Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 17 oktober 2017, 11:08   #61
deathspell
Vintage lid

Uit nieuwsgierigheid, heeft iemand ervaring en een mening over de Aether van 2CAudio?

Zo ja, ben ik heel benieuwd.

Thanks

the skyline was beautiful on fire
all twisted metal stretching upwards
everything washed in a thin orange haze
deathspell is offline   Met citaat reageren
Oud 18 oktober 2017, 16:54   #62
KatieMusic
Vintage lid

KatieMusic's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door deathspell Bekijk bericht
Uit nieuwsgierigheid, heeft iemand ervaring en een mening over de Aether van 2CAudio?

Zo ja, ben ik heel benieuwd.

Thanks
Tijdens een kortingsactie in 2016 heb ik Aether voor ca. 170 euro gekocht.

Het is een algoritmische galm die verdeeld is in een Early Reflections (ER) engine en een Late Reflections (LR) Engine. De ER-Engine heeft 33 verschillende space-types. De (factory) presets daarvan - meer dan 400 - vind ik al erg fraai, maar als je zin / tijd hebt kun je ook lekker aan de knoppen (ER Size, ER Position, ER Shape, ER Absorption, ER Color en ER HF Soft) draaien om een perfecte - anders klinkende - galm effect te zoeken. Bij de LR-Engine heb je opnieuw de knoppen Size, Shape en Soft, maar ook heb je LR Time, LR Pre-Delay, LR Attack, LR Spread, LR Sustain en LR Diffusion. Daarnaast zijn er EQ's voor LR Decay en master signaal.

De ER-Engine (en diens parameters) kun je makkelijk koppelen aan de LR-Engine en dat scheelt een hoop ge-edit / gedraai aan knoppen.

Ook heeft Aether twee modulation controls voor (subtiele) random LFO modulation in de LR-Engine. Dat kan de processor van je computer wel behoorlijk zwaar belasten.

Je hebt de keuze uit vier stereo modes voor zowel ER als LR-Engine. En met LR Cross en LR Width kun je het stereobeeld naar wens aanpassen.

Ik vind Aether erg goed / lekker klinken en deze is (denk ik) ook behoorlijk compleet. Maar deze galm is dus bedoeld voor sound design om niet-natuurlijke (spannende) klanken te maken. Voor natuurlijke klanken kun beter kiezen voor een andere galm.

Voor sound design is er denk ik (momenteel) niet een galm die beter is dan Aether. Maar je zou de demo even kunnen proberen om te kijken of het écht iets voor je is.
KatieMusic is offline   Met citaat reageren
Reactie

Synthforum » De Studio » Effecten & dynamics

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten