Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 19 maart 2017, 17:33   #341
Cornerman
Vintage lid

Oorspronkelijk geplaatst door Progmatic-Studios Bekijk bericht
Mijn rackje

Hoe bevalt de audio damage seq 1 ? Ik ben op zoek naar ervaringen , keuze tussen de seq 1 en de Varigate 8+
Cornerman is offline   Met citaat reageren
Oud 12 april 2017, 18:04   #342
Green_jelly

Omdat ik Modulargrid alleen gebruik om te plannen (en dus altijd vooruit loop op de zaken), hier even een fotootje van de huidige staat van m'n bescheiden rackje. Vanmiddag de Intellijel uFold II en Happy Nerding FM Aid geïnstalleerd. Twee heerlijk freaky modules. Een buffered multiple (Doepfer), een Orage oscillator (Eowave) en Fluctuations Magnétiques (Eowave) moeten er nog bij, maar dan moet er waarschijnlijk een van m'n Doepfer oscillatoren de deur uit. We zullen zien.
Green_jelly is offline   Met citaat reageren
Oud 12 april 2017, 18:54   #343
SB-SIX
Vintage lid

SB-SIX's schermafbeelding

Koel, die rolands zijn ook te gek volgens mij he?
SB-SIX is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2017, 13:41   #344
Green_jelly

Jazeker! Ik gebruik m'n Doepfer VCO's amper nog en de filtertjes zijn ook m'n favoriet geworden intussen. Erg vettig spul.
Green_jelly is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2017, 13:47   #345
search64
Vintage lid

search64's schermafbeelding

Hier ben ik nu (bijna), ik moet alleen de Ornament + Crime nog bouwen.

Plan is om de Chronoblob en de A156 in te wisselen voor een Clouds.

"I need more cowbell!"
search64 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2017, 15:08   #346
SB-SIX
Vintage lid

Ziet er netjes uit, tof als je veel zelf kan bouwen. Ik ga me daar maar niet aan wagen
Oud 14 april 2017, 15:09   #347
SB-SIX
Vintage lid

Ok ook maar even een updateje....
Oud 16 april 2017, 21:07   #348
musicheaven
Vintage lid

musicheaven's schermafbeelding

Hey SB Six, hoe bevalt de quadnic?
musicheaven is offline   Met citaat reageren
Oud 16 april 2017, 22:34   #349
SB-SIX
Vintage lid

Oorspronkelijk geplaatst door musicheaven Bekijk bericht
Hey SB Six, hoe bevalt de quadnic?
Vet ding maar wel met een nadeel. Hij onthoudt maar 1 voice, dus als je ze alle 4 gebruikt of in akoorden, dan moet je de andere 3 opnieuw instellen na een reboot. Gebruik m dus meestal als single voice, omdat ik vaak langer dan 1 avond met een patch bezig ben. maar zelfs als single voice is hij heel veelzijdig en makkelijk in gebruik.
Oud 17 april 2017, 19:18   #350
musicheaven
Vintage lid

musicheaven's schermafbeelding

Ja is vervelend dat er geen geheugen inzit, vooral omdat het me een vrij diepgaande module lijkt.

Beetje spijtig dat er slechts 1 cv input is (en deze werkt dan, apart in te stellen voor de 4 oscs als ik het goed begrijp?)

Hoe verhoudt de klank zich tot andere wavetable/digitale oscs?
musicheaven is offline   Met citaat reageren
Oud 17 april 2017, 22:55   #351
SB-SIX
Vintage lid

Een enkele voice is heel hands-on. Gewoon 1-knop-per-functie. Hij kan dan cross modulaten met een kopie van zichzelf. Dus als je de eerste mode kiest, dan heb je een 2de osc erbij met dezelfde waveform met instelbare pitch. Andere modes zijn AM, Fm, sync en cyclen door de waves. Allemaal met een kopie van zichzelf met instelbare pitch. Die pitch gaat van -1 octaaf tot +1. Hierdoor krijg je heel makkelijk lekker rauwe basslines en leads. En dit blijft gelukkig wel behouden na een reboot.

In chord mode kan je vrij makkelijk van die diepe akkoorden maken, of ze los aansturen (kan leuk met de o&c).

Groot verschil met bijvoorbeeld de morphing terrarium is dat de quadnic niet smooth door de waves kan lopen. Het Is technisch gezien geen wavetable osc maar een osc met digitale waveforns.

Wat ook vet Is, is dat de volumeknop als overdrive werkt als je m verder dan 12uur draait. Het is idd geen cv monster zoals de loquelic, maar met de interne crossmodulaties kan elke toon die je aanslaat heel anders klinken.
Oud 20 april 2017, 09:35   #352
bloc

Laat ik ook maar een keertje een foto plaatsen. Niet van men modulargrid maar van mijn omgebouwde samsonite koffer
Kabeltjes zitten heel handig boven in de deksel. De deksel kan er ook helemaal af.

bloc is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2017, 16:54   #353
TAKNU

TAKNU's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door bloc Bekijk bericht
Laat ik ook maar een keertje een foto plaatsen. Niet van men modulargrid maar van mijn omgebouwde samsonite koffer
Kabeltjes zitten heel handig boven in de deksel. De deksel kan er ook helemaal af.

nice!

Heb je ook filmpjes toevallig van de rampage in actie en hoe je hem gebruikt? heb hem ook en ben benieuwd hoe anderen hem gebruiken
TAKNU is offline   Met citaat reageren
Oud 21 april 2017, 09:19   #354
bloc

Oorspronkelijk geplaatst door TAKNU Bekijk bericht
nice!

Heb je ook filmpjes toevallig van de rampage in actie en hoe je hem gebruikt? heb hem ook en ben benieuwd hoe anderen hem gebruiken
Geen filmpjes maar ik gebruik hem wel vaak. Als de case groter was had ik er mischien wel 2 in gehad

Trucjes die ik erg veel gebruik is hem gebruiken als distortion door een audio signaal in de in te doen en de falling/rising te gebruiken als audio uitgang (snelheid op zen snelst). Daarnaast werkt hij ook lekker als audio filter. Audio in de in en dan de normale uitgang pakken en spelen met de snelheid. Je krijgt een vaste resonance door de loop schakel over te halen.

Als laatst is het ook handig om de vele Make Noise Maths topics door te lezen. Ze lijken enigzins op elkaar enkel heeft de Rampage meer Logic.
bloc is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2017, 11:04   #355
TAKNU

TAKNU's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door bloc Bekijk bericht
Geen filmpjes maar ik gebruik hem wel vaak. Als de case groter was had ik er mischien wel 2 in gehad

Trucjes die ik erg veel gebruik is hem gebruiken als distortion door een audio signaal in de in te doen en de falling/rising te gebruiken als audio uitgang (snelheid op zen snelst). Daarnaast werkt hij ook lekker als audio filter. Audio in de in en dan de normale uitgang pakken en spelen met de snelheid. Je krijgt een vaste resonance door de loop schakel over te halen.

Als laatst is het ook handig om de vele Make Noise Maths topics door te lezen. Ze lijken enigzins op elkaar enkel heeft de Rampage meer Logic.
Thanks! Goede tip om met audio te spelen. Ik gebruik hem nu alleen voor modulatie (zoals een LFO) voor VCA en VCF modules. Maar gewoon audio in ga ik zo eens mee pielen

Vind het zowieso ook een vet ding ja. Met zichzelf patchen en op allerlei manieren doorpatchen , cool ding
TAKNU is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2017, 11:37   #356
SB-SIX
Vintage lid

Oorspronkelijk geplaatst door macha Bekijk bericht
een "die hards" modulardraadje....hier kan ik vast advies krijgen. :-)

is er een klein basic kant en klaar modularsetje op de markt? plat en vervoerbaar is een tas?
zelf samenstellen is me teveel gedoe. kant en klaar wil ik. :-)
zoiets als de nieuwe moog mamma......?
iemand tips?
Als je niet zelf wil samenstellen kan je ook semimodulars overwegen: o-coats, lifeforms, dark energy, mfb zwergjes, ants en de mother eigenlijk ook.
Reactie

Synthforum » Synth Hardware » Modulaire synthesizers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten