Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 13 juni 2005, 14:34   #1
ProtoHuman
Vintage lid

ProtoHuman's schermafbeelding

geluid van de ene geluidskaart naar de andere routen
Ik heb sinds kort en Pinnacle PCI TV kaart in m'n PC hangen. Het geluid van de TV kaart komt via een minijack out weer naar buiten. Deze zou ik dus op de audio in van m'n geluidskaart kunnen hangen. De geluidskaart is nu nog een SbLive!, maar zeer binnen kort een Emu 0404. Maar, deze input is al bezet: m'n mengtafel hangt daar al aan. En op m'n mengtafel heb ik ook geen sporen meer over om de TV kaart op te prikken. Ik heb nog wel een onboard geluidskaart (ac97) met audio in. Deze zou ik kunnen gebruiken, maar dan wil ik graag dit geluid meteen doorlussen naar de output van m'n SbLive! Kan dat? En zo ja, hoe?
ProtoHuman is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juni 2005, 14:36   #2
Hanz
Anonieme Analogist

Hanz's schermafbeelding

meer een soort van tweakers vraagje, maar ok...

volgens mij hebben die tv kaartjes nog wel es een interne aansluiting, zo'n kabeltje als van de cdrom audio (zo'n wit stekkertje, plat op het board gemonteerd, 4 pins meestal).
probeer es of het daarmee lukt?

“...I am merely a conduit, a kind of big hairy tool. I am just a plastic funnel connected to a Moog...”
Hanz is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juni 2005, 14:40   #3
hansbakker
Audiobakery

hansbakker's schermafbeelding

en anders even een audiosplitter (2->1 x minijack) in de input van je sb live/0404

Audionabewerking, sounddesign en muziekproductie
hansbakker is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juni 2005, 14:40   #4
ProtoHuman
Vintage lid

Citaat:
Origineel geplaatst door Hanz
meer een soort van tweakers vraagje, maar ok...

volgens mij hebben die tv kaartjes nog wel es een interne aansluiting, zo'n kabeltje als van de cdrom audio (zo'n wit stekkertje, plat op het board gemonteerd, 4 pins meestal).
probeer es of het daarmee lukt?
Misschien wil ik op die ac97 ook wel es een synth hangen, zo beter?

Volgens mij zit dat er niet op, maar ik zal vanavond es kijken.
Oud 13 juni 2005, 16:41   #5
renema
V.S.O.P.

renema's schermafbeelding

Een "on-board" geluidskaart en een soundblaster geliktijdig laten draaien wil nogal eens problemen opleveren. Beter is het om de on-board AC97 in het bios uit te schakelen.
Wanneer je nu de uitgang van je TV kaart via een spanningsdeler

https://www.synthforum.nl/forums/sho...722#post472722

op de microfoon ingang van je SB zet en de mengtafel op de line in, is het probleem dan niet opgelost ?

Hammond-L100, Roland : JX10, JP8000, Fantom Xa, Juno60, RD-300 SX, DEP5, JSQ60, PG800, Oberheim OB12, Kurzweil PC3, CTS1000, D&R1500, Behringer 1204 & KX1200
renema is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juni 2005, 17:45   #6
ProtoHuman
Vintage lid

Citaat:
Origineel geplaatst door renema
Een "on-board" geluidskaart en een soundblaster geliktijdig laten draaien wil nogal eens problemen opleveren. Beter is het om de on-board AC97 in het bios uit te schakelen.
Wanneer je nu de uitgang van je TV kaart via een spanningsdeler

https://www.synthforum.nl/forums/sho...722#post472722

op de microfoon ingang van je SB zet en de mengtafel op de line in, is het probleem dan niet opgelost ?
Ik draai op dit moment met AC97 en SBLive! tegelijk, en dat gaat prima. Een splitter of spannings deler zou nu een optie zijn. Maar, de 0404 die ik besteld heb, heeft alleen line input, stereo met twee keer 1/4". Ik had eigenlijk gehoopt dat er een softwarematige oplossing voor was.
Reactie

Synthforum » Synth Software » Hardware

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten