Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 24 juli 2017, 12:19   #261
Arv
-

Arv's schermafbeelding

Weer 6 weken wachten mensen. Het lijkt wel normaal tegenwoordig: er is een nieuwe synth maar je moet alleen nog 3 jaar geduld hebben.. Goddamn dat heb ik niet!

-----------------------------------------------------------
Arv is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juli 2017, 13:59   #262
KatieMusic
Vintage lid

KatieMusic's schermafbeelding

Zonder kortingen kost een DeepMind 12 Desktop momenteel € 955,-, een Peak € 1.361,-. Een prijsverschil van ca. € 400,- en dat vind ik veel. En toch zou ik - als ik moet kiezen tussen die twee - voor de Peak kiezen. De Peak vind ik qua klank een betere synth die ook veel meer mogelijkheden heeft. De DM12 wint het wel qua aantal stemmen. Sneu voor Behringer, want met de DM12 hebben ze echt wel een goede synth op de markt gezet.

Aan die man van GEOSynths werd gevraagd wat hij een betere Vangelis lead vond, de Oberheim OB-6 of de Peak?
Hij had dit op 5 synth's uitgeprobeerd en in volgorde van 'best' was zijn antwoord daarop: OB6 - P6 - Peak - DM12 - REV2

De hybride DSI Pro 2 is parafonisch polyfoon en kost € 2099,-. Die zou ik lekker bij de dealer in het schap laten liggen. En dan wel lekker de Peak onder de arm meenemen.

De Peak vind ik geen synth met een echt eigen sound. Dat hoeft niet verkeerd te zijn, het kan zelfs een pluspunt zijn. Een Peak kun je eventueel aanvullen met synth's die wel een karakteristieke sound hebben, zoals bijv. de OB6 en de P6. Maar als eerste synth zou ik die weer niet kiezen.

Oorspronkelijk geplaatst door Roonan Bekijk bericht
De bouwkwaliteit is helemaal top. Hij is zwaar, stevig en de knoppen voelen degelijk. Straalt echt kwaliteit uit.
Dat wilde ik graag weten. Ik heb nl. een (goed werkende!) controller van Novation en die straalt absoluut geen kwaliteit uit.

Oorspronkelijk geplaatst door SB-SIX Bekijk bericht
Het wachten duurt nu wel lang
Vervelend dat die levertijden nooit kloppen en dat je nu zo lang moet wachten op je Peak. Welke week van levering hadden ze opgegeven toe je 'm bestelde?
KatieMusic is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juli 2017, 14:20   #263
KatieMusic
Vintage lid

Oorspronkelijk geplaatst door Scrape Bekijk bericht
Bij het beluisteren van wat demofilmpjes krijg ik bij de Peak hetzelfde gevoel als ik bij de BS2 heb: klinkt goed maar nooit echt spectaculair. Vrij neutraal karakter. Soort van basissynth waarmee je alle kanten op kunt.
Helemaal mee eens! De BS2 en de Peak zijn synth's die doen wat je van een basissynth mag verwachten. En doen dat zeer goed!

Oorspronkelijk geplaatst door willem1958 Bekijk bericht
....want dat is de reden waarom ik al een paar keer een synth heb laten staan zoals de Erebus bijv want al in de neutrale stand vond ik 'm niet lekker.
De Erebus is een karakter bakje en ik vind 'm wel super gaaf / spectaculair. Maar idd voor het neutrale werk onbruikbaar.
Oud 24 juli 2017, 15:37   #264
SB-SIX
Vintage lid

SB-SIX's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door KatieMusic Bekijk bericht
De hybride DSI Pro 2 is parafonisch polyfoon en kost € 2099,-. Die zou ik lekker bij de dealer in het schap laten liggen. En dan wel lekker de Peak onder de arm meenemen.

Vervelend dat die levertijden nooit kloppen en dat je nu zo lang moet wachten op je Peak. Welke week van levering hadden ze opgegeven toe je 'm bestelde?
Volgens mij origineel was week 26 beloofd.
Pro2 blijft bij mij voorlopig ook nog. Ik krijg daar toch regelmatig dingen uit die niet uit andere bakken te halen zijn. Alleen wavetables vind ik niet zijn sterke kant.
SB-SIX is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juli 2017, 17:26   #265
Roonan
Vintage lid

Roonan's schermafbeelding

Ik snap de reacties heel goed. Ook ik vond de demos wat steriel. Maar geloof me: hij stelt niet teleur! Die filter klinkt echt vet, vol en met verrassingen tegen resonantie aan. De envelops werken zoals je wilt, snappy, geen probleem. Ik vind hem steeds leuker worden. En niet geheel onbelangrijk: hij werkt snel en intuitief met een goed resultaat met weinig moeite. Heb nog nooit zo snel een set fijne patches gemaakt. Dat is ook wat waard!

Laatst gewijzigd door Roonan; 24 juli 2017 om 18:08
Roonan is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juli 2017, 22:55   #266
SB-SIX
Vintage lid

SB-SIX's schermafbeelding

Bax gemailed, en antwoord gehad. Eind augustus is de nieuwe verwachting.
SB-SIX is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juli 2017, 23:32   #267
synthana

synthana's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Von Naphoven Bekijk bericht
i4 zijn inderdaad geen oplichters, maar je moet ze wel achter de broek aanzitten anders schieten dingen vaak niet op.
-Nog even inbreken, sorry-
Ze boden daar aan mijn daar gekochte nieuwe Prophet '08 PE van nieuwe boards te voorzien
nadat deze de bekende '08 kuren vertoonde.
Naderhand ontdekte ik dat ze de '08 boards van het allereerste model erin hadden gezet
ipv de nieuwe PE boards die erin horen te zitten.
Met als gevolg een ander werkende synth (minder prettig) en bovendien na twee maanden alweer kuren.
Je klanten in de waan laten dat ze de juiste onderdelen gekregen hebben is (of grenst aan)
oplichterij . . dat is althans mijn mening.
synthana is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2017, 01:02   #268
koediman
--<{(OoO)}>--

koediman's schermafbeelding

Ben het met je eens Synthana, dat noem ik ook oplichting. Verbaast me ook niks na een ervaring die ik ooit met een medewerker van die winkel gehad heb bij een privédeal. Was meteen de enige echt slechte mp ervaring die ik ooit gehad heb op het Synthforum maar goed, back OT.

Er zijn nu een hoop filmpjes van de Peak en ik ben nog steeds positief. Echter, zag net een Modor NF1 langskomen op mp hier en daardoor daar weer wat filmpjes van gekeken en dan ga ik toch weer twijfelen. Lijkt me ook een erg leuke bak. Ik zou'm niet snel 2dehands kopen want ondertussen schijnt hij betere knoppen en DAC te hebben maar nieuw istie ook nog een stuk goedkoper dan de Peak.

Allebei flinke bakken met een hoop knoppen. De Peak is veelzijdiger (meer waveforms, meer FM) maar de Modor heeft meer een "sound" en heeft leukere filters. Novation is natuurlijk wel een veel groter merk dus waarschijnlijk minder problemen met bugs/OS/garantie maar daartegenover is het ook wel tof om een niche produkt in huis te hebben.

Met de nieuwe levertijd heb ik nog wel even tijd om de afweging te maken gelukkig.
koediman is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2017, 01:10   #269
Toneshop
((( (( ( O ) )) )))

Toneshop's schermafbeelding

De bouwkwaliteit is helemaal top. Hij is zwaar, stevig en de knoppen voelen degelijk. Straalt echt kwaliteit uit.
Dit klopt helemaal.
De pots zitten muurvast en hebben precies genoeg " zwaarte " met het draaien.
De 2 encoders zitten iets minder stevig vast maar ruim voldoende.
Verder hebben de knoppen een stevige klik bij het indrukken.
Kortom,het voelt als een klasse bak
Ben dr blij mee!!
Toneshop is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2017, 04:28   #270
KatieMusic
Vintage lid

@ SB-SIX:
Eind augustus, dat is weer 4 weken later...balen hoor!

@ synthana:
Dat noem ik ook oplichterij, maar zou het ook niet een (erg) domme fout van ze geweest kunnen zijn. Ze zijn daar nl. nogal chaotisch en dan is het verkeerde board pakken natuurlijk gauw gebeurd.

@ koediman:
Een Modor NF1 is idd een stuk goedkoper dan een Peak, maar dan vind ik het nog veel geld voor een VA synth. Maar afgaande op de YT-video's vind ik 'm meer als een hybride synth klinken. Maar als een NF1 je interesse heeft zou je misschien ook nog kunnen denken aan een Sledge 2.0 (van Studiologic). Die heeft overigens wel een keyboard. Ik vind ze beiden wel cool om te zien, maar voor de sound kun je denk ik net zo goed een VST instrument pakken.

Ik ontdekte wel een vreemde bug toen ik aan M4 van de matrixbrute draaide. Toen gingen er allemaal lampjes op de Peak flikkeren en ging hij anders klinken. Geen idee wat dat was, maar zag er wel spectaculair uit. Viel me ook op dat aan de modwheel draaien de patch soms veranderd. Dat wil zeggen dat terug bij 0 de sound niet hetzelfde is als daarvoor. Vreemd?! Al met al voelt hij verder wel stabiel aan, lijkt vooral vreemd te reageren op midi van buitenaf (USB in mijn geval).
Heb je dit inmiddels op kunnen lossen of is het nog steeds hetzelfde?
Oud 25 juli 2017, 08:33   #271
koediman
--<{(OoO)}>--

koediman's schermafbeelding

Sledge heb ik gehad. Vond'm qua hands-on programmeren superfijn maar er zaten een paar bugs in die'm voor mij onwerkbaar maakte.

Local on/off deed vreemd maar erger nog, geluid viel af en toe helemaal weg en dan was het maar hopen dat het weer terugkwam. Heb twee exemplaren gehad, eerste teruggestuurd omdat geluid helemaal niet meer terugkwam, tweede omdat die precies dezelfde kuren had. Anderen schijnen geen of minder problemen te hebben met de Sledge dus ik wil niet uitsluiten dat het aan m'n set-up lag, hoewel die zeker niet bijzonder vreemd is ofzo.

VST's vind ik vervelend wegens de bediening. Ik zoek een synth met dedicated knoppen en fijne ergonomie. Modor vind ik trouwens niet als een typische VA of VST klinken op de filmpjes maar ik kan het iets te rooskleurig zien mischien.
koediman is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2017, 14:18   #272
KatieMusic
Vintage lid

Modor plaats ik qua sound ergens tussen VA en hybride in.
Met VST's valt wel goed te werken, maar met hands-ons programmeren aan knoppen en schuiven blijk ik vaak toch sneller tot een goed resultaat te komen.
Oud 26 juli 2017, 21:46   #273
synthana

synthana's schermafbeelding

@ synthana:
Dat noem ik ook oplichterij, maar zou het ook niet een (erg) domme fout van ze geweest kunnen zijn.
Ze zijn daar nl. nogal chaotisch en dan is het verkeerde board pakken natuurlijk gauw gebeurd.
Nee, helaas: volgens Dave Smith support was er geen enkel board door I4Musique besteld voor een Prophet '08PE.

Nadat ik aangaf bij Ron B (hij had de board swap bij hem thuis gedaan) en de eigenaar
van I4Musique wat mijn ontdekking en de bevindingen van Dave Smith waren
werden ze behoorlijk pissig en verbraken ieder contact, op mails werd niet meer gereageerd.
Netjes oplossen en klantvriendelijkheid lijkt me anders.
synthana is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2017, 17:38   #274
Roonan
Vintage lid

Heb je dit inmiddels op kunnen lossen of is het nog steeds hetzelfde?
Ik wel een firmware update gedaan, maar niet getest nog. Ben op vakantie...
Oud 27 juli 2017, 17:39   #275
Roonan
Vintage lid

Ik denk dat het algemene soundkarakter er juist voor zorgt dat je hem minder snel zat wordt.
Oud 28 juli 2017, 13:56   #276
KatieMusic
Vintage lid

Ik denk dat het algemene soundkarakter er juist voor zorgt dat je hem minder snel zat wordt.
De Peak is een werkpaard die je bijna overal goed voor kunt inzetten, maar als je al 1 of meer van dergelijke synth's hebt kun je misschien beter eerst aan iets anders gaan denken. Bijv. een analoge synth met (zeer) karakteristieke geluiden die je nog mist in je set-up.
Oud 28 juli 2017, 15:35   #277
KatieMusic
Vintage lid

Oorspronkelijk geplaatst door synthana Bekijk bericht
Nee, helaas: volgens Dave Smith support was er geen enkel board door I4Musique besteld voor een Prophet '08PE.

Nadat ik aangaf bij Ron B (hij had de board swap bij hem thuis gedaan) en de eigenaar
van I4Musique wat mijn ontdekking en de bevindingen van Dave Smith waren
werden ze behoorlijk pissig en verbraken ieder contact, op mails werd niet meer gereageerd.
Netjes oplossen en klantvriendelijkheid lijkt me anders.
Om uit deze vervelende situatie te geraken zal helaas een brief van jouw advocaat nodig zijn. Maar los van het resultaat daarvan zal je op zoek moeten naar een andere muziekwinkel. Maar dat had jezelf waarschijnlijk ook al bedacht?!
Oud 28 juli 2017, 17:59   #278
PWM
User

PWM's schermafbeelding

Heb ik juist tegenovergesteld, kom altijd weer terug op de miniKORG 700. Kan maar één ding en dat is klinken als een minikorg!

Ik ben blij dat ik de modelen niet heb om over een peak te twijfelen. Vind het nog steeds een mooi apperaat!
PWM is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2017, 18:17   #279
Roonan
Vintage lid

De Peak is een werkpaard die je bijna overal goed voor kunt inzetten, maar als je al 1 of meer van dergelijke synth's hebt kun je misschien beter eerst aan iets anders gaan denken. Bijv. een analoge synth met (zeer) karakteristieke geluiden die je nog mist in je set-up.
Ik zou er zo snel niet een weten die de in de buurt komt vd Peak.
Oud 1 augustus 2017, 14:28   #280
willem1958
Vintage lid

willem1958's schermafbeelding

Kwam deze clip tegen van daniël Fisher met de Novation Peak dus plaats ik 'm hier.
Voor de pro's van het forum niets bijzonders maar voor de mensen die nog wat minder bekendheid hebben met synthese laat hij hier prima zien hoe bekende rockclassics zijn opgebouwd, heel leerzaam.
willem1958 is offline   Met citaat reageren
Reactie

Synthforum » Algemeen » Nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten