Synthforum

Mededelingen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 15 december 2016, 15:49   #21
egres
Vintage lid

egres's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Von Naphoven Bekijk bericht
van die lui die je maar blijven bestoken met vragen
daar moet je steeds altijd lang en duidelijk op antwoorden,met veel detail net of je echt vanaf wil van het toestel.

Zij denken dan dat het werkt,blijven vragen stellen,als ze dan een heel laag bod brengen,reageer positief en zeg dat je zal nadenken,laat hun blijven geloven dat ze een koopje gaan scoren. Dat werkt goed lang heel de dag in hun hoofd en s'nachts in bed dat ze een goede deal gaan maken en vreet lekker hun energie op.

Als het lang genoeg heeft geduurd blok je gewoon af,en klaar
egres is offline  
Oud 15 december 2016, 16:11   #22
demian
Tijdelijk lid

demian's schermafbeelding

Ik ga altijd tegenvragen stellen..

Waarom wil je deze synth eigenlijk, heb je hem echt nodig, heb je al eens naar die andere gekeken die ook daar en daar te koop staat (voor meer geld en in mindere staat, of aan de andere kant het land).
Of ik ga zelf twijfels zaaien, misschien dat ik hem toch maar hou, hij klinkt zo goed.

Of, toevallig viel de reparatie van mijn auto onverwacht enorm mee ( bekende deze? Maar dan andersom) dus hoef hem niet meer te verkopen, het spijt me enorm, had hem je graag gegund.

En dan natuurlijk nog bieders tegen elkaar uitspelen, zelfs al bestaan ze niet, doe ik alleen bij zuigerts en klootviolen, ik zou maar niet te lang wachten, Pietje zijn auto reparatie viel ook enorm mee en die wil best 492 km rijden om deze synth voor de vraagprijs te kopen en hij heeft ook nog de hele week vrij zelfs met ingang van zojuist, het is dat je zo sympathiek bent, jij mag eerst, dus zeg het maar.

Het zijn eigenlijk auto's die de 2e hands synthmarkt hebben verpest realiseer ik me nu.

Naja bla.

Ik kap het gelijk af dus, graag of niet. Doei.

Error: Invalid signature, warning message send to admin.
demian is offline  
Oud 15 december 2016, 16:21   #23
Hanz
Anonieme Analogist

Hanz's schermafbeelding

Waar ik een beetje flauw van word, zijn kopers die denken dat ik als toevallige verkoper (op SF) een winkel ben, geen particulier - dat je daarom tenminste nog extra korting "moet" geven, da's logisch toch.

Begint meestal met de vraag: kan je ook een BTW bon erbij maken?
Dit vanuit de gedachte dat je op een tweedehands artikel van een particulier ook BTW terug zou kunnen vragen. En zo niet? Dan moet ik als verkoper natuurlijk wel een vergelijkbare korting geven (dus hopsa, pakweg een vijfde eraf).
En ook al een paar keer meegemaakt, de allermooiste vraag van koper (vind ik dan) - "ik kan tegen inkoop prijs kopen bij winkel xyz, dus dan verwacht ik bij jou natuurlijk dezelfde korting" (maar wel op de tweedehands prijs, en dan natuurlijk nog die BTW eraf hè).

Ben ik dan de enige die gewoon 'normaal' spullen koopt als sullige particulier hobbyist, gewoon volle mep winkelprijs incl. BTW (en hoogstens een keertje 5% korting als ik geluk heb?)
Damn, wat ben ik toch een sukkel.

“...I am merely a conduit, a kind of big hairy tool. I am just a plastic funnel connected to a Moog...”
Hanz is offline  
Oud 15 december 2016, 21:19   #24
liquidthrust
Onverbloemd

liquidthrust's schermafbeelding

Ja het is het feit dat ik ook gewoon de volle pot geef zonder te zeuren. Ik zorg gewoon dat ik het geld heb dat ervoor gevraagd wordt als ik vind dat het realistisch is. Daarom dat ik het zo raar vind, dat iedereen altijd zo moeilijk doet. Ofwel heb ik te veel vertrouwen in mensen.. Ben thans al een paar keer tegen de lamp gelopen. Een ASR-10 in een kartonnen doos zonder verpakkingsmateriaal..

My problem at the moment isn't intense absorption in my creativity. It's more the sense that the world "out there" is pretty dull by comparison. It's hard for me to communicate that. Sort of like "yes, the movie was cool, yes, the political debate was insane, yes, the pizza was awesome - but this is absolutely bland to my personal meter of interest because music's blown the top off.
liquidthrust is offline  
Oud 15 december 2016, 21:28   #25
egres
Vintage lid

egres's schermafbeelding

Citaat:
"ik kan tegen inkoop prijs kopen bij winkel xyz, dus dan verwacht ik bij jou natuurlijk dezelfde korting" (maar wel op de tweedehands prijs, en dan natuurlijk nog die BTW eraf hè).
zo verhaaltjes van zeikers heb ik konstant

ik kan,ik kan,...ik kan ook een ruit uitslaan van een muziek winkel en heel de inboedel gratis meenemen!
egres is offline  
Oud 16 december 2016, 10:27   #26
Von Naphoven
Der Spaßmacher
Moderator

Von Naphoven's schermafbeelding

Als mensen miepen dat ze het elders voor minder kunnen krijgen vraag ik altijd waarom ze dan bij mij komen en niet daar kopen.

KOPEN KOPEN KOPEN - Roland A-01 en Gakken NSX-39 Pocket Miku!
KOPEN DUS, KLIK HIER!
Von Naphoven is offline  
Oud 16 december 2016, 11:22   #27
Dennis_

Gelukkig zijn er ook nog voldoende 'normale' kopers die weten wat iets mag kosten en op een normale manier communiceren natuurlijk.
Anders zou nu direct iedereen stoppen met verkopen

Maar ik moet jullie gelijk geven, de communicatie met veel mensen is vreemd aan het worden. Ik run ook een webshop waarbij we veel mailtjes krijgen. Maar de omgangsvormen, beleefdheid of een beetje de moeite nemen om iets te schrijven is vaak ver te zoeken.

Groeten,

Dennis
Dennis_ is offline  
Oud 16 december 2016, 11:26   #28
Nicolas 2000
Lidl

Nicolas 2000's schermafbeelding

Ik heb met serieuze winkels nu net het omgekeerde: ik mail tig winkels op hun info@winkel.nl of whatever en krijg nooit antwoord. Mails waar duidelijk uit blijkt dat ik iets wil kopen. Als je geen tijd hebt om te antwoorden, maak dan gewoon géén emailadres aan.

====DOT MATRIX WITH STEREO SOUND====
Nicolas 2000 is offline  
Oud 17 december 2016, 10:58   #29
Leo
monkey on my back

alsjeblieft jongens, draai het ook eens om.
verkopers die denken dat ze goud in handen hebben, die alles in perfecte staat vinden....

ik ben ook gewend om een vraagprijs te betalen als die redelijk is. soms weet je gewoon dat je niet moet afdingen, maar vaak zijn ook aan de verkoopkant de verwachtingen te hoog gespannen en worden prijzen gevraagd die gewoon inderdaad op een andere plek, op een ander moment veel lager kunnen zijn.

goed en wel komt het er op neer, dat als je iets gebruikt koopt of verkoopt, je op je hoede moet zijn dat je niet genaaid wordt, je rekening moet houden met de nodige hoeveelheid gezeur en onzin waar mensen mee aankomen, maar dat het meestal wel meevalt en dat je vaak toch krijgt wat je wilde.
en dan blijft het een simpele afweging: is het me dit gedoe waard of niet?!
Leo is offline  
Oud 17 december 2016, 19:09   #30
DigiLoog
Vintage lid

DigiLoog's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door willem1958 Bekijk bericht
Ik ga altijd kijken zodra het om een redelijk bedrag gaat.
Stel er is iets mis dan blijft het altijd een welles nietes kwestie en daar hou ik niet van.
Ik heb ook liever dat iemand bij mij langs komt dan dat je achteraf gezeik hebt want er zijn mensen die (al is het per ongeluk) iets afbreken of verkeerd aansluiten.
Zo denk ik er ook over

Oorspronkelijk geplaatst door DRe Bekijk bericht
Een product uitproberen vind ik ook raar. Uit testen doe ik ook of alles werkt , knopjes filters stemmen keys, uitgangen switches . maar uit gebreid proberen is iets heel anders. Ga lekker YouTube filmpjes bekijken.
Precies
DigiLoog is offline  
Oud 17 december 2016, 19:20   #31
Anatal
www.anatal.io

Anatal's schermafbeelding

Ik had niet zo een leuke tijd toen ik alles ging verkopen vorig jaar. Ik leek wel een trekpop, doe eens dit, doe eens zus, sta morgen maar klaar ermee en dan niemand zien komen. Het werd allemaal anders toen ik overging op aanbetaling eisen. Al is het maar 20 euro, men wil perse geen geld verliezen aan niets, hoe weinig het ook is. Vanaf dat moment kwam iedereen perfect de afspraken na. Ik kan het iedereen aanraden dat te doen.
Anatal is offline  
Oud 17 december 2016, 19:35   #32
DigiLoog
Vintage lid

DigiLoog's schermafbeelding

Helaas gaat bij mij niets via bank, alles cash hoe groot het bedrag ook.
Zowel als ik koop alsmede verkoop.
Belastingsdienst gaat het niks aan wat ik koop of verkoop en die kunnen gegevens bij de bank opvragen.
DigiLoog is offline  
Oud 17 december 2016, 21:37   #33
OORzaak
Hangend lid

OORzaak's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Anatal Bekijk bericht
Ik had niet zo een leuke tijd toen ik alles ging verkopen vorig jaar. Ik leek wel een trekpop, doe eens dit, doe eens zus, sta morgen maar klaar ermee en dan niemand zien komen. Het werd allemaal anders toen ik overging op aanbetaling eisen. Al is het maar 20 euro, men wil perse geen geld verliezen aan niets, hoe weinig het ook is. Vanaf dat moment kwam iedereen perfect de afspraken na. Ik kan het iedereen aanraden dat te doen.
Zelfde hier, en sindsdien geen problemen meer, aanbetaling via de bank (20 euro) en bij koop de rest contant.
Gaat de koop, na bezoek niet door dan 20 euro retour + koffie, scheelt een hoop onnodig wachten en houd klaplopers buiten de deur.
OORzaak is offline  
Oud 18 december 2016, 00:43   #34
Anatal
www.anatal.io

Anatal's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door DigiLoog Bekijk bericht
Helaas gaat bij mij niets via bank, alles cash hoe groot het bedrag ook.
Zowel als ik koop alsmede verkoop.
Belastingsdienst gaat het niks aan wat ik koop of verkoop en die kunnen gegevens bij de bank opvragen.
Ik denk dat jij je daar niet zoveel zorgen om hoeft te maken, ik heb het bovendien niet over het totaal bedrag maar over een aanbetaling van 20 euro die je gewoon weer terugstort als afgerekend is. Ik doe dat ook nog eens met paypal wat officieel niet eens een bank is. De belasting kijkt niet zomaar in alle rekeningen. Ze moeten een gegronde reden hebben en het moet minimaal over een paar ton gaan willen ze tot zo'n zware maatregel over gaan.

Het feit dat je dat hier op het forum zo zegt is veel gevaarlijker dan het gewoon doen want nu staat hier publiekelijk dat je stiekem bezig bent en dat laat eerder bellen rinkelen dan wat normale bedragen die van en naar je rekening gaan. Denk maar niet dat dit overdreven is. Er zijn hele afdelingen die het internet afspeuren naar verdachte zaken. Als ze zomaar van de bank kunnen eisen je rekening te bekijken, denk je dat ze bij de provider dan niet erachter kunnen komen wie er achter dat ip adres zat op het moment van dit bericht schrijven. Ze zijn zoveel verder hiermee dan iedereen vermoeden kan.
Anatal is offline  
Oud 18 december 2016, 12:53   #35
Nicolas 2000
Lidl

Dat van die aanbetaling van 20€ klinkt leuk, maar a) ik heb geen PayPal en ga er ook geen nemen en b) ik ga ook geen 20€ overschrijven naar een nobele onbekende omdat die mijn woord niet vertrouwt. Zoals de waard is etc. Ik begrijp wel dat jullie het doen omwille van tig negatieve ervaringen in het verleden (die ik ook heb gehad) maar zo ga je ook serieuze kandidaten afhouden. Want die hebben ook negatieve ervaringen met verkopers gehad in het verleden waardoor ze dus niet zomaar een aanbetaling gaan doen.

Nicolas 2000 is offline  
Oud 18 december 2016, 14:15   #36
sjeff

sjeff's schermafbeelding

sjeff is offline  
Oud 18 december 2016, 16:59   #37
willem1958
Vintage lid

willem1958's schermafbeelding

Na een mail is bellen in ieder geval als het om wat grotere bedragen gaat een goede indicatie van hoe serieus iemand geïnteresseerd is, althans voor mij.
Dan kan je alle ins en outs even kort bespreken en een afspraak maken.
Aan iemand z'n toon, de vragen en antwoorden die er komen en dat soort dingen kan je niet alles maar wel veel uit opmaken.
Als iemand niet de tijd wil nemen om telefonisch me te woord te staan als het over een redelijk bedrag gaat zegt dat voor mij genoeg of iemand zichzelf en de tegenpartij serieus neemt.
Net zoiets als een bedrijf wat slecht of niet bereikbaar is, daar doe ik ook liever geen zaken mee.
En als het om een groot bedrag gaat komt het op mij vreemd over als iemand geen tijd vopr je wilt vrijmaken.
Vooruit betalen zou ik nooit doen, als er geen goed vertrouwen is dan wil ik met die persoon geen zaken doen.
Jammer maar helaas dan.
willem1958 is offline  
Oud 18 december 2016, 17:06   #38
Von Naphoven
Der Spaßmacher
Moderator

Von Naphoven's schermafbeelding

Als iemand mij om een vooruitbetaling zou vragen zou ik in de meeste gevallen direct afhaken of het moet wel een ontzéttende buitenkans zijn. Vooral omdat in verreweg de meeste gevallen de transacties gewoon goed gaan vind ik het behoorlijk onbeschoft om zo wantrouwig te reageren op een potentiële koper die in 99% van de gevallen gewoon van goede wil is.

KOPEN KOPEN KOPEN - Roland A-01 en Gakken NSX-39 Pocket Miku!
KOPEN DUS, KLIK HIER!
Von Naphoven is offline  
Oud 18 december 2016, 17:23   #39
demian
Tijdelijk lid

demian's schermafbeelding

Een aanbetaling vragen is niks mis mee, onbeschoft is het zeker niet, en eerlijke op hun blauwe ogen te vertrouwen potentiele kopers zijn niet altijd als zodanig te herkennen, evenals lamstralen en oplichters niet.
Met een aanbetaling het kaf van het koren scheiden is een prima oplossing.

Error: Invalid signature, warning message send to admin.
demian is offline  
Oud 19 december 2016, 14:13   #40
Nicolas 2000
Lidl

En hoe weet de potentiële koper dan of hij zijn 20€ naar kaf of koren aan het overschrijven is?

Nicolas 2000 is offline  
Discussie gesloten

Synthforum » Algemeen » Algemene Discussie [overig]

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten