Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 20 april 2017, 16:26   #61
W07

Veel potentieel, al vrees ik dat het nog even wachten is tot er een paar ervaren soundesigners het onderste uit de kan krijgen. Alleen, waarom die animate knoppen? lijkt me gewoon een stap achteruit van een modwheel, bend of fader. Niet echt nuttig, een paar vrij - assigneerbare midi cc's in de mod matrix zouden veel handiger en flexibeler geweest zijn, ipv een aan-uit knop.
W07 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2017, 21:59   #62
r.5
Vers lid geweest

r.5's schermafbeelding

Tja weet niet goed wat hier van te vinden na een aantal YT filmpjes bekeken te hebben...

Ik heb nog geen slechte synths van Novation of Chris Huggett (Wasp, Akai S1000-S3000, Novation) gezien en ik heb zeker een aantal bruikbare klanken gehoord maar niks echt revolutionair waar ik 1300EUR zou voor betalen of wat een meerwaarde zou geven aan mijn huidige setup.

Een VA/romplertje door de analoge filter van een BS en een basic FX... Dan kan ik al net zo goed mijn Nord Modular, Waldorf Blofeld of Yamaha DX200 door mijn Bass Station 2 filter jagen en daarna een goede reverb/delay van TC ofzo... Gaat veel beter klinken...

Voor 799EUR ofzo zou er misschien nog een markt voor zijn... Misschien dat ze nog wel wat features toevoegen (sampleram ofzo) en dat het misschien toch nog boeiend wordt met die analoge filters...

GEAR: Analog Rytm, Sub 37, Bass Station II, Matrix 1000, SQ80, Nord Modular, DX200, Mono Evolver, Blofeld, Streichfett, Wavestation Legacy, M1 Legacy, Deluxe Bass Big Muff, FireworX, M-One XL, MidiVerb IV, Monotron Delay, Triple-C, 3632, BCR2000, Pyramid, Zillion, Numerology 4 Pro, Logic Studio X, AMT8, Macbook Pro, ProFire 2626, 01V96, Monitor2USB, DT990, D8, Active MixCube, B&W PIPELINED: PHASED OUT: E5000 Ultra, X3
r.5 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 april 2017, 05:39   #63
Benno
ZóBeter?

€1462 (€1509 adviesprijs) volgens Bax, das toch best stevig aan de prijs.
Benno is offline   Met citaat reageren
Oud 21 april 2017, 08:34   #64
MadR
nautica

MadR's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door MadR Bekijk bericht
Ik mag het van trigg niet eens vragen volgens een Pb van hem want het is een domme vraag zegt ie. Want er staat duidelijk digitale osc volgens hem. Ik zie het alleen niet.

Zeg trigg rot lekker op naar noord Korea wil je. Of log gewoon uit als je bij dit soort vragen al van de kook raakt.

Dank!
Lieve Pb gehad. Miscommunicatie.

Ghetto Love !
MadR is offline   Met citaat reageren
Oud 21 april 2017, 09:52   #65
levka
Tevreden lid

levka's schermafbeelding

Amazona.de heeft in maart een preview gekregen; Volledige review komt daar as zaterdag online:

https://www.amazona.de/superbooth-17...novation-peak/
levka is offline   Met citaat reageren
Oud 21 april 2017, 14:12   #66
KatieMusic
Vintage lid

KatieMusic's schermafbeelding

De Peak ziet er cool uit!

Afmetingen (van de Novation website):
233mm (9.17") width x 464mm (18.27") depth x 70.5mm (2.78") height

De Peak past niet tussen de rack strips van een 19 inch rack, maar zonder strips zou het wel passen. Het is te doen - met wat slimme handigheid.

Oorspronkelijk geplaatst door r.5 Bekijk bericht
...... en ik heb zeker een aantal bruikbare klanken gehoord maar niks echt revolutionair waar ik 1300EUR zou voor betalen of wat een meerwaarde zou geven aan mijn huidige setup.

Misschien dat ze nog wel wat features toevoegen (sampleram ofzo) en dat het misschien toch nog boeiend wordt met die analoge filters...
Mee eens, en voor mij ook dé reden om niet eerder een Novation synth te kopen. Voor de controllers vind ik ze wel ok.
KatieMusic is offline   Met citaat reageren
Oud 21 april 2017, 19:08   #67
xpanded stereo
Vintage lid

xpanded stereo's schermafbeelding

Man man man ...Niet te geloven wat een faal echt. Niet normaal. Maak hem dan 19" man!!!!tsjonguhjongujonguj wat een hapsnurkers zeg. Echt niet te doen. Pfffff echt een papegaaienbaffer die dat heeft opgefokkeld. Tsjeeezz
xpanded stereo is offline   Met citaat reageren
Oud 21 april 2017, 19:44   #68
T-CM11
Vintage lid

T-CM11's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door r.5 Bekijk bericht
Dan kan ik al net zo goed mijn Nord Modular, Waldorf Blofeld of Yamaha DX200 door mijn Bass Station 2 filter jagen en daarna een goede reverb/delay van TC ofzo... Gaat veel beter klinken...
Waar heb je die Bass Station 2 met 8 filters gevonden?
T-CM11 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 april 2017, 15:42   #69
4-Tek
Vintage lid

4-Tek's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door KatieMusic Bekijk bericht
De Peak ziet er cool uit!

Afmetingen (van de Novation website):
233mm (9.17") width x 464mm (18.27") depth x 70.5mm (2.78") height

De Peak past niet tussen de rack strips van een 19 inch rack, maar zonder strips zou het wel passen. Het is te doen - met wat slimme handigheid.

Mee eens, en voor mij ook dé reden om niet eerder een Novation synth te kopen. Voor de controllers vind ik ze wel ok.
Is die 464mm inclusief of exclusief de houten zijpaneeltjes? Net 3 cm te veel zou wel een hele stomme fout zijn. Ik geloof graag dat ze bij Novation slimmer zijn dan dat.
4-Tek is nu online   Met citaat reageren
Oud 26 april 2017, 19:00   #70
Akikaze
Japans voor Herfstwind

Akikaze's schermafbeelding

Ik heb gisteren de handleiding (al beschikbaar) doorgenomen en daar kwam ik - op zoek naar oscillator sync - op een interessante mogelijkheid die ik nog niet eerder ben tegengekomen. Je kunt met een virtuele oscillator eender oscillator synchroniseren. Je hoeft dus geen oscillator als master oscillator op te offeren. Dat is al nieuw maar er is meer: je kunt de synchronisatie van eender oscillator moduleren. Hoe dat gehoormatig uitpakt, weet ik nog niet, maar voor zover ik weet, is dit uniek en dus zou deze synth in ieder geval op een punt unieke klanken moeten kunnen voortbrengen.

Wat ik tot nu toe heb gehoord, heeft me niet van mijn sokken geblazen, maar dat was met de MatrixBrute ook het geval totdat hij in huis stond. Ik heb in ieder geval wel genoeg gehoord om hem te willen uitproberen. Door de gebruikte technologie zou je toch geen last meer van aliasing moeten hebben, dus ik ben wel benieuwd hoe de Peak afsteekt tegen de PPG Wave en de Ensoniq SQ-80.

www.akikaze.nl Instrumenten: analoge en digitale synthesizers, modulaire synthesizers en systemen, keyboards, samplers, digitale en analoge sequencers, digitale en analoge effecten, akoestische en elektronische percussie, elektroakoestische en elektrische gitaar, elektrische sitar, santoor. Stijlen: Berlijnse school, klassiek, progrock, Aziatisch, Italo. Album nummer 11 Solstice is uit bij bij www.sphericmusic.de
Akikaze is offline   Met citaat reageren
Oud 26 april 2017, 19:20   #71
conso
Toetser

conso's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Akikaze Bekijk bericht
...Je kunt met een virtuele oscillator eender oscillator synchroniseren. Je hoeft dus geen oscillator als master oscillator op te offeren. Dat is al nieuw...
Nieuw is dat zeker niet. Dat kon in ieder geval de Supernova II uit 2000 al

In de nieuwe SOS staat al een review, maar als niet-abonnee kun je daarvan online voorlopig alleen de eerste paar alinea's lezen.

.

Ruimte voor opmerkingen

.

Laatst gewijzigd door conso; 26 april 2017 om 19:53
conso is offline   Met citaat reageren
Oud 26 april 2017, 21:54   #72
Akikaze
Japans voor Herfstwind

Akikaze's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door conso Bekijk bericht
Nieuw is dat zeker niet. Dat kon in ieder geval de Supernova II uit 2000 al

In de nieuwe SOS staat al een review, maar als niet-abonnee kun je daarvan online voorlopig alleen de eerste paar alinea's lezen.
Hmm, het besef dringt tot me door dat het merk Novation me tot nu toe is ontgaan
Akikaze is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2017, 10:53   #73
conso
Toetser

conso's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Akikaze Bekijk bericht
Hmm, het besef dringt tot me door dat het merk Novation me tot nu toe is ontgaan
Zeker de Supernova II is een heerlijke, en uitgebreide, synth met een eigen karakter. Er zit ook een uitgebreide, en goed klinkende, vocoder in (die ik zelf trouwens nooit gebruik )

.

Ruimte voor opmerkingen

.
conso is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2017, 16:11   #74
barn
Detroit nerd

barn's schermafbeelding

Zou cool zijn als ze user-wavetables uiteindelijk implementeren... 17 lijkt me wat weinig?

ik denk er het mijne van...
barn is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2017, 20:05   #75
DigiLoog
Vintage lid

DigiLoog's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door conso Bekijk bericht
Zeker de Supernova II is een heerlijke, en uitgebreide, synth met een eigen karakter. Er zit ook een uitgebreide, en goed klinkende, vocoder in (die ik zelf trouwens nooit gebruik )
Echt niet
Ik heb dat onding na een half jaar weer in de ban gedaan, kon er niet warm of koud van worden.
Wat een iel geluid kwam uit dat ding zeg, nee dan heb ik toch duizend maal liever de Korg Radias die ik nu heb, dat ding klinkt pas echt goed en de mogelijkheden zijn (bijna) onuitputtelijk
Ook die Peak van Novation zal mij niet omverblazen, dat deed overigens wel de drumstation toen die net uit kwam.
DigiLoog is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2017, 20:17   #76
demian
Tijdelijk lid

demian's schermafbeelding

Prima synth dus die Supernova 2 wat mij betreft.

Error: Invalid signature, warning message send to admin.
demian is nu online   Met citaat reageren
Oud 27 april 2017, 23:03   #77
SB-SIX
Vintage lid

SB-SIX's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door barn Bekijk bericht
Zou cool zijn als ze user-wavetables uiteindelijk implementeren... 17 lijkt me wat weinig?
Meer is niet altijd beter, ik werd op de blo helemaal gestoord van het scrollen door de wavetables. Als er genoeg andere shaping opties zijn dan kan ik prima leven met 17. Eigen tables zou wel koel zijn idd
SB-SIX is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2017, 23:08   #78
fourier
fft

fourier's schermafbeelding

Het idee van een wavetable is dat je juist veel golfvormen hebt binnen de wavetable zelf. Mijn PPG Wave 2 heeft maar 32 wavetables maar als je de golfvormen binnen de wavetables telt heeft ie 2048 golfvormen. Niet slecht voor een synth uit 1981

---FOURIER---

Ik geef les in:
Logic Pro X
Ableton Live
Max MSP
Max For Live
Sibelius
Klanksynthese
Eurorack & Synths programmeren
Compositie & Productie

Interesse??? Check mijn website voor meer info!
fourier is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2017, 08:01   #79
barn
Detroit nerd

barn's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door SB-SIX Bekijk bericht
Meer is niet altijd beter, ik werd op de blo helemaal gestoord van het scrollen door de wavetables. Als er genoeg andere shaping opties zijn dan kan ik prima leven met 17. Eigen tables zou wel koel zijn idd
Dat is waar... gebruik op mn microwave ook vaak dezelfde wavetables. Die ringmod en fm zijn wel gave features Heb alweer een synth virtueel verkocht voor deze

ik denk er het mijne van...
barn is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2017, 11:23   #80
SB-SIX
Vintage lid

SB-SIX's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door barn Bekijk bericht
Dat is waar... gebruik op mn microwave ook vaak dezelfde wavetables. Die ringmod en fm zijn wel gave features Heb alweer een synth virtueel verkocht voor deze
Ja ringmod is echt een openbaring voor mij de laatste tijd. Zoveel vette dingen mee te doen als je de ratio's goed zet. Megadikke basslines, sizzeling leads, bell-achtige tonen etc. Minstens net zo koel als FM
SB-SIX is offline   Met citaat reageren
Reactie

Synthforum » Algemeen » Nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten