Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 17 oktober 2005, 22:07   #1
Rubmanation
Cheers mate!

Rubmanation's schermafbeelding

BoC/ the campfire headphase
Nieuwste release van Boars of Canada. Op Warp label uitgebracht. Wat zijn de meningen?
Ik heb wat stukjes van tracks op de warp site beluister en ze hebben wat mij betreft goede sfeer gecreeerd; ze hebben niet voor niets de gitaar een grote rol gegeven, die min of meer hoort bij een kampvuur, toch ben niet zo verliefd als ik op Music has the right to children en A beautiful place out in the country ben.... Maar misschien ben ik wel te voorbarig en slaat de liefde in een later uur toe...
Hier ook mensen die de Boc creatie al beluisterd hebben of wellicht gekocht hebben?
Bijgevoegde miniaturen:
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  boc_thecampfireheadphase.jpg‎
Bekeken: 373
Grootte:  105,5 KB
ID: 18022  

Thou shall sit on my right hand until I make your enemies my footstoel >?
Rubmanation is offline   Met citaat reageren
Oud 17 oktober 2005, 22:42   #2
isnieZot
HAKKEUH!!!!!

isnieZot's schermafbeelding

ik vind hem wel goed
isnieZot is offline   Met citaat reageren
Oud 17 oktober 2005, 22:57   #3
ProtoHuman
Vintage lid

ProtoHuman's schermafbeelding

Ik ken 'm nog niet. Ben benieuwd...

Veel gitaren zeg je: beetje in de richting van het album Fi van Bibio? (=Marcus Eoin)
ProtoHuman is offline   Met citaat reageren
Oud 17 oktober 2005, 23:03   #4
isnieZot
HAKKEUH!!!!!

isnieZot's schermafbeelding

Citaat:
Origineel geplaatst door ProtoHuman
Ik ken 'm nog niet. Ben benieuwd...

Veel gitaren zeg je: beetje in de richting van het album Fi van Bibio? (=Marcus Eoin)
je kan hem hier beluisteren http://www.bleep.com/?bleep=WARP123
mijn favoriet is toch wel Peacock Tail. met die subtiele stemmetjes
isnieZot is offline   Met citaat reageren
Oud 18 oktober 2005, 00:02   #5
PzHKL
Terror Management

PzHKL's schermafbeelding

Valt het jullie ook op dat het geluid zo "breed" is? Het lijkt helegaar niet uit de speakers te komen..
Geen liefde op het eerste gehoor bij mij, misschien heeft dit album meerdere draaibeurten nodig.
PzHKL is offline   Met citaat reageren
Oud 18 oktober 2005, 02:08   #6
Bas
SUBLAM!

Bas's schermafbeelding

Ik heb 'm al een maandje ofzo en hij is als vele andere BoC platen maar daardoor niet minder goed. Ik moet nog zien te achterhalen wat er allemaal voor verborgen verwijzingen en boodschappen in zitten.:confused:

...
Bas is offline   Met citaat reageren
Oud 18 oktober 2005, 09:49   #7
funkdecoder
music is math

funkdecoder's schermafbeelding

Citaat:
Origineel geplaatst door Bas
Ik heb 'm al een maandje ofzo en hij is als vele andere BoC platen maar daardoor niet minder goed. Ik moet nog zien te achterhalen wat er allemaal voor verborgen verwijzingen en boodschappen in zitten.:confused:
Ik kan je vast vertellen dat er geen verwijzingen in zitten. Die speculaties was BoC zat. Zie het interview op www.pitchforkmedia.com.

Maar om terug te komen op het album: ik vind het een prima plaat. Hij klinkt zeer vertrouwd met de typische BoC sound, terwijl de gitaren een zeer duidelijke invloed zijn van My Bloody Valentine en enige vernieuwing brengen. Het is wellicht voortborduren op een vertrouwd concept, maar waarom zou je die overboord gooien als deze sound zo meesterlijk klinkt? Daarvan wil ik tenminste alleen meer horen. Tenslotte kan niet iedereen zo'n schizofrene verniewingsdrang als AFX hebben om zowat ieder album de boeg radicaal om te gooien. Toch kan ik dit album pas echt goed op waarde schatten na enige weken luistertijd. Dat had ik ook bij de vorige albums.

Without music life would be a mistake. (Nietzsche)
funkdecoder is offline   Met citaat reageren
Oud 18 oktober 2005, 16:34   #8
Rubmanation
Cheers mate!

@protohuman; ken het niet, Marcus Eoin tuurlijk wel. Is dat soloproject van hem ofzo?

maar toch aardig positieve reacties, misschien toch maar aanschaffen. Want heb hier op de comp geen vette boxen ofzo, BoardsofCanada is vol geluid en klinkt standaard 10x beter op mun stereo dan dat ik um afspeel op de comp met mini sounblastertjes..
en zoals PzHKL al zei; misschien heef hij meerdere draaibeurten nodig, ook voor mij..

One Important Thougt trouwens, is dat trouwens gericht op de mensen die beweren Boc the linken met satanisme/occulte zaken?
Misschien wel helemaal niet maar kan zijn.
Vind de muziekmooi en de evt. satanistische boodschappen HOOR je er niet in.
Je heb gasten die pluizen het helemaal na, gaan tracks trugspoelen en scannen op evil messages ofzo..beetje sneu allemaal, vind ik.

Oud 18 oktober 2005, 16:34   #9
Rubmanation
Cheers mate!

Citaat:
Origineel geplaatst door Rubmanation
@protohuman; ken het niet, Marcus Eoin tuurlijk wel. Is dat soloproject van hem ofzo?

maar toch aardig positieve reacties, misschien toch maar aanschaffen. Want heb hier op de comp geen vette boxen ofzo, BoardsofCanada is vol geluid en klinkt standaard 10x beter op mun stereo dan dat ik um afspeel op de comp met mini sounblastertjes..
en zoals PzHKL al zei; misschien heef hij meerdere draaibeurten nodig, ook voor mij..

One Very Important Thougt trouwens, is dat trouwens gericht op de mensen die beweren Boc the linken met satanisme/occulte zaken?
Je heb gasten die pluizen het helemaal na, gaan tracks trugspoelen en scannen op evil messages ofzo..beetje sneu allemaal, vind ik.

Oud 18 oktober 2005, 16:38   #10
Rubmanation
Cheers mate!

ghe ghe. zou One important thought veranderen in One very important thought, quote ik mun vorige post...sorry

Oud 18 oktober 2005, 16:57   #11
ProtoHuman
Vintage lid

Citaat:
Yep, een soloproject. Ook dit jaar uitgekomen. Niet echt BoC style: Korte akoestische gitaarfragmenten die gefiltert worden met analoge tapes en oude verrotte versterkers. Veel lofi, klinkt erg tof moet ik zeggen. Relaxte plaat.
Oud 18 oktober 2005, 17:22   #12
Rubmanation
Cheers mate!

Ok, dat ga ik zeker ff cheken,en k denk zo dat jij sommige nrs van de nieuwste Boc ook wel mooi vind.
1durv an klinkt echt als een echte live opname van iemand die op het strand gitaar speelt, maar je hoort geen knapperend kampuurtje.
wel zeer mooi gedaan, wellicht daar veel invloed van marcus eoin.

Oud 18 oktober 2005, 17:42   #13
funkdecoder
music is math

funkdecoder's schermafbeelding

Citaat:
One Very Important Thougt trouwens, is dat trouwens gericht op de mensen die beweren Boc the linken met satanisme/occulte zaken?
Je heb gasten die pluizen het helemaal na, gaan tracks trugspoelen en scannen op evil messages ofzo..beetje sneu allemaal, vind ik. [/B]
One Very Important Thought gaat volgens mij over de verdediging van je constituele rechten. Dat je namelijk zelf mag beslissen wat je eigen mening is en niet zo maar censuur mag leggen op mensen die via een medium als boek, muziek of film een andere visie verkondigen. En ja...BoC heeft niet zoveel met satanisme. Ze vinden occultisme en sekten veel interessanter, zoals de Branch Davidians.

Without music life would be a mistake. (Nietzsche)
funkdecoder is offline   Met citaat reageren
Oud 18 oktober 2005, 18:22   #14
ProtoHuman
Vintage lid

Citaat:
Ok, dat ga ik zeker ff cheken,en k denk zo dat jij sommige nrs van de nieuwste Boc ook wel mooi vind.
1durv an klinkt echt als een echte live opname van iemand die op het strand gitaar speelt, maar je hoort geen knapperend kampuurtje.
wel zeer mooi gedaan, wellicht daar veel invloed van marcus eoin.
Ik lees net op discogs dat Bibio stiekum helemaal niet van Eoin is, maar geproduceerd is door Stephen Wilkinson (wie dat dan ook maar wezen mag...). Op de plaat of de hoes zelf staat niet vermeld wie 'm geproduceerd heeft. Maar op de voorkant was wel een sticker geplakt met deze tekst:

Citaat:
Bibio is the antidote to the modern laptopia of pristine electronic music, curing us with mejestic drones, gnarly disintegrating guitars and warbling tape loop filtered through your partents's broken 1970's hi-fi.
Marucs Eoin
boards of Canada
Maar dat zal dan wel gewoon een reviewtje zijn of zo. Bibio is dus geen Eoin, maar blijft wel een leuke plaat.

Om terug te komen op de nieuwe BoC: ik zal 'm es luisteren als ik weer in de platenzaak ben.
Oud 18 oktober 2005, 20:28   #15
Kat Yidaki
Musician

Kat Yidaki's schermafbeelding

Re: BoC/ the campfire headphase

Citaat:
Nieuwste release van Boars of Canada. Op Warp label uitgebracht. Wat zijn de meningen?
Ik heb wat stukjes van tracks op de warp site beluister en ze hebben wat mij betreft goede sfeer gecreeerd; ze hebben niet voor niets de gitaar een grote rol gegeven, die min of meer hoort bij een kampvuur, toch ben niet zo verliefd als ik op Music has the right to children en A beautiful place out in the country ben.... Maar misschien ben ik wel te voorbarig en slaat de liefde in een later uur toe...
Hier ook mensen die de Boc creatie al beluisterd hebben of wellicht gekocht hebben?
Hij is niet onaardig, maar zeker het minst geslaagde album tot nu toe. Sommige nummers doen me denken an mijn eigen gepiel op de Chapman Stick, als ik heel veel effecten gebruik. Misschien moet ik eens wat daarvan uitwerken
Kat Yidaki is offline   Met citaat reageren
Oud 23 oktober 2005, 22:29   #16
Arv
-

Arv's schermafbeelding

Wat een heerlijke cd!

Het valt me op dat ie perfect is gemixed cq gemastered... Genot voor het oor.

-----------------------------------------------------------
Arv is offline   Met citaat reageren
Oud 24 oktober 2005, 13:42   #17
Rubmanation
Cheers mate!

ben benieuwd, ik krijg um namenlijk deze week binnen

Oud 24 oktober 2005, 14:32   #18
chrizz
.

chrizz's schermafbeelding

Relaxte cd moet ik wel bekennen, bij de eerste keer moest ik toch ff wennen, maar bij de 2de keer zat ik er helemaal in
chrizz is offline   Met citaat reageren
Oud 24 oktober 2005, 15:12   #19
Arv
-

Arv's schermafbeelding

Ik heb wel het idee dat ze de "vage strings/pads met een langzame lfo op de pitch en veel phaser erbij" truc vaak gebruiken op deze CD

Arv is offline   Met citaat reageren
Oud 24 oktober 2005, 15:57   #20
GnarlyBarf
Heptameron

GnarlyBarf's schermafbeelding

ik vind die nieuwe plaat echt 2 keer niets... de liedjes zijn saai, ja misschien moet ik 'm vaker horen. verder vind ik het geluid echt erg lelijk, heel erg veel hoog en iel geequelizer en super klinisch. aan de beats zit echt zo'n lelijk hoog randje, niet zo lofi als wat ze deden. klnkt echt als een overgeproduceerde r&b productie...

maar then again, misschien sta ik niet open voor verneuwing, het is wel flauw om te zeggen dat de eerdere platen veel beter klonken, maar 't is wel een beetje zo vinnik dan.

Polyfone Remodulatie
GnarlyBarf is offline   Met citaat reageren
Reactie

Synthforum » Muziek algemeen » Releases

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten