Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 28 juli 2017, 06:53   #201
Freelander
Vintage lid

Freelander's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Von Naphoven Bekijk bericht
OK, blunder mijnerzijds - ik had een return channel waar het signaal nog een keer extra binnenkwam waardoor ik faseproblemen kreeg .... ahum.

Filter problemen dus opgelost, klinkt nu tenminste als een echte synth
OK pffff gelukkig maar zeg... wat ik van SE heb staan klinkt beter dan menig andere VCF.

Het belangrijkste van muziek, staat niet in de noten...
Freelander is nu online   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2017, 08:52   #202
Von Naphoven
Der Spaßmacher
Moderator

Von Naphoven's schermafbeelding

Ja, ik ben ook wel blij... Of niet, want nu wil ik er zelf misschien wel één

USB drivers zijn inmiddels ook beschikbaar dus deze kan mooi samen met de laptop in de koffer mee op vakantie Dat lukt je toch niet met je minimoog.

Laatst gewijzigd door Von Naphoven; 28 juli 2017 om 12:04
Von Naphoven is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2017, 14:18   #203
MeneerJansen
y = sin (x)

MeneerJansen's schermafbeelding

Ja, ik ben ook wel blij... Of niet, want nu wil ik er zelf misschien wel één

USB drivers zijn inmiddels ook beschikbaar dus deze kan mooi samen met de laptop in de koffer mee op vakantie Dat lukt je toch niet met je minimoog.
Alvast een heel fijne vakantie gewenst. Wanneer ben je terug en kunnen we je review verwachten? Ik kannie wachte.

Noem 1 goed nummer waar geen Minimoog in voorkomt.
MeneerJansen is nu online   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2017, 14:24   #204
Von Naphoven
Der Spaßmacher
Moderator

Ik ga tijdens mijn vakantie de SE-02 stevig aan de tand voelen, en ik zal hier vast nog wel een en ander melden. Wanneer de review zelf af is/geplaatst wordt weet ik nog maar dankzij de vakantietijd heb ik in elk geval tijd om er aan te werken
Oud 28 juli 2017, 15:10   #205
willem1958
Vintage lid

willem1958's schermafbeelding

Citaat:
OK, blunder mijnerzijds - ik had een return channel waar het signaal nog een keer extra binnenkwam waardoor ik faseproblemen kreeg .... ahum.

Filter problemen dus opgelost, klinkt nu tenminste als een echte synth
Ah, dat scheelt een stuk, goed bericht in ieder geval!
De knoppen voor de waveforms zullen we maar als aanloopproblemen beschouwen.

Citaat:
Zo heeft elk nadeel toch ook weer z'n voordeel zei Cruijff al.
willem1958 is nu online   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2017, 16:26   #206
willem1958
Vintage lid

In de post van OORzaak, de review op pagina 10 boven werden een paar zaken genoemd die voor verbetering vatbaar waren.
Ik zag net op yt een antwoord van de reviewers;

Hey everyone, we've just heard the news directly from Roland: all of the bugs mentioned in this video that were present on this prototype have all been fixed and will not be present on production units. That said, they didn't tell us when they will ship so stay tuned and thanks for watching.
Oud 28 juli 2017, 18:05   #207
Von Naphoven
Der Spaßmacher
Moderator

Vakantiekit

Werkt prima over USB. Voor zover ik kan zien is bij SE-02 in en Mac out de optie 44.1 of 48kHz, bij SE-02 in en uit alles tussen 44.1 en 192kHz. Alleen als ik de SE-02 als output kies komt het geluid over de brakke ingebouwde boxjes
Oud 28 juli 2017, 18:43   #208
MacGyverGear
Frequently kind

MacGyverGear's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door MeneerJansen Bekijk bericht
Mijn Hemel! Hoe krijg je dat voor elkaar? Jij mazzelaar. Ik zou als ik jou was vooral letten op het filter. Probeer wat klassieke patches na te maken zoals die van "Blow your head":
Fred Wesley & The J.B.'s - Blow Your Head - YouTube

En "I believe in miracles":
Jackson Sisters - I Believe in Miracles - 1973 [Soul-Funk] - YouTube

Dat soort sounds krijg ik niet "nagemaakt" met een 12 dB filter. Succes met reviewen.
Volgens mij ga je dit nooit klaren met een n Minimoog (clone).
Eerste track (Blow your head) is een Highpass filter wat door een envelope wordt aangestuurd.
Tweede klinkt verdacht veel als een Clavinet met een wahwah pedaal erover oid.. iig geen Mini :

@Von Naphoven: Leuk setje
MacGyverGear is nu online   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2017, 18:59   #209
MeneerJansen
y = sin (x)

MeneerJansen's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door MacGyverGear Bekijk bericht
Volgens mij ga je dit nooit klaren met een n Minimoog (clone).
Eerste track (Blow your head) is een Highpass filter wat door een envelope wordt aangestuurd.
Dit is al decennia een discussiepunt. Volgens Fred Wesley zelve is het toch echt James Brown op een Minimoog. Zie dit interview: http://daily.redbullmusicacademy.com...sley-interview. Quote uit interview:

Citaat:
Fred Wesley: "So James [Brown] came in [...]. He saw this Moog synthesizer, and he said [mimicking James’ voice], “What’s that?” So we said, “Oh that’s a Moog synthesizer, Mr. Brown. We’re thinkin’ about using it on some of the tunes.” He said, “How’s it sound?” “Well, we went through some sounds with it.” He said, “Turn it on! Put it on the track!” We said, “What? No, we were gon’-” “Turn it on! Put it on the track!”
De kans dat Wesley op de Mini een low passfilter had aangesloten is mijns inziens miniem. De low pass filter heeft waarschijnlijk een zeer lange attack.

Oorspronkelijk geplaatst door MacGyverGear Bekijk bericht
Tweede klinkt verdacht veel als een Clavinet met een wahwah pedaal erover oid.. iig geen Mini.
Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben.

Noem 1 goed nummer waar geen Minimoog in voorkomt.
MeneerJansen is nu online   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2017, 19:24   #210
MacGyverGear
Frequently kind

MacGyverGear's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door MeneerJansen Bekijk bericht
Dit is al decennia een discussiepunt. Volgens Fred Wesley zelve is het toch echt James Brown op een Minimoog. Zie dit interview: http://daily.redbullmusicacademy.com...sley-interview. Quote uit interview:

De kans dat Wesley op de Mini een low passfilter had aangesloten is mijns inziens miniem. De low pass filter heeft waarschijnlijk een zeer lange attack.
Hmm.. misschien dat het brongeluid wel n Minimoog is.. maar iggvermangeld door n extern filter..
Het is trouwens n Band-pass want de hogere frequenties worden ook beinvloed door de envelope..

Ik dacht eigenlijk eerst aan n Yamaha SY 2 die kan dat soort geluiden standaard.

Hier wordt ie trouwens door n Microbrute gedaan Maar een SE+02 gaat het dus nooit op lukken aangezien er geen Highpass op zit die toe te wijzen is aan de envelope..

MacGyverGear is nu online   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2017, 20:11   #211
PWM
User

PWM's schermafbeelding

deze kan mooi samen met de laptop in de koffer mee op vakantie Dat lukt je toch niet met je minimoog.

Waar een wil is...
Fijne vakantie! (gaat wel lukken zo, denk ik)
PWM is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juli 2017, 00:21   #212
Freelander
Vintage lid

Freelander's schermafbeelding

Vakantiekit
EHBO-LSD: Eerste Hulp Bij Onvoorstelbaar Lange Synthloze Dagen....

Have fun !

Het belangrijkste van muziek, staat niet in de noten...
Freelander is nu online   Met citaat reageren
Oud 29 juli 2017, 09:18   #213
marcuuu
Vintage lid

marcuuu's schermafbeelding

Haha die knopjes..
marcuuu is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juli 2017, 14:01   #214
dreamer
goedkope rommel

dreamer's schermafbeelding

veel. te. klein.
dreamer is nu online   Met citaat reageren
Oud 30 juli 2017, 10:33   #215
Von Naphoven
Der Spaßmacher
Moderator

Het is klein, maar ik moet zeggen dat het me niet stoort in het gebruik. Feit dat hij er makkelijk in mijn laptoptas bij past (inclusief voeding en kabel) en met de USB kabel letterlijk binnen tien seconden up and running is ongeacht waar ik mij bevind vind ik ook wel ontzettend leuk. Ik ken geen ander 3 VCO analoog monster die dat ook kan. Als je veel mobiel werkt is het echt wel een uitkomst, al zal het in een statische studio omgeving minder toevoegen.
Oud 31 juli 2017, 10:43   #216
Von Naphoven
Der Spaßmacher
Moderator

Per stap instelbare note (+on/off), glide on/off, gate length en parameter gecombineerd met playmodes (normaal, reversed, ping pong, random) maakt de sequencer ook wel een hele toffe toevoeging. Gisteravond heb ik een beetje baslijntjes lopen bakken en dat ging toch wel heel goed. Indrukwekkend wat dit kleinood allemaal kan.

Voor de beeldvorming, zo zit ik er momenteel bij ... Het internet werkt hier ook net zo goed als je zou verwachten (dwz vrijwel niet):
Bijgevoegde miniaturen:
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  IMG_2487.jpg‎
Bekeken: 68
Grootte:  52,2 KB
ID: 117063  
Oud 31 juli 2017, 11:34   #217
KatieMusic
Vintage lid

KatieMusic's schermafbeelding

Als je veel mobiel werkt is het echt wel een uitkomst, al zal het in een statische studio omgeving minder toevoegen.
Dat is denk ik een juiste conclusie!

Fijne vakantie nog!
KatieMusic is offline   Met citaat reageren
Oud 31 juli 2017, 17:28   #218
willem1958
Vintage lid

Citaat:
Als je veel mobiel werkt is het echt wel een uitkomst, al zal het in een statische studio omgeving minder toevoegen.
Of als je nog niets analoogs hebt is het een lekker begin voor niet te veel geld.

Door de beperking komt men vaak tot onverwachte resultaten dus ik ben benieuwd wat je aan het eind van je vakantie bent tegen gekomen met de se-02.

Have a nice holiday!
Oud 31 juli 2017, 22:05   #219
Von Naphoven
Der Spaßmacher
Moderator

Klopt, al zijn er in deze prijsklasse (zeker als je ook tweedehands meerekent) natuurlijk ontzettend veel opties tegenwoordig. Deze synth heeft met zijn sequencer, cross mod en 3de oscillator op bepaalde punten wel een streepje voor, maar andere synths hebben misschien weer meer karakter, een ruwere/uniekere sound of uitgebreidere modulatie mogelijkheden. In die zin is dit voor mij nog geen 'no brainer', maar een optie die het overwegen waard is. Persoonlijk ben ik tot dusver nog meer gecharmeerd van de uitgebreidere mogelijkheden van de Mopho (maar beperkt qua controls) of de sound van de Dreadbox Erebus (maar minder uitgebreid) of de patchbaarheid van de Make Noise 0-Coast (maar slechts 1 osc en geen filter), en deze zitten allen in hetzelfde prijsgebied. En zo zijn er nog wel een paar.

Laatst gewijzigd door Von Naphoven; 31 juli 2017 om 23:23
Oud 1 augustus 2017, 07:51   #220
KatieMusic
Vintage lid

KatieMusic's schermafbeelding

De Mopho heeft dezelfde sound engine als de Prophet ’08 met als verschil dat de Mopho monofoon is en twee sub osc's per oscillator extra heeft. De uitgebreidere (modulatie) mogelijkheden zijn inderdaad een pluspunt van de Mopho. De sound van de Mopho vind ik moderner - minder vintage analoog - dan een Prophet-6. Welke de beste is hangt denk ik af van smaak en muziekgenre. Ik zou zelf voor de Mopho gaan...maar dan wel met software editor die tegen betaling verkrijgbaar is via http://www.soundtower.com/mopho/index.htm

Natuurlijk heb je ook nog de Tetra, maar die is veel duurder dan de Mopho en voor gebruik in de studio niet strikt noodzakelijk.
KatieMusic is offline   Met citaat reageren
Reactie

Synthforum » Algemeen » Nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten