Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 5 november 2010, 11:23   #1
Squad

Squad's schermafbeelding

Ableton pitch probleem "pitch bend"
Hej,

Ik zit met een probleem dat ik niet kan verklaren. Maar echt 100% thuis ben ik nog niet in ableton.

Ik heb een drum rack met daarin verschillende drums, hats en snares. In mijn arrangement view bouw ik hiermee breaks in mijn midi clips. Nu ik begrijp wat de "pitch bend" knop doet in een clip, je krijgt een pitch enveloppe en zo repitch ik klimmende break loops om ze interessanter te maken.

Het lijkt mij normaal dat als je deze functie in een midi clip gebruikt, dit alleen word toegepast in de clip in kwestie. Maar voor één of andere reden word deze repitch ook toegepast op mijn heel channel. Eenmaal als deze toegepast is en ik hoor dit, krijg ik deze dan ook niet hersteld. De picth in de enveloppe van de andere clips lijkt normaal, ondanks ik duidelijk het verschil hoor.

Wat is er aan de hand?

thanks
Squad is offline   Met citaat reageren
Oud 5 november 2010, 12:00   #2
LeBonTon
DoubleClicker

LeBonTon's schermafbeelding

een drumrack is in principe niets anders dan een "gewone" miditrack. Als je in een gewone track 2 of meer noten tegelijk speelt en aan de pitchbend trekt, worden ook allebei de noten gebend.

De enige manier is volgens mij om het geluidje dat je hebt gebend naar een nieuw kanaal te extracten.

-edit- ow wacht ik heb niet goed gelezen....

Das vervelend ja....ik ken het probleem. Ik denk dat je dat oplost door de de bend in het einde van de gebende clip in het midden te laten eindigen.

"...Het hoge ritme in combinatie met drugs kunnen tot verslaving leiden. Dit uit zich o.a. in het voortdurend willen horen van house. De meeste walkmandragers zijn housers. Het effect van een bezoek aan een houseparty is ook, dat jongelui zich daarna zo'n 14 dagen rebels kunnen gedragen. Housefans die verslaafd zijn kunnen hun baan kwijt raken. Na een party is men uitgeput en te moe om 's maandags weer naar het werkt te gaan. Men pept zich in de week wat op met de walkman en wat drugs..."
LeBonTon is offline   Met citaat reageren
Oud 5 november 2010, 15:40   #3
audiocollage
Vintage lid

De pitch bend moet terug op 0 nadat het benden afgelopen is (LeBonTon => in het midden eindigen).
Alles wat op hetzelfde midikanaal (en poort) wordt uitgestuurd zal anders ook gepitched worden en blijven volgens de laatste pitch-bend waarde.
audiocollage is offline   Met citaat reageren
Oud 6 november 2010, 16:34   #4
Squad

Squad's schermafbeelding

aaalright guys

bedankt
Squad is offline   Met citaat reageren
Reactie

Synthforum » Tips & Tricks » Software

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken