Ik ga tijdens mijn vakantie de SE-02 stevig aan de tand voelen, en ik zal hier vast nog wel een en ander melden. Wanneer de review zelf af is/geplaatst wordt weet ik nog maar dankzij de vakantietijd heb ik in elk geval tijd om er aan te werken
In de post van OORzaak, de review op pagina 10 boven werden een paar zaken genoemd die voor verbetering vatbaar waren.
Ik zag net op yt een antwoord van de reviewers;
Hey everyone, we've just heard the news directly from Roland: all of the bugs mentioned in this video that were present on this prototype have all been fixed and will not be present on production units. That said, they didn't tell us when they will ship so stay tuned and thanks for watching.
Werkt prima over USB. Voor zover ik kan zien is bij SE-02 in en Mac out de optie 44.1 of 48kHz, bij SE-02 in en uit alles tussen 44.1 en 192kHz. Alleen als ik de SE-02 als output kies komt het geluid over de brakke ingebouwde boxjes
Mijn Hemel! Hoe krijg je dat voor elkaar? Jij mazzelaar. Ik zou als ik jou was vooral letten op het filter. Probeer wat klassieke patches na te maken zoals die van "Blow your head": Fred Wesley & The J.B.'s - Blow Your Head - YouTube
Dat soort sounds krijg ik niet "nagemaakt" met een 12 dB filter. Succes met reviewen.
Volgens mij ga je dit nooit klaren met een n Minimoog (clone).
Eerste track (Blow your head) is een Highpass filter wat door een envelope wordt aangestuurd.
Tweede klinkt verdacht veel als een Clavinet met een wahwah pedaal erover oid.. iig geen Mini :
Volgens mij ga je dit nooit klaren met een n Minimoog (clone).
Eerste track (Blow your head) is een Highpass filter wat door een envelope wordt aangestuurd.
Fred Wesley: "So James [Brown] came in [...]. He saw this Moog synthesizer, and he said [mimicking James’ voice], “What’s that?” So we said, “Oh that’s a Moog synthesizer, Mr. Brown. We’re thinkin’ about using it on some of the tunes.” He said, “How’s it sound?” “Well, we went through some sounds with it.” He said, “Turn it on! Put it on the track!” We said, “What? No, we were gon’-” “Turn it on! Put it on the track!”
De kans dat Wesley op de Mini een low passfilter had aangesloten is mijns inziens miniem. De low pass filter heeft waarschijnlijk een zeer lange attack.
Oorspronkelijk geplaatst door MacGyverGear
Tweede klinkt verdacht veel als een Clavinet met een wahwah pedaal erover oid.. iig geen Mini.
Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben.
Noem 1 goed nummer waar geen Minimoog in voorkomt.
De kans dat Wesley op de Mini een low passfilter had aangesloten is mijns inziens miniem. De low pass filter heeft waarschijnlijk een zeer lange attack.
Hmm.. misschien dat het brongeluid wel n Minimoog is.. maar iggvermangeld door n extern filter..
Het is trouwens n Band-pass want de hogere frequenties worden ook beinvloed door de envelope..
Ik dacht eigenlijk eerst aan n Yamaha SY 2 die kan dat soort geluiden standaard.
Hier wordt ie trouwens door n Microbrute gedaan Maar een SE+02 gaat het dus nooit op lukken aangezien er geen Highpass op zit die toe te wijzen is aan de envelope..
Het is klein, maar ik moet zeggen dat het me niet stoort in het gebruik. Feit dat hij er makkelijk in mijn laptoptas bij past (inclusief voeding en kabel) en met de USB kabel letterlijk binnen tien seconden up and running is ongeacht waar ik mij bevind vind ik ook wel ontzettend leuk. Ik ken geen ander 3 VCO analoog monster die dat ook kan. Als je veel mobiel werkt is het echt wel een uitkomst, al zal het in een statische studio omgeving minder toevoegen.
Per stap instelbare note (+on/off), glide on/off, gate length en parameter gecombineerd met playmodes (normaal, reversed, ping pong, random) maakt de sequencer ook wel een hele toffe toevoeging. Gisteravond heb ik een beetje baslijntjes lopen bakken en dat ging toch wel heel goed. Indrukwekkend wat dit kleinood allemaal kan.
Voor de beeldvorming, zo zit ik er momenteel bij ... Het internet werkt hier ook net zo goed als je zou verwachten (dwz vrijwel niet):
Klopt, al zijn er in deze prijsklasse (zeker als je ook tweedehands meerekent) natuurlijk ontzettend veel opties tegenwoordig. Deze synth heeft met zijn sequencer, cross mod en 3de oscillator op bepaalde punten wel een streepje voor, maar andere synths hebben misschien weer meer karakter, een ruwere/uniekere sound of uitgebreidere modulatie mogelijkheden. In die zin is dit voor mij nog geen 'no brainer', maar een optie die het overwegen waard is. Persoonlijk ben ik tot dusver nog meer gecharmeerd van de uitgebreidere mogelijkheden van de Mopho (maar beperkt qua controls) of de sound van de Dreadbox Erebus (maar minder uitgebreid) of de patchbaarheid van de Make Noise 0-Coast (maar slechts 1 osc en geen filter), en deze zitten allen in hetzelfde prijsgebied. En zo zijn er nog wel een paar.
My mind is glowing
Laatst gewijzigd door Von Naphoven; 31 juli 2017 om 21:23
De Mopho heeft dezelfde sound engine als de Prophet ’08 met als verschil dat de Mopho monofoon is en twee sub osc's per oscillator extra heeft. De uitgebreidere (modulatie) mogelijkheden zijn inderdaad een pluspunt van de Mopho. De sound van de Mopho vind ik moderner - minder vintage analoog - dan een Prophet-6. Welke de beste is hangt denk ik af van smaak en muziekgenre. Ik zou zelf voor de Mopho gaan...maar dan wel met software editor die tegen betaling verkrijgbaar is via http://www.soundtower.com/mopho/index.htm
Natuurlijk heb je ook nog de Tetra, maar die is veel duurder dan de Mopho en voor gebruik in de studio niet strikt noodzakelijk.