Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 2 mei 2018, 14:55   #1
dannykorrson

dannykorrson's schermafbeelding

Nieuwe Roland System 500 Modules
Roland heeft vier nieuwe toevoegingen aan de SYSTEM-500 modulaire synthesizerseries ge´ntroduceerd:

SYS-510 Synth
SYS-555 LAG / S & H,
SYS-531 MIX
SYS-505 VCF

Ze vertellen ons dat de nieuwste leden van de SYSTEM-500-familie, ge´nspireerd door vintage Roland modulaire synths uit de jaren 1970, klassieke ontwerpen combineren met veelzijdige moderne functies.

SYS-510 Synth
Gebaseerd op de 110 VCO-, VCF- en VCA-module in Roland's vintage SYSTEM-100m, brengt de SYS-510 Synth de beste aspecten samen in een uitgebreide eenstemmige module. Het beschikt over drie oscillator-golfvormen, het klassieke Roland laagdoorlaatfilter met dubbele hoogdoorlaatschakelaar en een VCA met meerdere uitgangen. Ingangen voor externe signalen en modulatie zijn ook inbegrepen, plus uitgangsaansluitingen voor zowel Eurorack als line-level audio. Uitgerust met interne normalling voor een kabelvrije werking, is de SYS-510 een essentiŰle bouwsteen voor zowel de ervaren gebruiker als de beginner die zijn eerste modulaire systeem samenstelt.

SYS-555 LAG / S & H
Vanuit de 150-en 165-modules van de SYSTEM-100m, ge´nspireerd op de SYSTEM-100m, voegt de vijf-in-een SYS-555 LAG / S & H kernnutfuncties en interessante nieuwe wendingen toe aan elke modulaire opstelling. Het bevat zowel traditionele als niet-traditionele modulatiebronnen die van toepassing zijn op elke configuratie. Met ringmodulatie, sample-en-hold met zeven golfvormen en interne LPF, roze en witte ruismodi, LFO met interne ENV en VCA en twee CV-gestuurde portamentocircuits, biedt de SYS-555 een bijna oneindig scala aan tonale vormen en modulatie-opties.

SYS-531 MIX
Ge´nspireerd door de 131-uitgangsmodule van de SYSTEM-100m, biedt de SYS-531 MIX een bijgewerkte aanpak met handige moderne functies. Ontworpen om de centrale hub te zijn voor het mixen van mono- en stereosignalen, het beschikt over high-fidelity, ruisarm geluid en is uitgerust met zes ingangskanalen, elk met hun eigen levelschuifregelaar, CV-gestuurde panknop en prestatie-vriendelijke mute-knop . Er is ook een stereopreampewaarde van hoge kwaliteit voor microfoon- of lijnniveau-signalen die een reeks tonen biedt, van warme, schone tot aangename overdrive. De hoofdtelefoons van de SYS-531 en uitvoeruitgangen in meerdere formaten hebben elk een speciale volumeknop voor snelle bediening, terwijl LED-indicatoren visuele feedback geven op de signaalniveaus die naar de 1/4-inch en 1/8-inch uitgangen worden gestuurd.

SYS-505 VCF
De vintage Roland SH-5 is een van de meest gewilde monosynths uit de geschiedenis, niet alleen vanwege zijn enorme geluid, maar ook vanwege zijn unieke filterontwerp. Door een filter met meerdere modi te combineren met een banddoorlaatfilter, produceert het een vlezige resonerende grom die het voor velen de status "favoriete filter ooit" geeft. Met de SYS-505 VCF kunnen gebruikers het geluid van deze gerespecteerde filtersectie in elke modulaire opstelling injecteren. Met zijn schakelbare uitgangen, ingebouwde VCA's en CV-besturing van uitschakeling en resonantie, biedt dit dubbele filter twee verschillende vintage karakters in een flexibele en compacte 16HP-module.
Bijgevoegde miniaturen:
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  system-500_510_main.jpg‎
Bekeken: 90
Grootte:  28,3 KB
ID: 121963   Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  system-500_555_main.jpg‎
Bekeken: 64
Grootte:  26,4 KB
ID: 121964   Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  system-500_531_main.jpg‎
Bekeken: 63
Grootte:  28,4 KB
ID: 121965   Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  system-500_505_main.jpg‎
Bekeken: 58
Grootte:  20,8 KB
ID: 121966  

born to be alive is NIET van de village people

Laatst gewijzigd door dannykorrson; 2 mei 2018 om 14:55 Reden: foutje in titel
dannykorrson is offline   Met citaat reageren
Oud 2 mei 2018, 14:55   #2
Nicolas 2000
It's a household name

Nicolas 2000's schermafbeelding

Heeft deze 500 reeks meer karakter dan de 100M destijds?

====DOT MATRIX WITH STEREO SOUND====
Nicolas 2000 is nu online   Met citaat reageren
Oud 2 mei 2018, 15:42   #3
RSB
Whoehahaha

RSB's schermafbeelding

Wanneer zouden meer of minder karakter hebben in jou beleving?

Ik weet wel dat Behringer soort gelijke modules aan het uitbrengen is en hoe gek het ook mag kloinken, die spreken mij op dit moment meer aan dan deze system 500
RSB is offline   Met citaat reageren
Oud 2 mei 2018, 17:41   #4
Akikaze
Japans voor Herfstwind

Akikaze's schermafbeelding

Ze gaan in ieder geval veel minder kosten. Ik heb mijn System-500 voor een vriendenprijs van een sympathiek forumlid kunnen kopen, anders was ik er niet aan begonnen. Het geluid rechtvaardigt naar mijn mening een hoge prijs, maar wat Roland rekent, is te gek. De vraag is nu wat Behringer hiertegenover stelt. Kan Roland de concurrentie aan dankzij een beter geluid en bouwkwaliteit of hadden ze hier twee jaar eerder mee moeten komen?
Akikaze is offline   Met citaat reageren
Oud 2 mei 2018, 20:04   #5
ishi

ishi's schermafbeelding

Promofilm 510
ishi is nu online   Met citaat reageren
Oud 2 mei 2018, 20:11   #6
ishi

ishi's schermafbeelding

Roland productpagina's met promofilms
510: https://www.roland.com/global/products/system-500_510/

505: https://www.roland.com/global/products/system-500_505/

531: https://www.roland.com/global/products/system-500_531/

555: https://www.roland.com/global/products/system-500_555/
ishi is nu online   Met citaat reageren
Oud 2 mei 2018, 23:16   #7
johanz
move your butty

johanz's schermafbeelding

Ik hoop dat ze wel met een verbeterd oscillator deel komen dat niet een hoge bliep laat horen wanneer je de octaaf switch gebruikt. De sound is echter bijzonder goed, en ik heb een uitgebreide 100m en de 101 en 102 van de system 100 als referentie. De 512 module kost 369 euro bij Thoman en dat vind ik niet duur voor de sound die je er voor krijgt.
johanz is offline   Met citaat reageren
Oud 2 mei 2018, 23:56   #8
Tom 32
Vintage lid

Tom 32's schermafbeelding

Ik was aangenaam verrast toen ik de geruchten over deze modules vernam.
Blij dat er nog ‘leven’ zit in de System-500. Ik vind het een interessante set modules.
Vooral de mixer kan mij bekoren, alleen van de synth module weet ik nog niet of het voor mij toegevoegde waarde heeft in mijn systeem. Met respectievelijk € 349,- en € 399,- vind ik ze niet onredelijk geprijsd.

Ik ben tot nu toe erg tevreden over mijn System-500 en zie deze uitbreidingen wel zitten.
De demo’s vind ik alleen nog niet erg informatief.

Ach, het houdt me van de straat...
Tom 32 is offline   Met citaat reageren
Reactie

Synthforum » Algemeen » Nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten