Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 15 februari 2018, 22:51   #21
Kwurqx
Happy synthing

Een antwoord middels gratis VST's:

Glitchmachines - Fracture

En

Glitchmachines - Hysterisis (en Fracture)
Kwurqx is offline   Met citaat reageren
Oud 16 februari 2018, 01:40   #22
Dozart

Dozart's schermafbeelding

Thanks. Ziet er heel vet uit.
Dozart is offline   Met citaat reageren
Oud 16 februari 2018, 14:16   #23
willem1958
Vintage lid

willem1958's schermafbeelding

Anders stuur je ze een mail waarin je vertelt dat je ze helemaal te gek vindt en al tijden probeert dat effekt na te maken.
Misschien willen ze je een beetje op weg helpen? (en dan deel je dit op sf )
willem1958 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 februari 2018, 15:08   #24
MadR
nautica

MadR's schermafbeelding

Is een gitaar loop in allemaal kleine stukjes gehakt en per noot alleen de begin van die noot ritmisch herhalen totdat de nieuwe noot komt. En tussen die 2 noten een glide laten plaatsvinden. Maar vermoedelijk hebben ze dat met de pitchbend gedaan. En omdat ie zo snel ritmisch herhaalt hoor je hem van de ene noot naar de andere gaan in stapjes.

Franse producers rond de groep Justice deden dit ook maar dan minder psy trance achtig. Ben de naam effe kwijt van die dude maar hij had van de 8 bit graphics video clips met sportauto’s

Trouwens je kan dergelijke effecten ook maken door wavetables te scrollen. Of met je keymapping realtime te verschuiven terwijl je MIDI loop afspeelt.

Ghetto Love !
MadR is offline   Met citaat reageren
Oud 16 februari 2018, 16:37   #25
Dozart

Oorspronkelijk geplaatst door MadR Bekijk bericht
Is een gitaar loop in allemaal kleine stukjes gehakt en per noot alleen de begin van die noot ritmisch herhalen totdat de nieuwe noot komt. En tussen die 2 noten een glide laten plaatsvinden. Maar vermoedelijk hebben ze dat met de pitchbend gedaan. En omdat ie zo snel ritmisch herhaalt hoor je hem van de ene noot naar de andere gaan in stapjes.

Franse producers rond de groep Justice deden dit ook maar dan minder psy trance achtig. Ben de naam effe kwijt van die dude maar hij had van de 8 bit graphics video clips met sportauto’s

Trouwens je kan dergelijke effecten ook maken door wavetables te scrollen. Of met je keymapping realtime te verschuiven terwijl je MIDI loop afspeelt.
Ik ben dit nu aan het proberen. Lukt nog niet zo cool als Sphongle het doet (helemaal niet zelfs lol), maar dit is het principe idd! Op deze manier zou het iig moeten kunnen. De gitaarmelo (van Outer Sphongolia) inspelen en als wav renderen. Die in de slicer stoppen, en vervolgens met de stukjes gekke dingen doen, zoals timescretch, wazige pitchy sounds, en de release op een bepaalde manier zetten zodat het een slepend getimestretchete sound geeft 'loop lenght' en 'loop compres' in ableton slicer is hier goed geschikt voor. Een beetje ook met de ADSR-knoppen van de slicer klooien. En vervolgens een sound pitcher automation erop bij de langere uitgerekte tonen (naar beneden pitchen, en hier en daar naar boven, whatever cool klinkt).

Dat doet iig de trick. Dat is iig het principe zodat ik nu een beetje weet hoe je een soortgelijk effect kunt creëren. Dus, vielen dank!
Oud 16 februari 2018, 16:37   #26
Arv
Robot

Jajaja MadR, maar kom eerst maar is met je eigen poging voordat je claimt dat het easy is.

Ik denk zelf trouwens ook wel dat we niet te ingewikkeld moeten denken. Shpongle bestaat al
een tijdje en in de 90's had je nog geen granular plugins..

Maw, 'gaten' van gitaar idd met wat pitch bend gedoe.
Doet me beetje herinneren aan bv, The Shamen (na 1 min).

Arv is offline   Met citaat reageren
Oud 16 februari 2018, 16:48   #27
Dozart

Dit nummer komt uit en album uit 2005. Zal dus wellicht ergens tussen 2002 en 2005 gemaakt zijn

Anyway, ik begin 'm door te krijgen. Op die manier gaat het toch best wel aardig. De slicer heeft al de goede opties ervoor, dat scheelt al. Nu dat pitch-gebeuren nog.
Oud 16 februari 2018, 17:08   #28
Arv
Robot

Oorspronkelijk geplaatst door Dozart Bekijk bericht
Dit nummer komt uit en album uit 2005. Zal dus wellicht ergens tussen 2002 en 2005 gemaakt zijn
Ja, dat klopt. Maar ik doelde op de Shpongle sound, die al op hun eerste cd te horen is (98 ).
Oud 16 februari 2018, 17:15   #29
Dozart

Ah oké.

Heb door het gekloot met het uitvinden hiervan en het opvolgen van de tips onbedoeld iig een aantal hele vette nieuwe tweakdingen uitgevonden..
Oud 16 februari 2018, 17:26   #30
Arv
Robot

Oud 16 februari 2018, 17:39   #31
flyweight
Vintage lid

flyweight's schermafbeelding

Volgens mij is de gitaar reversed + (granular) reverb en gated. Of en toe ook een bitcrusher,,,,

Cool muziekje verder

CENSORED
flyweight is offline   Met citaat reageren
Oud 16 februari 2018, 20:42   #32
shiftr
DIY!

shiftr's schermafbeelding

Volgens mij zit dat pitch gebeuren al in de bends van de gitaar sample zelf.. Iets met delay en slicing accentueert dat alleen. Het is niet een extra effect. Denk ik.
shiftr is offline   Met citaat reageren
Oud 16 februari 2018, 21:41   #33
KiaM
Vintage lid

KiaM's schermafbeelding

Met Grain van Reason?
KiaM is offline   Met citaat reageren
Oud 17 februari 2018, 00:59   #34
Dozart

Ik heb op basis van mijn uitvogelarij, de afgelopen dagen, dit eerste stuk van m'n nieuwe nummer iig klaar staan om mee verder te gaan:

Oud 17 februari 2018, 09:21   #35
MadR
nautica

MadR's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Arv Bekijk bericht
Jajaja MadR, maar kom eerst maar is met je eigen poging voordat je claimt dat het easy is.

Ik denk zelf trouwens ook wel dat we niet te ingewikkeld moeten denken. Shpongle bestaat al
een tijdje en in de 90's had je nog geen granular plugins..

Maw, 'gaten' van gitaar idd met wat pitch bend gedoe.
Doet me beetje herinneren aan bv, The Shamen (na 1 min).

https://www.youtube.com/watch?v=4J21SNrCxpM
Kijk em dan! Met je easy en die laat dan zien dan! Hahaha typisch!

Maar ik snap je frustratie hoor

En bij de shamen track zit er volgens mij nog een (bandpass) filter overheen.

Echter ander truukje. Volgens mij is de EMS vc3 ofzo daardoor bekend geworden. Muzikaal kan je niet echt wat met die bak maar Pink Floyd ofzo had een orgel door dat filter gegooid met een lfo erop zodat je ook van die ritmische effecten kreeg.

Anyway ik gebruikte vroeger .rex files en daar komt dat ‘stutter’ truukje vandaan voor mij. Al heb ik jaren lang ook een AU plug-in gehad die dat opknippen en benden etc automatisch deed maar dat bleef random. Dus moest ik de audio opname editen voor de goede parts.

Kan je ook hele glitchy dingen mee maken. Ik zou mijn oude hd’s, dvdr’s en dat’s moeten checken. Toch maffe dingen mee gemaakt al is dat meer dan 10 jaar geleden. Hehehe

Ghetto Love !
Oud 17 februari 2018, 09:25   #36
MadR
nautica

MadR's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Dozart Bekijk bericht
Ik heb op basis van mijn uitvogelarij, de afgelopen dagen, dit eerste stuk van m'n nieuwe nummer iig klaar staan om mee verder te gaan:

Dit zijn gewoon paddo’s die verkeerd vallen hoor. Hehehe

Maar serieus je bent op de juiste weg.

Ghetto Love !
Oud 17 februari 2018, 18:30   #37
willem1958
Vintage lid

willem1958's schermafbeelding

Citaat:
Ik vind het freaky awesome wat je hier doet, nog een paar paddo's en dat belooft weer wat voor de contest.
willem1958 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 februari 2018, 10:25   #38
DigiLoog
Vintage lid

DigiLoog's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door willem1958 Bekijk bericht
Ik kan je niet helpen maar bedankt voor de onbedoelde tip want dit is wel een heel tof muziekje!
Vind er geen reet aan, $maken verschillen.
DigiLoog is offline   Met citaat reageren
Oud 18 februari 2018, 19:25   #39
Kwurqx
Happy synthing

Misschien nog een manier om soortgelijke effecten te bereiken: met een "simpele" Echo/Delay

Bijvoorbeeld door automation op de Delay Time met 1 of meer taps.

Zoals onder meer langskomt in de demo van Airwindows - PureEcho
http://www.airwindows.com/purestecho/

Airwindows heeft overigens heel veel mooie gratis Plugins.
http://www.airwindows.com/category/free/

Zeker nu hij (sinds 2016) alles gratis ter beschikking stelt en hij zichzelf laat sponsoren via Patreon
https://www.patreon.com/airwindows

Hij is erg van de puur en subtiel. Maar kent her en der ook wel minder subtiele kanten.
Neem vooral de tijd eens om zijn demo video's eens te bekijken/beluisteren waarin hij de achtergronden en werking/mogelijkheden van zijn plugins toelicht en laat horen.
Kwurqx is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2018, 23:26   #40
Dozart

Nu nóg waziger!
Reactie

Synthforum » Synth Software » Overig Software

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten