Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 24 juli 2008, 13:38   #1
aart
Aart

apparaat met een goeie buizen overdrive emulatie t.b.v. hammond-clone
Bestaat er een apparaatje met een goeie buizenoverdrive emulatie te gebruiken in combinatie met een Hammond kloon?

Ik gebruik een Roland VK-7 waarvan ik het linker kanaal in een Korg Pandora PX4D stop die aan het signaal wat amp-, cabinet, en reverb modellen toevoegd en dan weer een mooi stereo signaal uitstuurd.

Met deze setup ben ik best gelukkig alleen er ontbreekt nog een realistische overdrive aan het geheel. De amp modellen in de PX4D zijn super realistisch voor gebruik met een gitaar. Met een orgel krijg je dat het hoogste octaaf krijsend overstuurd terwijl de middelste octaven nog bijna clean zijn.

Nu heb ik al een manier gevonden om te beschrijven wat ik zoek qua geluid. Als ik namelijk mijn VK-7 aansluit op de PC en daar het geluid via Native Instruments B4II laat lopen met de overdrive op 12 uur geeft dit exact het buizengeluid wat ik zoek, alleen..... ik wil niet met een PC met B4II het podium op.

Mijn vraag: is er iemand die weet of er een versterkertje of stompbox bestaat die een realisch leslie overdrive effect geeft zoals dus de overdrive in B4II?

Suggesties richting de Boss RT-20 zijn overbodig aangezien ik die al eerder heb geprobeerd.

zie mijn opmerking bij: http://www.synthforum.nl/forums/show...ighlight=rt-20
aart is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juli 2008, 22:01   #2
aart
Aart

Vergelijking tussen VK-7 internal overdrive en B4II
Om een en ander te verduidelijken heb ik een vergelijking op mijn website geplaatst waarin ik de VK-7 laat horen met z'n interne overdrive en via de overdrive van B4II.

Moge dit duidelijk maken het soort overdrive/distortion ik zoek.

http://www.solcon.nl/aart.saly/compare/compare.html
Oud 29 juli 2008, 19:01   #3
Hammondb200

Hammondb200's schermafbeelding

Hoi, ook ik wilde 't zelfde doen met m'n Hammond B200.
Ik heb geprobeerd:
Boss Blues-Driver (kaal: bah)
Ibanez Tube-Screamer (klinkt niet lekker op clean je moet al een crunchy ondergrond hebben)
De H&K Tubeman/Tubefactor's zijn heel geil, heb ik gebruikt tot ik een analoge Korg CX-3 heb gekocht waar al een overdrive inzit.

Ook maar meneer ReuŖenzehn leuke dingen:

Organ Preamp / Overdrive (Organ & Groove)
hier zijn wat samples van de organpreamp:
http://www1.keyboards.de/magazine/m1103/311048wp.html
(samples zijn ruk: schel en volgeladen met overdrive)
Hammondb200 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2008, 17:59   #4
.Barendkeys.

Hee, Ik zit precies met hetzelfde probleem, ik gebruik wel een andere set-up, ik gebruik een Yamaha PSR-4500, een wat ouder PSR model.
hij is dan net niet zo verouderd dat er nog wel midi-ports inzitten, en gebruik ook B4II, mijn midi interface wil alleen helaas niet werken op mn laptop, en B4 ook niet op mn andere laptop.
Ik speel nu bij gigs door een Roland Cube 30X van mn bandgenoot, alleen moet hij hem zelf ook gebruiken! anders speel ik gewoon rechtstreeks door de PA, zonder overdrive, en mijn keyboardpatches hebben dat echt baggergeluid, de bas is helemaal weg.

Ik ben op het moment aan het experimenteren met 2 soorten gitaarmodules, de Behringer V-amp en de Line 6 (floor)POD, moet je maar even googlen, maar ik heb me kapot gezocht op internet, en heb verder niemand gevonden die dit probeert, dus ik ben er nog mee bezig, zogauw ik meer weet, post ik weer

PS. Ik heb ook een Hammond L-122(1969 dacht ik), Daar zit ik ook nog mee te prutsen voor een overdrive, maar dat werkt ook niet, mocht iemand daar nog iets voor hebben..
.Barendkeys. is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2008, 19:40   #5
Hammondb200

Hammondb200's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door .Barendkeys. Bekijk bericht
Hee, Ik zit precies met hetzelfde probleem, ik gebruik wel een andere set-up, ik gebruik een Yamaha PSR-4500, een wat ouder PSR model.
hij is dan net niet zo verouderd dat er nog wel midi-ports inzitten, en gebruik ook B4II, mijn midi interface wil alleen helaas niet werken op mn laptop, en B4 ook niet op mn andere laptop.
Ik speel nu bij gigs door een Roland Cube 30X van mn bandgenoot, alleen moet hij hem zelf ook gebruiken! anders speel ik gewoon rechtstreeks door de PA, zonder overdrive, en mijn keyboardpatches hebben dat echt baggergeluid, de bas is helemaal weg.

Ik ben op het moment aan het experimenteren met 2 soorten gitaarmodules, de Behringer V-amp en de Line 6 (floor)POD, moet je maar even googlen, maar ik heb me kapot gezocht op internet, en heb verder niemand gevonden die dit probeert, dus ik ben er nog mee bezig, zogauw ik meer weet, post ik weer

PS. Ik heb ook een Hammond L-122(1969 dacht ik), Daar zit ik ook nog mee te prutsen voor een overdrive, maar dat werkt ook niet, mocht iemand daar nog iets voor hebben..
Als je bas wegvalt moet je is een Equalizer erbij kopen. De V-amp gaat je geen warme overdrive geven. Ik denk niet dat je een digitaal keyboard kan laten scheuren aangezien een digitaal opgewekt signaal geen goede basis biedt voor gitaareffecten.(die ervaring heb ik) Als je een L-122 heb heb je geen externe overdrive nodig aangezien je de interne buizen ook kan laten scheuren (Vraag me niet hoe... ik heb geen buis-gestuurde Hammond)
Hammondb200 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 augustus 2008, 22:27   #6
DocFrt

Je B4II mp3 tje klinkt inderdaad het meest buizig. (Hoorde ik daar Adrian Snell riffje?) Heb ik eigenlijk nog nooit goed gehoord zonder buizen en dan kom je toch snel bij die H&K dingen uit (of die Duitser; had ik nog nooit gezien; gaaf!).

Enige wat ik wel vind bij dat B4 geluid is dat je veel meer vervorming hoort als de leslie "naar je toe" draait. Je hoort de distortion aanspreken tijdens de hardere gedeelten van de lesley golf. Dat vind ik nogal onecht klinken; eerst amp + distortion, dan pas lesley; dan heb je altijd distortion, maar komt daarna die golf er overheen. Als ik naar je eerste voorbeeld luister heeft de VK toch een waardeloze lesley aan boord.

Mooie buizenlesley-simulatie is H&K Rotosphere. Heeft ook een breaker switch, dus da's ook fijn! Als je distortion daarvan niet voldoende vindt zet je er een H&K Tubeman of Tubefactor voor. Die dingen zijn niet heel goedkoop, dus eens rustig uitproberen (VK mee en in gitaarhok zitten of zo) lijkt mij aardige.

PS gave zelfbouwprojecten op je site!

Adriaan
DocFrt is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2009, 14:23   #7
KNARPH

'Tis 'n wat late reaktie maar in de Korg CX-3 zit een goedklinkende overdrive. als je wilt kan'k je het schema sturen, dan kan je't evt. nabouwen. Oh ja, een CX-3 is een te gekke B3 kloon

Groetels, KNARPH
KNARPH is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2009, 14:38   #8
sunny pedaal
ALL (Anna Loog Lid)

sunny pedaal's schermafbeelding

dan bedoel je de oude cx3 toch neem ik aan ?, niet de nieuwe midiversie

"FILTER MAINTENANCE- After every 100 hours of operation apply a sine wave to the output of the FILTER to back flush the trapped overtones to unclog your filter." - (EML 101 Manual)
sunny pedaal is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2009, 15:50   #9
KNARPH

Jah de enig echte....
KNARPH is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2009, 01:47   #10
j.baars
vintage eigenheimer

j.baars's schermafbeelding

voor echt geinteresseerden kan ik een schemaatje van een buizenpreamp mailen die ik al enige jaren voor hammond gebruikers bouw .
mag dus niet gepubliceerd worden.
groeten,
jeroen
j.baars is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2009, 10:06   #11
mono-poly
Cheff Noodle

mono-poly's schermafbeelding

Metasonix Waveshaper is te gek!

I don't need the gear, the gear needs me http://www.mono-poly.nl

Bringing you the best in electronic live music.www.noodlebar.org
mono-poly is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2009, 10:57   #12
onrust nv
Onrust industriŽele audio

onrust nv's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door mono-poly Bekijk bericht
Metasonix Waveshaper is te gek!
Da's geen emulatie Dennis, hij wil een apparaat die net doet alsof je door buizen speelt. Waarom niet een echte pre-amp, is me ook een raadsel.

ONRUSTNV:.........KRAAAAAK,PIIEEP!...knars...zondermeer
onrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnv ONVERSTAANBAAR HELDER

https://onrustnv1.bandcamp.com/music
onrust nv is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2009, 10:58   #13
mono-poly
Cheff Noodle

mono-poly's schermafbeelding

ooow lekker suf van me

I don't need the gear, the gear needs me http://www.mono-poly.nl

Bringing you the best in electronic live music.www.noodlebar.org
mono-poly is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2009, 11:02   #14
Septic
ex Modular addict

Septic's schermafbeelding

deze zit in me MOD PRO modeller ook, ik vind ze best lekker.....
Niet duurder dan de gemiddelde plugin, klinkt imho zowiezo beter, en je hebt handson controle.

http://bx.line6.com/tonecore/rotomachine.html

Het niets is alles wat niet iets is
https://soundcloud.com/septicstudio <---Elitaire Grafmuziek
Septic is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2009, 14:55   #15
aart
Aart

Jongens ga gewoon lekker met VB3 aan de slag. Dit is de beste Hammond clone die er bestaat met ingebouw tubedrive.

Zie mijn opmerkingen in het topic:

http://www.synthforum.nl/forums/show...04#post1011004

Zie voor info en voorbeelden op mijn website: http://home.solxon.nl/aart.saly

onder het kopje "VB3 Hammond compare"
Reactie

Synthforum » De Studio » Effecten & dynamics

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten