Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 8 augustus 2017, 23:27   #641
Pepertje
Vintage lid

Pepertje's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door sunny pedaal Bekijk bericht
Nee het verschil is over het hele instrument , niet afhankelijk van millimeters standen
Gewoon een ander karakter
Jammer dat er geen synthgorummeetings meer richting zuiden meer zijn ...
De invloeden van de diverse componenten zullen wel eens verantwoordelijk kunnen zijn voor het karakter, zoals jij het noemt. Waarbij ik me af vraag hoe verschillend de diverse analoge Minimoogs van Moog zijn op componenten-niveau.
Pepertje is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2017, 00:12   #642
idm
Vintage lid

Oorspronkelijk geplaatst door Arv Bekijk bericht
synthGorummeetings

Wat gebeurt er dan zoal??

Ik ben het met je eens, het is het karakter van het geluid. Niet subtiel en inderdaad na 5
minuten wel te herleiden naar moog. De Behringer klinkt minder wollig, of whatever..
Dare I say it, de Behringer klinkt wat meer VSTerig.

Leuk ding, maar geen minimoog, dat dus.
Ben ik met je eens hoor . Zelfs op mm telefoon, zonder naar het scherm te kijken, kon ik precies zeggen wat een originele minimoog was en de behringer in dat ene vergelijkings filmpje. Dus zelfs zonder bas is het hoorbaar.

Dan nog, voor het geld een erg Kekke apparaatje, en de moog vind ik nog altijd z'n geld niet waard / overpriced. Kijk nou naar die nieuwe sub37... Paar Cv outputs er in gebouwd, en dan 600plus euro meer vragen. Dikke doei dat dat komt door arbeidskosten etc. Dat is gewoon marketing en heel goed doorhebben wat fans willen betalen om "uniek" te zijn .
idm is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2017, 11:19   #643
Nicolas 2000
Lidl

Nicolas 2000's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Pepertje Bekijk bericht
De invloeden van de diverse componenten zullen wel eens verantwoordelijk kunnen zijn voor het karakter, zoals jij het noemt. Waarbij ik me af vraag hoe verschillend de diverse analoge Minimoogs van Moog zijn op componenten-niveau.
De Moog re-issue gebruikt nu eenmaal een bult andere componenten dan de originele Minimoogs.

De verschillende originele Minimoogs hebben trouwens ook aardige verschillen: de allerallereerste helemaal discreet, dan de grootste hoop hebben het "old osc board", de laatste jaren hadden het gewijzigde "new osc board". Maar uit ons vergelijk bleek dat de old osc board en new osc board qua klank en karakter veel dichter bij elkaar lagen dan de re-issue. Behringer heeft dan weer de re-issue nagemaakt, dus is het logisch dat de Behringer dichter bij de re-issue dan de (versies van de) originele Minimoog ligt.

Zoals ik eerder zei moet je ook niet alles wat je op internet leest over verschillen tussen Moog (clones) zomaar geloven. (wat ik op internet schrijf natuurlijk wťl ). Waar internet elkaar copy-paste en je daardoor overal leest dat new osc board dunnetjes zou klinken, bleek uit ons vergelijk juist mťťr bas uit een new osc board exemplaar. Over het ietwat andere karakter van de re-issue waren we het alledrie met elkaar eens, en ook op demo's hoorde ik eerder al dat verschil. Dat komt nu bij de Behringer ook weer terug, maar dan in nog iets sterkere mate.

====DOT MATRIX WITH STEREO SOUND====
Nicolas 2000 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2017, 12:03   #644
jayoverdose
Vintage lid

die behringers klinken ook stuk voor stuk anders de wondere wereld van de analoge synth. de eerst die van de band kwam die klinkt nog dikker dan welke moog dan ook, en nummertje 384659 ook en de rest is kut
jayoverdose is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2017, 13:04   #645
Nicolas 2000
Lidl

Je moet ook weer niet ŗlle verschillen in het belachelijke trekken. Verschillen bestaan wel degelijk, en indien een totaal ander circuit of componenten gekozen worden is dat ook niet zo verwonderlijk. Als enkel de kleur van de behuizing gewijzigd wordt, is dat natuurlijk een andere zaak.

Oud 9 augustus 2017, 13:08   #646
jayoverdose
Vintage lid

purisme zit altijd alleen maar jezelf in de weg
Oud 9 augustus 2017, 14:31   #647
Nicolas 2000
Lidl

Niet als je al een echte Minimoog hebt. [snuift]

Er bestaat nog ergens een grijze zone tussen zo puristisch zijn dat je weigert muziek te maken op een kloon/re-issue, en ontkennen dat die niet identiek zijn aan het origineel.

Oud 9 augustus 2017, 17:44   #648
idm
Vintage lid

Ik denk dat 't vooral de grens is of het je iets interesseert of niet. Of je gewoon muziek wilt maken met wat je hebt, ipv tot in den treuren vol blijven houden dat vroegah betah is. Wellicht is het waar, en als je meer voldoening haalt daaruit, ga ze dan sparen. Helemaal top

Tijdens het maken van volwaardige tracks maakt dit echter in principe helemaal niets uit. Ik heb menig dikke productie gehoord met bijvoorbeeld een sub37 als onderdeel van het gehele nummer, en ook daar is vaak over geneuzeld dat ie niet echt puur vintage moog klinkt. Is het nummer daarom minder goed gecomponeerd?

Dus volgens mij is dat grijze gebied heel heel erg klein, en slaat het al snel door in iets waar vooral een verzamelaar belang naar heeft. En daar is niets mis mee trouwens.
idm is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2017, 19:33   #649
sunny pedaal
ALL (Anna Loog Lid)

sunny pedaal's schermafbeelding

Het ziet er ook anders uit :
Moog versus behringer
Bijgevoegde miniaturen:
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  IMG_5478.JPG‎
Bekeken: 105
Grootte:  78,0 KB
ID: 117230   Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  IMG_5479.JPG‎
Bekeken: 103
Grootte:  107,7 KB
ID: 117231  

"FILTER MAINTENANCE- After every 100 hours of operation apply a sine wave to the output of the FILTER to back flush the trapped overtones to unclog your filter." - (EML 101 Manual)
sunny pedaal is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2017, 20:06   #650
Arv
-

Arv's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door sunny pedaal Bekijk bericht
Het ziet er ook anders uit :
Moog versus behringer
Banana for scale!

De mm is vier keer zo breed als de Behr

-----------------------------------------------------------
Arv is offline   Met citaat reageren
Oud 10 augustus 2017, 00:34   #651
sunny pedaal
ALL (Anna Loog Lid)

sunny pedaal's schermafbeelding

Correct
Dacht dat dat evident was , maar goed om er bij te zetten inderdaad

"FILTER MAINTENANCE- After every 100 hours of operation apply a sine wave to the output of the FILTER to back flush the trapped overtones to unclog your filter." - (EML 101 Manual)
sunny pedaal is offline   Met citaat reageren
Oud 10 augustus 2017, 01:45   #652
jayoverdose
Vintage lid

tsja computers nu zien er ook anders uit dan die uit 19dinosaurus maar welke nou beter zijn?!
Oud 10 augustus 2017, 02:38   #653
soyzone

beetje laat in de discussie, maar
Oorspronkelijk geplaatst door MeneerJansen Bekijk bericht
En bedenk: je moet een synth van 450 Euro (link Bax, levertijd 30 weken ) vergelijken met een synth van 450 Euro. Dus met een Minibrute, Ultranova of een Novation Bassstation 2.
OK dan, arturia is een creatief bedrijf dat kansen durft nemen.

Behringer is ... Behringer.
https://www.glassdoor.de/‹berblick/A...4438.11,20.htm
https://www.reddit.com/r/WeAreTheMus...e_reviews_his/

Oorspronkelijk geplaatst door MeneerJansen Bekijk bericht
Het sterke punt v/d Behringer D is tegelijkertijd zijn zwakke punt. Hij is duidelijk qua opzet (geen "brute factor" waarvan niemand weet wat het is en die nodig is omdat de opzet van het apparaat niet genoeg grit heeft)
ik dacht wel dat er net (de laatste jaren wat goedkopere moogs uitkwamen met grit.

Verder om niemand persoonlijk aan te vallen, is er dus ook het geval Uli.
Hoe je een muziekinstrument van deze sjacheraar kan kopen. Valt moog aan (dat ze te duur zijn), omdat ie donders goed weet dat mensen anders gaan vragen waarom ie zo goedkoop is.

Zegt dat het hun schuld is, dat ze niet meer innoveren - en kopieert hun idee.
Rhetorica, niets meer. En excuses verschaffen aan mensen die wegwerp kopen. Want dat is t, hoeveel behringer materiaal komt in het milieu terecht? Allemaal niet belangrijk.

Moog is duur, maar dat is een goede gitaar, viool of piano ook. En mensen gaan er mee om zoals je zou verwachten.
soyzone is offline   Met citaat reageren
Oud 10 augustus 2017, 07:35   #654
SlaveoftheWave
Vintage lid

SlaveoftheWave's schermafbeelding

Deze discussie is al uitgebreid gevoerd. Sommigen vinden behringer OK, anderen niet.

Back on topic zou ik zeggen over de synth

Hier nog wat nieuwe sounds met een prototype door een kerel van sweetwater

SlaveoftheWave is offline   Met citaat reageren
Oud 11 augustus 2017, 13:10   #655
MVMNT

Yes eindelijk een heel uitgebreide demo!
Nog geen jaar geleden was ik bijna begonnen met het bouwen van de Crowminius. Uiteindelijk zou mij dat ongeveer 700 -
800€ gekost hebben. Dit komt waarschijnlijk even dicht in de buurt dus mij hoor je niet meer klagen. Breng maar!
MVMNT is offline   Met citaat reageren
Oud 11 augustus 2017, 16:45   #656
soyzone

Oorspronkelijk geplaatst door SlaveoftheWave Bekijk bericht
Deze discussie is al uitgebreid gevoerd. Sommigen vinden behringer OK, anderen niet.
Back on topic zou ik zeggen over de synth
Je goed recht, maar voor mij persoonlijk is dat bij wijze van spreken het enige topic. Als het een eikel is (en dan bedoel ik t bedrijf), ga je ook niet es een keertje lekker eten bij de buurman omdat de heerlijke paella geur door t keukenraam drijft.

/tenuous analogy off

muziek gaat om gevoelens, gelinkt aan herinneringen, persoonlijke ervaring en dergelijke meer
zoals een (fysieke) foto vasthouden iets losmaakt, doet een instrument vast ook

(japanse cultuur is daarom doorgaans zo moeilijk te doorgronden trouwens
https://www.technologyreview.com/s/4...ans-fear-them/
http://www.newyorker.com/books/page-...ttering-empire)

ieg, ieder doet/vindt wat ie wil, maar wegens bovenstaande heb ik verder geen interesse in wat het apparaat verder kan/klinkt. En dit dus niet omdat ik een purist ben. Verre van.

tot zover mijn bijdrage - zoals gezegd; back on topic
soyzone is offline   Met citaat reageren
Oud 11 augustus 2017, 17:48   #657
jayoverdose
Vintage lid

eigenlijk is het best gek, maar dat gaat niet op, iedereen weet dat sommige chef koks egocentrische slavendrijvers zijn, dat sommige acteurs/trices draken van mensen zijn, dat een president gewoon een achterlijke debiel kan zijn.
Oud 16 augustus 2017, 09:19   #658
SBO

Op Youtube is een vergelijk te vinden tussen de Minimoog model D en de Behringer D.

Heb je deze gezien, dan klinkt de Behringer behoorlijk overtuigend.
Zeker gezien de prijs.
Anyway, Moog heeft zo wie zo aangekondigd te stoppen met de productie van de Minimoog.
Uiteraard is deze synth de droom van velen, maar wie kan er, in vergelijk met andere synths, nu bijna 4000 euro neertellen.
SBO is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2017, 13:14   #659
KatieMusic
Vintage lid

KatieMusic's schermafbeelding

@ SBO:
Deze YouTube-video had iemand al in bericht #572 geplaatst en er zijn meerdere (positieve/negatieve) reacties opgekomen. Zoals zo vaak zijn de meningen verdeeld.
KatieMusic is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2017, 13:32   #660
willem1958
Vintage lid

willem1958's schermafbeelding

Voor mij is het zowiezo geen probleem want ik ben niet zo'n purist dat ik voor een synth 4000 euro zou betalen.
Ik heb 't ooit 'ns eerder gezegd; stel er had nooit een model d geweest en dus niet kan vergelijken en deze synth wordt door Behringer op de markt gebracht voor deze prijs stel jezelf dan de vraag of je 'm dan zou kopen?
Kijk wat je voor deze prijs krijgt, of deze synth goed genoeg voor je is en maak je afweging.
Ik denk dat de meesten die op het karakter kicken deze vraag bevestigend beantwoorden.

Ik zou wel 'ns iemand als Cory Henry of Stevie Wonder op die kloon willen horen, weet zeker dat het kicken wordt.
willem1958 is offline   Met citaat reageren
Reactie

Synthforum » Algemeen » Nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten