Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 6 augustus 2017, 20:32   #621
djazid

djazid's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door demian Bekijk bericht
Ik denk dat Moog dit hard gaat raken, er is maar 1 goed antwoord op vanuit Moog en dat is, kom met iets geweldigs!
Vast niet. Iemand die een Moog kan kopen zal er misschien ook één aanschaffen, iemand die dat niet kan, zal waarschijnlijk voor de Behringer gaan.
Dat Moog 's met iets anders zou moeten komen, tja, zolang zij winst maken, gaan ze niets veranderen.
djazid is offline   Met citaat reageren
Oud 6 augustus 2017, 20:38   #622
demian
Tijdelijk lid

demian's schermafbeelding

Minitaur en Model D ontlopen elkaar niet veel in prijs, dus zijn even betaalbaar, maar Model D biedt meer moogelijkheden.

€=DJ^2
demian is offline   Met citaat reageren
Oud 6 augustus 2017, 21:26   #623
devzero

Ligt er maar net aan hoe je het bekijkt: Minitaur heeft o.a. patch memory, OSC sync opties (wat weer een vorm van PWM mogelijk maakt sinds de laatste FW update), detuning via de OSC beat optie, CV/gate mapping zodat je zelf dingen kunt toewijzen aan de CV inputs, sample+hold, etc. Allemaal zaken die de Model D niet heeft.
devzero is offline   Met citaat reageren
Oud 6 augustus 2017, 21:42   #624
mono-poly
Cheff Noodle

mono-poly's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door bikkel Bekijk bericht
Toch blijft het wel een lage streek om Moog eerst uit te laten zoeken hoe je een MiniMoog bouwt met modernere componenten om vervolgens dat ontwerp 1:1 te kopiëren. Daar moet echt wel wat tijd in gezeten hebben.
Wat de moog company zelf flkt vind ik nog veel erger.
Robert Moog heeft nooit oude instrumenten opnieuw willen uitbrengen.
Bob vond synthesizers.com geweldig en gaf anderen ook toestemming zijn ladder filter te gebruiken etc.
Ik denk dat hij deze Behringer te gek zou vinden.

Maar na zijn dood hebben zijn oud medewerkers gewoon pissend op zijn graf die oude synths opnieuw uitgebbracht voor bedtagen die absurd te hoog waren.

Wat mij betreft een dikke nep actie van Moog en een te gekke van Behringer!

I don't need the gear, the gear needs me http://www.mono-poly.nl

Bringing you the best in electronic live music.www.noodlebar.org
mono-poly is offline   Met citaat reageren
Oud 6 augustus 2017, 22:17   #625
sms303
WHAT UR WATCHIN'?!?!

sms303's schermafbeelding

Zou er ook een signature series uitgebracht worden?
sms303 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 augustus 2017, 22:49   #626
vinnieq
Lidl

vinnieq's schermafbeelding

Ik heb zo'n compressor limiter van Behringer. MDX2100 of zo. Destijds nieuw gekocht voor maar 180 gulden. Slecht twee keer kapot tijdens garantie. Sindsdien doet ie het als ik 'm aanzet. Voor 500 euro zou ik het wel weten als ik nog geen echte had.
vinnieq is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2017, 04:02   #627
bikkel
Everything is on the One

bikkel's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door mono-poly Bekijk bericht
Wat de moog company zelf flkt vind ik nog veel erger.
Robert Moog heeft nooit oude instrumenten opnieuw willen uitbrengen.
Bob vond synthesizers.com geweldig en gaf anderen ook toestemming zijn ladder filter te gebruiken etc.
Er zijn meerdere fabrikanten aangeklaagd die zijn filter kloonden in de jaren '70. Toen het patent verlopen was had hij verder sowieso niets meer kunnen doen dan een beetje zuur klagen. Of er sympathiek over doen.

Ik denk dat hij deze Behringer te gek zou vinden.
Stel dát hij hem zelf (her)ontwikkeld zou hebben waarschijnlijk niet.

Maar na zijn dood hebben zijn oud medewerkers gewoon pissend op zijn graf die oude synths opnieuw uitgebbracht voor bedtagen die absurd te hoog waren.
Ik hoor het je vaker zeggen ik weet het verder niet. Ik weet wel dat de Behringer zowel beter bij mijn portemonnee past als in mijn koffer dus een zeer grote kans dat hij met me mee mag deze winter. Sommige instrumenten van Moog vind ik best prima geprijsd zoals de Mother 32 of de SubPhatty (wel....vooral voor de euro crash dan...).
bikkel is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2017, 09:30   #628
Arv
Robot

Arv's schermafbeelding

Ik snap niet dat zodra het om Moog gaat, automatisch het allemaal veel te duur is en dat het raddraaiers zijn. Ik snap het echt niet. In mijn ogen maken ze gewoon synths met een aantrekkelijke sound die een bepaalde prijs hebben die niet iedereen kan betalen. Wat is dan het probleem? Moet iedere jan lul dan altijd maar alles moeten kunnen kopen? Ik kan ook geen Porsche kopen, dan ga ik toch ook niet zitten zeiken dat Porsche maar is een auto van 13000E moet gaan maken, want dan kan ik het betalen?
Dus, stop met dat gezanik, net als wat Fjoesz zegt: koop dat moog graf ding of koop dat behringer takke ding.

-----------------------------------------------------------
Arv is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2017, 10:12   #629
demian
Tijdelijk lid

demian's schermafbeelding

[bekakte stem: aan]
Nou nou nou nou nou zeg, wat een taalgebruik.
[uit]

Ik koop ze overigens allebei niet, dus ik mag hier onbeperkt reageren.

€=DJ^2
demian is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2017, 10:27   #630
mono-poly
Cheff Noodle

mono-poly's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Arv Bekijk bericht
Ik snap niet dat zodra het om Moog gaat, automatisch het allemaal veel te duur is en dat het raddraaiers zijn. Ik snap het echt niet. In mijn ogen maken ze gewoon synths met een aantrekkelijke sound die een bepaalde prijs hebben die niet iedereen kan betalen. Wat is dan het probleem? Moet iedere jan lul dan altijd maar alles moeten kunnen kopen? Ik kan ook geen Porsche kopen, dan ga ik toch ook niet zitten zeiken dat Porsche maar is een auto van 13000E moet gaan maken, want dan kan ik het betalen?
Dus, stop met dat gezanik, net als wat Fjoesz zegt: koop dat moog graf ding of koop dat behringer takke ding.
Nou die Modular en de Minimoog reissues waren gewoon te duur.
Je gaat mij niet wijs maken dat zo een groot 55 syteem 35.000 kost om te maken.
Dat is puur melkerij na de dood van Bob Moog.

I don't need the gear, the gear needs me http://www.mono-poly.nl

Bringing you the best in electronic live music.www.noodlebar.org
mono-poly is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2017, 10:47   #631
Arv
Robot

Arv's schermafbeelding

Nou die Modular en de Minimoog reissues waren gewoon te duur.
Je gaat mij niet wijs maken dat zo een groot 55 syteem 35.000 kost om te maken.
Dat is puur melkerij na de dood van Bob Moog.
Nou, ik denk dat het aardig op kan lopen als een batterij aan personeel al die onderdeeltjes through-hole
moeten solderen.. Ik heb eens een docu gezien van Manley, ook zo een wat duurdere club. Het is veel handenarbeid..

Oud 7 augustus 2017, 10:51   #632
KatieMusic
Vintage lid

KatieMusic's schermafbeelding

Een Minimoog klinkt fantastisch maar vind ik wel een erg O V E R H Y P E D instrument en daarom met 3.9k euro veel te duur. Ik zou eerder aan 2.0k euro denken. Maar als 3.9k euro de prijs van Moog is kun je kiezen wel of niet kopen. Als geld geen issue is zal de liefhebber / de sound purist / de synthfreak niet aarzelen om te kopen. Prima toch?!

De Behringer Model D clone mag dan misschien wat low-bass frequenties missen / iets minder vet klinken, maar zeer waarschijnlijk wordt een productie er niet minder goed door dan met een echte Minimoog. En dat voor slechts € 449,-- En je hebt niet zo'n grote grove bak in je studio staan.

En nu maar hopen dat Behringer ook het design / de schema's van de Memorymoog heeft weten te 'stelen' van Moog en met een clone daarvan komt. Dan wordt het nog leuker! Bob zal er geen cent om missen...

Grote kans dat die Behringer Model D clone er bij mij gaat komen, maar uiteraard wil ik 'm eerst nog wel even in de winkel horen.
KatieMusic is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2017, 11:09   #633
Nicolas 2000
Lidl

Nicolas 2000's schermafbeelding

Citaat:
En je hebt niet zo'n grote grove bak in je studio staan.
Maar ik wil een grote grove bak in mijn studio.

Even iets serieuzere opmerking ivm klein en licht: sommige fabrikanten van elektronica lijken hun apparatuur nooit zelf getest te hebben. bv audio componenten kunnen tegenwoordig erg licht gebouwd worden, maar als je apparaat 5cm naar achter schuift telkens je de POWER knop indrukt, is de lol er wel een beetje af. Gezien de oriëntatie van het panel voorzie ik daat bij de Behringer geen problemen mee hoor.

====DOT MATRIX WITH STEREO SOUND====
Nicolas 2000 is nu online   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2017, 13:00   #634
KatieMusic
Vintage lid

KatieMusic's schermafbeelding

Citaat:
Maar ik wil een grote grove bak in mijn studio.
Ik kan me dat wel voorstellen, maar voor mij was het een reden om 'm 3 jaar geleden te verkopen.

Sommige apparaten uit de 70-80's hebben extra ondersteuning nodig in een 19 inch rack omdat ze zo zwaar zijn. Het is inderdaad allemaal veel lichter geworden en ik denk niet altijd ten gunste van de kwaliteit. Wel goedkoper!

Dat naar achter schuiven bij het indrukken van de POWER knop herken ik wel...erg irritant!
KatieMusic is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2017, 12:36   #635
sunny pedaal
ALL (Anna Loog Lid)

sunny pedaal's schermafbeelding

Ik denk dat de reissues van moog ook niet zo goed klinken als de orginele ( wel andere voordelen hebben )
Omdat de modulars onbetaalbaar zijn , de oude sowieso, zoek ik het in cotk, mos-lab en synthwerk en zo . Ik denk dat die heel veel van het geluid leveren voor een redelijke prijs. Het verschil tussen de oude model-d en alles wat ik tot nu toe heb mogen vergelijken was voor mij dusdanig dat ik echt alleen voor de oude kan gaan. Vind het wel leuk dat een beetje moog nu voor vrijwel eenieder beschikbaar wordt.
Tav elitair: misschien komt er ooit zo'n regeling voor mini's als nu voor stradivariussen bestaat waarbij goede muzikanten er een in bruikleen kunnen krijgen via een fonds ? :-)

"FILTER MAINTENANCE- After every 100 hours of operation apply a sine wave to the output of the FILTER to back flush the trapped overtones to unclog your filter." - (EML 101 Manual)
sunny pedaal is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2017, 12:38   #636
Dave Mech
Vintage lid

Blinde test graag

Volgens mij is het vooral de totaalervaring van het bespelen van een originele...
Voor de rest hele leuk om er op te spelen natuurlijk, maar zodra je het in Tracks gaat gebruiken en post processing toepast, zal dat verschil alsmaar kleiner worden en voor het geheel niets uitmaken.
Dave Mech is nu online   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2017, 12:47   #637
sunny pedaal
ALL (Anna Loog Lid)

We hebben ze met drie man naast elkaar gezet ( los van jaren ervaringen met vanalles van moog etc ) en waren het volledig met elkaar eens, 5 minuten is genoeg om het verschil te ervaren. Ben eerder verbaasd iedere keer van alle profs die staalhard blijven beweren dat de verschillen uiterst miniem zijn en dan ook nog alleen leeftijdsgerateerd, we zien wel hoe iedereen er over 1-2 jaar over praat.
Maar goed ik begin er niet meer over, voor wie voor de afweging van aanschaf staat is er inmiddels wel genoeg over te lezen me dunkt

"FILTER MAINTENANCE- After every 100 hours of operation apply a sine wave to the output of the FILTER to back flush the trapped overtones to unclog your filter." - (EML 101 Manual)
Oud 8 augustus 2017, 13:01   #638
Dave Mech
Vintage lid

Dat is geen blinde test...
En dan nog kan elke millimeter qua instellingen uitmaken.
Ik geloof best dat het verschilt, dat lijkt me logisch. Echter maakt het denk ik vooral uit als je echt per se wilt dat iets vintage is en origineel. En dat je dat belangrijker vindt dan functionaliteit en toepasbaarheid. Slechts mijn mening uiteraard...
Dave Mech is nu online   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2017, 14:37   #639
sunny pedaal
ALL (Anna Loog Lid)

Nee het verschil is over het hele instrument , niet afhankelijk van millimeters standen
Gewoon een ander karakter
Jammer dat er geen synthgorummeetings meer richting zuiden meer zijn ...

Oud 8 augustus 2017, 20:03   #640
Arv
Robot

Arv's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door sunny pedaal Bekijk bericht
Nee het verschil is over het hele instrument , niet afhankelijk van millimeters standen
Gewoon een ander karakter
Jammer dat er geen synthgorummeetings meer richting zuiden meer zijn ...
synthGorummeetings

Wat gebeurt er dan zoal??

Ik ben het met je eens, het is het karakter van het geluid. Niet subtiel en inderdaad na 5
minuten wel te herleiden naar moog. De Behringer klinkt minder wollig, of whatever..
Dare I say it, de Behringer klinkt wat meer VSTerig.

Leuk ding, maar geen minimoog, dat dus.

Reactie

Synthforum » Algemeen » Nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten