Synthforum

Mededelingen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 3 maart 2017, 13:02   #1
Elephantbud

Tascam Da-3000
Tascam Da-3000 recorder
Elephantbud is offline  
Oud 3 maart 2017, 13:28   #2
egres
Vintage lid

egres's schermafbeelding

ik was ook een poos aan het uitkijken voor zo een toestel maar heb pas opgemerkt dat als je ermee in wav opneemt dit enkel BWF is! niet de classieke .wav

er is ondertussen een nieuwe SS-R250N uit http://tascam.com/product/ss-r250n/

veel flexibeler kwa opslag,als je betere conversie wil hang je er gewoon een andere converter aan.

Zo groot zal het verschil met die Burr Browns ook wel niet zijn denk ik hoor,het is vooral steeds wat rond de converters hangen dat de sound warmer of strakker maakt,dit kan je evengoed met een eq..
egres is offline  
Oud 3 maart 2017, 17:39   #3
Gein
Gameboys a GoGo

Gein's schermafbeelding

bwf en wav zijn bij mijn weten volledig compatibel . Zit alleen wat extra meta data in bwf. Mijn nagra neemt ook bwf op en heb dat nog nooit als een nadeel ondervonden.
Gein is offline  
Oud 4 maart 2017, 22:49   #4
Elephantbud

Bwf is een wave file met wat extra data, maar het blijft een wave file en compatibel met alles wat wave afspeelt.
Wave file is max 4gig... Bwf kan doorgaan... Kan heel belangrijk zijn als je live concerten opneemt op hoge sample rate, vandaar dat dit ding bwf gebruikt...

De converters van de Da-3000 zijn goed genoeg, al dat gedoe rond converters is trouwens overdreven... Ik heb jaren een hedd192 gehad, en vergeleken met goedkopere converters, ik hoor het verschil niet...

Ik neem tegenwoordig alles op op een studer a710 cassette recorder en speciale mastering cassettes, gemaakt door het enige bedrijf ter wereld die nog nieuwe cassettes maakt, national audio company.
De Da-3000 heb ik nodig om te digitaliseren, van zodra ik er eentje gevonden heb, vliegt mijn computer buiten! : )
Elephantbud is offline  
Oud 17 maart 2017, 15:32   #5
egres
Vintage lid

egres's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Elephantbud Bekijk bericht
speciale mastering cassettes, gemaakt door het enige bedrijf ter wereld die nog nieuwe cassettes maakt, national audio company.
Type I 'mastering Tape', dat zal goed klinken zeg,lang leven de noise,wat denken die kerels wel haha.
egres is offline  
Discussie gesloten

Synthforum » Marktplaats » Te koop/ruil gevraagd

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten