Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 8 november 2017, 17:44   #1
Afroham

Afroham's schermafbeelding

"mijn posts" "mijn discussies" knop
Ik steel dit een beetje van het gearslutz forum. Ik weet dat je een beetje kan graven en zo links kan vinden naar je "statistieken" waar al je posts en gestarte discussies te vinden zijn. Maar ik zou het super fijn vinden als er rechts boven (bijvoorbeeld naast privé berichten), directe links komen naar deze paginas.

Ik heb een foto van Gearslutz bijgevoegd zodat je kan zien hoe zij het doen!

- Afroham
Bijgevoegde miniaturen:
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Screen Shot 2017-11-08 at 15.41.34.jpg‎
Bekeken: 52
Grootte:  13,4 KB
ID: 118753  

Treitervlogger
Afroham is offline   Met citaat reageren
Oud 8 november 2017, 21:38   #2
Von Naphoven
Der Spaßmacher
Moderator

Von Naphoven's schermafbeelding

Bericht door een moderator:
Verplaatst naar migratie & upgrade forum
Von Naphoven is nu online   Met citaat reageren
Oud 8 november 2017, 23:53   #3
torp
Latent muzikant

torp's schermafbeelding

Goed idee. Als je je eigen posts wilt zien moet je eerst een post van jezelf hebben om op je naam te kunnen klikken. Daarom deze post, nu kan ik weer op m'n naam klikken
torp is offline   Met citaat reageren
Oud 9 november 2017, 00:04   #4
Afroham

Haha jup, of jezelf tussen de ingelogde personen zoeken. Daarom log ik zo vaak in op deze site

Treitervlogger
Oud 12 november 2017, 18:27   #5
Dr van Lansberg
Trust me, I'm a
Moderator

Dr van Lansberg's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door torp Bekijk bericht
Als je je eigen posts wilt zien moet je eerst een post van jezelf hebben om op je naam te kunnen klikken.

Oorspronkelijk geplaatst door Afroham Bekijk bericht
of jezelf tussen de ingelogde personen zoeken.
Of je kiest ervoor om via "Gebruikersinstellingen" naar "Jouw profiel" te gaan. Lijkt me de handigste manier.

Nil Volentibus Arduum
Dr van Lansberg is offline   Met citaat reageren
Oud 13 november 2017, 18:15   #6
Afroham

Oorspronkelijk geplaatst door Dr van Lansberg Bekijk bericht
Of je kiest ervoor om via "Gebruikersinstellingen" naar "Jouw profiel" te gaan. Lijkt me de handigste manier.
Ha! Dokter,

thanks voor de input, is ook een manier inderdaad. zou toch wel gewoon super handig zijn als er gewoon 1 of 2 directe knoppen voor zaten. dat nodigt ook meer uit om zo nu en dan je eigen threads en posts bij te houden, wat weer leidt tot een actiever forum lijkt me!

-afro

Treitervlogger
Oud 14 november 2017, 09:09   #7
Dr van Lansberg
Trust me, I'm a
Moderator

Oorspronkelijk geplaatst door Afroham Bekijk bericht
Ha! Dokter,

thanks voor de input, is ook een manier inderdaad. zou toch wel gewoon super handig zijn als er gewoon 1 of 2 directe knoppen voor zaten. dat nodigt ook meer uit om zo nu en dan je eigen threads en posts bij te houden, wat weer leidt tot een actiever forum lijkt me!

-afro
Je hebt natuurlijk wel een punt hier. Directe links werken nou eenmaal handiger dan het werken met menu's. We moeten echter ook rekening houden met overzichtelijkheid. Directe links gaan ten koste van de overzichtelijkheid. Hoe meer directe links, hoe onoverzichtelijker het forum wordt.

Daarnaast zijn we bezig met een grote upgrade van het forum. De nieuwe software weerkt op een aantal punten toch anders dan de huidige. Ik denk dat de nieuwe versie voor wat betreft het bijhouden van eigen posts een aantal verbeteringen biedt. De kans dat we in de huidige versie wijzigingen gaan maken, is erg klein. Het werk aan de upgrade heeft even stil gelegen, maar dat wordt op korte termijn weer opgepakt.

Wist je dat je in je instellingen kunt kiezen voor het ontvangen van notificaties als er nieuwe berichten worden geplaatst in draadjes waaraan je een bijdrage hebt geleverd? Met deze functie kun je volgens mij ook goed je eigen threads en posts bijhouden. Ik zag in je profiel dat je deze optie niet hebt geactiveerd.

Gebruikersinstellingen -> Opties wijzigen -> Berichten & notificaties -> Abonneren op discussies

Hier kun je bijvoorbeeld kiezen voor "Directe e-mailnotificatie". Als er activiteit is in een draadje dat je hebt gestart of waarin je hebt gepost, ontvang je direct een mail met daarin een link naar de betreffende post.

Een andere optie is om te kiezen voor "Geen e-mailnotificatie". Je abonneert je dan wel automatisch op deze draadjes, maar je ontvangt geen notificatie per mail. Via Gebruikersinstellingen -> Abonnementen weergeven zie je dan direct al je abonnementen en de naam en het tijdstip van degene die als laatste in de betreffende draadjes heeft gepost, net als in bijvoorbeeld "Nieuwe berichten".

Mischien is dit een goede tijdelijke oplossing.

Nil Volentibus Arduum
Oud 14 november 2017, 11:15   #8
Sander02
Just give me the juice...

Sander02's schermafbeelding

vraagje tussendoor.. wordt het forum dan ook beter te bedienen op een smartphone?

...
Sander02 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 november 2017, 12:11   #9
Dr van Lansberg
Trust me, I'm a
Moderator

Oorspronkelijk geplaatst door Sander02 Bekijk bericht
vraagje tussendoor.. wordt het forum dan ook beter te bedienen op een smartphone?
Zie dit draadje voor een antwoord op die vraag. In het subforum Migratie en Update worden meer vragen beantwoord.

Nil Volentibus Arduum
Oud 14 november 2017, 18:57   #10
Afroham

Oorspronkelijk geplaatst door Dr van Lansberg Bekijk bericht
Je hebt natuurlijk wel een punt hier. Directe links werken nou eenmaal handiger dan het werken met menu's. We moeten echter ook rekening houden met overzichtelijkheid. Directe links gaan ten koste van de overzichtelijkheid. Hoe meer directe links, hoe onoverzichtelijker het forum wordt.

Daarnaast zijn we bezig met een grote upgrade van het forum. De nieuwe software weerkt op een aantal punten toch anders dan de huidige. Ik denk dat de nieuwe versie voor wat betreft het bijhouden van eigen posts een aantal verbeteringen biedt. De kans dat we in de huidige versie wijzigingen gaan maken, is erg klein. Het werk aan de upgrade heeft even stil gelegen, maar dat wordt op korte termijn weer opgepakt.

Wist je dat je in je instellingen kunt kiezen voor het ontvangen van notificaties als er nieuwe berichten worden geplaatst in draadjes waaraan je een bijdrage hebt geleverd? Met deze functie kun je volgens mij ook goed je eigen threads en posts bijhouden. Ik zag in je profiel dat je deze optie niet hebt geactiveerd.

Gebruikersinstellingen -> Opties wijzigen -> Berichten & notificaties -> Abonneren op discussies

Hier kun je bijvoorbeeld kiezen voor "Directe e-mailnotificatie". Als er activiteit is in een draadje dat je hebt gestart of waarin je hebt gepost, ontvang je direct een mail met daarin een link naar de betreffende post.

Een andere optie is om te kiezen voor "Geen e-mailnotificatie". Je abonneert je dan wel automatisch op deze draadjes, maar je ontvangt geen notificatie per mail. Via Gebruikersinstellingen -> Abonnementen weergeven zie je dan direct al je abonnementen en de naam en het tijdstip van degene die als laatste in de betreffende draadjes heeft gepost, net als in bijvoorbeeld "Nieuwe berichten".

Mischien is dit een goede tijdelijke oplossing.

Ja de tijdelijke oplossing is wat mij betreft prima! dan wacht ik gewoon op de upgrade! maar je oplossing bied voor mij al redelijk genoeg uitkomst. omdat ik 1 klik verwijderd ben van alles waar ik aan participeer. Thanks dok, en succes met de upgrade : ) ik ben benieuwd!

- Afro

Treitervlogger
Reactie

Synthforum » Algemeen » Synthforum Feedback » Migratie en Upgrade

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten