Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 5 augustus 2016, 09:55   #21
Septic
ex Modular addict

Septic's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Acidfever Bekijk bericht
Ik heb expres gewacht met Reaktor 6 dus dat scheelt al 99euro. Ik had wel graag Replika XT in de non Ultimate versie gezien. Dat is een lekkere plug-in.....
Ik moet zeggen dat ik in de praktijk toch meer de gratis versie gebruik Acidfever, De XT is op een of andere manier minder vind ik, ondanks de meerdere opties. Zowel qua sound als snelheid van het bereiken van wat ik wil met een delay. Maar dat is hoe ik er over denk.

Het niets is alles wat niet iets is
https://soundcloud.com/septicstudio <---Elitaire Grafmuziek
Septic is offline   Met citaat reageren
Oud 5 augustus 2016, 12:02   #22
Acidfever
There's no “I” in denial.
Moderator

Acidfever's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Septic Bekijk bericht
Ik moet zeggen dat ik in de praktijk toch meer de gratis versie gebruik Acidfever, De XT is op een of andere manier minder vind ik, ondanks de meerdere opties. Zowel qua sound als snelheid van het bereiken van wat ik wil met een delay. Maar dat is hoe ik er over denk.
Ik ga er denk ik ook geen 50euro voor betalen hoor, daar heb ik net al wat te veel andere delay plugins voor in mijn arsenaal.

"He has Van Gogh's ear for music."
Acidfever is nu online   Met citaat reageren
Oud 5 augustus 2016, 21:38   #23
cult45
011110111000

cult45's schermafbeelding

tja.. 399 voor de ultimate upgrade. neeh. reaktor erbij voor 99 en dan minimaal 1 versie wachten denk ik.

Oorspronkelijk geplaatst door fjoesz
dat kan dan wel weze, maar het is niet om aan te horen verder
cult45 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2016, 01:19   #24
Accelarator
Kerosin Studio

Accelarator's schermafbeelding

Aangezien ik 10 Ultimate en Reaktor 6 al heb, ga ik deze maar gewoon skippen. Kan niet zeggen dat ik de rest van de nieuwe plugins/modules echt het geld waard vind. Spijtig, had wel meer gehoopt Hoop dat ze voor de nieuwe Maschine wat groter uitpakken.

Crane in mijn Song.
Accelarator is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2016, 18:50   #25
Rocsee

Iemand heeft een redelijk ziekelijke samenvatting gemaakt van alles Komplete van 1 tot 11 : http://blog.ultimateoutsider.com/201...plete-all.html . Het artikel dateert van 2014, maar de bijgevoegde Google spreadsheet covert wel alles t.e.m. 11. Op de derde tab vind je de pricing van alle historische versies.
Rocsee is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2016, 12:43   #26
ResonantForce

Tja, zit zelf nog op versie 7.
Wellicht dat ik deze keer wel upgrade. Voor Reactor 5 naar 6.
Ze hebben idd altijd wel zo'n sale voor upgraden voor 50%.

Eerlijk gezegd vind ik NI niet meer zo opwindend als 'vroeger'.
Ze zijn op gebied van Komplete behoorlijk voorbij gestreefd door andere developers.
Liever koop ik losse producten dan een heel pakket waarvan meer dan de helft voor mij schijfopvulling is.
Reactor, FM8, Massive en Kontakt gebruik ik regelmatig, maar die gaan toch al wat jaartjes mee.

ResonantForce is offline   Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2016, 21:44   #27
man-T
weirdo

man-T's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door DJ_LecZ Bekijk bericht
Waardeloos! Reaktor 6 al eerder aangekocht, replika was ooit gratis.
Replika XT is wel even een ander verhaal dan Replika hoor.

Maar evengoed, ik vind dit ook wel underwhelming (pardon my French).

Write a good song, and it won't matter what you record it with...
Write a bad song and it won't matter what you record it with.....

Mijn experimenteersels en nooit afgemaakte WIP's :
https://soundcloud.com/soundcrumbs
man-T is offline   Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2016, 04:28   #28
Mantanna

Oorspronkelijk geplaatst door Rocsee Bekijk bericht
Iemand heeft een redelijk ziekelijke samenvatting gemaakt van alles Komplete van 1 tot 11 : http://blog.ultimateoutsider.com/201...plete-all.html . Het artikel dateert van 2014, maar de bijgevoegde Google spreadsheet covert wel alles t.e.m. 11. Op de derde tab vind je de pricing van alle historische versies.
Wow! Dit ziet er overzichtelijk uit! Ik zie nu ook dat de Symphonic Serie in K11U ook een essentials is en dus een stripped down versie is van de Symphonic Series. dat is best wel jammer ...
Mantanna is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2016, 14:24   #29
quifster
Vintage lid

quifster's schermafbeelding

aangezien ik op mijn nieuwe studio pc alles van Native Instruments Komplete opnieuw moet installeren, dacht ik dat het een mooi moment was om te upgraden naar de nieuwe Komplete 11 versie. Nu zie ik dat als ik de boxed Upgrade bestel dat het hele pakket op een USB drive komt. Dat zou perfect zijn en een geweldige reden om te upgraden voor mij.

Maar wat ik me afvraag, als je de boxed upgrade besteld, krijg je dan de full version die je compleet van usb harddisk kan installeren? of moet ik nog steeds met die oude komplete dvd's gaan knoeien om die eerst te installeren met daarna die upgrade van harddisk eroverheen?

The only true measure of ones talent is not a measure against the talents of others but a measurement of growth as an artist.
quifster is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2016, 14:49   #30
Accelarator
Kerosin Studio

Accelarator's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door quifster Bekijk bericht
aangezien ik op mijn nieuwe studio pc alles van Native Instruments Komplete opnieuw moet installeren, dacht ik dat het een mooi moment was om te upgraden naar de nieuwe Komplete 11 versie. Nu zie ik dat als ik de boxed Upgrade bestel dat het hele...
Nee, je hebt alleen de oude dvd's nodig als je de instrumenten van die versie zou willen gebruiken. Je kan overigens tegenwoordig ook je producten volledig van de NI website trekken, mocht je geen zin hebben in dvd's.

Crane in mijn Song.
Accelarator is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2016, 14:52   #31
quifster
Vintage lid

Oorspronkelijk geplaatst door Accelarator Bekijk bericht
Nee, je hebt alleen de oude dvd's nodig als je de instrumenten van die versie zou willen gebruiken. Je kan overigens tegenwoordig ook je producten volledig van de NI website trekken, mocht je geen zin hebben in dvd's.
thanks, dat is topnieuws!
dan ga ik even upgraden.

The only true measure of ones talent is not a measure against the talents of others but a measurement of growth as an artist.
Oud 12 september 2016, 17:17   #32
Bono
Giallorossi

aangezien ik op mijn nieuwe studio pc alles van Native Instruments Komplete opnieuw moet installeren, dacht ik dat het een mooi moment was om te upgraden naar de nieuwe Komplete 11 versie. Nu zie ik dat als ik de boxed Upgrade bestel dat het hele pakket op een USB drive komt. Dat zou perfect zijn en een geweldige reden om te upgraden voor mij.

Maar wat ik me afvraag, als je de boxed upgrade besteld, krijg je dan de full version die je compleet van usb harddisk kan installeren? of moet ik nog steeds met die oude komplete dvd's gaan knoeien om die eerst te installeren met daarna die upgrade van harddisk eroverheen?
Nee hoor. Je kunt gewoon van je USB installeren. Hij installeert ook Massive enz.

Ik had een paar jaar geleden Komplete 9 en later de Ultimate versie gekocht.
Volgens enkele fora hoefde je de cd versie niet te installeren en kon gelijk de Ultimate installeren. Dat scheelde me behoorlijk veel tijd
Bono is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2016, 09:23   #33
quifster
Vintage lid

Oorspronkelijk geplaatst door Bono Bekijk bericht
Nee hoor. Je kunt gewoon van je USB installeren. Hij installeert ook Massive enz.

Ik had een paar jaar geleden Komplete 9 en later de Ultimate versie gekocht.
Volgens enkele fora hoefde je de cd versie niet te installeren en kon gelijk de Ultimate installeren. Dat scheelde me behoorlijk veel tijd
thanks,
de update is inmiddels besteld.

nu de nieuwe computer nog

Oud 13 september 2016, 09:39   #34
BigImpactSound

BigImpactSound's schermafbeelding

Vind dit toch maar beperkt als update...
BigImpactSound is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2016, 13:22   #35
quifster
Vintage lid

Oorspronkelijk geplaatst door BigImpactSound Bekijk bericht
Vind dit toch maar beperkt als update...
voor mij niet, ik ga van komplete 5 naar komplete 11 nu.

Op zich wel apart, dat je voor een update van elke versie van komplete maar 189 euro betaald. Je zou verwachten dat de hele oude versies gewoon meer kosten kwa update. Maar dat is dus niet zo.

Oud 27 september 2016, 10:39   #36
quifster
Vintage lid

update inmiddels geinstalleerd, je kon inderdaad zonder je oude dvds te gebruiken vanaf de bijgeleverde harde schijf zo alles installeren.

Ik moet zeggen, wat een enorme update vanaf komplete 5 naar 11. Ik kom allemaal nieuwe synths tegen waarvan er echt een aantal enorm goede tussen zitten.

De grootste verrassing voor mij was de synth Prism (die gemaakt is door de creator van Reaktor), is blijkbaar al een wat oudere Native Instrument Modeling Synth, maar holy canolie, wat is die synth goed om je eigen sounds in te maken.

In deze video zie je in sneltreinvaart de basis concepten van deze modeling synth.

Ik ben gisteravond zeker drie uur bezig geweest om eigen sounds er in te maken, heel vet wat je daar uit krijgt.

Wat ook gaaf is dat je het synth gedeelte eruit kunt halen en dat je het hele modeling gedeelte gebruikt als effect apparaat, dan kun je elke synth die je hebt als bron erin gooien en dan alle modeling features van prism eroverheen gooien, ik had een virus TI geluid er doorheen gegooid en het eindresultaat was echt compleet anders dan ik ooit zou verwachten uit een virus TI.

Wat mij betreft is alleen deze synth al die update prijs waard vanaf Komplete 5

Oud 27 september 2016, 15:18   #37
KatieMusic
Vintage lid

KatieMusic's schermafbeelding

@ quifster...in k5 zaten ook maar iets van 10 producten en we zitten met k11 nu op 45 producten (k11u: 87)...ja, dat is dan wel een enorme update (voor slechts 189 €). Even uitrekenen, ehh...ca. 4 € per product.

50% korting (van 399 €) met de kerst...en ik begin interesse te krijgen voor k10u > k11u. En anders alleen de update van Reaktor 5 > 6, hoewel ik 99 € eigenlijk te veel vind (voor een product van 199 €). "Form" vind ik overigens wel lekker/bijzonder klinken, maar hoeveel soft synth's heb je echt nodig?
KatieMusic is offline   Met citaat reageren
Oud 27 september 2016, 16:16   #38
quifster
Vintage lid

Oorspronkelijk geplaatst door KatieMusic Bekijk bericht
@ quifster...in k5 zaten ook maar iets van 10 producten en we zitten met k11 nu op 45 producten (k11u: 87)...ja, dat is dan wel een enorme update (voor slechts 189 €). Even uitrekenen, ehh...ca. 4 € per product.
...
Ja inderdaad, enorme value for money bij zo'n update van 5 naar 11

Form moet ik nog induiken, daar heb ik nog nauwelijks tijd aan besteed om daar echt een mening over te hebben.

Van de nieuwe synths / effects die ik gisteren getest heb vond ik met name de volgende items er positief uit springen:
Prism
Rounds
Kontour
Polyplex
Replika
Traktor 12 effects

Replika vond ik echt erg goed, met name die LFO's over filters heen en de eenvoud en het weinige CPU gebruik vond ik erg goede features. Ik denk dat ik die maar ga upgraden naar Replika XT.

Wat mij minder aansprak waren dingen als
Monark
Retro Machines MK2
Spark

Die waren mij te simpel en vervangbaar door 1 van de vele andere oplossingen.

Wat betreft sample libraries:
vooral The Grandeur and The Maverick vond ik erg goed,
de nieuwe komplete 11 Una Corda sprak mij minder aan, als je dan al een piano bedenkt ga dan compleet los met sounds en niet die halfbakken sounds die er nu uitkomen.

The Finger vond ik helemaal niks, Izotope stutter Edit is vele malen beter en meer toepasbaar dan the finger.

Oud 28 september 2016, 14:37   #39
KatieMusic
Vintage lid

KatieMusic's schermafbeelding

The Finger vond ik helemaal niks, Izotope stutter Edit is vele malen beter en meer toepasbaar dan the finger.
Mee eens! Een goede tool voor 'glitch & stutter' FX vind ik ook Sugar Bytes Effectrix. En Illformed Glitch 2 staat bekend als goed, maar daar heb ik zelf geen ervaringen mee.
KatieMusic is offline   Met citaat reageren
Oud 28 september 2016, 15:03   #40
quifster
Vintage lid

Oorspronkelijk geplaatst door KatieMusic Bekijk bericht
Mee eens! Een goede tool voor 'glitch & stutter' FX vind ik ook Sugar Bytes Effectrix. En Illformed Glitch 2 staat bekend als goed, maar daar heb ik zelf geen ervaringen mee.
Sugar Bytes Effectrix gebruik ik inderdaad ook, erg goede effect plugin.

Ilformed Glitch 2 ken ik ook niet, zal er eens naar kijken, thanks voor de tip

Reactie

Synthforum » Algemeen » Nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten