Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 23 mei 2018, 10:20   #21
Jayce
Niet-Betalend Lid

Jayce's schermafbeelding

[[Beetje uitgebreid commentaar, OMDAT ik je track waardeer]]
Knap gedaan! De beat is tof, vooral de verandering richting einde. Het begin klinkt ook goed maar iets gedateerder.

In de lyrics mis ik diepgang; niet dat ze slecht of niet echt zijn, maar ik heb het idee dat je meer een thema benoemd, dan dat je het uitbeeld. Wanneer je het wel uitbeeld, zijn het een beetje beperkte (soms moeilijk te volgen) statements. Het gedeelte "And i dont give a f# ... Anyone out there?" klinkt bijvoorbeeld qua flow als 1 redenering, maar leest qua inhoud als onsamenhangende regels.

Starlito & Don Trip zijn een guilty pleasure voor mij, en goed voorbeeld van wat ik bedoel; Ze beschrijven eindeloze variaties op dezelfde themas, met pakkende voorbeelden, gedachten die ze aan elkaar koppelen met contrasten, en korte of langere verhaallijnen.

Starlito

Starlito & don trip - What I Gotta Do
zie verse 2 van Don Trip

Starlito, Don Trip - Caesar and Brutus
vermakelijk maar 'echt' verhaal

Als laatste een nagenoeg perfect voorbeeld van diepgang en emotie zonder al te complexe rijmschemas, metaforen etc. Het hele album Council estate of mind van skinnyman [2004].

Skinnyman - Thats what im gonna do
is een emotioneel, maar uplifting nummer

Ik heb het zelf nooit gedaan, maar misschien helpt het om eerst een soort collage te maken van themas, zijtakken,gedachtes, voorbeelden, gezegdes contrasten, etc. voordat je gaat rijmen.

What's cooking?
Jayce is offline   Met citaat reageren
Reactie

Synthforum » Muziek algemeen » Tracks

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten