Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 22 januari 2014, 15:45   #61
Acidfever
There's no “I” in denial.
Moderator

Acidfever's schermafbeelding

De monomachine is natuurlijk ook ontworpen als digitaal apparaat met de bijbehorden klank. Dit wil niet zeggen dat de monomachine niet goed kan klinken! Zo kun je uit de monomachine laag krijgen waar mening analoog (inclusief vintage) jaloers op zou zijn.
De monomachine is echter wel een apparaat waar je niet even in 10 seconden resultaat mee boekt maar de kracht van deze machine is juist dat je er heel onconventionele geluiden mee kunt maken.

Dat de Elektrons geen bread & butter machines zijn zul je mij nooit horen ontkennen en dat is nu eenmaal niet voor iedereen weggelegd. Smaken verschillen.

Waarom mensen hoge prijzen blijven noemen voor de Aanlog Rytm ontgaat me....daar is gewoon nog helemaal niets over bekend en het ontbreken van seperate outputs doet juist vermoeden dat dit apparaat gewoon in de huidige prijsstelling van Elektron gaat passen. Het is hoe dan ook pure speculatie.

"He has Van Gogh's ear for music."
Acidfever is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2014, 16:49   #62
tjebbestorm
Storm op de maan

tjebbestorm's schermafbeelding

to acid fever : je had gelijk ik zou eigenlijk beide moeten hebben.
monomachine a4 samen met md en ot mis m nu eigenlijk wel , moet er wel bij zeggen dat voor mij de a4 en de mono in verhouding niet helemaal gelijk staan vind het jammer dat ik zoveel ander synths heb waar ik dezelfde soort sounds uit komen daarom de mono is en blijft het raarste beestje wat ik gehad heb. wie weet binnenkort te ruil A4 tegen een monomachine +DRIVE hehe

ben wel benieuwd naar de osc die ze gebruiken in de rytm maar heb t vermoeden dat het dezelfde zijn als in de a4 ?
buiten dat vind ik de pressure pads een no go, ben bang dat ik er dwars doorheen ga en elektron heeft al de reputatie van uitvallende onderdelen, nee denk dat ik zeker nog ga wachten tot alles helemaal goed werkt voor dat ik weer een elektron aanschaf
tjebbestorm is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2014, 17:06   #63
Acidfever
Moderator

Ik zou verwachten dat het een vergelijkbare osc setup is (omdat ze deze al hebben) maar wellicht met parameters die iets meer gericht zijn op drumgeluiden (hopelijk niet volledig beperkt omdat een volledige synthese engine natuurlijk behoorlijke extra flexibiliteit zou geven).

De oscillators in de A4 zijn al behoorlijk geschikt voor het programmeren van drumgeluiden en ik heb er persoonlijk al hele dikke bassdrums uit weten te halen. Mijn ervaring is dat met 1 osc zowel een goeie "TIK" als een goeie "OEMPH" in een bassdrum krijgen vaak best lastig is. 2 oscillatoren of 1 osc (+ een sample gelayered zou daar een heel fijne oplossing voor zijn maar ja, dat weten we over een aantal dagen pas.

Ik wacht het gewoon lekker af en wil eerst eens een paar goede demo's zien of horen voor ik besluit of dit apparaat mijn studio gaat betreden.

Oud 22 januari 2014, 18:47   #64
C738
Frobnitz?

C738's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door jefz Bekijk bericht
Met zo een prijs haak ik wel af.....
zeker als er maar twee outputs zijn dat maakt geen echte studio apparaat.
Ben benieuwd naar de "echte" specs van Elektron

Ga je niet menen.. stereo out? In het filmpje kreeg ik al dat idee 'analog master compressor and distortion'.
Serieus elektron hun volgende machine gaat 1 mono out hebben, met omgekeerde polariteit in een maat stekker die alleen bij de ikea te krijgen is ofzo.

Supertoffe producten maar qua outputs (=flexibiliteit en mixbaarheid) slaan ze de plank helemaal mis.

Zo jammer.

-C-
C738 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2014, 18:49   #65
conso
Toetser

conso's schermafbeelding

Is info van de Bax site, maar wie weet...

Oorspronkelijk geplaatst door C738 Bekijk bericht
Ga je niet menen.. stereo out? In het filmpje kreeg ik al dat idee 'analog master compressor and distortion'.
-C-

.

Ruimte voor opmerkingen

.
conso is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2014, 18:50   #66
C738
Frobnitz?

C738's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door tjebbestorm Bekijk bericht
Eerlijk gezegd vind ik t maar een lelijk ding, zit nu met de a4 te spelen , had ik ook echt meer van verwacht.
de monomachine klinkt ruiger en vies, a4 klinkt als een opgepoetst en ingesmeerd demo paard (all in one).

Moet toch zeggen dat de sounds uit het filmpje, de zelfde aparte sound hebben als de a4. Weet niet krijg een beetje het gevoel dat elektron zich mischien wel is tegen t hoofd kan gaan stoten, bedoel de sounds hebben allemaal een likje dat je er inderdaad niet uit krijgt en ben bang dat het met de rytm ook zo zal zijn.
Eigenlijk zijn de md en mono de excentriekelingen van de familie , analoog 4 en rytm mwa ben benieuwd of de cherry on top echt een cherry is of gewoon een stuk plastic,
en 1800 2000 euro voor een 8 voice drumcomputer sorry het 2014 niet 1980. Vind eerlijk gezegd 1000- 1300 een betere prijs en dan is t nog hoog ook, hehe eerst zien dan geloven , filmpje analog 4 is zwaarmisleidend. En als je door de presets gaat lijkt het precies een samenraapsel van diezelfde sounds. Ben benieuwd wat de mogelijkheden zijn van de rytm,
en inderdaad meerdere outputs zou wel fijn zijn een dikke misser van de a4 enfin, ik wil meer filmpies zien schiet is op met je NAMM
Monomachine is echt een vieze scheurbak inderdaad
A4 klinkt mooi, ik weet wat je bedoelt met dat 'likje' de octatrack heeft ook een bepaald geluidje... en wat dat aangaat is het net als met korg, korg bakken klinken ook altijd wat 'korgy'.

Pik ze dr zo uit.

-C-
C738 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2014, 20:22   #67
egres
Vintage lid

egres's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Yoozer Bekijk bericht
Het gros van de mensen die om een 808/909/303 met Roland er op zijn boos dat ze in de 90s de goedkope analoge meuk hebben gemist en zouden niets liever willen dan een reissue die tot op component-niveau identiek is.

Roland moet er duizenden maken voor pakweg 500 piek. Dit idee is net zo functioneel als denken dat 130 rijden benzine bespaart. Je bent immers sneller op je bestemming. In de tussentijd wordt toerental en luchtweerstand volledig genegeerd. In dit geval wordt "maar Roland kan massaproductie doen!!!" op een of andere manier omgebogen naar "en daarom hoeft het ook niet veel te kosten", maar waar de winst van af moet komen wordt even weggewuifd.

Het idee is dat de vintage-markt dan in 1 keer instort. Vervolgens willen ze als het even kan dan ook niet de reissue kopen, maar 'm overnemen van de "investeerder" die eerst 2500 vroeg en nu door marktwerking nog maar 700 kan vragen.

Als je het realisme van dit scenario even negeert en het even als intern consistent en waar aanneemt is er natuurlijk nog het schadenfreude-toetje: over 3 maanden verkoopt men de nieuwe reissue omdat het teveel werk is om een 909 echt modern te laten klinken, want er zitten geen Afrojack kicks in.

Aan de andere kant is er iets te zeggen over de heerlijk lompe grote form factor van de 909. Het is gewoon een grote hufterproof bak en da's een kwaliteit op zich. Als Elektron deze form factor zou gebruiken zou je dingetjes wat meer ruimte kunnen geven. Plus, de 909 toetsen met de looplichtjes zijn nog in geen enkele nieuwe x0x-machine gedupliceerd. (in de Jomoxen worden ze voor andere zaken gebruikt). Maar - groot kost geld en verhoogt de verwachtingen.
egres is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2014, 21:01   #68
tjebbestorm
Storm op de maan

tjebbestorm's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door C738 Bekijk bericht
Monomachine is echt een vieze scheurbak inderdaad
A4 klinkt mooi, ik weet wat je bedoelt met dat 'likje' de octatrack heeft ook een bepaald geluidje... en wat dat aangaat is het net als met korg, korg bakken klinken ook altijd wat 'korgy'.

Pik ze dr zo uit.

-C-
ah en ik me hele post maar veranderen omdat ik toch niet durfde om over de vergelijking met korg te beginnen. Vind de a4 heel veel lijken op de korg prophecy no offence samen is uber vet, ze vullen elkaar goed aan en met de ribbon controller de a4 oscpitch aansturen is ook wel vet, lijkt t net een mono delay hehehe gaat alle kanten uit
wel kut eigenlijk dat ik de mono nu niet meer heb snik snik maar de bekende quote:
je weet pas wat de mono doet als ie weg is is niet alleen een uitspraak maar duidelijk een statement.

ps hoe krijg ik de mix van de tracks een beetje lekker vind dat ik wel veel accent moet gebruiken om de a4 voices tot hun recht te laten komen krijg nu hele tijd een blurrige wollige sound als ik 4 tracks samen afspeel bedoel lijkt net of er geen headroom inzit klinkt als modder zelfs met panning

back on topic : in het filmpje hoor ik zekers een authentiek machinedrum geluid de cowbell vraag me toch stiekum af of ze er niet gewoon de trx fm pi e12 shit in hebben gestopt dat zou zeker wel een dikke plus zijn verder wel weer erg vintage en als ik me niet vergis hoor ik toch echt gold baby samples? hoe zou hij kaal klinken vraag ik me af ?
tjebbestorm is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2014, 21:08   #69
Document1
Koning, Keizer, Admiraal

Document1's schermafbeelding

Dus niet direct samplen en geen individuele outputs? Jammer maar net niet elektron.

Gratis en voor niks.

Oorspronkelijk geplaatst door Boelie035
Jij mag niet in Amersfoort komen, ben ik gelijk mijn fiets kwijt.
Document1 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2014, 21:09   #70
Arv
-

Arv's schermafbeelding

Hoe betrouwbaar zijn die 'specs' op bax shop eigenlijk? Ik vermoed/hoop toch wel iets meer outs dan 2?
Anders word ik weer minder enthousiast..

-----------------------------------------------------------
Arv is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2014, 00:09   #71
Septic
ex Modular addict

Septic's schermafbeelding

Deze al gezien?

beetje OT, maar ik heb geen zin om een heel nieuwsitem aan te maken

http://www.matrixsynth.com/2014/01/m...inger-pro.html

Dikke vette looplicht sequencer

Het niets is alles wat niet iets is
https://soundcloud.com/septicstudio <---Elitaire Grafmuziek
Septic is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2014, 09:06   #72
Bonnefooi
Vintage lid

Bonnefooi's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Document1 Bekijk bericht
Dus niet direct samplen en geen individuele outputs? Jammer maar net niet elektron.
Daarvoor hebben ze de octatrack toch.. Tis algemeen bekend van elektron dat ze geen producten maken die echt in elkaars vaarwater zitten..
Bonnefooi is nu online   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2014, 10:03   #73
Document1
Koning, Keizer, Admiraal

Document1's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Boelie035 Bekijk bericht
Daarvoor hebben ze de octatrack toch.. Tis algemeen bekend van elektron dat ze geen producten maken die echt in elkaars vaarwater zitten..
Vooral die outputs is gewoon een gemiste kans, dat ga je toch niet ontkennen?

Gratis en voor niks.

Oorspronkelijk geplaatst door Boelie035
Jij mag niet in Amersfoort komen, ben ik gelijk mijn fiets kwijt.
Document1 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2014, 10:15   #74
synthmann
Vintage lid

synthmann's schermafbeelding

persoonlijk heb ik weinig behoefte aan meer dan een stereo paar outputs. Als ik meer sporen wil opnemen en bewerken doe ik dat desnoods 1 voor 1. Ook heb ik geen behoefte aan een grote mixer waar ik al die potentiële outputs op kwijt zou moeten kunnen. Ik denk dat veel van dit soort machines uiteindelijk meer in de studio gebruikt worden dan on stage. Wij dromen natuurlijk allemaal van on stage muziek te maken, maar voor hoeveel mensen is dat nou weggelegd. De meesten zijn al blij als ze naast hun baan, gezins en sociale leven een uurtje of twee per week in hun homestudio kunnen doorbrengen, en dat is toch de grootste kopersgroep vermoed ik.

Ik snap dat het voor on stage misschien handig is om meerdere sounds apart uit te sturen maar ik denk dat, als het alleen stereo outs heeft, er een keuze wordt gemaakt voor aantrekkelijke prijs voor studio/thuis muzikanten versus ultieme flexibiliteit voor (kleiner in aantal) optredende artiesten.
synthmann is nu online   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2014, 10:22   #75
Acidfever
Moderator

Niemand ontkent dat. Maar Elektron realiseert zich ook heel goed dat een apparaat van 2000 euro of meer uitbrengen ongeveer gelijk staat aan het product buiten een groot deel van de potentiele markt plaatsen. Hun huidige prijsstelling is voor veel mensen al het randje.

Een leuke optie zou zijn om naast 2 stereo outputs ook een output expansion aan te bieden (analoog + digitaal bijv). Zo kun je in alle prijspunten voorzien of kun je later nog voor de output expansion gaan. Ze zouden een dergelijke expansion dusdanig kunnen maken dat deze universeel is voor al hun producten.

Gezien de vele klachten over het aantal outputs zou Elektron eens naar een dergelijke oplossing moeten kijken.

Oud 23 januari 2014, 10:23   #76
binaural
Vintage lid

Oorspronkelijk geplaatst door tjebbestorm Bekijk bericht
buiten dat vind ik de pressure pads een no go, ben bang dat ik er dwars doorheen ga en elektron heeft al de reputatie van uitvallende onderdelen, nee denk dat ik zeker nog ga wachten tot alles helemaal goed werkt voor dat ik weer een elektron aanschaf
Dat laatste is denk ik bij elke fabrikant verstandig. Maar, als jij zo hard gaat rammen dat je dwars door de pads verwacht te slaan kan je misschien beter een djembé kopen. Serieus, ik heb geen klachten over de constructie van de Elektrons.
binaural is nu online   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2014, 10:29   #77
Bonnefooi
Vintage lid

Bonnefooi's schermafbeelding

Is dat al duidelijk dan? Ik heb nog geen plaatje of specs van elektron gezien waar maar 2 outputs op te zien zijn..
Bonnefooi is nu online   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2014, 10:58   #78
brz
Mediator

brz's schermafbeelding

@Acidfever, misschien een voorbeeldje om aan te geven dat te weinig outputs niet goed zijn voor een drumdoos....

Lanterfanterpanter
brz is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2014, 11:03   #79
Acidfever
Moderator

Oorspronkelijk geplaatst door brz Bekijk bericht
@Acidfever, misschien een voorbeeldje om aan te geven dat te weinig outputs niet goed zijn voor een drumdoos....
Nogmaals....niemand zegt dat een drumdoos geen baat heeft bij veel individuele outputs.

Die Nord Drum is overigens gericht op een totaal andere markt (live drums).

Oud 23 januari 2014, 11:09   #80
154
Lid van de week

154's schermafbeelding

prairie doggin'
154 is nu online   Met citaat reageren
Reactie

Synthforum » Algemeen » Nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie: