Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 18 januari 2017, 11:54   #61
code17
Vintage lid

code17's schermafbeelding

Beetje schimmig allemaal nog.
(Hopen dat iemand op NAMM ze de oren van hun hoofd vragen hierover)
code17 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2017, 12:39   #62
SB-SIX
Vintage lid

SB-SIX's schermafbeelding

Dat osx probleem heb je toch ook met andere DAWs? Ableton 8 draait ook niet meer op sierra: https://help.ableton.com/hc/en-us/ar...-compatibility
Is een OSX probleem waar apple eens een keer wat aan moet doen.
SB-SIX is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2017, 13:00   #63
Bono
Giallorossi

Oorspronkelijk geplaatst door SB-SIX Bekijk bericht
Dat osx probleem heb je toch ook met andere DAWs? Ableton 8 draait ook niet meer op sierra: https://help.ableton.com/hc/en-us/ar...-compatibility
Maar Ableton vraagt geen geld voor jaarlijkse update
Bono is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2017, 13:01   #64
Bono
Giallorossi

Oorspronkelijk geplaatst door idm Bekijk bericht
Ehhr.... Sinds wanneer update je een mac als nog niet alles werkt op een nieuw OS? Dat is sowieso niet slim. Ik ken meerdere mensen die nu nog met Mavericks werken omdat daar alles stabiel op draait. Menig mens flink horen balen nadat ze iets te vroeg overstapte op een van de jaarlijkse "nieuwe" OSes van mac...

Bovendien gaat het om upgrades en updates, niet om compatibiliteit en bugfixes. Het is dus gewoon geen abonnement.
Bijna nooit problemen daarmee gehad, behalve met Sylent. Die kwam wel snel met een nieuwe versie
Oud 18 januari 2017, 13:29   #65
code17
Vintage lid

Oorspronkelijk geplaatst door SB-SIX Bekijk bericht
Ableton 8 draaide sowieso niet...
Gekheid natuuk. Maar jah je het gelijk natuurlijk.
Oud 18 januari 2017, 13:34   #66
idm
Vintage lid

Oorspronkelijk geplaatst door Bono Bekijk bericht
Maar Ableton vraagt geen geld voor jaarlijkse update
Als je naar Ableton 9 wilt, zul je toch echt moeten betalen hoor...

En wat betreft nieuwe OS: Reken maar dat als je de afgelopen jaren direct steeds naar de nieuwste OSX was gegaan dat je gedoe had gehad als je iets van Native Instruments zou gebruiken, en dat is alleen NI... Het wordt altijd afgeraden om dat te doen. Het is ook onnodig als de boel werkt, dan werkt het. Ik liep, toen ik nog met OSX werkte, 2 jaar achter qua OS, om zeker te zijn dat ik gewoon kon blijven werken met alles. Een keer de fout gemaakt om ditniet te doen: hel. Internet staat er niet voor niets vol mee.
idm is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2017, 13:38   #67
KatieMusic
Vintage lid

KatieMusic's schermafbeelding

Dit lijkt mij duidelijk: "We will be able to release key features as they are ready - instead of holding them back for major releases. This enables us to offer you new feature and content updates more regularly."

De woordjes 'features' en 'content' zijn hier belangrijk. Compatibility en bug fixes zijn geen features/content. Is wel een aanname van mij dit. Kan me gewoon niet voorstellen dat Bitwig zichzelf zo zou naaien namelijk.
Dat zou je kunnen denken ja, maar tot nu toe staat het nergens. Gewoon slecht dat Bitwig daar niet duidelijk over is! Dus vooralsnog staat Bitwig Studio 2.0 voor mij op HOLD.
KatieMusic is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2017, 13:41   #68
Acidfever
There's no “I” in denial.
Moderator

Acidfever's schermafbeelding

En wat betreft nieuwe OS: Reken maar dat als je de afgelopen jaren direct steeds naar de nieuwste OSX was gegaan dat je gedoe had gehad als je iets van Native Instruments zou gebruiken, en dat is alleen NI... Het wordt altijd afgeraden om dat te doen. Het is ook onnodig als de boel werkt, dan werkt het. Ik liep, toen ik nog met OSX werkte, 2 jaar achter qua OS, om zeker te zijn dat ik gewoon kon blijven werken met alles. Een keer de fout gemaakt om ditniet te doen: hel. Internet staat er niet voor niets vol mee.
Dit is gewoon een kwestie van gezond verstand. Niet de eerste willen zijn, even de ervaringen van de testpiloten afwachten en upgraden is geen enkel probleem.

Ik draai nooit de eerste maand a 2 maanden direct de nieuwste versie van MacOS en soms wacht je even wat langer tot een fabrikant met een update komt. Ik heb op deze manier echt nog nooit meegemaakt dat iets niet werkt. Wel moest ik bij de introductie van Sierra wachten tot Steinberg/Yamaha met nieuwe drivers kwam maar dat is dus gewoon een kwestie van even opletten.

"He has Van Gogh's ear for music."
Acidfever is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2017, 14:53   #69
Bono
Giallorossi

Jij snapt me niet. Het feit is dat Ableton 9 al drie jaar bestaat en nog geen plannen (tot zover ik weet) voor een vervolgversie waarbij je moet betalen.
Oud 18 januari 2017, 14:57   #70
Bono
Giallorossi

Trouwens met Native Instrument heb ik nooit problemen gehad
Oud 18 januari 2017, 16:53   #71
idm
Vintage lid

Oorspronkelijk geplaatst door Acidfever Bekijk bericht
Dit is gewoon een kwestie van gezond verstand. Niet de eerste willen zijn, even de ervaringen van de testpiloten afwachten en upgraden is geen enkel probleem.

Ik draai nooit de eerste maand a 2 maanden direct de nieuwste versie van MacOS en soms wacht je even wat langer tot een fabrikant met een update komt. Ik heb op deze manier echt nog nooit meegemaakt dat iets niet werkt. Wel moest ik bij de introductie van Sierra wachten tot Steinberg/Yamaha met nieuwe drivers kwam maar dat is dus gewoon een kwestie van even opletten.
Zeker, zo werkte ik ook min of meer. Nooit zomaar updaten uiteraard. Dat was dus m'n punt .

Wat ableton 9 betreft begrijp ik je zeker wel Bono. M'n punt was dat je van 8 naar 9 ook moest dokken. Met bitwig kiezen ze er nu voor om nieuwe features niet op te sparen maar direct te releasen. Je krijgt een jaar lang die upgrades sowieso, en daarna de keuze om te wachten zolang je wilt voordat je weer een jaar upgrades krijgt plus alle upgrades van daarvoor.

Het leek me eerst ook een rotsysteem, maar op zich valt het best wel mee... Tenminste, als de features en upgrades aanzienlijk genoeg zijn om weer geld neer te leggen.
idm is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2017, 00:33   #72
Bastian

Is het nu mogelijk, hem in sync slave mode te gebruiken?
Bastian is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2017, 23:26   #73
dextah
Vintage lid

dextah's schermafbeelding

Laatste Logic update heeft nu ook een modulator achtig iets. Je kan kan de modulator ook aan van alles en nog wat hangen..
dextah is offline   Met citaat reageren
Oud 13 februari 2017, 20:42   #74
SB-SIX
Vintage lid

Jeej heb een beta 2.0 mailtje ontvangen... Even testen zo!
Oud 14 februari 2017, 00:46   #75
code17
Vintage lid

Yes .. Hier ook...
Freaking love it!
(das nog s een opbouwende kritiek he? )
Oud 14 februari 2017, 01:01   #76
SB-SIX
Vintage lid

Oei en dan is het alweer bijna 1:00 uur
Erg leuke dingen allemaal. Geen crashes gehad terwijl ik 'm toch hard aan het kietelen was. Bizarre dingen zijn nu mogelijk zeg. Had net een arpeggiator, transposer en een scale lopen, met een random lfo op de octaven en op de arpeggiator snelheid, welke noten stuurde naar een hardware instrument met een lfo op een CC voor de cutoff. Daaroverheen een delay met comb filter en een reverb vst in feedback path. Gaat allemaal prima

CV uit ook geprobeerd, werkt op zich wel maar de CV klok gaat al lopen bij de count-in, dat moeten ze nog ff fixen. Ook overbridge werkt goed, alles in sync. En eindelijk mijn ooit voor windows aangeschafte opx proII werkt nu op mn mac omdat er een VST3 versie van is. Nice!
Oud 14 februari 2017, 01:06   #77
code17
Vintage lid

Ik moet wel even wennen aan dat wanneer je een (wave) clip edit, dat die de kleur heeft van de clip.
Had van mij niet zo gehoeven. Of iedergeval opacity/kleurwaarde wat minder oid. (on/off option nog beter natuurlijk)
Maar inderdaad... so far nog geen crash gehad.
Oud 14 februari 2017, 10:58   #78
Krek
Huh!?

Krek's schermafbeelding

Gebruiken jullie een bepaalde controller bij Bitwig? Ik zag dat die Maschine JAM goed integreert. Iemand al getest?
Krek is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2017, 11:02   #79
SB-SIX
Vintage lid

Nee dat zag er idd goed uit. Ik heb een push1, werkt nagenoeg hetzelfde als in ableton.
Oud 16 februari 2017, 15:53   #80
code17
Vintage lid

Jah hier ook push-1.

Zag idd jam script. Maar ben bang dat als dr wat veranderd in API dat NI weer tergend langzaam reageerd.
Met de push script maker/schrijver heb je nog direct contact als dr wat aan de hand is.
Trouwens wel een puinhoop nu met beta3 en push. Maar volle vertrouwen dat dat allemaal goed komt deze weken. Als je door API scrolled wel wat toffe nieuwe dingen.
Zoals sample scrollen vanaf de push. En de nieuwe device en remote controls werken nu ook helemaal te gek.
Het lijkt al met al niet zo,n heule vette update maar kan nu al niet meer terug.
Reactie

Synthforum » Algemeen » Nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten