Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 21 februari 2017, 03:18   #61
nick1000

nick1000's schermafbeelding

Tsja,... uiteindelijk ondanks die filmpjes en zo die men hier post, blijft het toch iets wat al geruime tijd is gepasseerd. Muziek hoeft idd. niet altijd vernieuwend en zo te zijn. Maar blijkbaar zijn de leukste en de meest interessantste acid platen toch diegene die een bestaansrecht hebben van 20 jaar en ouder. Sommige jongeren zullen zich hierin kunnen vinden omdat dit voor hen eens iets anders is. Ik vermoed ook dat heel veel jongeren dit ook als oude muziek uit de jaren '90 zullen beschouwen die (bij sommigen) nog redelijk "cool" klinkt. Maar ik verwacht zeker geen revival. Daarvoor klinkt het te veel gedateerd.

No words just music. The man speaks with sounds.
nick1000 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 februari 2017, 11:42   #62
pistolenedje

pistolenedje's schermafbeelding

Misschien moet je eens naar Drvg cvltvre gaan luisteren? hele toffe donkere acid met een hedendaagse sound (ik kan ff geen filmpjes posten want zit op werk.. misschien wilt iemand anders dit even doen?) het nr I'll wear your face on my chain..
pistolenedje is offline   Met citaat reageren
Oud 21 februari 2017, 12:11   #63
Ytse
༼ つ ◕_◕ ༽つ

Ytse's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door pistolenedje Bekijk bericht
Misschien moet je eens naar Drvg cvltvre gaan luisteren? hele toffe donkere acid met een hedendaagse sound (ik kan ff geen filmpjes posten want zit op werk.. misschien wilt iemand anders dit even doen?) het nr I'll wear your face on my chain..
Ja, die ken ik wel. I'll wear your face on my chain kan ik niet vinden.
Andere:
Ytse is offline   Met citaat reageren
Oud 21 februari 2017, 15:21   #64
RSB
Whoehahaha

RSB's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door nick1000 Bekijk bericht
Maar ik verwacht zeker geen revival. Daarvoor klinkt het te veel gedateerd.

Miscchien al vermeld in dit topic, maar Japan is aan de Acid House tegenwoordig, daar is wel spraken van een soort van Revival

http://www.electronicbeats.net/the-f...-big-in-japan/
RSB is offline   Met citaat reageren
Oud 21 februari 2017, 18:24   #65
sms303
WHAT UR WATCHIN'?!?!

sms303's schermafbeelding

Tijdens het opzetten van dit plaatje bij Clone Records moest ik even goed naar de release datum kijken....
dat is 2003, geen 1989 zoals het klinkt en ik dacht
damn dat is ook alweer bijna 15jr geleden

dees zou ik ook nog wel op vinyl willen hebben...
sms303 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 februari 2017, 23:38   #66
Rikus

Gaan we acid plaatjes posten? Top

Dit is mijn favoriete acidplaat

Rikus is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2017, 19:32   #67
Synthurion
A Band Apart

Synthurion's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door pistolenedje Bekijk bericht
Acid zal mij echt nooit vervelen (in tegenstelling tot een hoop van die hippe tshirt minimal techno crap). Ik organiseer sinds een paar jaar acid feestjes in Rotterdam en vind het publiek altijd erg gemeleerd.. dus jong en oud.. wat mij betreft echt een supercombinatie. acid/newbeat/italo/spacedisco en een vleugje braindance is wat mij betreft een gouden dansvloer combo

Verder leuk om te maken ook
Exact. Wat mij enorm opvalt de laatste jaren is dat het lijkt alsof er steeds minder gedanst word.
De meeste hier uit de begin periode weten wel dat het destijds veel uitbundiger was. Uiteraard stond toen het volume ook flink wat harder "want dat mocht toen nog" dus dat werkte ook wel mee, lekker staan kletsen op de dansvloer bijvoorbeeld was er toen niet bij, maar dit terzijde.
Eerst dacht ik het zal wel aan de huidige generatie liggen, maar nu ben ik van menig dat het meer ligt aan die vaak oersaaie minimale techhouse die volgens mij alleen nog echt leuk gevonden word door de dj's die het draaien en de organisaties die dit soort feesten geven en bij gebrek aan beter heb je dan weinig keus.
Dit is overigens niet alleen mijn mening, maar ik hoor dat ook vaak van anderen de laatste tijd en dat zijn allesbehalve acid freaks.

Uiteraard het kan aan mij liggen maar met acid kan ik echt niet meer stil blijven staan zelfs al draaien ze slo mo acid, terwijl techhouse op sommige platen na niet echt impact op me heeft en me altijd weer afvraag, wanneer gaan ze nu eens acid draaien? . Maar vergelijk dit soort evenementen met acid feesten dan valt me op dat het daar wel flink op los gaat en daar zitten echt niet alleen maar 40 en 50 plussers tussen. Voor die laatste sowieso respect want die hebben al oudere benen
Synthurion is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2017, 19:55   #68
sms303
WHAT UR WATCHIN'?!?!

sms303's schermafbeelding

SMS in nostalgische en filosofische modus:
Misschien is een groot verschil tussen toen en nu, dat men toen niet gingen stappen om zien en gezien te worden maar om door het vernieuwende en frisse sound meegesleept te worden en dansend de nacht door te komen.

Imo is met de introductie van de house door de dj verder gedacht dan het verplichte blok van een kwartiertje disco, reggea, soul etc als voorheen. Met house is er een continue tempo wat zonder de breaks mee te nemen uren en uren doorging. Wel heeft house imo ervoor gezorgd dat het begin van het ik-tijdperk is ingezet. Op house dans je voor jezelf en niet met een ouderwetse danspartner. De één richtte zich met dansen op de kick de ander op de snare of claps en het maakte geen zak uit hoe je je bewoorg. De tijd van verplichte danspasjes was dan ook voorbij. Eerder was het ga je mee dansen... door house is het geworden ik ga dansen.

Zo was in 1989 een jongedame in NighTown die heel de nacht pirouettes op het podium stond te maken. Toen ze nog oud hout speakers hadden heb ik regelmatig iemand op de bovenste speakers zien zitten ...... alles mocht en alles kon... zolang een ander er geen last van had. Die tijd... ja die tijd komt niet snel meer terug en zeker niet met het in- en veel te ver doorgevoerde betutteling sinds begin deze eeuw.
sms303 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2017, 20:14   #69
bikkel
Everything is on the One

bikkel's schermafbeelding

Sowieso te veel camera's op feesten. Mensen gaan andere mensen filmen die "gek" staan te dansen. Het gemiddelde Das Leben Des Anderen Stasi lid had handjesklappend met een strakke plasser GEIL GEIL GEIL staan roepen bij het nieuws dat men in de 21ste eeuw de burger zo gek had gekregen om zélf gemiddeld 500 euro te lappen voor een apparaat wat al je gedachten en bewegingen logde mede om elkaar te onderdrukken en het vrijwillig overal naar toe zou te dragen.
bikkel is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2017, 22:52   #70
Synthurion
A Band Apart

Oorspronkelijk geplaatst door sms303 Bekijk bericht
SMS in nostalgische en filosofische modus:
Misschien is een groot verschil tussen toen en nu, dat men toen niet gingen stappen om zien en gezien te worden maar om door het vernieuwende en frisse sound meegesleept te worden en dansend de nacht door te komen.
Dat was toen eigenlijk ook al zij het in bepaalde scenes en eigenlijk begon dat al bij disco in de jaren 70. Dit is van alle tijden.
Ik zat vanmiddag op Youtube nog eens te kijken naar tv opnames uit begin 90 toen iedereen nog bezig was met het showen van je nieuwe ingestudeerde danspasjes, hetgeen vooral bij hiphop/hiphouse en breakdance domineerden. Dat was eigenlijk al een beetje het begin.
Maar je hebt wel een punt want de nadruk is nu meer dan ooit aanwezig en ik denk dat dit zeker een rol speelt ja. En ik denk ook dat muziek daardoor als minder belangrijk word gevonden en de waarde van creativiteit of zoals je zegt een frisse sound bijvoorbeeld nauwelijks nog een rol van betekenis is, althans voor het grotere publiek. Maar wellicht ook omdat er teveel word uitgebracht en je tussen de bomen het bos niet meer ziet. Een vriendin van me zei ooit eens: mensen luisteren tegenwoordig naar muziek als behang tegen de muur en dat was 15 jaar geleden!
Oud 24 februari 2017, 08:30   #71
Synthurion
A Band Apart

Over acid feesten gesproken.

Ik heb hier twee kaartjes voor Doornroosje

We gaan niet vanwege familie omstandigheden daarom ook kun je ze gratis van me krijgen.

Degene die zich als eerste meldt krijgt ze.
Oud 24 februari 2017, 10:36   #72
seiko
Unprofessional Abuser

seiko's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Synthurion Bekijk bericht
Exact. Wat mij enorm opvalt de laatste jaren is dat het lijkt alsof er steeds minder gedanst word.
:
Die indruk heb ik ook al meermaals gehad...feestjes lijken steeds meer op een praatcafe met nét iets te harde muziek om écht gezellig te keuvelen.
Misschien is het voor de jeugd gewoon een leuk alternatief ipv op café hangen ?
Of is 'aanwezigheid' belangrijker dan 'deelnemen' ?
Ikzelf ging/ga naar zo'n feesten om te dansen en liefst met zo weinig mogelijk uitleg daarbij :-)

Gear : Access Virus B /Elektron Machinedrum UW / Elektron Monomachine /Novation Drumstation / Roland TR-909 / Roland TR-808/ Sherman Filterbank 2 / Yamaha RS7000 / Xoxbox / Korg MS20 / Roland JX3P / Roland MKS30 / Akai MPC5000 / Waldorf Blofeld
Recording/sequencing : Ableton
Mixing : Yamaha O1V/Mackie 1402/Allen & Heath ZED R16
Monitoring : Mackie HR624
seiko is offline   Met citaat reageren
Oud 24 februari 2017, 11:25   #73
klinkske
Krom Lid

klinkske's schermafbeelding

Er wordt gewoon minder intens gefeest. Sinds de bob campagne wordt er veel minder gedronken. In de tijd van de eurobeat stonden dansvloeren in brand. Met de muziek van de laatste tijden kreeg ik enkel nog de vloer vol op schlager en andere rotmuziek (met meestal vocal vol fx bah)

Vorig weekend zillion feest in t sportpaleis. Verkeerde versies, accapellas over breaks telkens opnieuw. Ik was t spuugzat om 2u30
Een retrofeestje met amateur djs die echt nog classics draaien met intakte breaks ipv grote namen die alles naar hun hand zetten, daar krijg je me nog LOS op.

///Zo mooi als oud spul maken ze het niet meer///
klinkske is offline   Met citaat reageren
Oud 24 februari 2017, 11:31   #74
Mark E.
Vintage lid

Mark E.'s schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door klinkske Bekijk bericht
Er wordt gewoon minder intens gefeest. Sinds de bob campagne wordt er veel minder gedronken...
Wat dacht je van de consumptie prijzen. Op vandaag moet je al bijna €3 voor een biertje neerleggen en dan krijg je het meestal ook nog in een plastic bekertje.
Mark E. is offline   Met citaat reageren
Oud 24 februari 2017, 11:53   #75
smackos

smackos's schermafbeelding

De pillen zijn niet meer goed
smackos is offline   Met citaat reageren
Oud 24 februari 2017, 11:54   #76
seiko
Unprofessional Abuser

seiko's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door smackos Bekijk bericht
De pillen zijn niet meer goed
erg eigenlijk...je zou denken dat die in de loop van de tijd verbeterd zouden zijn :-)

Gear : Access Virus B /Elektron Machinedrum UW / Elektron Monomachine /Novation Drumstation / Roland TR-909 / Roland TR-808/ Sherman Filterbank 2 / Yamaha RS7000 / Xoxbox / Korg MS20 / Roland JX3P / Roland MKS30 / Akai MPC5000 / Waldorf Blofeld
Recording/sequencing : Ableton
Mixing : Yamaha O1V/Mackie 1402/Allen & Heath ZED R16
Monitoring : Mackie HR624
seiko is offline   Met citaat reageren
Oud 24 februari 2017, 12:50   #77
pistolenedje

pistolenedje's schermafbeelding

Ik zit te wachten tot je voor gecomponeerde / geprogrammeerde psychedelische ervaringen kunt kopen die je kan uploaden in je cerebrale chip. fucking progress gaat niet snel genoeg verdomme! Sowieso mag house muziek nu wel weer wat meer over cyberpunk/sci fi gaan.
pistolenedje is offline   Met citaat reageren
Oud 24 februari 2017, 13:07   #78
klinkske
Krom Lid

klinkske's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Mark E. Bekijk bericht
Wat dacht je van de consumptie prijzen. Op vandaag moet je al bijna €3 voor een biertje neerleggen en dan krijg je het meestal ook nog in een plastic bekertje.
gin tonic 12,5 euro - pintje 4 euro @ sportpaleis. Inkom 43,5 euro
dat was één keer en nooit meer

///Zo mooi als oud spul maken ze het niet meer///
klinkske is offline   Met citaat reageren
Oud 25 februari 2017, 10:03   #79
bliepertronic
Vintage lid

bliepertronic's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Mark E. Bekijk bericht
dat is ook een wereld van vrschil nu in de psy trance scene van 6 a 10 jaar geleden en nu.. 10 jaar geleden was er iedere week wel ergens een kraakpand of van de zomer ergens buiten, (meestal in en rond amsterdam) die illegale feestjes gaven die pas ophielden als je er zelf geen zin meer in had zondagmiddag/avond/maandagmorgen..flesje bier was 1 euro, pretchemicalieen waren in overvloed te krijgen, geen rekeningzeiken of verplichte garderobes ed. en altijd mindrr dan 10 eurp entree, of zelfs gratis.. dan was je voor nog geen 20 euro een flink weekend zoet... daar moet je nu eens mee aankomen..
mijn aftermovie account op you tube gaat van 2006, 7 tot nu..
behalve dat je de beeldkwaliteit met het jaar beter ziet worden, (een digitale camera (630x 360 pixels) was toen al snel 600 euro nog en you tube was toen ook vele male slechter,) zie je ook omgekeerd evenredig de commercie toenemen..
https://www.youtube.com/user/psypart...ow=grid&view=0
bliepertronic is offline   Met citaat reageren
Oud 25 februari 2017, 11:41   #80
Hooihuis
Acta est fabula

Hooihuis's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door bliepertronic Bekijk bericht
dat is ook een wereld van vrschil nu in de psy trance scene van 6 a 10 jaar geleden en nu.. 10 jaar geleden was er iedere week wel ergens een kraakpand of van de zomer ergens buiten, (meestal in en rond amsterdam) die illegale feestjes gaven die pas ophielden als je er zelf geen zin meer in had zondagmiddag/avond/maandagmorgen..flesje bier was 1 euro, pretchemicalieen waren in overvloed te krijgen, geen rekeningzeiken of verplichte garderobes ed. en altijd mindrr dan 10 eurp entree, of zelfs gratis.. dan was je voor nog geen 20 euro een flink weekend zoet... daar moet je nu eens mee aankomen..
mijn aftermovie account op you tube gaat van 2006, 7 tot nu..
behalve dat je de beeldkwaliteit met het jaar beter ziet worden, (een digitale camera (630x 360 pixels) was toen al snel 600 euro nog en you tube was toen ook vele male slechter,) zie je ook omgekeerd evenredig de commercie toenemen..
https://www.youtube.com/user/psypart...ow=grid&view=0
Let's face it, we worden oud Over dertig jaar zit de jeugd van nu op dezelfde manier te mijmeren over deze tijd. Ik kan het me haast niet voorstellen, maar het zal toch echt gebeuren - als we niet met z'n allen uitgeroeid zijn tegen die tijd door ziekte/oorlog of whatever.

Ik blijf acid leuke muziek vinden op zijn tijd en hoewel het (eerste?) hoogtepunt allang achter de rug is kan je op dat vlak nog steeds mooie en misschiens zelfs vernieuwende dingen maken. Ik ben de 303 ook nog steeds niet zat en zal de mijne denk ik niet gauw weg doen...ook voor andere dingen (buiten acid) kan je hem namelijk goed gebruiken. Het heeft toch een uniek karakter dit bakje.

De kunst is ook om niet alleen maar naar vroeger te kijken (zeg ik vooral tegen mijzelf) maar juist naar het nu en naar de toekomst. Creativiteit kent haast geen grenzen en er moeten nog vele tracks geboren worden die later klassiekers zullen zijn.

Er is schoonheid, maar je moet niet te veel willen zien
Hooihuis is offline   Met citaat reageren
Reactie

Synthforum » Algemeen » Algemene Discussie [overig]

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten