komen mooi samen als geheel. Ik kan er zo lekker bij wegdromen. Wel kort inderdaad.

Paar feedback puntjes:
- Mix technisch valt er nog wel een en ander te verbeteren; de ride ligt naar mijn mening te veel naar rechts in het stereobeeld, en valt er daardoor buiten. Verder kun je de mix nog meer laten ademen denk ik, zit nu wat dicht in het middengebied (veel instrumenten die in hetzelfde gebied zitten).
- Compositie: ik verwachtte in de loop van het nummer een catchy refrein waarin de zang nog een volgende versnelling neemt (tweestemmig ofzo). Het maakt het wel meer cliche, maar ik mis in dat opzicht dus nog iets. Of een of andere vocal bridge....

Gearlist: o.a. Fender Rhodes / Nord Stage 3 88 / Access Virus Ti2 / Nord Electro 5D / JV2080 / Korg Triton Le / Soundcraft Ghost Le 24 / TC / Lexicon / Drawmer / dbx / SSL / Antelope Orion 32 / RME / Cakewalk Sonar X3 and more.
Dr. RiPsaw is offline   Met citaat reageren
Oud 25 februari 2018, 14:11   #12
sKeLeTvM
.

Dank Je RiPsaw voor je toelichting. Is idd een refreinloze track. Mix, klapt wat de instrumenten betreft dat die allemaal wat in hetzelfde gebied zitten maar op de duur blijf je bezig en ik heb niet genoeg geduld want wil steeds weer aan iets nieuw beginnen.
Oud 26 februari 2018, 21:51   #13
Dilago
Vintage lid

Oorspronkelijk geplaatst door sKeLeTvM Bekijk bericht
Allereerst oprechte dank voor de waardering.
Secundo : goeie vraag. Door de jaren heen heb ik heelwat tracks gemaakt met vocals die ik van het internet heb gevist, gekregen op vraag enz. Daarna geknipt, geplakt, melodielijnen aangepast (soms van mineur naar majeur en omgekeerd) Al de rest doe ik zelf. Gitaar, bas, drums, keyboard, zodanig dat het iets totaal anders wordt dan het origineel. Punt is - zelfs al staat mijn resultaat mijlenver van het origineel - ik bezit niet de rechten op de vocals. Om daarvoor goedkeuring te krijgen...titanenjob.
Gewoon de vocalen muten.

Oorspronkelijk geplaatst door sKeLeTvM Bekijk bericht
Puur plezier dus en eerlijk, ik vind m'n eigen tracks ook geen pottenbrekers. (zonder valse bescheidenheid - en er zijn tracks op SC die 10.000 x beter zijn die als ik ze hoor, mezelf afvraag of ik niet beter koekjes kan bakken)

So..maybe one day.
Herkenbare gevoelens en inderdaad, het gras is altijd groener aan de overkant en het maakt ook niets uit dat jij of ik een plaat uitbrengt, maar aangezien het toch niet uitmaakt waarom ook niet?
Oud 27 februari 2018, 07:45   #14
sKeLeTvM
.

Gewoon de vocalen muten.
Dat is een optie.

en het maakt ook niets uit dat jij of ik een plaat uitbrengt, maar aangezien het toch niet uitmaakt waarom ook niet?
Vermits ik vocals 'gratis' gebruik zou ik ook een gratis CD moeten maken. Met mogelijke risico's. Dat is nogal een flinke kost om die dingen dan zomaar uit te delen. Dan koop ik liever nog een synth bij.
Oud 27 februari 2018, 20:07   #15
Dilago
Vintage lid

Ik breng mijn cd ook gratis uit, het enige dat ik er aan verdien is eeuwige roem en dat is met geld toch niet te koop!
Oud 15 maart 2018, 21:19   #16
Dr van Lansberg
Trust me, I'm a
Moderator

Dr van Lansberg's schermafbeelding

Arrangement is heel mooi. Heb je netjes uitgedokterd. De instrumenten/sounds vullen elkaar goed aan, zijn echt complementair en passen prima in het genre. Tot zover het goede nieuws .

De compositie an sich is zeker niet verkeerd. Wel zet ik m'n vraagtekens bij een aantal van je keuzes. Zo vind ik de vocal verrassend vroeg komen. Iets meer inleiding naar haar start zou ik mooier hebben gevonden. Hetzelfde geldt eigenlijk voor de sax. Mooi riedeltje, maar voor mij behoorlijk out of the blue. De tweede keer dat derze erin komt, is overigens prima.

Over de mix: vocal meerstemmig ligt er niet 100% lekker in. Wat lagere ferequenties wegsnijden doet misschien the job. Slag gitaar mag wat zachter ten opzichte van de zanglijn.

Ondanks deze puntjes natuurlijk weer een precht trekkie. Alleen die puntjes op de i nog even. Jij hoort ze ook, dat weet ik zeker . En dat je geen geduld hebt, doet niet ter zake. Gewoon blijven streven naar perfectie.

Nil Volentibus Arduum
Dr van Lansberg is offline   Met citaat reageren
Reactie

Synthforum » Muziek algemeen » Tracks

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten