Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 19 mei 2003, 16:25   #1
jagermeister

jagermeister's schermafbeelding

[Reason] Wat zijn goede commerciŽle/gratis Refills?
Ik zoek Refills voor Reason 2.0, maar helaas weet ik niet wat nou de betere al dan niet commerciŽle Refills zijn. In eerste instantie zoek ik naar de uitgekauwde Trance synth geluiden (Ja ja...ik weet het....maak eens iets orgineels i.p.v. altijd die commerciŽle muziek. Het gaat erom dat ik het leuk vind en niet of anderen de muziekstijl leuk vinden ). Verder heb ik niet veel verstand van synths, maar naar mijn weten worden die geluiden vaak met een Nord Lead, Nord modular of een JP8000 gemaakt. Iemand enig idee welke Refills voor mij geschilkt zijn?

Alvast bedankt!

Ik drink altijd stokoude thee waar Jan en alleman al van gezopen heeft! ~ Hans Teeuwen
jagermeister is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2003, 16:33   #2
Modus Operandi
Nostalgia is a trap

Modus Operandi's schermafbeelding

nee geen iedee sorry
Modus Operandi is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2003, 16:55   #3
jagermeister

Hmm..iemand anders ideeŽn?

Ik drink altijd stokoude thee waar Jan en alleman al van gezopen heeft! ~ Hans Teeuwen
Oud 19 mei 2003, 17:02   #4
JazzMann
Vintage lid

Citaat:
Origineel geplaatst door jagermeister
Hmm..iemand anders ideeŽn?
...ideeŽn a volantť

maar helpen kan ik je niet
JazzMann is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2003, 17:39   #5
olafmol
[EXPANSIONS]

olafmol's schermafbeelding

http://www.propellerheads.se/downloa...ills/main.html

[SPRING Collective recordlabel] || [EXPANSIONS DJ Collective]
www.springcollective.com || www.expansions.nl
olafmol is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2003, 18:25   #6
jagermeister

Citaat:
Origineel geplaatst door olafmol
http://www.propellerheads.se/downloa...ills/main.html
Die link kon ik al, maar dat is niet wat ik vraag toch :confused: In iedergeval bedankt

Ik vraag naar namen van goede Refills met Trance geluiden
Er is hier toch wel iemand die meerdere commerciŽle Refills de revue heeft zien passeren en ongeveer weet welke de moeite waard zijn om aan te schaffen?

Edit: Ik zie er wel wat tussen staan, maar niet alle Refills hebben en demo en de kwaliteit van de 1 zal toch wel weer hoger zijn dan die van de ander.

Oud 19 mei 2003, 19:16   #7
EternalFall
Vintage lid

Airbase Trance 2003.rfl
Orange Xtension.rfl
Trance construction Kits.rfl
Trance Control Fased Reality
ZeroG Techno Trance.rfl

Tussen haakjes, met de Reload and refill Packer kan je gewoon al je Akais converteren voro Reason.

TK

EF
EternalFall is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2003, 19:39   #8
jagermeister

Citaat:
Origineel geplaatst door EternalFall
Airbase Trance 2003.rfl
Orange Xtension.rfl
Trance construction Kits.rfl
Trance Control Fased Reality
ZeroG Techno Trance.rfl

Tussen haakjes, met de Reload and refill Packer kan je gewoon al je Akais converteren voro Reason.

TK

EF

Thanks!

Al mijn Akai's? Heb geen enkele Akai sample cd, dus....
Ben nog maar een groentje

Nog een vraag: Waar haal je die Airbase refill vandaan dan. Google levert niet veel op.

Laatst gewijzigd door jagermeister; 19 mei 2003 om 19:52
Oud 19 mei 2003, 20:03   #9
EternalFall
Vintage lid

Het antwoord op al je trance vragen en meer LOL

http://trance.nu/v3/

Have phun

TK

EF
Oud 19 mei 2003, 20:10   #10
jagermeister

Die site was het enige dat ik met Google vond, maar ook daar geen Airbase Refill. Ik zal nog wel eens wat verder zoeken op die site. Ik heb nu in iedergeval een leuk lijstje.....Thanks!!

Oud 27 mei 2003, 06:32   #11
jagermeister

Ik heb nu die Airbase Refill weten te bemachtigen, maar er zijn een aantal dingen die ik niet begrijp.

Die Refill bestaat enkel uit .rex-files van 7.3 MB per file. Nu open ik zo'n file vanzelfsprekend met de Dr.Rex Loopplayer, maar nu bestaat iedere .rex-file uit maar 1 synth geluid. Als ik de loop afspeel dan springt dat geluid per slice telkens een noot hoger in een tergend langzaam tempo. Ik kan natuurlijk binnen de sequencer het tempo en de volgorde van de slices bepalen, maar toch blijft het voor mij onlogisch. Ik zie gewoon de logica hier achter niet, want je kunt ook normale gesamplede synth geluiden van slechts een paar kb's per stuk afspelen met de NN-19 of de NN-XT en ze octaven omhoog of omlaag afspelen. Raar dat de Refill dan bestanden bevat waarmee je in principe hetzelfde kan maar dan van 7.3 MB per stuk Maar misschien zie ik hier iets over het hoofd, want ik ben nog niet zo lang met Reason en muziek in het algemeen bezig. Wie weet hier meer van?

Oud 27 mei 2003, 08:03   #12
fuse
Vintage lid

fuse's schermafbeelding

Je stelt teveel vragen joh. Ga maar gewoon muziek maken met wat je hebt.
Maakt het uit wat voor grote bestanden je hebt. Alsof dat uit maakt.
Als je HD vol is dan zie je wel weer verder.
fuse is offline   Met citaat reageren
Oud 27 mei 2003, 08:17   #13
jagermeister

Citaat:
Origineel geplaatst door fuse
Je stelt teveel vragen joh. Ga maar gewoon muziek maken met wat je hebt.
Maakt het uit wat voor grote bestanden je hebt. Alsof dat uit maakt.
Als je HD vol is dan zie je wel weer verder.
Blijkbaar heb jij dan ook geen antwoord hierop . En ik zeg niet dat het uitmaakt dat de bestanden groot zijn... Ik zeg alleen dat ik het niet logisch vind en daarnaast vraag ik of iemand weet waarom dat zo is of dat ik misschien iets fout doe

Oud 27 mei 2003, 09:00   #14
demian
Tijdelijk lid

demian's schermafbeelding

ken je deze ook al ? http://www.angelfire.com/on4/reason/

Error: Invalid signature, warning message send to admin.
demian is offline   Met citaat reageren
Oud 27 mei 2003, 09:07   #15
jagermeister

Jah die kon ik al, maar ook maar sinds kort. In iedergeval bedankt!

Oud 27 mei 2003, 09:11   #16
olafmol
[EXPANSIONS]

olafmol's schermafbeelding

Citaat:
Origineel geplaatst door jagermeister
Ik heb nu die Airbase Refill weten te bemachtigen, maar er zijn een aantal dingen die ik niet begrijp.

Die Refill bestaat enkel uit .rex-files van 7.3 MB per file. Nu open ik zo'n file vanzelfsprekend met de Dr.Rex Loopplayer, maar nu bestaat iedere .rex-file uit maar 1 synth geluid. Als ik de loop afspeel dan springt dat geluid per slice telkens een noot hoger in een tergend langzaam tempo. Ik kan natuurlijk binnen de sequencer het tempo en de volgorde van de slices bepalen, maar toch blijft het voor mij onlogisch. Ik zie gewoon de logica hier achter niet, want je kunt ook normale gesamplede synth geluiden van slechts een paar kb's per stuk afspelen met de NN-19 of de NN-XT en ze octaven omhoog of omlaag afspelen. Raar dat de Refill dan bestanden bevat waarmee je in principe hetzelfde kan maar dan van 7.3 MB per stuk Maar misschien zie ik hier iets over het hoofd, want ik ben nog niet zo lang met Reason en muziek in het algemeen bezig. Wie weet hier meer van?
mmm.. dat klinkt idd raar..is je project tempo wel snel genoeg? bv 120bpm ofzo... als je dan in de rex player op preview klikt moet je de loop in hetzelfde tempo horen..... maar als je zegt dat je maar 1 synth geluid is in verschillende toonhoogtes dan denk ik dat de maker van deze refill/rex files iets vreemds heeft gedaan..... het lijkt nl een ge-multi-samplede synth-sound.... die zou je logischerwijs in de NN19 of NN-XT laden, en niet via recycle in dr.rex.... nu kan je natuurlijk wel de geluiden gewoon via een midi-keyboard afspelen in de verschillende toonhoogtes, omdat elke slice aan een midi-key is toegekend, maar het blijft vreemd...

btw, mijn advies: lees echt eens de manuals door..er is ook een mooie eenvoudige starters manual enzo... en op de www.propellerheads.se website staan ook hele goeie tutorials voor oa dr. rex gebruik..

Olaf

[SPRING Collective recordlabel] || [EXPANSIONS DJ Collective]
www.springcollective.com || www.expansions.nl
olafmol is offline   Met citaat reageren
Oud 27 mei 2003, 09:28   #17
jagermeister

Citaat:
Origineel geplaatst door olafmol
mmm.. dat klinkt idd raar..is je project tempo wel snel genoeg? bv 120bpm ofzo... als je dan in de rex player op preview klikt moet je de loop in hetzelfde tempo horen..... maar als je zegt dat je maar 1 synth geluid is in verschillende toonhoogtes dan denk ik dat de maker van deze refill/rex files iets vreemds heeft gedaan..... het lijkt nl een ge-multi-samplede synth-sound.... die zou je logischerwijs in de NN19 of NN-XT laden, en niet via recycle in dr.rex.... nu kan je natuurlijk wel de geluiden gewoon via een midi-keyboard afspelen in de verschillende toonhoogtes, omdat elke slice aan een midi-key is toegekend, maar het blijft vreemd...

btw, mijn advies: lees echt eens de manuals door..er is ook een mooie eenvoudige starters manual enzo... en op de www.propellerheads.se website staan ook hele goeie tutorials voor oa dr. rex gebruik..

Olaf
Project tempo staat op standaard waarde dus 120bpm. Als ik de preview beluister dan is deze aanzienlijk sneller dan de loop binnen de Dr.Rex dus daar klopt iets niet :confused: . En het is idd daat een multisamplede synth-sound, wat mij ook nogal omslachtig leek en bovendien ruimte vretend. Die hele Refill is zo'n 200 MB'tjes met maar een stuk of 20 synth geluiden. Heb al gekeken of er nog samples voor de Redrum enzo inzitten, maar dat is niet het geval.

Ik zal inderdaad de handleiding wat beter doornemen, al vond ik de stukken die ik gelezen heb wel wat technisch en voorkennis vereisend.

Mijn vraag aan Eternalfall: Jij hebt die Airbase Refill toch ook? Heb jij dit probleem ook of heb ik een nepperd te pakken ofzo?:confused:

Oud 27 mei 2003, 16:42   #18
EternalFall
Vintage lid

Beste Jagermaster,

Ik herlas mijn bericht, LOL, neen ik heb niet gezegd dat ik ze ook had.

Geen probleem.

Voor 1 van de beste gratis refills-paginas, kijk eens naar de pagina van Dorumalaia:

ww.freewebs.com/dorumalaia/myfreerefills.htm

Top kwaliteit en GRATIS

Take care

EF
Oud 28 mei 2003, 07:45   #19
jagermeister

Ok...thanks, ga ik doen!

Oud 2 juli 2003, 17:48   #20
EternalFall
Vintage lid

Update
JM,

Hier is een nieuwe release van Zero G: Wired-The elements of Trance.

Alles in 1 refill als je in Trance bent.

http://www.zero-g.co.uk/index.cfm?articleid=760
Reactie

Synthforum » Synth Software » Soft synths

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten