Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 2 juni 2015, 12:50   #41
DigiLoog
Vintage lid

DigiLoog's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Exoterrestrial Bekijk bericht
Dat kan ik alleen maar beamen. Ik ben nog steeds heel tevreden van je mint verkerende PCM80!
Had ook niet anders verwacht, ik stel zulke hoge eisen aan een apparaat dat het bijna onmogelijk is om er één te scoren, soms jaren op zoek naar een MINT exemplaar.
Heb nog nooit een ontevreden klant gehad, verkoop alleen spullen die optisch mint zijn en technisch allen door Mark Cox zijn geserviced.
DigiLoog is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2015, 18:02   #42
Akikaze
Japans voor Herfstwind

Akikaze's schermafbeelding

Nummer een. Setje van niet geheel gevulde kast met Formant synth, voetpedalen en verengalm. Niets werkte. De naam van de verkoper was Van Uum uit Rotterdam en zijn voornaam ben ik vergeten. Het is al ruim 20 jaar geleden. Gelukkig was het spul niet duur, maar ik was wel zo kwaad dat ik alles bij het vuilnis heb geflikkerd. Nummer twee was de Kramer distribution amplifier. Met aansluitingen die niemand in de wereld gebruikt. Sinds die ervaring wil ik helemaal niet meer naar Israël. Nummer drie was een Oberheim DSX, maar dat was mijn eigen schuld. Dan had ik maar moeten weten dat alle interfacing via een speciale kabel ging. Die kon ik ook verkopen en voor een redelijke prijs.
Akikaze is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2015, 18:55   #43
Nicolas 2000
Lidl

Nicolas 2000's schermafbeelding

^^^^
uA726 bij het vuilnis flikkeren is op zich ook wel een slechte deal...

====DOT MATRIX WITH STEREO SOUND====
Nicolas 2000 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 oktober 2015, 02:11   #44
AdDM
Tiroler Knie-schlempfer

AdDM's schermafbeelding

Heb toch veel wat gekocht 2ehands over de jaren. Pijnig mijn hersenen voor iets waar iets spijt van heb, lastig. Bijna alles heeft zijn waarde nog of is vele malen over de kop gegaan.

Enige wat me te binnen schiet is een deal die ik zon 10 jaar terug gemaakt heb, een alesis 3630 en een drawmer mx30 samen voor 250,- (geen geld). Helaas bezorgd door UPS, die hebben schijnbaar met de doos lopen voetballen. De alesis heeft het zonder kleerscheuren overleefd, de drawmer was fysiek beschadigd en werkt maar op 1 kanaal. Al met al jammer van de drawmer, hoewel ik hem als mono compressor nog wel eens inzet, alesis 3630 onverwoestbaar werkpaard, altijd +1...

UPS altijd -1, boycot ze. MP-aanbieders mogen sindsdien ook nooit via UPS versturen van mij. TNTpost kan het wel.

Kitlist: Je oma in een doosje..
AdDM is offline   Met citaat reageren
Oud 7 oktober 2015, 02:15   #45
AdDM
Tiroler Knie-schlempfer

AdDM's schermafbeelding

dubbelpost

Oud 7 oktober 2015, 02:22   #46
AdDM
Tiroler Knie-schlempfer

AdDM's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door MatthewLeBlom Bekijk bericht
Ik heb heel wat deals gesloten die in aanmerking komen voor deze thread.
Maar ik heb ook heel wat leuke deals gesloten.
Achteraf klagen is niet helemaal waar ik me nou zo nodig mee bezig wil houden maar mijn Rhodes deal is wel leuk om hier te melden:

Ik heb ooit een mooie Rhodes gekocht in Dordrecht.
Op de terugweg reed ik helaas met 120 km/h op een stuk beton waardoor mijn linker wielen kapot gingen.
Hoppa...twee banden en één velg verder werd heb ineens een mooie maar erg dure Rhodes
Verder zijn er geen geen ongelukken of andere narigheid aan over gehouden
Wees blij dat je rhodes het overleefd heeft En dat je er zelf zonder scheerkleuren vanaf kwam natuurlijk.

Oud 7 oktober 2015, 07:36   #47
MatthewLeBlom
Vintage lid
Moderator

MatthewLeBlom's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door AdDM Bekijk bericht
Wees blij dat je rhodes het overleefd heeft En dat je er zelf zonder scheerkleuren vanaf kwam natuurlijk.
haha ja inderdaad.
En ik heb inmiddels al weer een jaar of 10 (gok ik) superveel plezier aan mijn Rhodes.
Fijn ding!

(ik bedenk me ineens dat "rhodes" wel een toepasselijke naam is voor dit instrument en voor het verhaaltje )

silvertone
MatthewLeBlom is nu online   Met citaat reageren
Oud 7 oktober 2015, 19:51   #48
Enzo.F
vrijwillig lid

Enzo.F's schermafbeelding

Mijn oberheim DX met cursor voicechips geruild voor een MS10. Voor dar de deal gesloten was heb ik een video naar de geïnteresseerde gestuurd waarin alle voices te horen waren. De MS10 zou alleen gekalibreerd moeten worden.

Nadat de spullen heen en weer gestuurd waren beweerde Aux dat de tune-knoppen allemaal gaar waren van de DX. Ik 50 euro zijn kant op gestuurd. Na controle van de MS10 bleek dat er condensatoren vervangen diende te worden a.d. 250 euro.

Dat is dus een ms10 van 650 euro geworden.

weerstand en spanning
The Robot Is Your Friend
It resides somewhere in the circuit boards and behind the faceplates, and is unlikely to ever be found in the more logical world of the contemporary digital audio workstation.
Enzo.F is offline   Met citaat reageren
Oud 11 oktober 2015, 10:40   #49
demian
Tijdelijk lid

demian's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door RSB Bekijk bericht
Slechtste deal ooit ? Dat blijft toch die 808 uit 2010 die nooit is aangekomen geld ook nooit meer terug gezien , was een harde les
Dat is bijzonder klote inderdaad, ik wil niet weten voor welk bedrag je getild bent.
Ik ben van de week opgelicht voor 500,- bij de aanschaf van een Mac Mini, het geld kwijt zijn is 1 ding, maar het gevoel dat je aan alles overhoud.. gadverdamme walgelijke oplichters.

Error: Invalid signature, warning message send to admin.
demian is offline   Met citaat reageren
Oud 11 oktober 2015, 10:46   #50
Enzo.F
vrijwillig lid

Enzo.F's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door demian Bekijk bericht
Dat is bijzonder klote inderdaad, ik wil niet weten voor welk bedrag je getild bent.
Ik ben van de week opgelicht voor 500,- bij de aanschaf van een Mac Mini, het geld kwijt zijn is 1 ding, maar het gevoel dat je aan alles overhoud.. gadverdamme walgelijke oplichters.
Ojee!

Wat is het verhaal, hoe overkomt je dat? Voor 300+ bedragen ga ik liever eerst zelf kijken als het via marktplaats.nl gaat.

weerstand en spanning
The Robot Is Your Friend
It resides somewhere in the circuit boards and behind the faceplates, and is unlikely to ever be found in the more logical world of the contemporary digital audio workstation.
Enzo.F is offline   Met citaat reageren
Oud 11 oktober 2015, 10:52   #51
demian
Tijdelijk lid

Tsja.. Tot deze week alleen maar goede ervaringen gehad via marktplaats, maar nu dus niet. Ik moest in de buurt zijn waar de Mac Mini te koop stond (andere kant van het land) toen ik aangaf dat ik daar 's middags moest zijn, zei de verkoper dat hij alleen 's avonds kon. Dus.. maar dat ging mij niet lukken, maar dat gaf me dus het vertrouwen dat ik langs kon komen. Communicatie was verder prettig en positief, vlot. Dus ja.. geld overgemaakt, en weg was 't.
Volgende dag bleek hij niet verstuurd te hebben wat hij wel zou hebben gedaan, ik vervolgens meer gegoogled en ontstond het vermoeden dat hij me had opgelicht. Hem op aangesproken, geen reactie, na aandringen om een reactie te geven kwam hij er openlijk voor uit dat ik me geld kwijt was, dat ie elke dag op een andere Wifi zat en tot nooit enzo.
Na het doen van aangifte waarvan hij er ook 1 ontving in zijn email kreeg ik als reactie : Goed gedaan!

Ik heb wel wat gegevens over hem weten te verzamelen, maar ik denk dat weinig herleidbaar is tot zijn werkelijke identiteit.
Het is gewoon kut.. walgelijk kut figuur, ergste vind ik nog dat ie er gewoon waarschijnlijk zijn beroep van gemaakt heeft om op te lichten want hij plaatst achter elkaar advertenties op MP met verschilende namen met iedere keer min of meer de zelfde combinatie van artikelen, Mac Mini, Playstation, SSD schijven, intel processors, drones, lenzen..

Oud 11 oktober 2015, 11:16   #52
subselector

subselector's schermafbeelding

Dat is heel vervelend

Hier kan checken of een reknr of naam eerder is gebruikt voor scam:

https://www.politie.nl/aangifte-of-m...elspartij.html

Dit gebeurt aan de lopende band dit soort scams.

Marktplaats.nl zit vol met dit soort sukkels.

Als je toch besluit om niet zelf langs te gaan, heel goed onderzoek doen alvorens je geld overmaakt.

Ik sta er zelf van te kijken hoe makkelijk mensen zomaar geld overmaken.
Wat ik ook zo vreemd vind is dat mensen soms boos worden als je wat extra info vraagt.
Omdat je hun niet gelijk vertrouwd.
Dan niet.
subselector is offline   Met citaat reageren
Oud 11 oktober 2015, 11:21   #53
demian
Tijdelijk lid

Ik heb inmiddels aangifte gedaan en oa het bankrekeningnr in de aangifte gezet, er zijn zelfs meerdere aangiftes bekend bij de politie over deze persoon, maar als ik zijn bankrekeningnr invul in die link, dan zijn die gegevens toch nog niet bekend.. 'Er zijn geen meldingen over deze verkoper.'

Ik weet zeker dat er sinds woensdag al meerderen gedupeerden weer zijn, kan niet anders.

Verder inderdaad ook mijn 'eigen schuld' dat ik er ingelopen ben, maar omdat ik de volgende dag echt daar moest zijn waar hij 'woonde' alleen de tijd kwam wat onhandig uit en ik spijkers met koppen aan het slaan was qua afspraken maken (ook met anderen, niet voor 2e hands spul, maar werk) was ik in de modus dingen regelen, en was ik er niet genoeg alert op dat het een scam zou kunnen zijn.

Oud 11 oktober 2015, 11:25   #54
subselector

subselector's schermafbeelding

Ok nou goed om te weten dat die site dus niet up to date is.
Daar hebben we dus ook niks aan.
subselector is offline   Met citaat reageren
Oud 14 oktober 2015, 11:06   #55
pistolenedje

pistolenedje's schermafbeelding

Waldorf Blofeld desktop (250 euro ofzo?) via marktplaats - in 'goede conditie' die achteraf als bierkratopvangplank / afwasdroogrek of iets dergelijks gebruikt bleek te zijn.. alle potmeters draaiden door behuizing beschadigd en gedeukt.. potmeters gelukkig mooi opgeknapt door een medeforumlid. Nu werkt ie weer perfect, alleen ziet 'ie er wat misbruikt uit (maar dat vind ik dan wel weer geinig ). Blijft lekker in mijn bezit!
pistolenedje is offline   Met citaat reageren
Oud 14 oktober 2015, 11:37   #56
exel
Vintage lid

exel's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door demian Bekijk bericht
Tsja.. Tot deze week alleen maar goede ervaringen gehad via marktplaats, maar nu dus niet. Ik moest in de buurt zijn waar de Mac Mini te koop stond (andere kant van het land) toen ik aangaf dat ik daar 's middags moest zijn, zei de verkoper dat hij alleen 's avonds kon. Dus.. maar dat ging mij niet lukken, maar dat gaf me dus het vertrouwen dat ik langs kon komen. Communicatie was verder prettig en positief, vlot. Dus ja.. geld overgemaakt, en weg was 't.
Mooi klote. Da's wel een beetje het probleem, de meeste scammers zitten niet op marktplaats om vintage synths te verkopen (die mensen toch meestal in persoon op komen halen vanwege het gewicht enzo). Daar krijg je een beetje een vertekend beeld van, ik heb op dat gebied ook nog nooit problemen gehad. Maar als je meer richting gewilde consumenten-electronica gaat, zoals Macs en smartphones, dan ligt de hoeveelheid oplichters natuurlijk een stuk hoger.
exel is offline   Met citaat reageren
Oud 19 november 2015, 17:05   #57
XV88

Ook wel eens zo'n geintje gehad op marktplaats. Ging gelukkig maar om 3 tientjes. Via mijnpolitie.nl 'aangifte' gedaan (is geen echte officiële aangifte maar meer een 'melding'). Daarna mail gehad dat er over die verkoper vele meldingen waren binnen gekomen. Rekeningnummer bekend... eitje zou je zeggen. Nooit meer iets van gehoord. Na een jaar was ook de melding op mijnpolitie.nl verwijderd. Had voor die tijd nog eens gemaild wat de status was. Antwoord:

Uw aangifte is geanalyseerd en op basis van de met het Openbaar Ministerie afgesproken criteria en/of de beschikbare capaciteit en/of prioriteit, is besloten dat er op dit moment nog geen onderzoek wordt gestart.

en

Een andere mogelijkheid die de wet biedt is de civiele procedure. U heeft per slot van rekening een onverschuldigde betaling.
Voor informatie hierover kunt u zich wenden tot het Juridisch Loket (www.juridischloket.nl) of uw Rechtsbijstandverzekering.

Dus: zoek het lekker uit.

Als je zo links en rechts af en toe iemand voor een paar honderd euro oplicht via marktplaats kom je daar denk ik gewoon mee weg. Heeft geen prioriteit blijkbaar.

XV88 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 november 2015, 17:16   #58
XV88

Heb die mails weer eens opgezocht. Het is dik 3 jaar geleden alweer. Geweldig om die bureaucratische zooi weer eens te lezen

Je doet aangifte via mijnpolitie.nl. Dan krijg je een PDF met daarin je aangifte met daarbij informatie die je naar je bank kan sturen met het verzoek contact met de rekeninghouder op te nemen om te vragen of hij misschien alsjeblieft dat geld terug wil storten.

Dit was de reactie van ING:

Nee, gaan we niet doen. Doei.

Bent u opgelicht via internet? Doe dan aangifte via mijnpolitie.nl (euh.. net gedaan?)

En die mail eindigt met:

Bij de ING staat de klant centraal. Daarom vinden wij het belangrijk om te weten hoe u de afhandeling van uw reactie heeft ervaren. Wij willen u daarom vragen of u de vragenlijst van ons klanttevredenheidsonderzoek via internet wilt invullen. Dit zal u ongeveer 4 minuten kosten. Bij voorbaat onze hartelijke dank! U komt via de volgende link in de vragenlijst:

Dus via marktplaats iets kopen en opgelicht worden = geld weg. Tenzij het om zo'n hoog bedrag gaat dat het zin heeft om een civiele procedure aan te spannen. (> 1000 euro volgens mij) En dan nog: als je wint.. krijg je dan je geld terug?
XV88 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2015, 19:47   #59
PWM
User

PWM's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door bazzie Bekijk bericht
Hier op het forum ook eens een DR-110 gescoord waarvan de output gewoon 1 en al white noise was. Toen ik die persoon daarover aansprak was hier het gekende verhaal. Dat wist ik niet of dit was niet het geval voor die op de post ging.. Echt slap verhaal..

Ik snap dat het lullig is maar het kan best de waarheid zijn..
PWM is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2015, 00:10   #60
DigiLoog
Vintage lid

DigiLoog's schermafbeelding

Ik zeg het al jaren, is de persoon in kwestie een vreemde (dus geen betrouwbaar SFlid met een goede reputatie) betaal nooit vooraf, ga het item gewoon persoonlijk ophalen.
Zo groot is ons land nu ook weer niet en kost een retourtje je minmaal 50 euro tenzij je een benzine verslindende Mustang of iets dergelijks hebt
Wie goedgelovig is en risico'$ wil nemen moet niet klagen maar op de blaren zitten.
DigiLoog is offline   Met citaat reageren
Reactie

Synthforum » Algemeen » Algemene Discussie [overig]

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten