Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 18 januari 2005, 20:19   #1
frankie

Wat maakt de Karma zo Bijzonder
er wordt door Korg zoveel ophef gemaakt aan de Karma dat ik mij graag door Karma gebruikers zou willen laten voorlichten of het niet een machine is waar je gauw op raakt uitgekeken want als er al eentje wordt aangeboden dan is de verkoopreden vaak door her weinige gebruik ervan. Daarbij ben ik ook wel benieuwd naar de prijs van een gebruikte?

Ben benieuwd?

Frankie
frankie is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2005, 20:56   #2
Hover
Vintage lid

Hover's schermafbeelding

Ik heb zelf een Korg Karma gehad, inclusief de Karma MW software om eigen GE's te maken.

Ik heb mijn Karma niet weggedaan omdat hij slecht was. Wel omdat ik uiteindelijk ook nog een Motif 8 had en 2 workstations wat veel vond. Ik heb uiteindelijk beiden vervangen door een Motif ES8. Die kan eigenlijk ook 'GE's' opwekken, echter niet in realtime en met hetzelfde gemak als op een Karma.

Het belangrijkste aan de Karma is natuurlijk de KARMA engine zelf. Realtime aan de slag met MIDI-data. Je zou het kunnen omschrijven als een combinatie van een LFO en Arp voor MIDI events. Je kan er erg complexe patronen mee genereren en uren mee aan 'prutsen'.

Bezitters van een Triton Classic/Le/Studio/Extreme kunnen echter m.b.v. de Karma Triton software hetzelfde bereiken maar daarvoor moet je dus steeds je computer met je Triton verbinden. Een Karma genereert GE's ook zonder verbinding met een computer.

Heel veel info vind je terug op het Karma Lab forum waar je trouwens de maker, Stephen Kay, ook kan aantreffen.
Hover is offline   Met citaat reageren
Oud 1 februari 2005, 16:26   #3
joriz
aieto

joriz's schermafbeelding

hier vind je een uitgebreide review met fotos en mp3's :

dansdata.com
joriz is offline   Met citaat reageren
Oud 2 februari 2005, 12:48   #4
norskyan
Piano player

Ik heb mijn Karma nu een jaar of drie en ik ben er nog lang niet op uitgekeken. En dat zal ook niet gebeuren ook. In mijn tijd van keyboard- en pianoles kocht ik om de paar jaar een ander apparaat. Nu hoeft dat niet meer door de verschijnenheid aan sounds, mogelijkheden en uitbreidingen. Geluiden maak je zelf of haal je van internet. Deze prop je in een van de banken A t/m F, waar je stuk voor stuk 128 (progr of combi's) in kwijt kunt Met de Karma optie hoef je niet perse iets op te nemen, gewoon wat prutsen met de vele draaiknoppen en je bepaald zelf de stijl van de muziek (van simpele belletjes tot de meest afschuwelijke leads). Eh, dat laatste komt door mijn MOSS-boardje. Een complete synth in kaartvorm die je zelf kunt inbouwen. Verder kun je bijvoorbeeld een veel betere piano (smaken verschillen) of een trance attack-board insteken, voor nog betere sounds. De uitbreidingen zijn niet goedkoop, maar ze geven je wel aardig wat extra mogelijkheden. Op veilingsites wordt de Karma soms aangeboden voor belachelijk lage prijzen (800 Euro?). En dan heb je wel erg veel waar voor je geld!! Ben je op zoek naar een stand-alone apparaat dat erg veel moet kunnen dan is de Karma zeker een optie. Je moet dan wel een paar dingen voor lief nemen; kleiner scherm dan de Triton (geen touchscreen), minder uitbreidingsmogelijkheden qua aansluitingen en bepaalde klanken zijn beneden de maat voor een Korg als deze. De brass-instumenten zijn niet sterk (muv de sax ed van de MOSS), de gitaartjes zijn niet altijd even geweldig (kun je zelf wel heel wat aan doen, door manier van spelen of de MOSS gebruiken) en de standaad piano is eigenlijk om te huilen. In vergelijking met een standaard Yamaha of Rolandpiano. De toetsaanslag moet je ook aanspreken. Ik zelf ben er aan gewend, maar ik kan me voorstellen, zeker als je gewogen toetsen gewend bent dat het wel tegenvalt in het begin. Zoals voor alles geld: zelf in de winkel een hooftelefoon vragen en uitproberen
norskyan is offline   Met citaat reageren
Reactie

Synthforum » Synth Hardware » Synthesizers en synth-modules

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten