Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 4 januari 2018, 10:26   #741
sunny pedaal
ALL (Anna Loog Lid)

sunny pedaal's schermafbeelding

Heel netjes van mr uli
Nou da's dan toch ook weer duidelijk

"FILTER MAINTENANCE- After every 100 hours of operation apply a sine wave to the output of the FILTER to back flush the trapped overtones to unclog your filter." - (EML 101 Manual)
sunny pedaal is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2018, 12:16   #742
MeneerJansen
y = sin (x)

MeneerJansen's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Pepertje Bekijk bericht
'Please allow me to clarify that the first batch of Model D's had arrived at our German retailer Music Store right before yearend, which you can easily verify with them.

The next batch will hopefully leave the factory by end of coming week with some units being air-shipped to the US. The production is still relatively slow due to the fact that each unit takes over 30 minutes to warm up followed by a meticulous one-hour calibration and quality assurance procedure. The electronic-savvy people among you understand that unlike digital synths, producing true analog instruments is a much bigger challenge.

I truly understand your frustration, but we are literally swamped with ten thousands of backorders and we simply need some time to ramp up. We will never rush as quality always comes first.

As you may know, we have recently moved into our new and highly-automated 3 million square-feet plant which has been more challenging than we initially thought, a circumstance that has added to the delay. Moving with over 3,000 people and 800 truck loads of equipment has likely been one of the biggest challenges in my life.
However we are very happy that manufacturing is now fully back up again and our new factory will dramatically increase our efficiency plus lower manufacturing cost - benefits we can then pass on to you the customers.

Thank you for your understanding and amazing support.

Uli'

https://www.gearslutz.com/board/elec...odel-d-79.html
  1. We weten nu de definitive prijs: € 355.
  2. Een half uur opwarmen?! Ik kan me niet herinneren dat men dat in de reviews op Youtube meldde

Noem 1 goed nummer waar geen Minimoog in voorkomt.
MeneerJansen is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2018, 12:26   #743
Dave Mech
Vintage lid

Voor de zekerheid ja. M'n Dominion 1 kan er ook een half uur over doen als het wat kouder is . Denk dat het doorgaans 20 minuten zal zijn + veiligheidsmarge in dit geval denk ik..

355 euro is echt heel netjes. Te gek
Dave Mech is offline   Met citaat reageren
Oud 5 januari 2018, 10:55   #744
Nicolas 2000
Lidl

Nicolas 2000's schermafbeelding

Half uur opwarmen om zeker te zijn dat hij door-en-door gaar is, is nogal standaard. Lijkt me wel aangewezen voor calibratie. Hoeft niet te betekenen dat je hem in de praktijk niet veel sneller al kan bespelen. Mijn (echte, Uli, ťchte) Minimoog is zowat meteen na aanzetten al speelbaar, en na hooguit 5 minuten geschikt voor opnames.

====DOT MATRIX WITH STEREO SOUND====
Nicolas 2000 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 januari 2018, 13:18   #745
SRPP
Vintage lid

SRPP's schermafbeelding

Een half uur opwarmen voor calibratie he? Gaat niet over bespeelbaarheid.
Overigens is dat half uur opwarmen niet zo'n probleem, na productie zet je ze ingeplugd in een rek, en je pakt ze er simpelweg op volgorde uit, zodat ze er minimaal een halfuur aan hebben gestaan, net een pizza oven. Als de productie eenmaal loopt lijkt me dat geen probleem, de tijd die het duurt voor calibratie ook niet. Alleen als je er per uur 10 kunt maken, maar maar 1 kunt calibreren, dan moet er dus 10 man gaan zitten calibreren. "Line balancing" "takt tijd" "theory of constraints ("Het Doel" door Goldratt)"
Maar goed bij opstarten is het inderdaad wel effe wat lastiger, en netjes dat ie er iets over vertelt.
SRPP is offline   Met citaat reageren
Oud 5 januari 2018, 13:36   #746
clintrubber

clintrubber's schermafbeelding

Ja dat opwarmen hoeft (als het calibreren & testen goed opgezet is, en dat zouden ze daar ongetwijfeld goed moeten kunnen) geen consequenties voor de doorlooptijd hoeven te hebben.
Maar ik kan me voorstellen dat het een handig bruikbare toevoeging is in het verhaal dat de levering vertraagd is, dat is een type op zo'n positie niet echt kwalijk te nemen - - - Nou ja, eigenlijk wel, maar we zijn het inmiddels gewend ;-)

Als ik een duppie zou krijgen voor elke keer dat er in een muziekwinkel dat verhaal verteld gaat worden van dat half uur opwarmen (door een verkoper die klok-en-klepel het ook niet helemaal snapt, tegen een klant die denkt, aha, speciaal, dan zal het wel goed zijn), dan zou ik daar rap het origineel voor kunnen gaan kopen ;-)
clintrubber is offline   Met citaat reageren
Oud 5 januari 2018, 21:31   #747
barend

barend's schermafbeelding

Even een vraag nav de vorige posts over opwarmen. Kan het eigenlijk kwaad of heeft het op de lange duur nadelige invloed op de stemvastheid van je analoge synth als je er meteen op gaat spelen zonder opwarmen? Of maakt het helemaal niets uit en klinkt het alleen ongestemd? Dus kun je er iets mee vernaggelen?
barend is offline   Met citaat reageren
Oud 5 januari 2018, 21:39   #748
synthiaks
Pay attention!

synthiaks's schermafbeelding

Spelen kan geen kwaad. Als je wilt afstellen volgens factory specs dan even op laten warmen
synthiaks is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2018, 19:55   #749
synthiaks
Pay attention!

Net bericht van UPS gehad. Model B wordt morgen geleverd.
Oud 10 januari 2018, 20:15   #750
Tom 32
Vintage lid

Tom 32's schermafbeelding

Aangezien deze bak zich zeer in mijn interesse mag verheugen ben ik heel benieuwd naar jouw bevindingen.

Ach, het houdt me van de straat...
Tom 32 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2018, 20:53   #751
OORzaak
Hangend lid

OORzaak's schermafbeelding

Hij komt....hij komt......hij komt die goede Model D
Yes.....nog twee nachtjes slapen, ook net bericht van MUSIC STORE.DE gekregen.

uw bestelling is zojuist aan onze verzendpartner overhandigd en is nu op weg naar u.
De verwachte leverdatum is:
Vrijdag, 12 januari 2018 (vier dagen eerder dan verwacht)
OORzaak is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2018, 23:01   #752
barend

barend's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door synthiaks Bekijk bericht
Zo dat gaat snel bij Behringer. Model D is net uit en er is al een Model B!
barend is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2018, 11:26   #753
efexor
The Analog Collective

Zo, de pre-orders komen er aan.
Hou ons op de hoogte van je bevindingen.
efexor is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2018, 14:12   #754
MeneerJansen
y = sin (x)

Oorspronkelijk geplaatst door efexor Bekijk bericht
Zo, de pre-orders komen er aan.
Hou ons op de hoogte van je bevindingen.
Mee eens. Ik wil na een jaar wachten graag horen wat een gebruiker van deze synth vindt. Graag als het kan in een apart topic...

Oud 11 januari 2018, 14:54   #755
dannykorrson

dannykorrson's schermafbeelding

en AUB een synthforum exclusive unboxing

born to be alive is NIET van de village people
dannykorrson is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2018, 17:46   #756
synthiaks
Pay attention!

Nou, hij is binnen Voelt solide aan, draaiknoppen lekker stevig, switches voor deze prijsklasse dikke prima, de waveform selectors hebben speling maar voelen stukken beter dan die van de SE-02. Ook kleine knopjes maar overzichtelijker en makkelijker te bedienen. Het klinkt allemaal dikke prima. Heb 2 Mini's gehad en heb het vermoeden dat de Behringer helderder en wat scherper klinkt. Envelopes zijn lekker snappy!

Het enige waar ik wat van sta te kijken is hoe de vco's zijn afgesteld. Als ik 2 vco's stem op zero beat kan ik daar ongeveer 5 semitonen mee spelen. Daarna gaan ze langzaam uit elkaar en wordt het faseverschil te duidelijk. Als ik mijn Mini's goed had afgesteld kon ik zeker 2 volle octaven met zero beat spelen en van die lekker uitgemolken Moog solo's spelen.

Misschien ben ik een mierenneuker maar als het op een oude Mini kan, moet het hier ook op lukken hoop ik

Nu even in de handleiding duiken om te kijken of ik het zelf kan regelen.

Oud 11 januari 2018, 18:15   #757
MeneerJansen
y = sin (x)

Nou, hij is binnen Voelt solide aan, draaiknoppen lekker stevig, switches voor deze prijsklasse dikke prima, de waveform selectors hebben speling maar voelen stukken beter dan die van de SE-02. Ook kleine knopjes maar overzichtelijker en makkelijker te bedienen. Het klinkt allemaal dikke prima. Heb 2 Mini's gehad en heb het vermoeden dat de Behringer helderder en wat scherper klinkt. Envelopes zijn lekker snappy!

Het enige waar ik wat van sta te kijken is hoe de vco's zijn afgesteld. Als ik 2 vco's stem op zero beat kan ik daar ongeveer 5 semitonen mee spelen. Daarna gaan ze langzaam uit elkaar en wordt het faseverschil te duidelijk. Als ik mijn Mini's goed had afgesteld kon ik zeker 2 volle octaven met zero beat spelen en van die lekker uitgemolken Moog solo's spelen.

Misschien ben ik een mierenneuker maar als het op een oude Mini kan, moet het hier ook op lukken hoop ik

Nu even in de handleiding duiken om te kijken of ik het zelf kan regelen.

https://www.youtube.com/watch?v=0uGNCC4vmbo
Bedankt voor je micro-review. Heel belangrijk onderdeel v/e Minimoog(kloon) is wat mij betreft het 24 dB filter. Weet zo gauw even geen patch waarmee dat goed te testen is. Zal denk ik best gaan met een eenvoudige zaagtand golf.

Oud 11 januari 2018, 20:18   #758
Septic
ex Modular addict

Septic's schermafbeelding

wat een priegelding

Het niets is alles wat niet iets is
https://soundcloud.com/septicstudio <---Elitaire Grafmuziek
Septic is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2018, 22:46   #759
sunny pedaal
ALL (Anna Loog Lid)

sunny pedaal's schermafbeelding

De calibrering over het toetsenbord is niet top zo te horen
Kan je dat zelf bijregelen ?

"FILTER MAINTENANCE- After every 100 hours of operation apply a sine wave to the output of the FILTER to back flush the trapped overtones to unclog your filter." - (EML 101 Manual)
sunny pedaal is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2018, 02:53   #760
Geoff

Op youtube zijn er al een paar unboxing videos, jammer genoeg is naar mijn smaak de doos wel erg lelijk...

In 1 van de nieuwste videos is er ook iemand die wat sounds laat horen, in het begin lijkt het er daar ook opdat de pitch niet helemaal zuiver lijkt te tracken over 2 octaven.

Zou het kunnen dat de model d toch een langere opwarmtijd nodig heeft.
Geoff is offline   Met citaat reageren
Reactie

Synthforum » Algemeen » Nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten