Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 18 december 2003, 14:05   #41
6 trak
?ILLEGAL QUANTITY ERROR

6 trak's schermafbeelding

Citaat:
Origineel geplaatst door demian
Op de Amiga had was dit spel ook aanwezig en heette het 'Masterblaster'. Leuk hoor.
ik denk dat je DYNABLASTER bedoeld... idd erg fun spel, zeker met 2 players... en dan dat muziekje eronder he...

...er schijnt ook al een 3D versie van te zijn... voor de Gamecube:

Bomberman Generation
6 trak is offline   Met citaat reageren
Oud 18 december 2003, 14:13   #42
Digimod
Really cool stuff

Digimod's schermafbeelding

loadrunner....

En wil je die spelletjes nog een keer spelen , dat kan
http://www.arcadeoutpost.net/
Bijgevoegde miniaturen:
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  loadrunner.gif‎
Bekeken: 396
Grootte:  15,1 KB
ID: 5068  
Digimod is offline   Met citaat reageren
Oud 18 december 2003, 14:16   #43
olafmol
[EXPANSIONS]

olafmol's schermafbeelding

MAME: http://www.mame.net/

de ROMs kan je op het internet vinden, op usenet, P2P sharing groups etc.

[SPRING Collective recordlabel] || [EXPANSIONS DJ Collective]
www.springcollective.com || www.expansions.nl
olafmol is offline   Met citaat reageren
Oud 18 december 2003, 14:21   #44
Bass
Gedeactiveerd account

Bass's schermafbeelding

Ik was ook een korte periode retro en heb een Atari 2600 emulator op mn PC met Pacman, Space invaders, pitfall enz enz..

Maar na verloop van tijd had ik het wel weer gezien... speel het nu ook amper meer...

Na GTA3 Vice City valt grafisch het allemaal in het niets...
Bass is offline   Met citaat reageren
Oud 18 december 2003, 14:24   #45
6 trak
?ILLEGAL QUANTITY ERROR

Citaat:
Origineel geplaatst door Bass
Maar na verloop van tijd had ik het wel weer gezien... speel het nu ook amper meer...

Na GTA3 Vice City valt grafisch het allemaal in het niets...
op grafisch gebied zeker... die PC spelen zijn dan ook van een heel ander kaliber en kun je niet vergelijken....
het loike van die simpele games is nou juist dat ze mega klein zijn, en je hebt het voordeel van gewoon starten en gaan met die banaan (of sinasappel, peer... mischien wel een hele groentezaak!!! erm... )

Laatst gewijzigd door 6 trak; 18 december 2003 om 14:35
Oud 18 december 2003, 14:31   #46
demian
Tijdelijk lid

demian's schermafbeelding

Citaat:
Origineel geplaatst door 6 trak
ik denk dat je DYNABLASTER bedoeld... idd erg fun spel, zeker met 2 players... en dan dat muziekje eronder he...
Je hebt gelijk, Dynablaster it was!

en Wow, bomberman 3d... misschien moet ik toch een gamecube kopen.. komt erg veel fun uit dat doosje ook.

Error: Invalid signature, warning message send to admin.
demian is offline   Met citaat reageren
Oud 18 december 2003, 14:33   #47
Bahamut
yip yip

Bahamut's schermafbeelding

voor Bomberman moet je op de SNES zijn! echt verslavend vooral met meerdere spelers

PC: jaaa Alleycat! Prince of Persia! Wolfenstein, Doom... oooh en die Indiana Jones spellen en soortgelijke adventures...Sam & Max!
Super Turrican is inderdaad tof. Maar mijn favoriete platform shooter is Contra 3 (SNES):

ik word zo nostalgisch hiervan
Bahamut is offline   Met citaat reageren
Oud 18 december 2003, 14:43   #48
Bahamut
yip yip

En Super Castlevania 4 ('92) nomineer ik als voor top 3 beste, meest sfeervolle platformspellen ooit + de beste game muziek ooit.
Oud 18 december 2003, 16:08   #49
Sly Dog
Electronic Alchemy

Voor de echte chillzondag natuurlijk Toejam & Earl 1&2 (Megadrive).
Mortal Kombat was natuurlijk ook helemaal dé fighting game en voor de rest is er eigenlijk zoveel leuks uitgebracht dat er eigenlijk geen favoriet te kiezen valt.
Ben zelf begonnen op de Atari 2600.
Toen kwamen: Sega Megadrive, Playstation, Atari Jaguar en Playstation 2.
Binnenkort ook maar es de SNES aanschaffen want daar heb ik vrijwel nooit op gespeeld (tsja, je was vroegah vóór Sega of vóór Nintendo, hè? )
Sly Dog is offline   Met citaat reageren
Oud 18 december 2003, 16:46   #50
6 trak
?ILLEGAL QUANTITY ERROR

meer emulators:

Colego Vision
NES
NeoGeo
Oud 18 december 2003, 16:48   #51
Boemtsjak
tsjinge tsjinge boemtsjak

Boemtsjak's schermafbeelding

Even wat veelgespeelde oude spellen die mij zo te binnen schieten:

Pong (Pong-kloon)
Pac Man (C64 kloon)
International Karate + (Amiga)
Lode Runner, Shadowgate (Mac)
Rick Dangerous (Atari ST)
Test Drive, Operation Wolf, Wolfenstein 3D, Doom 1/2, Duke Nukem 3D (PC)
Boemtsjak is offline   Met citaat reageren
Oud 18 december 2003, 17:12   #52
Arv
Robot

Arv's schermafbeelding

ik heb de VIC20 nog niet langs zien komen. De spellen Avenger en Poker waren best geinig
Bijgevoegde miniaturen:
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  commvic20.jpg‎
Bekeken: 356
Grootte:  18,7 KB
ID: 5085  

-----------------------------------------------------------
Arv is offline   Met citaat reageren
Oud 18 december 2003, 17:13   #53
Arv
Robot

Arv's schermafbeelding

..
Bijgevoegde afbeelding(e):

Oud 18 december 2003, 17:28   #54
olafmol
[EXPANSIONS]

olafmol's schermafbeelding

oe vic20, typte ik mijn eigen spelletjes in basic over vanuit een blad..totdat we moesten eten dan ging ie uit, kon ik het daarna weer intypen

hahaha..mooie tijden..volgens mij was er ook nog ooit een commodore C16 ofzo..... met 16KB geheugen..... die zat ergens tussen de C64 en de VIC20 in...

en het is coleCo vision, dat was een vette bak, die donkey kong die daar op zat vonden we toen echt NET ECHT hahaha.....

ook mooi: Vectrex, met die mooie zwart/wit of was het nou groen monochroom monitor en vector-based graphics......damn wat heb ik daar veel asteroids en defender op gespeeld..

[SPRING Collective recordlabel] || [EXPANSIONS DJ Collective]
www.springcollective.com || www.expansions.nl
olafmol is offline   Met citaat reageren
Oud 18 december 2003, 17:37   #55
Bahamut
yip yip

STAR CONTROL 2 (Accolade, PC)
1 van de gaafste PC spellen ooit. dat melee met die ruimtescheepjes is meesterlijk.

http://www.classicgaming.com/starcon...cr/melee01.jpg
http://www.classicgaming.com/starcon...r/starco23.jpg
http://www.classicgaming.com/starcon...r/starco24.jpg
Oud 18 december 2003, 17:38   #56
Arv
Robot

Arv's schermafbeelding

Citaat:
Origineel geplaatst door olafmol
oe vic20, typte ik mijn eigen spelletjes in basic over vanuit een blad..totdat we moesten eten dan ging ie uit, kon ik het daarna weer intypen

praaaaat me er niet van.. Ik heb ook nog steeds nachtmerries van dat intypen (en opslaan op het bandje Olaf.. ). Het probleem bij mij was dat het niet duidelijk was waar er een spatie stond en waar er andere karakters werden bedoeld omdat het meestal van die matrix printer drukwerken waren dus super onduidelijk.. Brr nachtmerries!!!!!!!

Arv

Oud 18 december 2003, 17:44   #57
jrs
Lean Mean Music Machine

jrs's schermafbeelding

Op m'n antieke ZX Spectrum (zelf uitgebreid van 16k naar 48k) had ik leuke spellen als:
River Raid
Bruce Lee
Maniac Mansion

Toch was ik destijds meer bezig zelf te coden... Meer (mini)muziek apps e.d.

No Signature, No Comment
jrs is offline   Met citaat reageren
Oud 18 december 2003, 20:01   #58
Boemtsjak
tsjinge tsjinge boemtsjak

Boemtsjak's schermafbeelding

Citaat:
Origineel geplaatst door donbrasco
choplifter !
Natuurlijk! Bijna vergeten... Urenlang Choplifter spelen op de Apple IIe met zo'n vierkante joystick en op zo'n monochroom groen beeldscherm.
Boemtsjak is offline   Met citaat reageren
Oud 18 december 2003, 23:14   #59
Yoozer
vorbei

Yoozer's schermafbeelding

Re: Videogames van de jaren 80/90- post hier je ervaringen.

Citaat:
Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
-- post hier je ervaringen met al je lievelings spellen.
1986 : C64 (als een van de eerste hier in 't dorp). Eerst nog een zwart-wit TV'tje, toen een 37cm kleurenscherm (en da's handig, anders kun je de piranha's in Aztec Challenge helemaal niet zien).

Favo games - Cauldron II (nooit uitgespeeld, wel een complete "map" in GIF-formaat hier liggen - supergroot spel. Pharao's Curse - heeft me tig jaar gekost om deze uit te spelen. Helaas maar 3 levels, maar een briljant concept, en oh oh wat was je die adelaar aan 't vervloeken als 'ie je weer ergens neerzette waar je allang was geweest. Then again, als je 't beest kapotschoot gaf het digitale gejammer je een warm gevoel van voldoening. Paradroid - meesterlijk spel. Ook nooit uitgespeeld, wel op 't volgende schip gekomen (dat precies hetzelfde was). Erg sfeervol, zeker als je nog op de dekken moest zijn waar de 6/7/8 series droids rondspookten. Last Ninja - dit was eye candy. LN3 had een intro waar je van omviel. Helaas heb ik nooit een correcte versie gehad, leve de emulator . Skate or die - het concept was geweldig, en eindelijk eens een goede 2 player mode. Dan nog de Mario Bros (1 scherm, 2 spelers, 2 pijpen waar wezens uitkomen; elke Mario-titel op de GBA heeft 't er nog inzitten.

Obscure shit: Mutants (soundtrack == teh sekz), Hunter Moon (de bliepjes), Survivor (heerlijk frustrerend omdat je sommige basissen gewoon domweg niet uit kon spelen). Aztec Challenge - de melodie -smeekt- er gewoon om om geremixed te worden voor hardcore/hardtrance.

Begin jaren '90 - de C64 ging langzamaan dood (de cursortoetsen gaven 't nogal gauw op, en vele joysticks overleden door Decathlon en zo). Enter the NES - met Mario 2. Ik wordt er gewoon niet moe van, de Mario serie op de NES is onovertroffen, al ziet die er op de SNES beter uit, en op de GBA -nog- beter. Ook leuk: Solar Jetman (door de dommigheid van 't spel alleen al). Andere wereldgames : Kirby's Adventure (geweldige graphics voor een NES), Turtles 2 (Arcade) - ook supergraphics en lekker met z'n 2en rammen. Alles van Megaman (al vond ik 4 al wat minder dan 3). Zelda hadden we ook, 1 was gaaf, 2 was minder.

Midden jaren '90 - ik scoorde mezelf een Megadrive. Ik heb elke Sonic game (die vond ik over 't algemeen zeker de moeite waard - graphics, snelheid, de rest van de Sega games boeit me niet zoveel al heeft Ecco wel lekkere ambient en is Mortal Kombat II lekker bruut). Ik wil nog eens een Sonic op de SNES zien in de oude stijl. De NES was weer verkocht voor een veel te laag bedrag. Ik had 'm gewoon moeten houden... nouja, weinig aan te doen.

M'n broer regelde zichzelf een SNES. Deze is nu dood, we hebben een totaal aantal van 3 SNES'en hier liggen, Donkey Kong I en II (fantastische sound en graphics, mindere gameplay), Mario Kart (graphics zijn niet geweldig maar de gameplay.. zekers), Mario World (die blijft gewoon eindeloos speelbaar), Super Mario Allstars, en Megaman X.

De Playstation hebben we een paar keer gehuurd. Die trok me niet echt zo.. graphics waren wel okee, WipeOut was zeker okee, maar gewoon.. 't miste iets. De eerste keer dat we een SNES huurden met Mario World was gewoon een complete openbaring, de parallax-achtergronden, de muziek, de sfeer in bijvoorbeeld de boslevels.

Toen kwam ongeveer de PC opdagen; een 486-80 met 8 mb en een AWE32 (op mijn verzoek). We hadden eigenlijk moeten wachten op een Pentium, maar dat vertrouwde m'n pa niet zo (de rekenfouten die de PI-60 maakte ). Favo games : Duke Nukem 3D. Het concept van zelf boobytraps bouwen met pipebombs en die laser-plakdingen mag in meer games voorkomen, en de gratis editor ook wel. Half-Life 1 had 't een beetje met die bommen op afstand, maar ik ben 't (behalve in Hexen II) niet meer tegengekomen. Warcraft en Command & Conquer - superspellen gewoon (Ion Cannon Ready!), zeker over een primitief nulmodem netwerk. En Heretic - je had van die fluisterende wezens. Toen ik eens op zo'n LANparty van 4 man of zo was was ik nog om half twee aan 't spelen, en ik stond om de hoek te kijken en ik hoorde het gefluister - toen tikte me iemand op de schouder. Ik vloog echt een meter de lucht in .

Nu heb ik geen games meer op de PC. Ik heb niet het gevoel dat ik veel mis. Ik heb even NFS Underground in actie gezien (leuk, maar meer van hetzelfde), Command & Conquer Generals (leuk idee en veel details, maar het heeft niet de magie van op een 15" scherm op 320x240 (wat toen nog voor mij hi-res/hi-color was) turen naar crates), en natuurlijk ben ik geinteresseerd in HL2, maar.. ach. Ik ben een tijd verslingerd geweest aan Unreal Tournament (de eerste) maar daar ging de charme ook weer van af. En maar goed ook, de ISDN-aansluiting gaf een hoge telefoonrekening.

Owja, we hebben ook nog een N64 gehad met Mario 64 en Mario Kart 64... niet slecht, alleen jammer dat er geen FMV op zit, dat er zo'n "waas" over het beeld zit, en dat de details soms toch nog wat minder waren.

Citaat:
En heeft de muziek van die spellen je huidige 'werk' beinvloed?
Zeker. Ik heb alle SID-files van de C64 hier op de schijf staan en luister en pluk er ideetjes uit. Er zitten wereldse baslijnen in en freaky effects - reverb toevoegen, beetje EQ'en - die makkelijk te isoleren zijn met SidPlay (gewoon kanalen uitzetten en render to .wav). Sowieso heeft de C64 m'n muziek beinvloed omdat ik van een hele hoop nummers eerst een SID-versie hoorde en pas veel later het origineel. Ik was niet echt zo'n Madonna/Michael Jacksontypje zoals de rest van m'n klas. Guns 'n Roses wat op groep acht erg in zwang was ben ik pas veel later gaan waarderen (naja, wat er aan te waarderen viel, dan ).

Overige (nog niet uitgecheckte) zooi : Amiga 500 die hier werkeloos staat (moet een kabel solderen). Amiga 3000T die hier ook werkeloos staat (nog geen plaats/tijd). Een schijtlading aan diskettes. Atari 1040 waar ik ooit nog iets mee ga doen behalve tekstfiles kijken). En natuurlijk de consoles (ik wil eens een complete Sonic-walkthrough maken door screenshots aan elkaar te lijmen. Ik heb iets met zo'n "totaaloverzicht" van een wereld, en met een emulator en screenshots kan dat). Super Mario Land 2 op de GameBoy (heb me een cheape USB joypad gehaald voor dat) - ik heb 1 vaak gespeeld maar vond 't te pietepeuterig, en 3 (Wario Land) was wel cool, maar ik heb 2 dus altijd "gemist".

Wat ik van de nieuwe shit vind? De GameCube is cool - de Sonic MegaCollection scheelt slijtage aan de Megadrive, Mario Kart DD is the fucking bomb, Zelda is zeker niet mis (maar nog niet gespeeld, het ding is niet van mezelf). Het idee dat je op het hoogtepunt van de SNES/MD-oorlogen en moddersmijtgevechten terug in de tijd zou kunnen gaan om te laten zien wat er van Sega en Nintendo is geworden zou al helemaal cool zijn. Wat Nintendo doet - het emuleren van bestaande spellen die je bij de nieuwere versies er gewoon bij krijgt, en de GB(A)-backwards compatibility is fantastisch. Then again, de andere consoles hebben die 'geschiedenis' er niet achter. Wat was er voor de PSX? Niks. Wat was er voor de XBOX? Al helemaal niks. Die consoles hebben gewoon geen klassiekers.

Phew, dat waren even wat onsamenhangende gedachtes... .

For all the intelligence and knowledge that technology empowers us with, the lazy and stupid is amplified along with it (Staticstarter)
Yoozer is offline   Met citaat reageren
Oud 19 december 2003, 00:43   #60
Hover
Vintage lid

Hover's schermafbeelding

Uuuuuuuuuren heb ik en m'n broer versleten achter het computerscherm en de C-64 met Gunship.

Hover is offline   Met citaat reageren
Reactie

Synthforum » Algemeen » Algemene Discussie [overig]

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten