Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 7 november 2017, 12:46   #1
martinb

EMU ESI-32 storage opties
Hallo allen,

Ik heb voor weinig een EMU ESI-32 gekocht om wat mee te spelen. Nu heb ik geen zin om te gaan knoeien met floppies, dus wil iets aan de scsi poort hangen. Helaas heb ik al jaren geleden al mijn eigen scsi spullen weggegooid

Wat is hierin de verstandige keuze als ik ook, zeker in het begin, bestaande sound libraries wil laden die op mijn PC staan? Een scsi cdrom van marktplaats plukken en CD's branden? Of toch een SCSI2SD kopen voor meer dan de hele sampler kostte met het idee dat ik hem ook nog kan gebruiken als ik nog eens een ander scsi device koop?

Bedankt,

Martin
martinb is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2017, 12:53   #2
Rvooh
Vintage Lid

Rvooh's schermafbeelding

Scsi2sd

LINKE BOEL: rv0 shop met xoxbox onderdelen (n0nx0x panels, x0xlarge cpu, switches, ..) | c0nb0x control-app voor de x0xb0x (Mac/PC) | Alles over n0nx0x 303 sequencer clone | eigen zure brouwsels op soundcloud
Rvooh is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2017, 13:32   #3
j0ris
Vintage lid

Als je alleen kant en klare sample libraries in bijv. Akai formaat wil inladen volstaat een Scsi CDrom speler, als je die voor weinig kan vinden. Ga je ook zelf samplen en wil je dingen opslaan vanuit je sampler, dan zal je toch opslag moeten hebben, op z'n minst een scsi hd, en dan begint een scsi2sd ook wel handig te worden.
j0ris is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2017, 18:28   #4
j.baars
vintage eigenheimer

j.baars's schermafbeelding

scsi2sd

/\/\/\/\/\/\/\\/\/\/\/\\//\/\/\//\//\/\/\\//\/\/\/__ //\///\\\////\///\/\/\/\/\/\/\\\\//\///\///\//\/\\///\//\\//\\/
https://soundcloud.com/milky-way-gas-station

j.baars is offline   Met citaat reageren
Oud 14 november 2017, 16:55   #5
Artificial Soul

Ik zal later ff een link posten, want de betreffende software ken ik niet uit mijn hoofd. Maar er is software waarmee je bijvoorbeeld SF2-bestanden kan converteren en kan uploaden naar je sampler.

Ik heb zelf een ESI2000 sampler. Voor een tientje had ik ergens een USB naar SCSI kabel aangeschaft. Dat is wel een 25 pin SCSI; de adapter 25 naar 50 pin kreeg ik al bij mijn sampler. Als jij zo'n adapter niet hebt, moet je die nog ergens zien te regelen.

Zelf had ik nog van degene van wie ik de sampler kocht nog voor een paar tientjes meer een ZIP-drive gekocht.

Nog ff geduld, want ik zit nu niet achter mijn computer. Maar voor mij was het ook een hele zoektocht en webartikelen die mij meer inzicht verschaften, heb ik gebookmarkt.

http://polyphone-soundfonts.com/en/

Via deze site kan je nog wat interessante SF2-files ontdekken en downloaden. Polyphone is een gratis SF2-editor. Een andere is Viena.
Artificial Soul is offline   Met citaat reageren
Oud 14 november 2017, 23:12   #6
DRe
ik heb al een tok..

DRe's schermafbeelding

Ik had voor een tientje een EMU esi32 totaal uitgebreid dus is een kabel voor een tientje toch nog vrij duur. Dat was de gewone prijs 6 jaar terug. Kan je niet een floppy emulator nemen.

Oorspronkelijk geplaatst door DRé
Muziek maken is het zelfde als ademhalen, het moet vanzelf gaan. Je gaat toch ook niet expres moeilijk zuchten.
DRe is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2017, 03:33   #7
Artificial Soul

Is het zo'n drama dan om een tientje uit te geven aan een kabel?
Oud 15 november 2017, 11:08   #8
DRe
ik heb al een tok..

DRe's schermafbeelding

Zeker niet . heb je geld over voor gotek converter .

Oorspronkelijk geplaatst door DRé
Muziek maken is het zelfde als ademhalen, het moet vanzelf gaan. Je gaat toch ook niet expres moeilijk zuchten.
DRe is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2017, 14:31   #9
smokmostus

smokmostus's schermafbeelding

via MIDI kun je ook samples dumpen en laden via je pc. Duurt wat langer maar dan kun je even een kopje koffie zetten of wat opruimen.
smokmostus is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2017, 21:15   #10
Artificial Soul

Ik lees best veel slechte reviews over de E-MU ESI samplers, maar dat is met name omdat ze geen grafisch display hebben. Het waren destijds betaalbaardere budget-samplers. Ik lees tegelijkertijd ook vaak dat ze een mooie sound hebben.

Als je het specifieke karakter van de sampler wilt hebben, maar je wilt niet ontzettend lang met dat ding klooien om de presets te programmeren. Dan kan je met de hardware sampler de ruwe samples opnemen, je verzendt dat via de SCSI, MIDI, SP-DIF of whatever naar je computer. Op je computer maak je de presets die je tenslotte weer converteert naar een leesbaar formaat voor de sampler, zodat je die weer kunt uploaden.
Oud 16 november 2017, 20:05   #11
martinb

Ik wist niet dat er ook samples via Midi naar de sampler kunnen. Da's wel een leuke optie. Heb al een beetje gegoogled, mooie oplossing als je idd geen haast hebt
Ik zal ook eens op zoek naar een SCSI-USB kabel. Is natuurlijk, net als de SCSI2SD voor meerdere apparaten te gebruiken, dus mag gerust een tientje kosten :-)

Laatst gewijzigd door martinb; 16 november 2017 om 20:27
martinb is offline   Met citaat reageren
Reactie

Synthforum » Synth Hardware » Samplers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten