Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 22 januari 2014, 11:44   #41
Yoozer
vorbei

Yoozer's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Mark-T Bekijk bericht
Waarom eigenlijk nog door-emmeren over 'Roland moet dit en dat maken', terwijl Elektron en Arturia al precies maken wat men wil? Misschien heet de ultieme Roland wel Elektron.
Boeien dat er dan geen Roland op staat...
Het gros van de mensen die om een 808/909/303 met Roland er op zijn boos dat ze in de 90s de goedkope analoge meuk hebben gemist en zouden niets liever willen dan een reissue die tot op component-niveau identiek is.

Roland moet er duizenden maken voor pakweg 500 piek. Dit idee is net zo functioneel als denken dat 130 rijden benzine bespaart. Je bent immers sneller op je bestemming. In de tussentijd wordt toerental en luchtweerstand volledig genegeerd. In dit geval wordt "maar Roland kan massaproductie doen!!!" op een of andere manier omgebogen naar "en daarom hoeft het ook niet veel te kosten", maar waar de winst van af moet komen wordt even weggewuifd.

Het idee is dat de vintage-markt dan in 1 keer instort. Vervolgens willen ze als het even kan dan ook niet de reissue kopen, maar 'm overnemen van de "investeerder" die eerst 2500 vroeg en nu door marktwerking nog maar 700 kan vragen.

Als je het realisme van dit scenario even negeert en het even als intern consistent en waar aanneemt is er natuurlijk nog het schadenfreude-toetje: over 3 maanden verkoopt men de nieuwe reissue omdat het teveel werk is om een 909 echt modern te laten klinken, want er zitten geen Afrojack kicks in.

Aan de andere kant is er iets te zeggen over de heerlijk lompe grote form factor van de 909. Het is gewoon een grote hufterproof bak en da's een kwaliteit op zich. Als Elektron deze form factor zou gebruiken zou je dingetjes wat meer ruimte kunnen geven. Plus, de 909 toetsen met de looplichtjes zijn nog in geen enkele nieuwe x0x-machine gedupliceerd. (in de Jomoxen worden ze voor andere zaken gebruikt). Maar - groot kost geld en verhoogt de verwachtingen.

For all the intelligence and knowledge that technology empowers us with, the lazy and stupid is amplified along with it (Staticstarter)
Yoozer is nu online   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2014, 11:54   #42
conso
Toetser

conso's schermafbeelding

De specs zoals bij Bax vermeld:

Elektron Analog Rytm drumcomputer

Algemeen:
De Elektron Analog Rytm is een acht stemmige analoge drummachine met sample play-back ondersteuning. De drummachine reageert ongelooflijk direct, in tegenstelling tot de vele softwarematige drumsamplers waarbij u altijd te kampen heeft met latency. Hij is voorzien van 12 verlichtte drumpads, een analoog filter en analoge distortion per kanaal, een Elektron step-sequencer, onboard effecten en master compressie en distortion. Genoeg basisingrediënten om de meest vette en warme drumtrack aller tijden te bouwen.

Elektron Analog Rytm: sounds
U kunt elke stem van de Elektron Analog Rytm afzonderlijk bewerken via een analoog filter en analoge distortion. Daarnaast hebben ze een FX-send voor toevoeging van wat galm en een delay. Eenmaal ingesteld, kunt u uw geluiden live bespelen of een patroon opnemen via de ingebouwde Elektron step-sequencer. Om het overzicht niet kwijt te raken is de Elektron Analog Rytm uitgerust met een overzichtelijk display en multi-color drumpads. Die afhankelijk van de modus in een bepaalde kleur oplichten. De drumpads zijn zowel aanslag- als drukgevoelig en reageren zeer direct. Hierdoor kunt u een ongeloofijke expressie in uw spel leggen.

Specificaties:
- analoge drummachine
- voices: 8
- sample playback voor elke voice
- analoog filter en analoge distortion per stem
- analoge master compressie
- analoge master distortion
- FX-send voor Reverb en Delay
- performence orientated beat control
- ingebouwde step-sequencer
- 12 aanslag- en drukgevoelige multi-color drumpads

en bij de specs:
Aantal analoge uitgangskanalen: 2

*

Dat zou wel een bummer zijn als het klopt, slechts twee outputs...? Dan kun je over een jaar, net als bij de Analog Four, waarschijnlijk een nieuwe versie met 8 outs kopen, waarin ook vier drumpads ingebouwd zijn i.p.v. toetsen...

.

Ruimte voor opmerkingen

.
conso is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2014, 12:26   #43
Lacrosse
Rise of the Machines

Lacrosse's schermafbeelding

Gezien de features en de combi van analoog en sampling zal deze machine in het meest gunstige geval een introprijs hebben van 1799,- maar het zou mij ook niet verbazen als het richting de 2000 gaat.

Busy exploring sonic outposts!
Lacrosse is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2014, 12:32   #44
jefz
Triple

jefz's schermafbeelding

Met zo een prijs haak ik wel af.....
zeker als er maar twee outputs zijn dat maakt geen echte studio apparaat.
Ben benieuwd naar de "echte" specs van Elektron

klitlist: gear
jefz is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2014, 12:39   #45
Nicolas 2000
Lidl

Nicolas 2000's schermafbeelding

Dus de "oscillatoren" zijn PCM samples?

====DOT MATRIX WITH STEREO SOUND====
Nicolas 2000 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2014, 12:47   #46
conso
Toetser

conso's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Lacrosse Bekijk bericht
Gezien de features en de combi van analoog en sampling zal deze machine in het meest gunstige geval een introprijs hebben van 1799,- maar het zou mij ook niet verbazen als het richting de 2000 gaat.
Wanneer deze specs correct zijn kan -ie dus niet samplen (er staat sample play-back)?

.

Ruimte voor opmerkingen

.
Oud 22 januari 2014, 13:18   #47
synthmann
Vintage lid

synthmann's schermafbeelding

het zou mij niet verbazen als het onder de 1300 blijft. Dat lijkt nu eenmaal het prijspunt te zijn waar Elektron zijn apparaten voor verkoopt. Ik denk dat ze gewoon niet meer kunnen vragen en vast een oplossing hebben om 8 stemmen betaalbaar in de markt te zetten. Een prophet 08 module heeft ook acht stemmen plus een boel knoppen voor een vergelijkbare prijs.
synthmann is nu online   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2014, 13:28   #48
Zijnvelt

Zijnvelt's schermafbeelding

Ben het eens met synthmann, vind de prijs van de Analog Four trouwens ook meevallen. Het is een hoop geld, maar voor 1039 euro(bax) heb je wel een analoge doos met een superfijne sequencer.

Ik hoop dat de swing op de Analog Rytm, in tegenstelling tot de machinedrum, nu wel goed is geïmplementeerd.
Zijnvelt is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2014, 13:44   #49
Acidfever
There's no “I” in denial.
Moderator

Acidfever's schermafbeelding

De aanwezigheid van 1 stereo output wijst op een goedkoper prijspunt in ieder geval (dan 1500).
De vraag blijft echter....kun je tegelijk analoge drumsynthese + samples inzetten per voice of is het of/of?

Die prijs van de A4 bij bax zal overigens nog oude voorraad zijn. Zodra ze door deze voorraad heen zijn zal de nieuwe prijs worden aangehouden.

"He has Van Gogh's ear for music."
Acidfever is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2014, 13:49   #50
brz
Mediator

brz's schermafbeelding

Als er alleen stereo out op zit zal dat wel butje zijn....

Lanterfanterpanter
brz is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2014, 14:13   #51
Nicolas 2000
Lidl

Nicolas 2000's schermafbeelding

Citaat:
kun je tegelijk analoge drumsynthese + samples inzetten per voice of is het of/of?
Ga maar een stap terug: zit er uberhaupt analoge drumsynthese op of enkel filters? Het lijkt erop dat hij inderdaad zowel analoge synthese als PCM+filter kan, maar 100% duidelijk is dat niet uit de huidige info.

====DOT MATRIX WITH STEREO SOUND====
Nicolas 2000 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2014, 14:22   #52
jefz
Triple

jefz's schermafbeelding

ik ben benieuwd.... lijkt een natte scheet te worden. Dan maar voor de TR08

klitlist: gear
jefz is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2014, 14:28   #53
tjebbestorm
Storm op de maan

tjebbestorm's schermafbeelding

Eerlijk gezegd vind ik t maar een lelijk ding, zit nu met de a4 te spelen , had ik ook echt meer van verwacht.
de monomachine klinkt ruiger en vies, a4 klinkt als een opgepoetst en ingesmeerd demo paard (all in one).

Moet toch zeggen dat de sounds uit het filmpje, de zelfde aparte sound hebben als de a4. Weet niet krijg een beetje het gevoel dat elektron zich mischien wel is tegen t hoofd kan gaan stoten, bedoel de sounds hebben allemaal een likje dat je er inderdaad niet uit krijgt en ben bang dat het met de rytm ook zo zal zijn.
Eigenlijk zijn de md en mono de excentriekelingen van de familie , analoog 4 en rytm mwa ben benieuwd of de cherry on top echt een cherry is of gewoon een stuk plastic,
en 1800 2000 euro voor een 8 voice drumcomputer sorry het 2014 niet 1980. Vind eerlijk gezegd 1000- 1300 een betere prijs en dan is t nog hoog ook, hehe eerst zien dan geloven , filmpje analog 4 is zwaarmisleidend. En als je door de presets gaat lijkt het precies een samenraapsel van diezelfde sounds. Ben benieuwd wat de mogelijkheden zijn van de rytm,
en inderdaad meerdere outputs zou wel fijn zijn een dikke misser van de a4 enfin, ik wil meer filmpies zien schiet is op met je NAMM

Laatst gewijzigd door tjebbestorm; 22 januari 2014 om 14:59 Reden: spelling . ,
tjebbestorm is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2014, 14:49   #54
conso
Toetser

conso's schermafbeelding

Erg slecht leesbaar wanneer je nooit een . gebruikt in je tekst.

Die € 1.800 - € 2.000 komt vooralsnog uit iemand z'n duim hier. Dus op die prijs afgeven is, tot er echt een prijs bekend is, net zo onzinnig.

Oorspronkelijk geplaatst door tjebbestorm Bekijk bericht
eerlijk gezegd vind ik t maar een lelijk ding zit nu met de a4 te spelen , had ik ook echt er meer van verwacht
de monomachine klinkt ruiger en vies a4 klinkt als een opgepoetst en ingesmeerd demo paard (all in one)

moet toch zeggen dat de sounds uit het filmpje de zelfde aparte sound hebben als de a4 weet niet krijg een beetje het gevoel dat elektron zich mischien wel is tegen t hoofd kan gaan stoten bedoel de sounds hebben allemaal een likje dat je er inderdaad niet uit krijgt en ben bang dat het met de rytm ook zo zal zijn, eigenlijk zijn de md en mono de excentriekelingen van de familie analoog 4 en rytm mwa ben benieuwd of de cherry on top echt een cherry is of gewoon een stuk plastic en 1800 2000 euro voor een 8 voice drumcomputer sorry het 2014 niet 1980 vind eerlijk gezegd 1000- 1300 een betere prijs en dan is t nog hoog ook hehe eerst zien dan geloven , filmpje analog 4 is zwaarmisleidend en als je door de presets gaat lijkt het precies een samenraapsel van die zelfde sounds en benieuwd wat de mogelijkheden zijn van de rytm en inderdaad meerdere outputs zou wel fijn zijn een dikke misser van de a4 enfin ik wil meer filmpies zien schiet is op met je NAMM

.

Ruimte voor opmerkingen

.
Oud 22 januari 2014, 15:00   #55
tjebbestorm
Storm op de maan

tjebbestorm's schermafbeelding

zo beter?
tjebbestorm is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2014, 15:07   #56
conso
Toetser

conso's schermafbeelding

, en nu volhouden, je kunt het!

zo beter?

.

Ruimte voor opmerkingen

.
Oud 22 januari 2014, 15:21   #57
SB-SIX
Vintage lid

SB-SIX's schermafbeelding

Eerlijk gezegd vind ik t maar een lelijk ding, zit nu met de a4 te spelen , had ik ook echt meer van verwacht.
de monomachine klinkt ruiger en vies, a4 klinkt als een opgepoetst en ingesmeerd demo paard (all in one).

Moet toch zeggen dat de sounds uit het filmpje, de zelfde aparte sound hebben als de a4. Weet niet krijg een beetje het gevoel dat elektron zich mischien wel is tegen t hoofd kan gaan stoten, bedoel de sounds hebben allemaal een likje dat je er inderdaad niet uit krijgt en ben bang dat het met de rytm ook zo zal zijn.
Eigenlijk zijn de md en mono de excentriekelingen van de familie , analoog 4 en rytm mwa ben benieuwd of de cherry on top echt een cherry is of gewoon een stuk plastic,
en 1800 2000 euro voor een 8 voice drumcomputer sorry het 2014 niet 1980. Vind eerlijk gezegd 1000- 1300 een betere prijs en dan is t nog hoog ook, hehe eerst zien dan geloven , filmpje analog 4 is zwaarmisleidend. En als je door de presets gaat lijkt het precies een samenraapsel van diezelfde sounds. Ben benieuwd wat de mogelijkheden zijn van de rytm,
en inderdaad meerdere outputs zou wel fijn zijn een dikke misser van de a4 enfin, ik wil meer filmpies zien schiet is op met je NAMM
Grappig, heb precies het omgedraaide. Vind de md en mono beetje klinken als een ipad app, en de A4 vind ik fantastisch (zeker na de 1.1 update). Heb veel ander analoog spul maar toch het meest verknocht aan de a4. Misschien ook mede door de sequencer en fx, maar de voices zijn dik in orde. Toegegeven, de droge oscs hebben altijd wel iets drive nodig om vet te klinken, maargoed da's 1 knopje draaien en klaar.
SB-SIX is nu online   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2014, 15:24   #58
100%
If its broke don't fix it

100%'s schermafbeelding

Wat is een opgepoetst en ingesmeerd demo paard? Ik weet niet eens wat dat betekent. Maar ieder zijn ding, ik vind de A4 prachtig klinken. De monomachine is het enigste apparaat van elektron waar ik echt helemaal niks aan vond, zo digitaal als de neten. Klonk als een nipslippent lelijk mokkel van de Geordie Shore tijdens Coïtus.
100% is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2014, 15:32   #59
cdk1899
Banananah

cdk1899's schermafbeelding

Die A4 vind ik toch best goed klinken hoor. Inderdaad beter als een Monomachine. Maar goed, smaak is persoonlijk he..
cdk1899 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2014, 15:44   #60
MSK
Psychopatisch lid

MSK's schermafbeelding

Ziet er wel interessant uit, de output hoeveelheid zal bij mij de dealbreaker zijn. (los van hoe die klinkt dan uiteraard)

The music industry is dead, concrete dandelions.

Stripped to the bone synth rig (under construction)
Alesis HR-16 (circuit bend) / Mam MB33 (filter mods)
Spectral audio Protone / Kawai M1 (hill tree circuit bend) / Herman Filterbank 1 / Povtronic DIY drone ding. / DR MR600 mixert /Yamaha MT4X / Oude crappy imac voor midi. / Akai s950 + S2000./ Boss DR Rhythm 110, Arturia Microbrute.
MSK is offline   Met citaat reageren
Reactie

Synthforum » Algemeen » Nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten