Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 20 februari 2017, 21:44   #1
Caesar

Nieuwprijzen:wat is er aan de hand?
Al een aantal weken volg ik de prijzen van de Korg MS20 mini en de Minilogue.
Eind december kostte een MS20 bij Bax nog 450 euro, vorige week zou ik 499 betaald moeten hebben. Tot mijn verbazing zag ik net dat ie nu 659 euro moet kosten!
En deze verhogingen gelden ook voor de Minilogue. Even over de grens bij Thomas kijken levert hetzelfde beeld op.
Wat is er aan de hand? Is dit normaal?
Caesar is offline   Met citaat reageren
Oud 20 februari 2017, 22:28   #2
Ytse
༼ つ ◕_◕ ༽つ

Ytse's schermafbeelding

Gewoon iedereen niks kopen. Gaat het vanzelf weer omlaag.
Ytse is offline   Met citaat reageren
Oud 21 februari 2017, 10:42   #3
sunny pedaal
ALL (Anna Loog Lid)

sunny pedaal's schermafbeelding

Dollard-prijzen en trumpeffect ?

"FILTER MAINTENANCE- After every 100 hours of operation apply a sine wave to the output of the FILTER to back flush the trapped overtones to unclog your filter." - (EML 101 Manual)
sunny pedaal is offline   Met citaat reageren
Oud 21 februari 2017, 10:56   #4
vinnieq
Lidl

vinnieq's schermafbeelding

Heil Caesar! Welkom, maar zullen we het verder gewoon over muziek hebben? Er zijn al genoeg boze consumententhreads.
vinnieq is offline   Met citaat reageren
Oud 21 februari 2017, 11:33   #5
klinkske
Krom Lid

klinkske's schermafbeelding

Als de dollar stijgt tov de euro ga je dat enkel zien stijgen. Kijk eens naar de grafiek op 4 jaar...
Ach, er zit vast een verse crisis aan te komen. Weldra hoidt elk zijn portemonee weer dicht.

https://www.wisselkoers.nl/dollar

///Zo mooi als oud spul maken ze het niet meer///
klinkske is offline   Met citaat reageren
Oud 22 februari 2017, 04:27   #6
Caesar

Oorspronkelijk geplaatst door vinnieq Bekijk bericht
Heil Caesar! Welkom, maar zullen we het verder gewoon over muziek hebben? Er zijn al genoeg boze consumententhreads.
Dit is toch een normale vraag? Daar is het hoofdstuk "Algemeen" toch voor?
Oud 22 februari 2017, 04:30   #7
Caesar

Oorspronkelijk geplaatst door klinkske Bekijk bericht
Als de dollar stijgt tov de euro ga je dat enkel zien stijgen. Kijk eens naar de grafiek op 4 jaar...
Ach, er zit vast een verse crisis aan te komen. Weldra hoidt elk zijn portemonee weer dicht.

https://www.wisselkoers.nl/dollar
Maar een prijsstijging van 160 euro in één week is wel heel erg veel. Dat kan niet alleen aan de waarde van de dollar liggen.
Oud 22 februari 2017, 05:25   #8
klinkske
Krom Lid

klinkske's schermafbeelding

Als de voorraad op is van een belangrijke leverancier, of er verse contracten zijn bij een nieuw jaar, nieuwe prijsafspraken, tsunamis die harde schijven overspoelen, wie weet wat allemaal speelt.
Misschien bouwen ze nu korgs in de states dankzij trump ipv elders.
Misschien deed korg een update onderhuids en moesten de oude stockjes op.
Was zo met de rytm toen die andere lak kreeg.

///Zo mooi als oud spul maken ze het niet meer///
klinkske is offline   Met citaat reageren
Oud 22 februari 2017, 08:56   #9
Benno
ZóBeter?

In het Korg Monologue topic staat wat nadere uitleg:
http://synthforum.nl/forums/showthre...=202125&page=7

En een link naar een handige site om het prijsverloop in de gaten te houden:
https://geizhals.de

Wat mij opvalt is dat het niet alleen gaat om Amerikaanse en Japanse fabrikanten maar ook bij Europese fabrikanten als Elektron en Arturia zie bij de online winkels prijsverhogingen (t.o.v. de adviesprijzen).
Benno is offline   Met citaat reageren
Oud 22 februari 2017, 09:53   #10
Remmelt
75 Sounds

Citaat:
En een link naar een handige site om het prijsverloop in de gaten te houden:
https://geizhals.de
Super handige site inderdaad!!

Ik wou vorig jaar een Focusrite ISA Two kopen voor € 662,-. Toen ik een paar dagen later de knoop door had gehakt en wou gaan bestellen waren ze ineens OVERAL € 999,-
Blijkbaar gebeuren die dingen.
Remmelt is offline   Met citaat reageren
Oud 22 februari 2017, 11:35   #11
r.5
Vers lid geweest

r.5's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door sunny pedaal Bekijk bericht
trumpeffect ?
Klinkt dat wat?

GEAR: Analog Rytm, Sub 37, Bass Station II, Matrix 1000, SQ80, Nord Modular, DX200, Mono Evolver, Blofeld, Streichfett, Wavestation Legacy, M1 Legacy, Deluxe Bass Big Muff, FireworX, M-One XL, MidiVerb IV, Monotron Delay, Triple-C, 3632, BCR2000, Pyramid, Zillion, Numerology 4 Pro, Logic Studio X, AMT8, Macbook Pro, ProFire 2626, 01V96, Monitor2USB, DT990, D8, Active MixCube, B&W PIPELINED: PHASED OUT: E5000 Ultra, X3
r.5 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 februari 2017, 11:46   #12
r.5
Vers lid geweest

r.5's schermafbeelding

Prijsfluctuaties zijn normaal...

Je hebt sowieso wisselkoersen en daar kan je weinig aan doen buiten wachten. Als die te hoog staan gaan producten uit landen met andere currencies slechter verkopen ivg met lokale producten en verlagen die landen vroeg of laat toch hun koersen... Ofwel koop je dan een Elektron of Clavia synth (zou ik doen) ofwel wacht je op een koerscorrectie (de Aziaten zijn hier vrij goed in om hun producten goedkoop aan de man te brengen en onze bedrijven dood te concurreren) ofwel betaal je de volle pot voor een Amerikaanse synth.

Voor de rest zie je ook dat online winkels elkaars prijzen nauwkeurig in het oog houden en hun prijzen aanpassen. Vaak hebben ze ook een laagste prijs garantie dus als je ze mailt dat je het ergens lager gezien hebt, matchen ze wel die prijs hoor... Dit werkt vaak in beide richtingen: als er een winkel zijn prijs verlaagt, verlagen de andere ook maar als er een verhoogt volgen de andere ook (ik vraag me soms af of ze soms prijsafspraken doen of importeurs/fabrikanten druk uitoefenen om een prijs te zetten).

Wat je ook vaak ziet is dat er net voor een 10% korting de prijs iets omhoog gaat

Ik hou een lijstje voor mezelf bij welke gear ik nog zou willen en wat het me waard is. Als ik het aan die prijs tegen kom, koop ik het en anders wacht ik gewoon... heb zo al aardig wat deals gedaan...

GEAR: Analog Rytm, Sub 37, Bass Station II, Matrix 1000, SQ80, Nord Modular, DX200, Mono Evolver, Blofeld, Streichfett, Wavestation Legacy, M1 Legacy, Deluxe Bass Big Muff, FireworX, M-One XL, MidiVerb IV, Monotron Delay, Triple-C, 3632, BCR2000, Pyramid, Zillion, Numerology 4 Pro, Logic Studio X, AMT8, Macbook Pro, ProFire 2626, 01V96, Monitor2USB, DT990, D8, Active MixCube, B&W PIPELINED: PHASED OUT: E5000 Ultra, X3
Oud 22 februari 2017, 16:09   #13
anoniempje
hobby knooier

anoniempje's schermafbeelding

Gebeurt heel veel,

Voorbeeldje JBL lsr 305, week terug 115 stuk, gister 122/129 per stuk, vandaag 149 per stuk. Meeste winkels zetten de voorraad die ze nog hebben ook lekker op de nieuwe prijs. Sommige winkels waaronder Coolblue verkoopt de oude voorraad in elk geval vandaag nog voor 122 per stuk.
anoniempje is offline   Met citaat reageren
Oud 22 februari 2017, 16:34   #14
r.5
Vers lid geweest

r.5's schermafbeelding

Vraag en aanbod. Gewoon wachten en de prijs zal wel weer zakken. Je kan hen ook gewoon mailen en vragen of ze hem nog aan de vorige prijs willen leveren. Lukt ook soms...

Oud 22 februari 2017, 18:02   #15
brz
Mediator

brz's schermafbeelding

Is dat niet dezelfde websoftware die reisburo's/vliegmaatschappijen gebruiken...des te meer kliks des te duurder het wordt en bij minder kliks gaat de prijs naar beneden?

Lanterfanterpanter
brz is offline   Met citaat reageren
Oud 22 februari 2017, 18:57   #16
bazzie
No pain no gain

bazzie's schermafbeelding

Inderdaad marketingtools..
bazzie is offline   Met citaat reageren
Oud 22 februari 2017, 19:03   #17
anoniempje
hobby knooier

anoniempje's schermafbeelding

Zou kunnen, maar vanaf een ander ip adres browsen zie ik dezelfde prijzen. Maar inderdaad, heb ook gehoord dat bij vaker naar iets kijken het duurder wordt. Weet niet of dat hier het geval is.
anoniempje is offline   Met citaat reageren
Oud 22 februari 2017, 19:13   #18
sunny pedaal
ALL (Anna Loog Lid)

sunny pedaal's schermafbeelding

Lijkt me niet
Vliegreizen zijn individueler, valt minder op
Als een sub37 met de minuut omhoog en omlaag zou gaan , dan hadden we het er hier op het synthforum wel over ;-)
Zal wel iets "macro-economisch"zijn

"FILTER MAINTENANCE- After every 100 hours of operation apply a sine wave to the output of the FILTER to back flush the trapped overtones to unclog your filter." - (EML 101 Manual)
sunny pedaal is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2017, 23:10   #19
Kitano
We call it acieed!

Kitano's schermafbeelding

Op Gearslutz is er ook een topic over. Zijspeculeren ook nog naar de achterliggende reden, maar het zijn wel de fabrikanten zelf die de prijzen verhoogd hebben.
https://www.gearslutz.com/board/elec...ce-shifts.html
Kitano is offline   Met citaat reageren
Oud 24 februari 2017, 14:33   #20
Leo
monkey on my back

hier kan je kiezen, of je geld te veel hebt of niet.
of zie ik misschien iets over het hoofd?? rev2 zij aan zijn voor 1700 of 2300...

https://www.musicstore.de/INTERSHOP/...pleOfferSearch
Leo is offline   Met citaat reageren
Reactie

Synthforum » Algemeen » Algemene Discussie [overig]

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten