Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 18 maart 2014, 00:40   #1
sKeLeTvM
.

sKeLeTvM's schermafbeelding

Op^zoek naar deze sounds
Heb toch wel wat hard en soft, en dit gebeurd me haast nooit maar volgende sounds vind ik maar niet terug en krijg ze maar niet in elkaar gezet.
Ik vermoed ook een hoop gelayer...

https://www.youtube.com/watch?v=hzo1_maqV_w
rond 1:12 - polyfone synth met filter - dam dam dam dam...(trouwens knappe remix !)

https://www.youtube.com/watch?v=zK1mLIeXwsQ
rond 2:00 - idem

Op de Sylenth komt de standaard meegeleverde sound 141 ARP Impressum (met de arp af en filter wat dicht gezet) aardig in de buurt, maar is m' nog niet helemaal. Iemand nog ideetjes ? Voorbeelden posten mag ! Merci.
Bijgevoegde bestanden:
Bestandstype: wav Output 1-2.wav‎ (4,33 MB, 14x gelezen)
sKeLeTvM is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2014, 00:49   #2
technomauriesje
Studiobalans

technomauriesje's schermafbeelding

Zoek je naar de vst met de juiste preset, of een soort how-to om zelf het geluid na te maken?
technomauriesje is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2014, 00:59   #3
sKeLeTvM
.

Oorspronkelijk geplaatst door technomauriesje Bekijk bericht
Zoek je naar de vst met de juiste preset, of een soort how-to om zelf het geluid na te maken?
Beide voorstellen zijn goed. In dit geval heb ik uitzonderlijk veel moeite om die sound na te maken en dat ergert me mateloos ! Met de Virus Ti lukt het me in elk geval niet. presets zijn wel makkelijk. Ik wil niet te veel tijd meer verspillen aan sounds maken. Dat heb ik genoeg gedaan en is leuk maar daarmee maak je geen songs...Ik veronderstel dan ook dat die sounds uit soft komen die ik niet heb. Ik denk aan laatste versies FL of Ableton en die heb ik niet...
Oud 18 maart 2014, 01:09   #4
technomauriesje
Studiobalans

technomauriesje's schermafbeelding

Even 1, 2, 3, denk ik aan de talloze preset banks die worden gemaakt voor de populaire vst's zoals Massive en Sylenth. Zo ongeveer elke "hit" of nieuw geluid uit EDM is binnen no time beschikbaar in een van deze soundbanks. Ik denk meteen aan Vengeance, maar wellicht ken je het al.

https://refx.com/products/vengeance/soundsets/
technomauriesje is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2014, 21:48   #5
sKeLeTvM
.

Bedankt Mauries. Voor m'n Sylenth en Vanguard heb ik zowat alle soundbanks, maar helaas. Die soundbanks kosten geld, en voor hetgeen ik ooit kocht vind ik dat er veel waardeloze troep tussen zit. ik sukkel wel verder tot ik het gevonden heb. :-)
Oud 18 maart 2014, 23:11   #6
vcovca
NOXGENUS

vcovca's schermafbeelding

Roland JX8P, gelaagd met nog een ofzo..

Ik ben echt totaal niet van het commerciŽle spul, maar die Deadmau5 track is wel echt geniaal stiekum..

We are Noxgenus. We are not a label, a crew, or a production facility. We are a source. Our transmissions are rare, exclusive and uncompromised. There is no scene, there is no genre. Wake up...
vcovca is offline   Met citaat reageren
Reactie

Synthforum » Muziek algemeen » Klank, geluid en theorie

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten