Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 7 december 2017, 16:40   #1
subselector

subselector's schermafbeelding

Adam A7 studio monitor Reperateur gezocht
Wie kent er iemand die mijn Adam A7 studio monitor kan repareren ?

De zekering blijft door slaan, dus maakt kortsluiting.

Elk advies of tip is van harte welkom.

Thanks !
subselector is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2018, 16:44   #2
325iaddict
De baardstaart

Eerst moet je zien te achterhalen of het ergens in de voeding zit of dat er gewoon een eindtrap kortsluiting maakt (wat ik vermoed). Dus: trafo secundair loskoppelen, blijft nu de zekering heel? Mooi, dan is de trafo in orde. Als die er toch af is: meet de vier dioden van de grote brugcel na. Geen kortsluiting, maar steeds netjes ca. 0,6V? Mooi, is die ook heel. Dan de beide dikke voedingselko's PER STUK nameten op sluitingen (EERST ontladen!!) Zie je de gemeten waarde langzaam maar gestaag oplopen? Dan zijn ze goed. Lees het type op de eindtrap IC's en download de datasheet. LET OP: dat kunnen verschillende IC's zijn voor laag en hoog! Meet tussen de +Ub en -Ub (voedingsspanningsaansluitingen) of je een kortsluiting meet. In het laatste geval heb je nu bingo denk ik. Zitten er geen eindtrap-IC's in maar losse eindtorren? Da's nog mooier... meet dan of je tussen het middelste en het rechter pootje van elke eindtor sluiting kunt meten.
325iaddict is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2018, 17:43   #3
Yoozer
vorbei

Yoozer's schermafbeelding

Amptec in BelgiŽ is volgens mij de distributeur, wellicht dat die een paar goedgekeurde adressen hebben?

For all the intelligence and knowledge that technology empowers us with, the lazy and stupid is amplified along with it (Staticstarter)

TE KOOP: ROLAND JUNO-60
Yoozer is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2018, 18:24   #4
subselector

subselector's schermafbeelding

Thanks voor de uitgebreide uitleg
De Adam monitor is inmiddels gefixed door een vriendelijk forumlid, althans zijn broer die reparaties uitvoert voor een schappelijk prijs.
Een aanrader.

Oorspronkelijk geplaatst door 325iaddict Bekijk bericht
Eerst moet je zien te achterhalen of het ergens in de voeding zit of dat er gewoon een eindtrap kortsluiting maakt (wat ik vermoed). Dus: trafo secundair loskoppelen, blijft nu de zekering heel? Mooi, dan is de trafo in orde. Als die er toch af is: meet de vier dioden van de grote brugcel na. Geen kortsluiting, maar steeds netjes ca. 0,6V? Mooi, is die ook heel. Dan de beide dikke voedingselko's PER STUK nameten op sluitingen (EERST ontladen!!) Zie je de gemeten waarde langzaam maar gestaag oplopen? Dan zijn ze goed. Lees het type op de eindtrap IC's en download de datasheet. LET OP: dat kunnen verschillende IC's zijn voor laag en hoog! Meet tussen de +Ub en -Ub (voedingsspanningsaansluitingen) of je een kortsluiting meet. In het laatste geval heb je nu bingo denk ik. Zitten er geen eindtrap-IC's in maar losse eindtorren? Da's nog mooier... meet dan of je tussen het middelste en het rechter pootje van elke eindtor sluiting kunt meten.
subselector is offline   Met citaat reageren
Reactie

Synthforum » Synth Hardware » Zelfbouw, reparatie en onderhoud

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten