Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 30 mei 2016, 15:59   #21
spdk
ech wel

spdk's schermafbeelding

Hij ziet hij er in ieder geval supercool uit!
spdk is offline   Met citaat reageren
Oud 31 mei 2016, 00:13   #22
Sequential_Tom
ɯoT ןɐıʇuǝnbǝS

Sequential_Tom's schermafbeelding

Ik vind het een leuke vondst, zo'n duo-synthje.
Sequential_Tom is offline   Met citaat reageren
Oud 31 mei 2016, 02:04   #23
mononono
303

Ik vind het een leuk, speels en grappig idee ja!

Had aantal jaar terug op 't GL voor de grap wel eens wat schetsen gemaakt van de ms20; aan de ene kant de knoppen en aan de andere kant het patchpanel. Kwam alleen niet uit met de 3 octaven..
mononono is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2016, 15:04   #24
DatoDavid
Synthontwerper

DatoDavid's schermafbeelding

Kick! We hebben het gehaald! Met nog 12 dagen te gaan hebben we genoeg geld opgehaald om een eerste batch in productie te nemen.

Samen jammen op de Dato DUO synthesizer voor twee. Nu op Kickstarter.
DatoDavid is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2016, 23:55   #25
AdDM
Tiroler Knie-schlempfer

AdDM's schermafbeelding

Feli!

Kitlist: Je oma in een doosje..
AdDM is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juni 2016, 22:35   #26
Von Naphoven
Der SpaŖmacher
Moderator

Von Naphoven's schermafbeelding

In de krant! http://www.telegraaf.nl/dft/tech/260...hesizer__.html
Von Naphoven is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juni 2016, 22:45   #27
Arv
-

Arv's schermafbeelding

Goed werk mannen!

-----------------------------------------------------------
Arv is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2016, 11:54   #28
PWM
User

PWM's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Von Naphoven Bekijk bericht
In de krant! http://www.telegraaf.nl/dft/tech/260...hesizer__.html

Nou ja, krant..
PWM is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2016, 19:10   #29
Leo
monkey on my back

Oorspronkelijk geplaatst door PWM Bekijk bericht
Nou ja, krant..

precies wat ik wou typen, voor ik jouw post las.

ik kan me ook moeilijk voorstellen dat die von naphoven een telegraaflezer is. vind m altijd heel zinnig posten.
Leo is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2016, 20:15   #30
PWM
User

PWM's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Leo Bekijk bericht

ik kan me ook moeilijk voorstellen dat die von naphoven een telegraaflezer is. vind m altijd heel zinnig posten.
Best veel mensen hoor ik zeggen dat ze juist de krant van de 'tegenstander' lezen..
Mijn redelijk linkse ouders lezen beide NRC, een redelijk rechtse krant.
PWM is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2016, 00:14   #31
DatoDavid
Synthontwerper

DatoDavid's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door mononono Bekijk bericht
[...]
Had aantal jaar terug op 't GL voor de grap wel eens wat schetsen gemaakt van de ms20; aan de ene kant de knoppen en aan de andere kant het patchpanel. Kwam alleen niet uit met de 3 octaven..
De MS20 back-to-back met een oude SQ-10 sequencer moet wel passen Ė instant vintage duo-synth!

De discussie over kranten ga ik me maar niet in mengen. Wel wou ik even melden dat we minder dan 48u te gaan hebben in de Kickstartercampagne. Vind je 't leuk om mee te doen, ga dan nog even snel naar http://dato.mu/ks

Samen jammen op de Dato DUO synthesizer voor twee. Nu op Kickstarter.
DatoDavid is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2016, 22:26   #32
bikkel
Everything is on the One

bikkel's schermafbeelding

Ik vind het wel een tof projectje, mijn MonoTribe wordt hier ook vaak als speelgoed gepakt. Als die sequencer zich zou kunnen beperken tot noten die altijd binnen de juiste ladder vallen en volume en note length tweaks wat intuÔtiever waren (of het programmeren van 1/16th drums) dan was het nog leuker geweest.

Oorspronkelijk geplaatst door PWM Bekijk bericht
Best veel mensen hoor ik zeggen dat ze juist de krant van de 'tegenstander' lezen..
Mijn redelijk linkse ouders lezen beide NRC, een redelijk rechtse krant.
Ik lees geenstijl.nl en joop.nl juist om de extremen te horen.
bikkel is offline   Met citaat reageren
Oud 31 maart 2017, 11:40   #33
Tom 32
Vintage lid

Tom 32's schermafbeelding

Ik vind dit een dusdanig leuk en interessant project dat ik er zojuist ťťn heb besteld.
Ik voorzie leuke jams op feestjes, maar zie ook ook muzikaal potentieel.
Het lijkt mij een inspirerende en leuke manier om ideeŽn op te doen die dan later weer uitgewerkt kunnen worden.

Ik zie er naar uit ermee aan de slag te gaan.

Ach, het houdt me van de straat...
Tom 32 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2017, 16:19   #34
Tom 32
Vintage lid

Ik heb gisteren de Dato Duo ontvangen.

Wat een leuk ding.
Uiteraard valt er voor de doorgewinterde synthliefhebber een hoop op af te dingen, maar tochÖ.wat een leuk ding!

Ten eerste het design.
Het instrument is zeer degelijk ontworpen en kan mijns insziens tegen een stootje.
Hij ziet er in mijn ogen ook aantrekkelijk uit.
De verschillende kleurtjes ŗ la Fischer Price maken hem voor kinderen ook erg aantrekklijk om mee te spelen zonder dat het echt kinderachtig wordt.

Binnenkort komen er wat kinderen hem uitproberen en ik ben heel benieuwd wat daar uit gaat komen.
Tot die tijd moet ik het met de indrukken doen van volwassenen.
Die vallen niet tegen. Mijn vrouw en ik hebben er gisteren een hoop lol mee gehad.
Door het pentatonisch toetsenbord kun je geen echte foute noten spelen en klinken sequences altijd harmonisch. Met het oog op jeugdig gebruik is dat een uitstekende eigenschap dunkt mij.

Uiteraard beknot dat wel de melodische fratsen en zijn ook de mogelijkheden de klank aan te passen beperkt, maar ik vind dat Dato er uitstekend in geslaagd is om de balans te vinden tussen overzicht en mogelijkheden. Je verliest niet het overzicht en hebt toch voldoende controle om de klank en melodie interessant te maken. De drumpadjes zijn een erg leuke toevoeging.

Overigens kun je met een extern toetsenbord alle noten op de sequencer inspelen die je wilt en kun je met de sequencer ook een extern instrument aansturen.
Dat maakt hem voor mij ook geschikt voor wat volwassener Jam sessies met meer dan twee personen.

De handleiding is een kartonnen kaartje met wat rudimentaire uitleg waarin vooral de aansporing er mee te spelen en te ontdekken de belangrijkste is.
Overigens verraad dit documentje ook weer de designer achtergrond en de liefde voor design van de makers.

Wil je een instrument dat een uniek klankenspectrum in je studio brengt met ongekende mogelijkheden, dan is de Dato Duo niet het instrument dat je heblust opwekt vrees ik.
Wil je de lol in het werken met synthesizers overbrengen aan anderen (volwassenen en kinderen) en samen plezier hebben in het met muziek bezig zijn, dan kan ik de Dato Duo van harte aanbevelen.

Oud 1 september 2017, 17:13   #35
willem1958
Vintage lid

willem1958's schermafbeelding

Ik had deze post tot nu toe gemist maar gefeliciteerd met het behalen van funding en in de krant is natuurlijk prima reclame.
Voor volwassenen die al en tijdje bezig zijn heb ik m'n twijfels hierover maar ik zie zeker voor kinderen maar ook voor scholen met muziekonderwijs dit als een leuke introduktie in electronische muziek/synthsizers.

Citaat:
Binnenkort komen er wat kinderen hem uitproberen en ik ben heel benieuwd wat daar uit gaat komen.
Ben ook benieuwd hoe bij jou de kids erop reageren want dingen waar je allerlei geluiden uit kan krijgen vinden veel kinderen een uitdaging en zeker als ze ook nog iets erbij hebben waar ze wat loops mee kunnen maken
willem1958 is nu online   Met citaat reageren
Oud 1 september 2017, 19:32   #36
Von Naphoven
Der SpaŖmacher
Moderator

Von Naphoven's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Leo Bekijk bericht

Haha, had deze gemist de eerste keer maar ik wil er toch even op reageren

Ik lees eigenlijk alle kranten (nou ja, vooral de websites dan) van links tot rechts en van kwaliteit tot pulp. Ik geloof namelijk dat niet 1 bron de wijsheid in pacht heeft, en ik vind dat alle bronnen gekleurd zijn, hoe zeer ze ook hun best doen om objectief over te komen. Een mening vormen over dingen vind ik zelf altijd makkelijker door de uitersten tegen elkaar te wegen dan een richting te volgen die comfortabel voelt omdat een groep mensen die toevallig ongeveer op dezelfde manier in het leven staat als ik zegt wat ik ergens van moeten vinden. En daarnaast vind ik de Telegraaf heerlijk om me aan te ergeren.

KOPEN KOPEN KOPEN - Roland A-01 en Gakken NSX-39 Pocket Miku!
KOPEN DUS, KLIK HIER!
Von Naphoven is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2017, 00:08   #37
j0ris
Vintage lid

Als dit een paar tientjes zou kosten, dan leek het me een leuk ding voor kids, een soort Fisher Price / My First Sony synth. Maar hij kost nu meer dan 300 euro zag ik?! Ik heb zelf geen kinderen, dus misschien moet ik gewoon m'n mond houden, maar ik verbaas me toch wel dat hier een markt voor is. Kids die dit ding krijgen van hun ouders zal het dan verder wel aan absoluut helemaal niets ontbreken.

Ik liep op de TU Delft wel eens binnen bij de faculteit Industrieel Ontwerp, en wat me opviel aan wat er door studenten daar werd ontworpen, was dat het mij vaak ontzettend vergezochte eerste wereld dingen leken. En dat vind ik hier dan eigenlijk ook wel een beetje van.
j0ris is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2017, 09:51   #38
KatieMusic
Vintage lid

KatieMusic's schermafbeelding

Innovatief (speelgoed), maar ik ben van mening dat je kids beter - met les - op een ťcht instrument kunt laten spelen.

Citaat:
Ik geloof namelijk dat niet 1 bron de wijsheid in pacht heeft, en ik vind dat alle bronnen gekleurd zijn, hoe zeer ze ook hun best doen om objectief over te komen.
Ja, alle bronnen (kranten, bladen, websites, nieuwsprogramma's, praatprogramma's, talkshows, twitter, blogs & flogs, facebook, et cetera) zijn gekleurd, hoe zeer de info ook professioneel verzameld is en feiten geverifieerd zijn. Heel vaak ligt de waarheid ergens in het midden van alle info. Objectiviteit bestaat niet in een liberale democratie met een vrije pers. Objectiviteit wordt wel gedefinieerd als een methode voor eerlijke, afgewogen en feitelijk correcte berichtgeving. Maar dat is een waardeoordeel waar de meningen verdeeld over zijn. En tenslotte moet een journalist ook nog zijn/haar mening en opvattingen achterwege laten om de info eerlijk te kunnen beoordelen. In dat opzicht erger ik mij (bijv.) altijd groen en geel aan (Eva) Jinek.
KatieMusic is nu online   Met citaat reageren
Oud 2 september 2017, 10:11   #39
Tom 32
Vintage lid

Citaat:
Innovatief (speelgoed), maar ik ben van mening dat je kids beter - met les - op een ťcht instrument kunt laten spelen.
Daar heb ik ervaring mee.
Ik wilde synthesizer spelen, maar aangezien die dingen voor mijn ouders niet te betalen waren mocht ik op orgelles.
Als er iets is geweest dat mijn liefde voor muziek maken een tijdlang onderdrukt heeft is het dat wel.
Enigszins vergelijkbaar met de verplichte boekenlijst op school die mijn liefde voor lezen een jarenlang in een wurggreep heeft gehouden.

Het zijn in essentie ook verschillende dingen.
Het ging en gaat mij primair om het spelen met geluid. Spelvaardigheid en performance interessen mij tot op de dag van vandaag slechts matig.

Ik had de Dato Duo wat dat betreft graag gehad als eerste instrument.
Het had me veel geleerd over klankopwekking en synthese, meer dan de VL-Tone en elektronisch orgel dan ik indertijd had.
Ik heb zelf geen kinderen en die gaan er ook niet komen, dus dat is in mijn geval geen overweging geweest.
De mogelijkheid om geluid/muziek te maken met mensen die niet muzikaal onderlegd zijn en daar vooral veel plezier mee te hebben zijn voor mij de voornaamste redenen geweest de Duo aan te schaffen.

Oud 2 september 2017, 10:40   #40
SRPP
Vintage lid

SRPP's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Tom 32 Bekijk bericht
Daar heb ik ervaring mee.
Ik wilde synthesizer spelen, maar aangezien die dingen voor mijn ouders niet te betalen waren mocht ik op orgelles.
Als er iets is geweest dat mijn liefde voor muziek maken een tijdlang onderdrukt heeft is het dat wel.
Toch ben je goed weg gekomen, ik wilde ook synthesizer spelen, en moest dan eerst maar eens op pianoles gaan, bij de lokale organist, en enorme Bach fan. Zowee, dat was nogal een motivatie killer......

On topic, leuk ding! Maar net als anderen vind ik 300 euro wel veel geld, zeker als je kijkt naar de andere produkten in het marktsegment, je koopt er ook 5 monotrons en een mengtafeltje voor, of een handvol pocket operators.
Ik denk dat het huidige pricepoint voorkomt dat er wat meer schaalvoordeel te halen valt.
SRPP is offline   Met citaat reageren
Reactie

Synthforum » Algemeen » Nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten