Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud Gisteren, 19:37   #261
Anatal
www.anatal.io

Anatal's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door flyweight Bekijk bericht
Hi Anatal, heb net jullie demo filmpje gekeken en was verbaasd dat je dus ook de levels kunt aanpassen. Als dat zo is vind ik patchbay een understatement. Omdat ik dan allee signaal routing en multiplying zou verwachten.

Is het control protocol ergens gedocumenteerd?
Gaat er ooit midi control komen?

Anyhow ik ben helemaal stoked voor een eval setje. Stuur je een pb.
Op dit moment bieden we alleen patchbay functionaliteit aan omdat we dat zelf kunnen financieren. Met de eventuele opbrengst van de patchbays kunnen we oa het levelen gaan implementeren. Het is allemaal puur een kwestie van geld, als we genoeg funding zouden hebben dan hadden we nu complete analoge studio's in een doos aangeboden. Op zich heeft het ook wel voordelen het op te bouwen, we gaan er nu elke keer iets nieuws inschuiven als het voorgaande stabiel en naar tevredenheid werkt en geld heeft opgebracht. Het zal net zo werken als op de filmpjes maar niet meer alles in dezelfde box. We hebben nu een patchbay box en gaan later een module slot box aanbieden die je met de db25 eraan kan hangen waarin je weer de kaarten kan plaatsen. Mijn punt is als je nu een patchbay koopt zonder leveling dan hoef je niet opnieuw de patchbay te kopen als we met de leveling addon komen, die hang je dan eraan, hopelijk ben ik weer niet hocus pocus aan het praten

De switch heeft een serial string interface maar is niet gedocumenteerd. Er valt niet zoveel over te melden. Het is een comma separated input string, index is input en waarde is output. Voor de eenvoud stel je hebt een 4x4 switch, het commando

4,3,1,2

schakelt

1->4
2->3
3->1
4->2

Als je onze software gebruikt dan is dat uiteraard allemaal verborgen en gebruik je de click matrix.

Er is al midi schakel control mbv virtual midi ports geimplementeerd. Nu is dat nog per connectie maar complete song configuraties schakelen met bijv program changes oid kan er ook in. Ik heb de basis aangelegd en wil het organisch laten groeien op basis van feedback.
Anatal is offline   Met citaat reageren
Oud Gisteren, 19:52   #262
flyweight
Vintage lid

flyweight's schermafbeelding

Hi Anatal, bedankt voor de uitleg.
Klinkt allemaal erg goed. Sucses met het project verder.
Ja denk dat midi idd wel belangrijk is maar als ik dit zo hoor is dat goed te doen.
Ik zie het iig erg zitten om bepaalde routing van gitaar en eurorack modules te kunnen opslaan.

CENSORED
flyweight is offline   Met citaat reageren
Oud Gisteren, 20:04   #263
Anatal
www.anatal.io

Oorspronkelijk geplaatst door dreamer Bekijk bericht
Maar ik wil helemaal geen arduino gebruiken
(sws kom ik al om in de nano/micro's)

In mijn setup wil ik het waarschijnlijk als toevoeging op midinet/ipmidi over wifi->cv
Dat de ESP dan naar program-changes oid luistert om de patch om te zetten.

Maar ik zie al een breakout socket voor 1.40 inc shipping, denk dat ik daar mee ga beginnen.
En dan 32 minijack sockets in een euro paneltje proppen
Met een breakout bord kun je de decoupling caps niet dicht genoeg bij de chip krijgen maar goed je wilt gewoon zelf bouwen dus het maakt niet zoveel uit wat ik zeg niet?
Ik wens je veel plezier en succes toe met het maken van je eigen oplossing
Oud Gisteren, 20:07   #264
Anatal
www.anatal.io

Oorspronkelijk geplaatst door flyweight Bekijk bericht
Hi Anatal, bedankt voor de uitleg.
Klinkt allemaal erg goed. Sucses met het project verder.
Ja denk dat midi idd wel belangrijk is maar als ik dit zo hoor is dat goed te doen.
Ik zie het iig erg zitten om bepaalde routing van gitaar en eurorack modules te kunnen opslaan.
Gitaar effectpedaaltjes is ook een mooie use case, als je een midi foot controller heb kun je instant van effect configuratie wisselen, en configuraties maken die ander niet eens mogelijk zijn met de korte tijd die je hebt tijdens het spelen. Zoals wisselen tussen seriële en parallelle configs.
Reactie

Synthforum » Synth Hardware » Zelfbouw, reparatie en onderhoud

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten