Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 18 april 2015, 16:37   #1
torp
Latent muzikant

torp's schermafbeelding

Wat was je slechtste deal ooit (tweedehands)?

Oorspronkelijk geplaatst door Nicolas 2000 Bekijk bericht
De andere kant van het spectrum is er ook: de totale teleurstelling. Gigantisch overpriced apparaten, spul wat totaal defect blijkt te zijn...dat brengt het weer in evenwicht.
Dus, naast je beste deal ben je vast ook wel eens ergens vies ingetuind, of heb je gewoon te snel toegehapt. Graag hier zulke gevallen van goedgelovigheid en dikke pech!

Mijn slechtste deal was denk ik een Hammond B3000 die een sigaarrokende gepensioneerde in zijn Schiedamse schuurtje indrukwekkend demonstreerde, maar waar thuis aangekomen (na een hoop logistieke organisatie) van alles mis mee bleek te zijn, o.a. een totaal ontbrekende nagalm.
torp is offline   Met citaat reageren
Oud 18 april 2015, 17:16   #2
klinkske
Krom Lid

klinkske's schermafbeelding

Mijn va's: nord en virus, beiden met afgesleten knoppen... Had beter gekund voor betaalde prijs.
En mijn jp8080 die zogezegd 100% was, zijn arp werkt niet
Zijn allen 2e hands die ik niet gekocht had als ik dat allemaal had geweten en gezien bij aankoop.
Ik koop teveel met vertrouwen. Biedt ook amper af. Niet meer dus!

///Zo mooi als oud spul maken ze het niet meer///
klinkske is nu online   Met citaat reageren
Oud 18 april 2015, 20:53   #3
Nicolas 2000
Lidl

Nicolas 2000's schermafbeelding

Een Polysix gekocht "in perfect werkende staat" waarvan alleen de volumeknop het nog deed. Krakend.

Een Juno 6 terug naar verkoper gestuurd omdat de arpeggio defect was door een printbreuk. Achteraf gezien, voor de prijs die ik betaald had, had ik hem vťťl beter gehouden en laten herstellen. Vooral omdat ik nu geen analoge poly heb.

====DOT MATRIX WITH STEREO SOUND====
Nicolas 2000 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 april 2015, 21:01   #4
exel
Vintage lid

exel's schermafbeelding

Ik heb in mijn inkoopactie van eind vorig jaar, begin dit jaar, een beetje overbetaald voor een Prophet 5 rev3. Uiteindelijk een prijs voor neergelegd die meer op zijn plaats was voor een rev2. Ik ben alsnog blij met de bak, maar heb wel wat beter leren opletten (en geduld hebben voor betere deals).
exel is offline   Met citaat reageren
Oud 18 april 2015, 21:07   #5
Arv
Robot

Arv's schermafbeelding

Ooit een keer een JX-8p gekocht, die als probleem had: "enkel maar een ICtje intern die gesoldeerd moest worden".
Na aankoop in hartje Adam, meegezeuld in de trein. Thuis gezien dat het niet zomaar een IC was maar
de main processor, en is ook nog SMD.. Nou dat werd niks. Dom dom dom!

-----------------------------------------------------------
Arv is offline   Met citaat reageren
Oud 18 april 2015, 21:10   #6
anoniempje
hobby knooier

anoniempje's schermafbeelding

Eigenlijk weinig slechte aankopen, veel spul is inmiddels wel wat in waarde omlaag gegaan maar dat houd je toch wel.

Had er wel een, de mpc1000, nieuw gekocht voor 1000 euro met uitgebreid geheugen. Daarna nog een harddisk bracket en HD gekocht. Totaal dus een 1150 euro, verkocht voor 400 euro. Dat doet dan wel weer een beetje pijn.
anoniempje is offline   Met citaat reageren
Oud 18 april 2015, 22:42   #7
Nicolas 2000
Lidl

Spul nieuw kopen is natuurlijk nooit een investering tenzij je 30 jaar wacht. Maar die Nord wou ik gewoon hebben.

Oud 19 april 2015, 12:37   #8
DigiLoog
Vintage lid

DigiLoog's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door exel Bekijk bericht
Ik heb in mijn inkoopactie van eind vorig jaar, begin dit jaar, een beetje overbetaald voor een Prophet 5 rev3. Uiteindelijk een prijs voor neergelegd die meer op zijn plaats was voor een rev2. Ik ben alsnog blij met de bak, maar heb wel wat beter leren opletten (en geduld hebben voor betere deals).
Heb je niet teveel betaald voor de MKS-80/MPG-80

Ik heb voor een Korg 700S 1150 euro betaald (wel in museum staat) daar komen nog de service kosten (alle elco's vevangen) en midi inbouw van 650 euro bij, dus met een uiteindelijke prijs van 1800 euro uiteindelijk wel veel.
Maar ik klaag niet hoor heb er geen spijt van, heb er een unieke synth voor.
Veel members zeuren altijd over mijn hoge prijzen die ik hanteer als ik iets te koop heb staan, maar vergeten dat ik de vraagprijs zelf ook betaald heb
Daarentegen heb ik ooit voor een Roland SH-5 1400 euro betaald, daarvoor moest ik wel naar Hongarije rijden
Conclusie, soms maak je winst en soms schiet je erbij in.
DigiLoog is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2015, 14:33   #9
MacGyverGear
Frequently kind

MacGyverGear's schermafbeelding

@Pro-Logic.. die 700s is toch een weloverwogen keuze?? lijkt me niet echt een pech gevalletje.. maar er is wel weer een hoop duidelijk nu natuurlijk..

Probeer slechte dingen zoveel mogelijk te vergeten.. maar heb mijn RS7000 avontuur nog redelijk vers in het geheugen. Prijs was goed, staat iets minder.
Contact verliep een beetje vaag maar uiteindelijk kunnen afspreken (via appen) en na de nodige vragen over de werking en een test aldaar het apparaat meegenomen.

Helaas moest ik thuis constateren dat er een aantal zaken niet helemaal werkten.. zoals ledjes en het mastereffect. Maar het meest vervelende daarvan was nog het ontbreken van een werkende midi in/out.

Natuurlijk geprobeerd te contacten maar dat verliep allemaal nog vager dan het bij het afspreken al ging...
Heb nu gelukkig van een bevriend forumlid een mooie RS7000 kunnen overnemen voor een nog veel mooiere prijs.
Natuurlijk is het wel een wijze les geweest.. if it ain't feels right.. go left..

Had kort daarvoor trouwens bijna 'n paar dingen gekocht waar ook wat aan mankeerde.. daar kwam ik na een lange rit gemaakt te hebben op locatie achter..
't Liefst haal ik het ook zelf op.. maar al ben je er zelf bij.. 't blijft een beetje een loterij

Laatst gewijzigd door MacGyverGear; 19 april 2015 om 14:51
MacGyverGear is nu online   Met citaat reageren
Oud 19 april 2015, 16:53   #10
DigiLoog
Vintage lid

Oorspronkelijk geplaatst door MacGyverGear Bekijk bericht
@Pro-Logic.. die 700s is toch een weloverwogen keuze?
Dat heb je goed begrepen, nee een kat in de zak heb ik nog nooit gekocht.
Iemand die mij wil oplichten moet nog geboren worden
Oud 19 april 2015, 21:00   #11
Nicolas 2000
Lidl

Als jij met plezier bewust 1800€ aan een 700S uitgeeft, dan wordt het inderdaad moeilijk om jou op te lichten.

Maar ik vind het best hoor, dan is die 700 die ik hier in heel mooie staat heb staan plots heel wat meer waard. Om van de 800DV nog maar te zwijgen!

Oud 19 april 2015, 21:18   #12
demian
Tijdelijk lid

demian's schermafbeelding

Haha, ik laat mijn 800dv op dit moment van nieuw hout voorzien, wordt heel gaaf!
demian is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2015, 22:15   #13
Yoozer
vorbei

Yoozer's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door klinkske Bekijk bericht
En mijn jp8080 die zogezegd 100% was, zijn arp werkt niet
De JP8080 heeft een beetje rare MIDI setup. Begin even met kijken of het ding z'n MIDI clock op intern heeft staan ipv extern.

Vervolgens is er nog de kwestie dat 'ie 2 MIDI inputs heeft; als ik het goed herinner is er slechts 1 waarbij de arpeggiator wel werkt, de andere (om een of andere duistere reden) doet dat niet. Is bij alle 8080s zo, dus met een beetje mazzel is die van jou niet stuk.

Slechte 2ehands aankopen heb ik niet, alleen moet ik gewoon geen dingen meer kopen waarbij "voor de klusser" wordt aangegeven, want ik klus gewoon niet. Zo had ik eens een Poly-61 die het niet meer deed en een gechopte DX100; nooit aan toegekomen. Gelukkig wel kwijt kunnen raken aan iemand die er wel nog wat mee kon.

For all the intelligence and knowledge that technology empowers us with, the lazy and stupid is amplified along with it (Staticstarter)
Yoozer is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2015, 22:46   #14
Eraser127
Vintage lid

Eraser127's schermafbeelding

Arp werkt idd alleen via de remote kbd-in en niet via midi-in

3630 Compressor|Arion SOD-1|Tube MP|BCR2000|DT 770 Pro|DS1|GX700|FX57|Xboard25|Small Clone, Small Stone, Big Muff, Electric Mistress Deluxe|M8U|Compounder|UE400|Rokit RP-5|MPX1|JH-1 Jackhammer|MOTU 1224|Impact LX61|NYS-SPP-L1|Central Station|MWR-01 MetalWorker|Cubase Pro|Soft synths|Voiceworks|TH MPS
Eraser127 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2015, 23:38   #15
klinkske
Krom Lid

Ik,ga er van uit dat arp werkt met de "toetsen" op de 8080 zelf. Heb er nog nooit keyboard aan gehangen, enkel sequencers.
Die arp tempo knop staat heel los, had m een keer uit elkaar gegooid en uitgemeten, bleek ok. Daarna werkten drukknoppen ook beter ( minder hard diwen op sommingen nodig dan er voor)
Juist, arp werkt, wel... Maar tempo knop niet, zo is t.

Oud 19 april 2015, 23:40   #16
Eraser127
Vintage lid

Eraser127's schermafbeelding

Als je de preview aan hebt en de arpeggiator op on, zou je idd gewoon de arp moeten kunnen gebruiken.

3630 Compressor|Arion SOD-1|Tube MP|BCR2000|DT 770 Pro|DS1|GX700|FX57|Xboard25|Small Clone, Small Stone, Big Muff, Electric Mistress Deluxe|M8U|Compounder|UE400|Rokit RP-5|MPX1|JH-1 Jackhammer|MOTU 1224|Impact LX61|NYS-SPP-L1|Central Station|MWR-01 MetalWorker|Cubase Pro|Soft synths|Voiceworks|TH MPS
Eraser127 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2015, 23:56   #17
anoniempje
hobby knooier

anoniempje's schermafbeelding

Als je midi sync in menu>midi SW aan hebt, dan werkt de tempo knop niet. Arp reageert dan op midi sync op de midi input. Is van de jp8000, menu van de jp8080 zal misschien hetzelfde zijn?
anoniempje is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2015, 00:03   #18
klinkske
Krom Lid

Hoopvol. Morgen eens checken. Dank, heren :-D

Oud 20 april 2015, 00:51   #19
DigiLoog
Vintage lid

Oorspronkelijk geplaatst door Nicolas 2000 Bekijk bericht
Als jij met plezier bewust 1800Ä aan een 700S uitgeeft, dan wordt het inderdaad moeilijk om jou op te lichten.

Maar ik vind het best hoor, dan is die 700 die ik hier in heel mooie staat heb staan plots heel wat meer waard. Om van de 800DV nog maar te zwijgen!
In de zin van oplichten doel ik op mij iets verkopen met een mankement
Ik wou juist GEEN 700 of 800DV.
Een 700S is naar mijn weten schaarser.
Oud 20 april 2015, 09:22   #20
exel
Vintage lid

exel's schermafbeelding

Timing is uiteindelijk ook alles. Als je een apparaat wil dat 1x per jaar ergens te koop staat, en je wil geen drie jaar wachten tot er een voor de 'juiste' prijs komt, dan is de marktprijs dus effectief de vraagprijs.

Da's een beetje hoe het voor mij met die Prophet ging. Ik had wat marktplaatshistorie en ebay als enige referentie. Het was in dat specifieke time slot van twee maanden de goedkoopste zonder defecten binnen Europa. En ik wou een P5.
exel is offline   Met citaat reageren
Reactie

Synthforum » Algemeen » Algemene Discussie [overig]

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten