Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 28 juni 2017, 12:45   #481
sunny pedaal
ALL (Anna Loog Lid)

sunny pedaal's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door MVMNT Bekijk bericht
Benieuwd wanneer de Roland 100Ä zakt.
Niet

"FILTER MAINTENANCE- After every 100 hours of operation apply a sine wave to the output of the FILTER to back flush the trapped overtones to unclog your filter." - (EML 101 Manual)
sunny pedaal is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2017, 15:01   #482
Pepertje
Vintage lid

Pepertje's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Nicolas 2000 Bekijk bericht
299 inclusief fabricage, behuizing, transport en winst? Dan zit er blijkbaar toch niet voor 200 aan onderdelen in die van Uli.

Als je de Roland (waar wel al demo's van zijn waarin dat bakje helemaal shine't) kon preorderen voor 499 euro, dan moest de Behringer er wel een duidelijk eind onder zitten om nog bestaansrecht te hebben.

Benieuwd naar de klank van het eindproduct...
Bizar weinig geld. Gaat zorgen voor een verkooprecord van hier tot Tokio ongeacht wat voor negatief commentaar wie dan ook er over zal geven. Is vaker voorgekomen met producten van Behringer.
Pepertje is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2017, 15:24   #483
MVMNT

Hoop doet leven
MVMNT is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2017, 15:45   #484
dreamer
goedkope rommel

dreamer's schermafbeelding

Ik lust er best eentje denk ik, barriere is ook gewoon net wat lager dan bij die Roland.

Maar wel eerst een echt goede demo, natuurlijk.
dreamer is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2017, 16:44   #485
dj_bomber
Analog @##0# (error)

dj_bomber's schermafbeelding

Ligt het nu weer aan mij of is het daar ook inmiddels al ge-black-holed?
https://www.sweetwater.com/store/detail/BehringerD
dj_bomber is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2017, 16:50   #486
Nicolas 2000
Lidl

Nicolas 2000's schermafbeelding

Ik zie hem ook niet staan.

====DOT MATRIX WITH STEREO SOUND====
Nicolas 2000 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2017, 22:13   #487
SRPP
Vintage lid

SRPP's schermafbeelding

Is ie nou bij Bax duurder geworden? (510 euro, levertijd 18 weken)
SRPP is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2017, 00:22   #488
dreamer
goedkope rommel

dreamer's schermafbeelding

^ bij Bax hebben ze geen idee wat ze doen, gewoon negeren.
dreamer is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2017, 21:27   #489
neoking

Kan iemand mij vertellen waarom de prijzen sowieso hier zo belachelijk hoog zijn? 299 dollar is nog steeds veel minder dan voor hoeveel hij aangeboden wordt bv. bij tonecontrol.
neoking is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2017, 21:30   #490
Dave Mech
Vintage lid

Dollar prijzen zijn altijd exclusief btw omdat btw (vat) per staat verschilt.

Dus in eu is het inclusief btw.
Dave Mech is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2017, 13:02   #491
willem1958
Vintage lid

willem1958's schermafbeelding

En toch klopt er geen klote van want momenteel krijg je voor 1 euro bijna 1,15 dollar.
En nou is het btw tarief hier wel hoger maar dat rechtvaardigt nog steeds niet het toch wel grote verschil want hier staat ie voor 510 euro en in de vs gaat ie 299 dollar losten.
Ik geloof dat de tax daar iets van 8 % is dus bij elkaar 325 dollar, als je 300 dollar omrekent kom je op iets meer dan 260 euro en tel daar ruim 20 procent bij op dan kom je even snel geschat op iets van 320 euro.
Dat scheelt 190 euro met de prijs waar ie nu voor staat, daś gewoon idioot!
Want voor 320 is het een nobrainer denk ik.
Ik verwacht dan ook dat hij nog wel wat goedkoper gaat worden.
willem1958 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2017, 13:14   #492
SRPP
Vintage lid

SRPP's schermafbeelding

Tussenhandel? Ik weet niet hoe de verkoopstructuur in de US in elkaar steekt, maar hier moet zo'n doos eerst langs een importeur, en die wil er ook aan verdienen (en flink ook).
SRPP is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2017, 13:20   #493
MeneerJansen
y = sin (x)

MeneerJansen's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door willem1958 Bekijk bericht
En toch klopt er geen klote van want momenteel krijg je voor 1 euro bijna 1,15 dollar.
En nou is het btw tarief hier wel hoger maar dat rechtvaardigt nog steeds niet het toch wel grote verschil want hier staat ie voor 510 euro en in de vs gaat ie 299 dollar losten.
Ik geloof dat de tax daar iets van 8 % is dus bij elkaar 325 dollar, als je 300 dollar omrekent kom je op iets meer dan 260 euro en tel daar ruim 20 procent bij op dan kom je even snel geschat op iets van 320 euro.
Dat scheelt 190 euro met de prijs waar ie nu voor staat, daś gewoon idioot!
Want voor 320 is het een nobrainer denk ik.
Ik verwacht dan ook dat hij nog wel wat goedkoper gaat worden.
Ik geloof dat de VAT (BTW) per staat verschilt in de US (bananenrepubliek). Ik heb dan ook het idee dat die 300 USD exclusief VAT is. Maar inderdaad: dan is 510 Euro bespottelijk. Ik vergelijk het dan maar met de prijzen destijds voor de Korg Monologue. In de US $ 300 en hier in NL Ä 330. Toen bleek dat die Korg best goed verkocht werd 'ie Ä 360. Het lijkt er in ieder geval op dat ze in de USA minder nerveus zijn qua prijsschommelingen. Zou kunnen dat de beperkte concurrentie in NL er mee te kaken heeft. Je hebt hier eigenlijk alleen Thomann, Bax en Key Music. En die volgen elkaars prijzen wel heel nauw. De telefoonmaatschappijen hebben daar als ik me niet vergis in het verleden een tik voor op de vingers gekregen: in een vrije commerciŽle economie moet je wel concurreren. Elkaar blind volgen lijkt ten eerste op prijsafspraken en ten tweede op een geleide economie.

Neen, in de US hebben ze het concept commercie veel beter door.

Noem 1 goed nummer waar geen Minimoog in voorkomt.
MeneerJansen is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2017, 14:54   #494
djazid
A is for Acid

djazid's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door MeneerJansen Bekijk bericht
In de US $ 300 en hier in NL Ä 330. Toen bleek dat die Korg best goed verkocht werd 'ie Ä 360. [....]
Neen, in de US hebben ze het concept commercie veel beter door.
Als je hem zelf zou moeten importeren ben je in ieder geval nog zo'n 26-27% import belasting kwijt aan de douane. Pas zelf meegemaakt. Tja, dan wordt ie nog wat duurder dan die 360...
djazid is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2017, 15:46   #495
bikkel
Everything is on the One

bikkel's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door SRPP Bekijk bericht
Tussenhandel? Ik weet niet hoe de verkoopstructuur in de US in elkaar steekt, maar hier moet zo'n doos eerst langs een importeur, en die wil er ook aan verdienen (en flink ook).
Ik kan me voorstellen dat dhr. U. Behringer eerst met een stel enorme dozenschuivers een aantal afspraken maakt zodat hij weet dat hij er minstens 100.000 kan maken in China en vervolgens gaat praten met de kleinere partijen die dan een minder royale korting krijgen. Importeur in Nederland betekent bij voorbaat dat je een kleinere partij bent.

Ik ben wel benieuwd wat hij in Duitsland en het VK gaat kosten bij de grote dozenschuivers.
bikkel is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2017, 16:22   #496
willem1958
Vintage lid

willem1958's schermafbeelding

Citaat:
Als je hem zelf zou moeten importeren ben je in ieder geval nog zo'n 26-27% import belasting kwijt aan de douane. Pas zelf meegemaakt. Tja, dan wordt ie nog wat duurder dan die 360...
Dat zou betekenen in mijn berekening dat er bovenop de 320 euro die model D dan kost als je het omrekent ongeveer 80 a 85 euro bij komt en dan kan je de tax die je betaalt in de vs eraf terug vragen.
Is ie in ieder geval een euro of 100 goedkoper uiteindelijk als je 'm importeert ivm de prijs waar hij nu voor in Nederland staat.
Maar buiiten dat; ik verwacht dat er geen enkel bedrijf in de vs aan je verkoopt omdat ze in dit geval niet naar Nederland versturen.
willem1958 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2017, 16:34   #497
Arv
Robot

Is het heden ten dage nog mogelijk om zonder geripped te worden iets te bestellen in de US?
Arv is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2017, 16:56   #498
MeneerJansen
y = sin (x)

MeneerJansen's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Arv Bekijk bericht
Is het heden ten dage nog mogelijk om zonder geripped te worden iets te bestellen in de US?
Neen. Je betaalt in de US dan VAT (= BTW). Hint: zoek een goedkope staat op. En in NL importbelasting (of zoiets). Dat laatste is volgens mij je straf omdat je 'm niet in een NL winkel kocht. Bedenk dat de overheid 21% krijgt van elke verkoop in een winkel. Je betaalt dus 2 keer BTW achtige belasting voor zover ik weet. Of er een constructie is waardoor je van die buitenlandse VAT afkomt weet ik niet (mensen importeren auto's om van NL belasting af te komen, toch?).

Echt goedkope manier: word zelf importeur. Dat deden een paar studentjes in de jaren '80 met Levi's 501 spijkerbroeken ook. In de USA kopen voor $ 60 en in NL verkopen voor HFl 120 (in de reguliere winkels was een 501 HFl 160). Die knakkers noemden zichzelf America Today en de rest is history, as they say.

Enfin: iemand bereid het risico te nemen en een zee-container aan Minimoog klonen te importeren?

Noem 1 goed nummer waar geen Minimoog in voorkomt.

Laatst gewijzigd door MeneerJansen; 2 juli 2017 om 17:25
MeneerJansen is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2017, 17:04   #499
djazid
A is for Acid

djazid's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door MeneerJansen Bekijk bericht
Neen. Je betaalt in de US dan VAT (= BTW). Hint: zoek een goedkope staat op. En in NL importbelasting (of zoiets). [...]
Enfin: iemand bereid het risico te nemen en een zee-container aan Minimoog klonen te importeren?
Klopt, als je hier bij de handel koopt, betaal je eigenlijk 2x belasting aan de staat. Als je hem ergens in het buitenland besteld, betaal je maar 1x (import) belasting, maar wel meer vrachtkosten (vliegtuig ipv vrachtschip).
djazid is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2017, 18:13   #500
vinnieq
Lidl

vinnieq's schermafbeelding

Sjees, kan het gepeupel een nieuwe Mini krijgen voor 500 euro is het weer niet goed. In Amerika ben je al 100 euro aan benzine kwijt voor je bij een muziekwinkel bent.
vinnieq is offline   Met citaat reageren
Reactie

Synthforum » Algemeen » Nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten