Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 16 juli 2014, 13:49   #41
Naton.Rozenburg
Vintage lid

Naton.Rozenburg's schermafbeelding

bij soundclick probeerde ik een bestand te uploaden van 21 mb en dan zegt ie dat de file too big is. bah! daar heb ik zon hekel aan.

Naton.Rozenburg is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juli 2014, 11:27   #42
PabloDeMode
Spank!

Ineens worden mijn nummers veel gedraaid op sc??!!!

Ik krijg als ik de pagina open heel veel "plays" (vandaag al 51 en zo telt het verder; rechter kolom-statistics). Maar ik weet niet welke nummers worden gedraaid en door wie, want per nummer staat het stil. Normaal gesproken worden mijn nummers alleen maar 5 keer per week gedraaid (en geloof me ik luister bijna nooit naar mijn eigen muziek en ken ook niemand zomaar van buiten die dat doet).

Way to fame is started

Verhuisd naar een volledig leven in Buenos Aires
PabloDeMode is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juli 2014, 11:32   #43
liquidthrust
Onverbloemd

liquidthrust's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door PabloDeMode Bekijk bericht
Ineens worden mijn nummers veel gedraaid op sc??!!!

Ik krijg als ik de pagina open heel veel "plays" (vandaag al 51 en zo telt het verder; rechter kolom-statistics). Maar ik weet niet welke nummers worden gedraaid en door wie, want per nummer staat het stil. Normaal gesproken worden mijn nummers alleen maar 5 keer per week gedraaid (en geloof me ik luister bijna nooit naar mijn eigen muziek en ken ook niemand zomaar van buiten die dat doet).

Way to fame is started
Kan zijn dat iemand je pagina heeft gedeeld. Ik merk dat ook bij mijn portfolio, ineens 30 likes uit het niets. Raar he.

My problem at the moment isn't intense absorption in my creativity. It's more the sense that the world "out there" is pretty dull by comparison. It's hard for me to communicate that. Sort of like "yes, the movie was cool, yes, the political debate was insane, yes, the pizza was awesome - but this is absolutely bland to my personal meter of interest because music's blown the top off.
liquidthrust is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juli 2014, 11:40   #44
PabloDeMode
Spank!

Oorspronkelijk geplaatst door liquidthrust Bekijk bericht
Kan zijn dat iemand je pagina heeft gedeeld. Ik merk dat ook bij mijn portfolio, ineens 30 likes uit het niets. Raar he.
Nouja ik hoop het... Er is wel een nummer veel gedraaid... Madonna fans willen toch de zogenaamde "rain tapes" van Erotica (lang verhaal om hier te vertellen, hiervoor zou ik apart een topic moeten starten). Niet dat ik het erg vind maar ik vond het best geinig dat dit opeens gebeurt

Verhuisd naar een volledig leven in Buenos Aires
PabloDeMode is offline   Met citaat reageren
Oud 21 augustus 2014, 07:58   #45
Dr van Lansberg
Trust me, I'm a
Moderator

Dr van Lansberg's schermafbeelding

And here we go: Binnenkort advertenties op SoundCloud. Ze maken er een mooi verhaal van. Het is allemaal bedoeld om de "artiest" te supporten (volgens het YouTube model). Bottomline, voor mij de doodsteek voor iets wat ooit een mooi medium was. Zodra de advertentieinkomsten gaan groeien, zal SoundCloud opnieuw in de belangstelling komen van de grote jongens als Facebook of Google. Jammer dit.

Citaat:
Hey Dr,
Big news to share today: I am proud to announce the launch of On SoundCloud, our new creator partner program. On SoundCloud lays the foundation for creators to make money from their work on the platform.

As artists ourselves, Eric and I started SoundCloud with a simple vision. We wanted to develop tools for creators, help them reach fans all over the world, and shape a way we could pay the creators who fuel the growth of SoundCloud.

We’re laying this foundation by initially inviting a small group of creators to become Premier partners in the On SoundCloud program, enabling them to make money on the platform. Over time we will roll this out across the creator community.

To make this possible, we’re introducing advertising from select brand partners to SoundCloud. When someone sees or hears an ad, they’re supporting an artist. We will include ads gradually and bring on more advertisers as we grow On SoundCloud.

Everybody at SoundCloud is really excited about bringing this creator program to you. We often hear people say, ‘I’m on SoundCloud’. Now we’re happy to be able to offer even more for the millions of creators who have made it the best place in the world to share and discover music & audio.

Nil Volentibus Arduum
Dr van Lansberg is offline   Met citaat reageren
Oud 21 augustus 2014, 08:02   #46
Johndoe11
Gedeactiveerd account

Ze moeten toch op een of andere manier al die traffic monetizen, dat kan alleen door adverts
Zijn niet voldoende betalende users om de boel in de lucht te houden en de facturen van Amazon iedere maand zijn ook niet mals
Johndoe11 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 augustus 2014, 08:11   #47
Dr van Lansberg
Trust me, I'm a
Moderator

Ben ik met je eens, maar er zijn tig andere manieren om inkomsten te genereren. Waar ik bang voor ben is dat je nu een golf gaat zien aan "artiesten' die hun eigen profile gaan promoten om wat centen te verdienen. Ik word nu bij tijd en wijle al simpel van de comments als "Great track, check out my profile". En dat is dan alleen nog maar een comment. Het wordt hoe langer hoe meer een grote kermis attractie als Facebook en het heeft niks meer te maken met het aanbieden van een platform voor muzikanten.

Wat me nog het meest dwars zit is dat ze het invoeren van advertenties promoten als iets dat geboren is om de muzikant te ondersteunen, uit liefde voor degenen die de content voor hun rekening nemen. Hou toch op zeg!

http://on.soundcloud.com

Nil Volentibus Arduum
Oud 21 augustus 2014, 08:24   #48
Johndoe11
Gedeactiveerd account

Eens, maar het is ook wat je er zelf mee doet.
Ik deel alleen mijn content daar, af en toe met, waar ik spul uitbreng, links naar Beatport
ik doe niet mee aan dat "like you, like me" circus, luister eigenlijk nooit naar andermans tracks, behalve hier op het synthforum en klanten.

toch heb ik 36.000 plays en 800 vrijwillige volgers. en dit met een gratis profiel
Het nieuwe partner is eigenlijk gewoon rebranding van de gratis account, BLIJFT GRATIS en de uploadtijd is vergroot naar 3 uur ! heb nu dus een uur erbij gratis en voor niets.
dat mijn volgers dan misschien een banner zien en ik ook nog eens 2ct per play krijg (o.i.d.) vind ik dan niet zo spannend.
Ik ben nog steeds wél blij met soundcloud, weet geen ander gratis platform wat dit mogelijk maakt.
Oud 21 augustus 2014, 08:28   #49
Dr van Lansberg
Trust me, I'm a
Moderator

Snap ik ook wel. Natuurlijk zijn er verschillende manieren om hier naar te kijken. Ook afhankelijk van verwachtingen die je hebt. En het is ook een bekend patroon. Ongetwijfeld zullen sommigen op zoek gaan naar een alternatief (als dat er al niet is) wat dan populair wordt, te duur in onderhoud en dus ook met ads gaat werken of overgenomen wordt. Circle of life. Maar het irriteert me wel (net als dat de zon elke dag weer onder gaat ).

Ik ben wel benieuwd hoeveel gedwongen volgers je eigenlijk hebt .

Nil Volentibus Arduum
Oud 21 augustus 2014, 08:37   #50
Johndoe11
Gedeactiveerd account

LOL, ik heb geeneens een Facebook profiel, twitter o.i.d.
Soundcloud is het enige "(a)social" platform waar ik verkeer.
vind het leuk dat er binnen al die miljoenen gebruikers er een aantal zijn die iets met mijn muziek kunnen. En het leuk genoeg vinden om mij te bookmarken.
Ik zie een volger ook meer als een bookmark, dan een "fan" of zo. Ik ben dan i.i.g. leuk genoeg dat ze op de hoogte willen worden gehouden als ik weer wat post.
Oud 21 augustus 2014, 10:12   #51
smackos

smackos's schermafbeelding

dik...kijken of we er een masserati uit kunnen monetizen
smackos is nu online   Met citaat reageren
Oud 21 augustus 2014, 10:19   #52
Johndoe11
Gedeactiveerd account

Jij vast wel
ik ben persoonlijk al blij met een happy meal
Oud 21 augustus 2014, 11:55   #53
Document1
Koning, Keizer, Admiraal

Document1's schermafbeelding

Ik roep al vast Shotgun voor het geval die masserati er komt.

Gratis en voor niks.

Oorspronkelijk geplaatst door Boelie035
Jij mag niet in Amersfoort komen, ben ik gelijk mijn fiets kwijt.
Document1 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 augustus 2014, 14:22   #54
Wootson
Vintage lid

Dit zat er natuurlijk wel aan te komen. Alle "sociale" platforms doorlopen in principe dezelfde cyclus. Bandcamp, het enige serieuze SoundCloud alternatief, houd zich tot nu toe goed staande. Echter zal dat ook wel een keer op de schop gaan. Maar voor het zover komt verzin ik zelf wel een passende oplossing, zonder commerciële troep. Als ik ergens allergisch voor ben dan is het wel reclame.
Wootson is offline   Met citaat reageren
Oud 7 oktober 2014, 23:24   #55
MacGyverGear
Frequently kind

MacGyverGear's schermafbeelding

Ligt het nu aan mij of kun je gewoon helemaal die description niet meer activeren. Die met oranje gemarkeerde "fields required" velden blijven oranje, ook als je er wat in hebt.

Check net mijn eerder geposte tracks die ik er al jaren heb staan en bij vrijwel elke track is er geen beschrijving zichtbaar terwijl ik er complete verhalen in heb staan en voor de rest alle benodigde velden heb voorzien van content.
MacGyverGear is nu online   Met citaat reageren
Oud 7 oktober 2014, 23:52   #56
Dr van Lansberg
Trust me, I'm a
Moderator

Oorspronkelijk geplaatst door MacGyverGear Bekijk bericht
Ligt het nu aan mij of kun je gewoon helemaal die description niet meer activeren. Die met oranje gemarkeerde "fields required" velden blijven oranje, ook als je er wat in hebt.

Check net mijn eerder geposte tracks die ik er al jaren heb staan en bij vrijwel elke track is er geen beschrijving zichtbaar terwijl ik er complete verhalen in heb staan en voor de rest alle benodigde velden heb voorzien van content.
Als je naar de track pagina gaat, zou de description rechts bovenaan moeten staan bij "Track info".

Nil Volentibus Arduum
Oud 7 oktober 2014, 23:57   #57
MacGyverGear
Frequently kind

MacGyverGear's schermafbeelding

Ey.. idd.. Het staat er gewoon ondanks die code oranje.. loos alarm dus
MacGyverGear is nu online   Met citaat reageren
Oud 8 oktober 2014, 00:01   #58
Dr van Lansberg
Trust me, I'm a
Moderator

Het blijft irritant .

Nil Volentibus Arduum
Oud 9 oktober 2014, 15:12   #59
waldo
wie ? wat ? waar ?

waldo's schermafbeelding

Nieuw alternatief voor soundcloud : www.hearthis.at

geluidjes , piepjes en kraakjes

waldo is offline   Met citaat reageren
Oud 11 oktober 2014, 22:00   #60
klinkske
Krom Lid

klinkske's schermafbeelding

Ik merk vandaag dat SC tering werkt op de mac als ik safari gebruik. Mijn track is nog steeds niet online, en andere mensen hun tracks spelen en zappen in de track geeft strandbal. Comment schrijven is onmogelijk. in Firefox werkt 't prima.
Nog mensen hier die safari gebruiken als browser? Is zo erg, vandaag dat 't onwerkbaar is.

///Zo mooi als oud spul maken ze het niet meer///
klinkske is offline   Met citaat reageren
Reactie

Synthforum » Algemeen » Algemene Discussie [overig]

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten