Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 22 maart 2017, 17:16   #81
demian
Tijdelijk lid

demian's schermafbeelding

Stereotyperen is toch echt iets wat je zelf doet.

Error: Invalid signature, warning message send to admin.
demian is nu online   Met citaat reageren
Oud 22 maart 2017, 17:16   #82
MadR
nautica

MadR's schermafbeelding

Eigenlijk vind ik het prima dat behringer curtis op scherp zet. Die custom curtus chips in de p6 kunnen echt wel beter volgens mij. Kom maar op met al die cem en ssm klassiekers. Curtis of behringer? Doe mij ze maar allemaal!

Ghetto Love !
MadR is offline   Met citaat reageren
Oud 22 maart 2017, 17:19   #83
demian
Tijdelijk lid

demian's schermafbeelding

Ik ben ook voor klonen, maar niet tegen dumpprijzen met dito kwaliteit. Dat verziekt uiteindelijk heel veel.

Gewoon goeie zooi uitbrengen, iedereen blij en kan je t niet betalen dan spaar je gewoon wat langer.

Error: Invalid signature, warning message send to admin.
demian is nu online   Met citaat reageren
Oud 22 maart 2017, 17:20   #84
Wiseguy
Vintage lid

Wiseguy's schermafbeelding

We gaan het zien.
Wiseguy is offline   Met citaat reageren
Oud 22 maart 2017, 17:32   #85
egres
Vintage lid

egres's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door mossie23 Bekijk bericht
Een vriend van mij, die Intellijel runt, heeft wel eens T-shirts van zijn bedrijf gemaakt. De meest verkochte maat was volgens hem XXL...

Bij synth liefhebbers moet ik dan ook altijd denken aan van die kalende mannen van middelbare leeftijd, die, nadat ze in stilte de avondmaaltijd met moeder de vrouw hebben genuttigd, zachtjes zuchten: "ik ga nog even naar boven", om vervolgens hun lillende lichaam naar een schaars verlicht kamertje te zeulen en daar een paar uur al liefhebberend met hun vettige vingers doelloos aan vintage knoppen te draaien.
Dat zijn eerder verzamelaars

Niet elke verzamelaar is zo,maar de meesten wel,die doen echt niets met hun toestellen behalve af en toe doelloos de knoppen draaien en het stof eraf doen.
egres is offline   Met citaat reageren
Oud 22 maart 2017, 17:34   #86
Tom 32
Vintage lid

Tom 32's schermafbeelding

De kwaliteit kunnen we nog weinig, om niet te zeggen niets, over zeggen.

Ondertussen is er bij Behringer wel het een en ander veranderd begrijp ik en hoor en lees ik lovende woorden over hun digitale mixers.
De Deepmind zal zich nog moeten bewijzen als het gaat om duurzaamheid, maar qua klank en bediening doet hij dat volop in mijn hok.

Mijn in Asheville handgemaakte Sub Phatty moest net buiten de garantie al naar een reparateur om een knop te laten vervangen, maar na inspectie bleek er nog meer aan te mankeren en werd het een uitgebreidere en duurdere revisie.

Ach, het houdt me van de straat...
Tom 32 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 maart 2017, 17:44   #87
mossie23

Wat je vergeet is dat er tegenwoordig op SF heel veel leden zijn die heel precies inzicht hebben hoe een productieketen van synths in elkaar zit. Hoe synth bedrijven winst maken. Hoe het er in Amerikaanse fabrieken aan toe gaat. Hoe het er in Chinese fabrieken aan toe gaat. Welke bedrijven bij goede Chinese fabrieken hun spullen laten maken, welke bij slechte, welke componenten goed zijn, welke slecht, welke duur, welke goedkoop, welke componenten na een paar maanden gaan ruisen, etc.

Dus dan kun je wel zeggen dat er nog niets over de kwaliteit te zeggen is, maar afgaande op deze thread denk ik dat dat al lang duidelijk is.

Oorspronkelijk geplaatst door Tom 32 Bekijk bericht
De kwaliteit kunnen we nog weinig, om niet te zeggen niets, over zeggen.

Ondertussen is er bij Behringer wel het een en ander veranderd begrijp ik en hoor en lees ik lovende woorden over hun digitale mixers.
De Deepmind zal zich nog moeten bewijzen als het gaat om duurzaamheid, maar qua klank en bediening doet hij dat volop in mijn hok.

Mijn in Asheville handgemaakte Sub Phatty moest net buiten de garantie al naar een reparateur om een knop te laten vervangen, maar na inspectie bleek er nog meer aan te mankeren en werd het een uitgebreidere en duurdere revisie.

Laatst gewijzigd door mossie23; 22 maart 2017 om 18:06
mossie23 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 maart 2017, 18:07   #88
bikkel
Everything is on the One

bikkel's schermafbeelding

Als er goede klonen op de markt komen van zeldzame chips uit vintage synths is dat natuurlijk goed nieuws voor de bezitters van vintage synths. Als die beter te onderhouden zijn zijn ze meer geld waard, bijvoorbeeld de Juno 106 waarbij je nu weet dat je een filter chip kunt vervangen.

Ze gaan niét goedkoper worden, hooguit worden ze even niet zo snel meer duurder. Maar net zoals met vintage gitaren betalen mensen gewoon meer voor échte oude meuk.
bikkel is offline   Met citaat reageren
Oud 22 maart 2017, 18:24   #89
mossie23

Precies. Ik denk dat de vintage gitarenmarkt een goede parallel is. Voor vintage zal altijd een markt blijven bestaan. Hij zal wel kleiner worden, waardoor naar mijn mening de prijs wel iets zal zakken (is dat niet ook met de MS20 gebeurd?), maar zoals begin jaren 90 wordt het nooit meer.

Oorspronkelijk geplaatst door bikkel Bekijk bericht
Als er goede klonen op de markt komen van zeldzame chips uit vintage synths is dat natuurlijk goed nieuws voor de bezitters van vintage synths. Als die beter te onderhouden zijn zijn ze meer geld waard, bijvoorbeeld de Juno 106 waarbij je nu weet dat je een filter chip kunt vervangen.

Ze gaan niét goedkoper worden, hooguit worden ze even niet zo snel meer duurder. Maar net zoals met vintage gitaren betalen mensen gewoon meer voor échte oude meuk.
Oud 22 maart 2017, 19:48   #90
Lamp

Lamp's schermafbeelding

Een vriend van mij, die Intellijel runt, heeft wel eens T-shirts van zijn bedrijf gemaakt. De meest verkochte maat was volgens hem XXL...

Bij synth liefhebbers moet ik dan ook altijd denken aan van die kalende mannen van middelbare leeftijd, die, nadat ze in stilte de avondmaaltijd met moeder de vrouw hebben genuttigd, zachtjes zuchten: "ik ga nog even naar boven", om vervolgens hun lillende lichaam naar een schaars verlicht kamertje te zeulen en daar een paar uur al liefhebberend met hun vettige vingers doelloos aan vintage knoppen te draaien.
Wat een bullshit weer. Een tshirt via internationale webshops koop je sowieso nooit precies op je maat, maar juist wat groter. Veel te veel gedoe om terug te sturen, en als ie te groot valt dan is ie perfect voor in de sportschool.
XXL vind ik overigens geen zorgwekkende kledingmaat, maar misschien dat hier wat skeletten er anders over denken.
Lamp is offline   Met citaat reageren
Oud 22 maart 2017, 20:10   #91
mossie23

Oorspronkelijk geplaatst door Lamp Bekijk bericht
Wat een bullshit weer. Een tshirt via internationale webshops koop je sowieso nooit precies op je maat, maar juist wat groter. Veel te veel gedoe om terug te sturen, en als ie te groot valt dan is ie perfect voor in de sportschool.
XXL vind ik overigens geen zorgwekkende kledingmaat, maar misschien dat hier wat skeletten er anders over denken.
Dank voor je uitgebreide uitleg over hoe het bestellen van t-shirts bij internationale webshops nou eigenlijk werkt. Daar ga ik zeker wat aan hebben, de volgende keer dat ik mijn fantasie een beetje de vrije loop laat.
Oud 22 maart 2017, 20:38   #92
MadR
nautica

MadR's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door demian Bekijk bericht
Ik ben ook voor klonen, maar niet tegen dumpprijzen met dito kwaliteit. Dat verziekt uiteindelijk heel veel.

Gewoon goeie zooi uitbrengen, iedereen blij en kan je t niet betalen dan spaar je gewoon wat langer.
Volgens mij is de coolaudio 3340 binnenkort leverbaar en kunnen we testen.

Ghetto Love !
MadR is offline   Met citaat reageren
Oud 22 maart 2017, 20:42   #93
Sander02
Just give me the juice...

Sander02's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door demian Bekijk bericht

Ben ik het helemaal mee eens, ik geloof niet in de behringer clone hype.. maar dat heb ik al laten doorschemeren bij de Moog D en probeer positief te blijven.. al denk ik dat dit alles voor de echte liefhebber, allemaal niet veel goeds voorspelt.. het is illusionair, je koopt de suggestie.. als we daar genoegen mee nemen, blijkens door het te kopen, is dat dús wat we voorgeschoteld zullen (blijven) krijgen.

Ik vrees ergens voor het ontketenen van een race to the bottom.. da's voor duurzaamheid, zowel aan kant van de gebruiker als het keten (de aarde), niet 'heel goed'.. kent geen winnaars uiteindelijk.

...
Sander02 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 maart 2017, 20:48   #94
willem1958
Vintage lid

willem1958's schermafbeelding

In ieder geval kunnen Chinezen als je ervoor betaalt ook kwaliteit leveren.
Het zijn vaak de Westerse bedrijven die het uitbesteden en dan voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
Geloof me; als je raketten naar de maan laat gaan en terug laat komen dan is een synthesizer niet echt zo moeilijk.
Uli kiest in ieder geval voor hoge omzet en lage marge, we gaan zien wat het wordt.
willem1958 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 maart 2017, 21:05   #95
fjoesz

... uur al liefhebberend met hun vettige vingers doelloos aan vintage knoppen te draaien.
als liefhebben doelloos is kunnen we het hele bestaan wel opdoeken
fjoesz is offline   Met citaat reageren
Oud 22 maart 2017, 21:15   #96
brz
Mediator

brz's schermafbeelding

Na deze mooie uitspraak is het hier wel klaar tocH?

Lanterfanterpanter
brz is offline   Met citaat reageren
Oud 22 maart 2017, 21:24   #97
egres
Vintage lid

egres's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door MadR Bekijk bericht
Volgens mij is de coolaudio 3340 binnenkort leverbaar en kunnen we testen.
de volgende belangrijke vraag is of ze hem lager gaan aanbieden als die van Onchip

10-13euro bvb
egres is offline   Met citaat reageren
Oud 22 maart 2017, 23:39   #98
olafmol
[EXPANSIONS]

olafmol's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Arv Bekijk bericht
Slap argument?

Denk je dan echt dat Behringer de spulletjes uit dezelfde fabriek als Apple die haalt? Ja?

China is nogal groot zoals je wellicht weet. Er zijn nogal wat aanbieders en die zijn niet
allemaal even goed.

Maar goed, blijf lekker in de illusie dat onderdelen die 0.00001ct kosten superdoeper kwaliteit zijn.....
Music Group/Behringer heeft z'n eigen fabrieken, juist om optimale controle hierover te hebben. Dat heeft Mr.U al vaak aangegeven. Dit artikel geeft wat idee, je moet ff door de "advertorial" vibe heenlezen maargoed: http://www.avnetwork.com/blogs.aspx?...96&manage=view

[SPRING Collective recordlabel] || [EXPANSIONS DJ Collective]
www.springcollective.com || www.expansions.nl
olafmol is offline   Met citaat reageren
Oud 22 maart 2017, 23:48   #99
Arv
-

Arv's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door olafmol Bekijk bericht
Music Group/Behringer heeft z'n eigen fabrieken, juist om optimale controle hierover te hebben. Dat heeft Mr.U al vaak aangegeven. Dit artikel geeft wat idee, je moet ff door de "advertorial" vibe heenlezen maargoed: http://www.avnetwork.com/blogs.aspx?...96&manage=view
bedankt.
Het bevestigt enkel maar mijn beeld van hoe het werkt in China..

-----------------------------------------------------------
Arv is offline   Met citaat reageren
Oud 23 maart 2017, 00:37   #100
Wiseguy
Vintage lid

Wiseguy's schermafbeelding

https://www.glassdoor.nl/Reviews/MUS...yRedirect=true
Wiseguy is offline   Met citaat reageren
Reactie

Synthforum » Algemeen » Nieuws