Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 18 november 2003, 07:40   #1
sowhat
Ik ben Tof

sowhat's schermafbeelding

The sound of Britney
heee allemaal

ik probeer al een tijdje die sound (hit) van Britney Spears (oa. in het nummer "Crazy" na te maken, maar het lukt nog niet echt.

Ik vervorm een orchestral hit en doe daar een piano erbij , maar die sound wil nooit het zelfde klinken als die van Britney.

Samplen heeft niet echt zin omdat ik dan veel bijgeluiden krijg en niet op verschillende tonen goed kan spelen.

Heeft er iemand misschien tips voor mij?

Greetz DA SuperMing

Get a life !

sowhat is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2003, 08:38   #2
bambamstudio
Certified MoogPro

bambamstudio's schermafbeelding

het is niet alleen die orchestral hit en de piano.
maar zo moeilijk is het niet hoor....
tip: luister eens goed naar de fx die gebruikt wordt.

Certified MoogPro by Moog Music inc. - Founder of www.gearjunkies.com- Teacher at www.bambamopleidingen.nl - Main website www.bambamstudio.nl
bambamstudio is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2003, 08:43   #3
sKeLeTvM
.

sKeLeTvM's schermafbeelding

Is er wat fout dan met het produkt Britney Spears ?
Als ik morgen dezelfde sexy-looking meid met dito stem vind...of ga je nu nog beweren dat ze niet kan zingen misschien ?
En dan de muziek. Ik zou toch maar niet te snel negatief gaan doen, want dit is produktie- en klankgewijs een top prestatie.
Vaak wordt Britney helemaal onterecht met de grond gelijk gemaakt door mensen die duidelijk geen flappen aan hun hoofd hebben.

Ik geef je een goeie raad: boek een voormiddagje de Galaxy-studio in Mol en speel Britney over de grote Genelecs die ze daar hebben. Dan ga je de vraag van Supermingwoe misschien beter begrijpen.
En nee hoor, ik ben niet onmiddellijk fan van het wezen Britney (al zou ik wel weten wat doen met haar ...) maar qua muziek en eindproduktie behoort dit helaas tot de top C ! The music booms like hell mate ! Ik wou dat ik het materiaal had om zo te kunnen mixen ... En dan wil ik niet over smaak of stijl discuteren !

Laatst gewijzigd door OnAcid; 18 november 2003 om 09:34
sKeLeTvM is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2003, 08:45   #4
sowhat
Ik ben Tof

Citaat:
Origineel geplaatst door bambamstudio
het is niet alleen die orchestral hit en de piano.
maar zo moeilijk is het niet hoor....
tip: luister eens goed naar de fx die gebruikt wordt.
sorry , maar ik hoor het echt niet ( beetje doof of muziek noob ?)

wil je het antwoord dan niet gewoon zeggen Bam Bam ?

hier die sample:
Bijgevoegde bestanden:
Bestandstype: mp3 britney spears hit 01.mp3‎ (5,0 KB, 87x gelezen)

Get a life !

Oud 18 november 2003, 08:49   #5
bambamstudio
Certified MoogPro

het antwoord is niet uit te leggen, je moet het gewoon horen, ik kan kan je niets laten horen dmv platte tekst.

En ik ga met sKeLeTvM mee: De producties van britney zitten verdomd slim in elkaar.
Kunnen we met zijn allen nog veel van leren.....

Certified MoogPro by Moog Music inc. - Founder of www.gearjunkies.com- Teacher at www.bambamopleidingen.nl - Main website www.bambamstudio.nl
Oud 18 november 2003, 08:50   #6
Prophet
Vintage lid

Prophet's schermafbeelding

Citaat:
Origineel geplaatst door supermingwoe
is toch niet echt een gekke vraag ..... toch ???

ik snap het wel Britney zou je denken, maar voor mij gaat het om die sound.
De Britney nummers zijn eerst en vooral geproduced door niet minder dan "Max Martin", hier is zijn waslijst van producties:

http://www.artistdirect.com/music/ar...595128,00.html

Je mag die gast niet onderschatten qua productie's, een fout die velen maken omdat ze vinden dat britney,backstreet boys kut-muziek is en vanuit een bepaalde hoek gezien geef ik hen wel een stuk gelijk. Maar ook velen kunnen van zulke top-producties alleen maar dromen, ze ooit te kunnen maken.

Ten tweede, zowel elektrisch gitaarwerk al dan niet in combinatie met synths en andere productie-truukjes zullen nodig zijn om deze sound te bekomen. Neem er dan nog eens bij dat Martin over de beste outboard-gear beschikt om zijn receptjes extra gaar te stoven incluis een BOM van een mengtafel. (neve dacht ik).

In ieder geval succes, met het nabootsen, spits je oren en wie weet tover je wel wat beters ( lees nieuwers ) dat je dan kan gebruiken in je eigen origineel idee.

grtz!
Prophet is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2003, 08:53   #7
Prophet
Vintage lid

Citaat:
Origineel geplaatst door bambamstudio
En ik ga met sKeLeTvM mee: De producties van britney zitten verdomd slim in elkaar.
Kunnen we met zijn allen nog veel van leren.....
Zo denk ik er ook over!
Oud 18 november 2003, 08:59   #8
sowhat
Ik ben Tof

WoW ! Die Max Martin heeft erg veel op zijn C.V. staan .

Ik heb even op die site gekeken . En al mijn respect. Die kerel heeft Hits gemaakt man.

Coole link trouwens

Get a life !

Oud 18 november 2003, 09:01   #9
bambamstudio
Certified MoogPro

wat dacht jij dan, dat de producers van spears ed op een zolderkamer zaten?
Je kunt meteen horen aan die producties dat het geen gasten zjin die zomaar wat aanklooien.

Oud 18 november 2003, 09:10   #10
C-Code
Addicted to Breaks

C-Code's schermafbeelding

{OFFTOPIC}
Ik weet best dat WIJ daar best nog wat van kunnen leren.....maar heb ik een dikke neve tafel op mijn zolderkamer staan.......NEE. Heb ik de beschikking over een ton geld om diverse muzikanten in te huren om melodieen in te spelen.......NEE. Heb ik een studio waar een hogere verzekering op zit dan mijn hele huis kost......NEE. Vind ik dat erg......NEE. Ben ik er jaloers op......Nee. En waarom niet ?

Omdat muziek maken een hobby is, waar ik geen geld mee verdien (tot nu toe in ieder geval). Plus ik word doodeng bij het idee dat je in iedere supermarkt, macdonalds, radiozender & tv zender je eigen nr tot gekmakens toe aan moet horen{//OFFTOPIC}
C-Code is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2003, 09:16   #11
Bass
Gedeactiveerd account

Bass's schermafbeelding

Naast Kraftwerk, Jarre en de Chemicals zijn de produkties van Max Martin gewoon vet qua sound ! :
Britney , Backstreet Boys, N Sync, Solid Harmonie, Robyn, Jessica Folcker e.v.a...
Bass is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2003, 09:49   #12
sKeLeTvM
.

sKeLeTvM's schermafbeelding

Er zijn naast Britney of Backstreet ook genoeg dance-produkties met dezelfde geluidskwaliteit als voornoemde artiesten.
Gisteren hoorde ik op de radio weer de zoveelste acid lijn met 909 kick. Niks bijzonders maar gelijk toch het volume voluit gezet.
Waanzin. Helaas hoorde ik niet goed wie de maker was. Maar een hit. Dat zei de presentator ook. Zo bonken en kletsen man ! Echt niet thuis gedaan, dat kon je zo zeggen.
Daarom vind ik bijvoorbeeld veel R&B wel dik ok.
Meestal is het inhoudsloze negermuziek ( vergeef me de uitdrukking, het is niet racistisch bedoeld) maar een
feit is wel dat veel van die R&B producers er in slagen om het laatste db'tje headroom eruit te persen !
In die optiek wil ik soundfreaks verzoeken het volgende nummer op te zoeken, zeker als u over kwaliteitsmonitors of stereo beschikt.

Sai : "Human" een héél éénvoudig mid-tempo track met slechts de volgende ingrediënten :

Drums ( Bd, sn, shaker)
Bass synth
Voice
String
Effect soundje

Alleen al de drums klinken zo nijdig en bijtend dat ik er gewoon jaloers op ben ! En dan die bassynth die er zo romig en dik inzit.
Maar ik weet waarom het mij niet lukt: Ik mag dan wel wat ervaring, kennis en voldoende goeie synths hebben
(sorry dat ik het zo cru stel...) alleen die Apogee convertors,Tubetech en Focusrite compressors, Neve Eq's, Lexicon galmen, Euphonics de grote Genelecs en een Sonic solutions master systeem ontbreek ik nog. Leninkje bij de bank misschien ? Ik denk het niet.
Maar zelfs als je morgen over al dat materiaal zou kunnen beschikken blijft de laatste en meteen de moeilijkste opdracht :
De "song" schrijven of track bedenken In om het even welke stijl die dan een goeie balans is van alle noodzakelijke elementen. (soit akkoordenschema, hooks, gimmick, arrangement, tekst, melodielijn e.a.)
Het bijeenzoeken en compliren van de juiste sounds.
Ik denk dat dat de essentie is en dat kan je mits een goeie basis setup aan materiaal wel thuis doen.
Correct afmixen en masteren, daarvoor kan je dan in de grote studio terecht.
sKeLeTvM is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2003, 10:12   #13
Prophet
Vintage lid

NEEN we hebben niet al dat materiaal dat die gasten hebben, OKEE!

Maar knoop wel in je hoofd dat daar niet een nummer mee staat of valt. Max Martin heeft geen neve en toestanden gekregen maar er waarschijnlijk èèn verdiend. Waarom? Omdat hij een goed songschrijver, stemcoacher, producer is en hij zich waarschijnlijk bewezen heeft met VEEEEEL minder VETTE bakharingen dan je wel zou denken. En zo zijn ze allemaal wel begonnen.
Het hangt ervan af wat voor genre muziek je graag doet, en zijn dat dan dancenummers met een hoog radiogehalte, ja dan is dat maar zo hè. Ieder zijn stijl.
Oud 18 november 2003, 10:14   #14
Bass
Gedeactiveerd account

Bass's schermafbeelding

Citaat:
Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Er zijn naast Britney of Backstreet ook genoeg dance-produkties met dezelfde geluidskwaliteit als voornoemde artiesten.
Gisteren hoorde ik op de radio weer de zoveelste acid lijn met 909 kick. Niks bijzonders maar gelijk toch het volume voluit gezet.
Waanzin.
Dat is omdat JIJ het lekker vindt, maar de geluidskwaliteit is toch echt niet beter! Laat staan als je het op de radio hoort...

Zet maar eens een House-CD op en daarna de 2e van Britney....De volheid en sound van Cheiron produkties is gewoon zeer goed!...
Oud 18 november 2003, 10:41   #15
Unic
El Musica

Unic's schermafbeelding

maar goed, ff over het geluid.

Ik hoor een lage pianotoon met een hihat (iets vervormd) klaar
Unic is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2003, 11:09   #16
olafmol
[EXPANSIONS]

olafmol's schermafbeelding

max martin en kornuiten werken allemaal op Reason..niet gelogen
als ik me niet vergis staan er sinds een tijdje in elke songwriter room een acoustische piano of vleugel en een laptop met reason..

Olaf

[SPRING Collective recordlabel] || [EXPANSIONS DJ Collective]
www.springcollective.com || www.expansions.nl
olafmol is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2003, 11:18   #17
Bass
Gedeactiveerd account

Bass's schermafbeelding

Citaat:
Origineel geplaatst door olafmol
max martin en kornuiten werken allemaal op Reason..niet gelogen

Het is jammer dat www.cheiron.se er niet meer is maar die hadden toch echt een waslijst gear met o.a. Euphonix tafel en veel outboard...
Oud 18 november 2003, 11:23   #18
olafmol
[EXPANSIONS]

olafmol's schermafbeelding

Citaat:
Origineel geplaatst door Bass

Het is jammer dat www.cheiron.se er niet meer is maar die hadden toch echt een waslijst gear met o.a. Euphonix tafel en veel outboard...

zal heel goed kunnen..de boel wordt vast afgemixed en gemasterd in een high-end studio, maar dat zegt nog nix over waar de nummers op worden "ontwikkeld" .... zoals hierboven al beschreven: onderschat het writers-talent niet....eigenlijk is dat het enige dat belangrijk is

[SPRING Collective recordlabel] || [EXPANSIONS DJ Collective]
www.springcollective.com || www.expansions.nl
olafmol is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2003, 11:28   #19
Bass
Gedeactiveerd account

Bass's schermafbeelding

Ah...
ik dacht dat je zei dat wat je op de CD's hoorde, dat dat Reason was .. en daar moet ik toch hartelijk om
Oud 18 november 2003, 11:42   #20
dekzster
Mad Scientist

dekzster's schermafbeelding

Ook al is alles zo fantastisch afgemixed en gemastered, het blijft gemaakte Coca-cola muziek.

Legal Notice
This transmission (including any attachments) is intended solely for the use of the addressee(s) and may contain confidential information including trade secrets which are privileged, confidential, exempt from disclosure under applicable law and/or subject to copyright. If you are not an intended recipient, any use, disclosure, distribution, reproduction, review or copying (either whole or partial) is unauthorized and may be unlawful. This text is susceptible to alteration and their integrity cannot be guaranteed. Dekzster and/or any of its subsidiaries shall not be liable for this text if modified or falsified. Thank you.
dekzster is offline   Met citaat reageren
Reactie

Synthforum » Muziek algemeen » Klank, geluid en theorie

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten