Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 8 september 2017, 12:03   #41
Impression

Impression's schermafbeelding

Heel vet apparaat! Maar zoals sommige al aangeven nog niet extreem vernieuwend! Alhoewel de grote hd schermen wel erg praktisch zijn! Maar de MPC Live of X hebben toch net wat meer voordelen, vooral de standalone functionaliteit. Ben zelf Maschine Mikro eigenaar, maar gebruik eerlijk gezegd enkel de software. De MPC Live heb ik ook thuis maar is niet echt mijn werkwijze, maar qua functionaliteit is deze toch net wel wat verder dan de Maschine MK3. Desalniettemin zou ik hem wel in mijn studio willen hebben hahahaha
Impression is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2017, 12:17   #42
Von Naphoven
Der Spaßmacher
Moderator

Von Naphoven's schermafbeelding

nou ja, voor dingen als door plugins lopen, libraries kiezen, projecten laden/saven, noten op een tijdlijn zetten of verplaatsen etc. is een touchscreen toch wel erg handig. Voor de bediening van de plugin(s) zelf gebruik ik ook liever knoppen.
Von Naphoven is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2017, 12:50   #43
champ
Vintage lid

champ's schermafbeelding

Vind het jammer dat NI nog steeds geen grote markt ziet in standalone units met Maschine build in. Over 5 jaar misschien?
champ is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2017, 12:57   #44
fjoesz

en daar dan al je 3rd party plugs op gaan zitten installeren zeker
de kracht van maschine is de integratie wat mij betreft
daarnaast kan je je software lekker upgraden en is je compu de limit, niet je controller
als je een standalone unit wil moet je gewoon geen maschine hebben.
NI's hele platform is software, koekoek
fjoesz is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2017, 13:37   #45
Furious5
..no need to act ill

Furious5's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door fjoesz Bekijk bericht
en daar dan al je 3rd party plugs op gaan zitten installeren zeker
de kracht van maschine is de integratie wat mij betreft
daarnaast kan je je software lekker upgraden en is je compu de limit, niet je controller
als je een standalone unit wil moet je gewoon geen maschine hebben.
NI's hele platform is software, koekoek

Ik vind die 'intergratie' juist niet goed.

Maschine standalone werkt niet lekker. Mist realtime timestretch, autowrite automation die je niet kan exporteren, heeft geen send fx return tracks (je lead sound op solo zetten betekent dat je je send fx ook mute).

Als VST werkt het ook niet lekker want: je werkt met de Maschine VST's sequencer in de eigen sequencer van Ableton. Ook je VST's draai je in de Maschine VST dus automation is super onhandig om te doen.

Kopers van die MK3 moeten ook goed beseffen dat je nu gewoon de 2.0 sotware er bij krijgt, de datum van de nieuwe software en de nieuwe features is niet bekend.. En dat features waar mensen al een jaar op ztten te wachten er nog steeds niet in zitten.. Dus het is een mooie flitsende controller waarmee je niks nieuws kan qua feaures op dit ogenblik. Het is maar hopen dat die nieuwe software snel komt..

'Why can't you make records like Marley Marl?!!'
'He's in his livingroom.. you're in a million dollar studio!'
Furious5 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2017, 13:55   #46
fjoesz

dat is hoe jij dan werkt
ik gebruik maschine in protools en t werkt top
ik ga zeker geen plugs in maschine draaien, dat doe ik in pruttools. zo fijn is de seq in maschine niet
ik klop mn beats in, maak wat patterns, en sleep de midi in protools om daar verder te editten. ondertussen tweak je verder aan de sound in maschine. ik vind t echt top
soms gebruik ik thuis wel s mashine als DAW. dus standalone.. drama vind ik dat.
vandaar, lekker in je DAW gebruiken
ik moet erbij zeggen dat ik maschine echt alleen voor drums gebruik, niks anders
fjoesz is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2017, 14:45   #47
idm
Vintage lid

Maschine idd niet als DAW gebruiken. Tenminste, ik vind dat ook niets. Als plugin is het perfect om snel beats mee op te zetten. Vervolgens individueel de outputs naar DAW routen voor verdere processing. Maschine biedt veel, maar veel is gewoon matig of onnodig complex in gebruik. De kracht zit 'm in de snelheid van het maken van grooves wat mij betreft. Mkiii maakt maschine voor live use nog een stuk beter dmv de dedicated lock functie en het beter opgezette macro gebruik.

En mpc live beter qua functionaliteit? Ehhh, naja, laat ik het er maar op houden dat ik het daar niet mee eens ben. Wat ik er van lees is het allemaal nog niet je van het. Als je alleen een micro hebt, dan snap ik de mening wel ja, dat is het nét niet namelijk als je maschine goed wilt gebruiken.

Timestretch en andere zaken schijnen in beta te zijn bij maschine, dus dat zit er wel aan te komen. Het toffe van de Mkiii is de upgrade voor live gebruik en algehele workflow. En de audio interface uiteraard. Je kunt met Mkiii een volledige live set doen enkel met een klein laptopje.

Misschien is 't zelfs mogelijk om iets met raspberry pi te doen ofzo. Dat je maschine echt bijna Standalone hebt voor live
idm is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2017, 14:57   #48
Von Naphoven
Der Spaßmacher
Moderator

Von Naphoven's schermafbeelding

Ik gebruik Maschine ook vooral als VST, dan zet ik de group input MIDI op 'active', de hardware in 'Controller' mode, 2 octaven omhoog en dan is het gewoon via de pads beats inkloppen direct in de Ableton Live session view MIDI clips. Werkt perfect voor zowel Maschine kits als Drumracks.
Von Naphoven is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2017, 15:30   #49
Simius

Vind Maschine nog steeds perfect voor chords aangezien ik geen akkoorden zelf kan spelen. Hele goede sketch tool voor Ableton! Maar een verschrikkelijke DAW.
Simius is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2017, 23:37   #50
David
Vintage lid

David's schermafbeelding

Even rekenen:

Ableton 9 Suite (639 €) + Push 2 (669 €) = 1.308 € (of 1.198 € als bundle deal)
(audio interface ontbreekt nog)

vs

Komplete 11 (589 €) + Maschine mk3 (589 €) = 1.178 €
+ Logic Pro X (199 €) =1.377 €

(Push )
David is offline   Met citaat reageren
Oud 9 september 2017, 03:43   #51
anoniempje
hobby knooier

anoniempje's schermafbeelding

Mooie deal, wel een aantal verschillen, je maschine is niets meer als een dooie pad controller in je daw, push doet wel heel wat meer dan dat met je daw en de push moet je met black friday halen scheelt je 150 euro. Ableton suite overigens ook, kost 400 euro tijdens acties als je de ableton lite versie upgraded die je gratis kreeg bij je in black friday aangeschafte push (900 totaal dus) Natuurlijk zal logic ook wel zulke acties hebben, maar net als dat jij liever logic hebt gebruik ik liever ableton.

Ik heb zelf push en maschine, ik gebruik de maschine dus als een dooie midi pad controller in ableton en push voor automaten van vst's en stock plugins, de pots van de maschine kan je daar ook voor gebruiken maar ik heb geen zin in midi mapping, push doet dat automatisch (de novation compact sl trouwens ook zelfs zonder die klote automap software hint hint kost je tweedehands 50/100 euro) Maschine vst gebruik ik alleen als drum sampler die ik sequence vanuit ableton. Voor de rest zie ik ook geen nut in maschine eigenlijk, die hele daw intregratie vind ik waardeloos maar de tweedehands MK1 controllers zijn erg goedkoop en dan heb je voor het geld een fijne drum controller plus gratis een drumsampler en komplete selekt zo zie ik het.

Laatst gewijzigd door anoniempje; 9 september 2017 om 04:18 Reden: Push korting aangepast
anoniempje is nu online   Met citaat reageren
Oud 9 september 2017, 03:48   #52
kimbo

De knoppen lijken wel veel op de Push 2.
kimbo is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2017, 17:55   #53
mick

mick's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door kimbo Bekijk bericht
De knoppen lijken wel veel op de Push 2.
Ja, zijn beide 'industrial design' en 'laser etched'. Stuk mooier dan de buttons bij de vorige generaties
mick is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2017, 16:29   #54
KatieMusic
Vintage lid

KatieMusic's schermafbeelding

Ik vind dat NI met mk3 een erg mooie update voor Maschine gemaakt heeft! Ik zou zeker een mk2 (of een mk1) er voor willen omruilen. Vooral m.n. door de displays (van Maschine Studio) en de verbeterde pads. Ik heb zelf echter een Maschine Studio en voor die ga ik dus (tot 2018?) wachten totdat mk2 er is (met de 3.0 software). En hopelijk is die niet met touchscreen, want dat helpt mij echt niet.

Oorspronkelijk geplaatst door David Bekijk bericht
Volgens Sonicstate filmpje (hierboven gepost door code17) zijn het verbeterde versies van de displays van de Maschine Studio.

Wat is er precies verbeterd:
- helderheid
- kleuren
- stroomverbruik van de nieuwe displays is aanzienlijk verminderd, zodat je de stroomadapter in principe niet nodig hebt en de mk3 volledig USB-powered kan gebruikt worden
Ik interpreteer Boris zijn verhaal over de displays iets anders. Zijn het niet gewoon de zelfde displays als die van Maschine Studio, waarvan het stroomverbruik met een trucje tot een derde terug gebracht is?! En waarbij helderheid en kleuren(palet) hetzelfde zijn gebleven?!

Oorspronkelijk geplaatst door champ Bekijk bericht
Vind het jammer dat NI nog steeds geen grote markt ziet in standalone units met Maschine build in. Over 5 jaar misschien?
Ik vind dat NI dat goed ziet, want een standalone unit - die op zijn minst vergelijkbaar qua prestaties is met wat Maschine nu als VST plug-in kan - gaat m.i. (veel) meer dan 2k euro kosten en daar is relatief weinig interesse voor.
KatieMusic is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2017, 22:45   #55
Manic

Manic's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door KatieMusic Bekijk bericht
Ik vind dat NI met mk3 een erg mooie update voor Maschine gemaakt heeft! Ik zou zeker een mk2 (of een mk1) er voor willen omruilen. Vooral m.n. door de displays (van Maschine Studio) en de verbeterde pads. Ik heb zelf echter een Maschine Studio en voor die ga ik dus (tot 2018?) wachten totdat mk2 er is (met de 3.0 software). En hopelijk is die niet met touchscreen, want dat helpt mij echt niet.

Ik interpreteer Boris zijn verhaal over de displays iets anders. Zijn het niet gewoon de zelfde displays als die van Maschine Studio, waarvan het stroomverbruik met een trucje tot een derde terug gebracht is?! En waarbij helderheid en kleuren(palet) hetzelfde zijn gebleven?!

Ik vind dat NI dat goed ziet, want een standalone unit - die op zijn minst vergelijkbaar qua prestaties is met wat Maschine nu als VST plug-in kan - gaat m.i. (veel) meer dan 2k euro kosten en daar is relatief weinig interesse voor.
Ik interpreteer het verhaal over de displays ook zoals jij. Verschil zit m er voornamelijk in dat door het lagere stroomverbruik de MK3 via usb de voeding kan krijgen.

En ik zit ook met een Studio, had liever de MK3 gehad om ruimte te besparen, maar om hem er nu voor in te ruilen en ook nog zeker zon 100 euro bij te moeten betalen... weet nog niet zo. Heb de audio interface functie niet nodig. De nieuwe design en vooral de nieuwe layout van (extra) dedicated knoppen zijn dan wel weer aantrekkelijk.. misschien dat ik het toch nog doe, maar ik wacht in ieder geval tot hij direct leverbaar is.

Manic is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2017, 14:20   #56
KatieMusic
Vintage lid

KatieMusic's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Manic Bekijk bericht
Ik interpreteer het verhaal over de displays ook zoals jij. Verschil zit m er voornamelijk in dat door het lagere stroomverbruik de MK3 via usb de voeding kan krijgen.

En ik zit ook met een Studio, had liever de MK3 gehad om ruimte te besparen, maar om hem er nu voor in te ruilen en ook nog zeker zon 100 euro bij te moeten betalen... weet nog niet zo. Heb de audio interface functie niet nodig. De nieuwe design en vooral de nieuwe layout van (extra) dedicated knoppen zijn dan wel weer aantrekkelijk.. misschien dat ik het toch nog doe, maar ik wacht in ieder geval tot hij direct leverbaar is.
Levertijd 3 weken wordt er nu gegeven.

Ik had voor een Maschine mk3 al bijna de button van kopen ingedrukt, maar ik kon me nog net beheersen. Het nieuwe design en de nieuwe layout van (extra) dedicated knoppen zijn inderdaad aantrekkelijk, maar voor mij zijn het t.o.v. Maschine Studio vooral de verbeterde pads die het 'm doen. En het is (helaas) nog niet bekend wat mk2 van Maschine Studio ons aan extra knoppen / features gaat brengen. Misschien 'moeten' we t.z.t. dan weer van een Maschine Mk3 naar een Maschine Studio Mk2 overstappen. En dat weerhield mij er van om enige dagen geleden de koopbutton in te drukken. Ruimte besparing (t.o.v. een Studio) met een mk3 is ook iets waar ik nog aan zit te denken.

Ik had gezien dat jouw Maschine Studio te koop stond en dat er na enkele uren al een slotje op zat. Dat is snel dacht ik nog... Maar je moet er - mits i.z.g.st. - denk ik nog wel € 550,- voor moeten krijgen - met een (Decksaver) stofkap iets meer (€ 585,-).

Maar er komt voor mk3 t.z.t. ook nog de software update 3.0 aan - waarvan ik verwacht dat die € 99,- (of meer) gaat kosten. Maar daar krijgt uiteraard iedere Maschine gebruiker t.z.t. mee te maken. Voor een Maschine Studio mk2 zal naar verwachting 3.0 al in de nieuwe prijs verwerkt zitten. Sowieso gaat het geld kosten: ca. € 150,- voor iemand met een Maschine Studio (die genoegen neemt met een mk3) - voor iemand met een Maschine mk2 denk ik 'iets' meer. En waarschijnlijk voor een Maschine Studio mk2 nog eens € 200,- extra.

Op zich lijken me deze prijzen van Native Instruments heel redelijk. Of vind iemand van niet?
KatieMusic is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2017, 14:38   #57
Acidfever
There's no “I” in denial.
Moderator

Acidfever's schermafbeelding

Het past vooral totaal niet in hun strategie. De "native" in hun naam staat er niet per toeval....

"He has Van Gogh's ear for music."
Acidfever is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2017, 14:44   #58
Manic

Manic's schermafbeelding

Levertijd 3 weken wordt er nu gegeven.

Ik had voor een Maschine mk3 al bijna de button van kopen ingedrukt, maar ik kon me nog net beheersen. Het nieuwe design en de nieuwe layout van (extra) dedicated knoppen zijn inderdaad aantrekkelijk, maar voor mij zijn het t.o.v. Maschine Studio vooral de verbeterde pads die het 'm doen. En het is (helaas) nog niet bekend wat mk2 van Maschine Studio ons aan extra knoppen / features gaat brengen. Misschien 'moeten' we t.z.t. dan weer van een Maschine Mk3 naar een Maschine Studio Mk2 overstappen. En dat weerhield mij er van om enige dagen geleden de koopbutton in te drukken. Ruimte besparing (t.o.v. een Studio) met een mk3 is ook iets waar ik nog aan zit te denken.

Ik had gezien dat jouw Maschine Studio te koop stond en dat er na enkele uren al een slotje op zat. Dat is snel dacht ik nog... Maar je moet er - mits i.z.g.st. - denk ik nog wel € 550,- voor moeten krijgen - met een (Decksaver) stofkap iets meer (€ 585,-).

Maar er komt voor mk3 t.z.t. ook nog de software update 3.0 aan - waarvan ik verwacht dat die € 99,- (of meer) gaat kosten. Maar daar krijgt uiteraard iedere Maschine gebruiker t.z.t. mee te maken. Voor een Maschine Studio mk2 zal naar verwachting 3.0 al in de nieuwe prijs verwerkt zitten. Sowieso gaat het geld kosten: ca. € 150,- voor iemand met een Maschine Studio (die genoegen neemt met een mk3) - voor iemand met een Maschine mk2 denk ik 'iets' meer. En waarschijnlijk voor een Maschine Studio mk2 nog eens € 200,- extra.

Op zich lijken me deze prijzen van Native Instruments heel redelijk. Of vind iemand van niet?
Ja ik kan geen 3 weken zonder Maschine :p dat is ook de reden waarom ik me toch had bedacht en er een slotje op gooide. Was een beetje te impulsief, was bang dat ie na de aankondiging van de MK3 in prijs zou dalen, maar geloof dat dat toch nog wel mee valt. Hij heeft gelukkig nog wel een aantal voordelen t.o.v. de MK3 zoals de dedicated input/output knoppen.. en de nieuwprijs is ook (nog) niet in prijs gezakt. Ik denk ook niet dat er al op korte termijn een Studio MK2 gaat komen..
Denk dat ie straks wel weer in de verkoop gaat, maar wil eerst de MK3 in huis hebben

Dat 3.0 tegelijk met de Studio MK2 komt is wel aannemelijk, zo ging dat met 2.0 en de eerste Studio ook dacht ik. Toch denk ik dat dit nog wel even kan gaan duren. Iedereen speculeert al op 3.0, maar er is nergens nog iets over gezegd.

Oud 14 september 2017, 14:45   #59
Acidfever
There's no “I” in denial.
Moderator

Acidfever's schermafbeelding

Precies dit! (zie MPC X) en de MPC X heeft voor de meest geavanceerde features een connectie met de MPC Live software nodig (wat overigens wel heel goed is gedaan) en dus gewoon weer een connectie met een computer.

"He has Van Gogh's ear for music."
Acidfever is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2017, 14:50   #60
Manic

Manic's schermafbeelding

Iemand op Gearslutz zei al: je kan dan beter zelf een case maken waar je dichtgeklapte laptop onderin past, met daar bovenop de MK3. Dan heb je in feite een standalone systeem, maar wel met alle flexibiliteit die je hebt met de software, zoals, VST support en DAW host support etc.

Reactie

Synthforum » Algemeen » Nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten