Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 10 oktober 2015, 11:35   #1
MathijsMathijs

MathijsMathijs's schermafbeelding

Data recovery gelukt, op mijn Cubaseprojectmap na..
Dag allen!

Ik hoop dat jullie mij van een antwoord zouden kunnen voorzien.

Mijn PC liep al een kleine tijd trager. Op een gegeven moment startte die niet meer correct op (hij vroeg om herinstallatie Windows). Ik ben hiermee met mijn computer naar een computerwinkel geweest en gevraagd of hun me konden helpen dit te fixen. Om een lang verhaal kort te maken, ze hadden 'eventjes toegang' tot de interne schijf maar daarna hield die ermee op. Conclusie: gecrashed. De medewerkers zeiden dat de enige oplossing een 'data recovery' zou zijn. Vrij prijzig.
M'n broer en ik zijn er daarna zelf mee bezig gegaan en hebben (met volgens mij Testdisk en Easyrecovery) zowat alle bestanden terug kunnen krijgen!

Echter.. ik werk in Cubase en AL mijn projecten stonden natuurlijk op die schijf. Mijn recentste backup was 1,5 jaar geleden. Stom, ik weet het.
Alles van Cubase (audiofiles, edits etc.) heb ik inmiddels terug kunnen krijgen. Alles...op één mapje na.
Dit was een zelf gemaakte map in Cubase die ik erin had gezet voor alle nieuwe projecten. Deze map was volgens mij zelfs beveiligd. Deze map met projectfiles is spoorloos en dat vind ik vrij frappant. Al mijn andere bestanden heb ik terug.

Wie weet hoe ik deze map op kan speuren?
Ik had al wat geprobeerd met 'verborgen mappen weergeven' maar dat werkte niet. Ik ga er tot dusver namelijk nog steeds van uit dat deze map er gewoon moet zijn.

Klein detail: deze map herbergt een volledige EP die op het punt van release stond en werk van andere artiesten..
MathijsMathijs is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2015, 11:56   #2
AdDM
Tiroler Knie-schlempfer

AdDM's schermafbeelding

Zie je de map als je via cmd naar de desbetreffende schijf gaat?

BUY VINTAGESYNTHCOINS (VSC)!!!! PRE-ICO coming soon!
AdDM is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2015, 12:45   #3
Enzo.F
vrijwillig lid

Enzo.F's schermafbeelding

Welke versie Windows? Waar heb je de beveiliging op de map gezet? Welke beveiliging? Verborgen? Heeft "iedereen" lezersrechten? Kan Cubase zoiets beveiligen? Heb je voordat de crash plaatsvond Cubase / de computer afgesloten of is ie terwijl je aan t werk was gecrasht?

Is her een ExFat schijf? Fat32? NTFS?

weerstand en spanning
The Robot Is Your Friend
It resides somewhere in the circuit boards and behind the faceplates, and is unlikely to ever be found in the more logical world of the contemporary digital audio workstation.
Enzo.F is offline   Met citaat reageren
Reactie

Synthforum » De Studio » Overig Studio

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten